Kuinka sosiaalisia, ja luotettavia näissä piireissä noin yleisesti ollaan?
Minulla on nk. "vävyehdokas" hollannissa. Olen kuullut hänestä pelkkää hyvää. On erittäin hyväsydäminen, ja avulias. Esim. vie kissan lääkäriin, ennen, kuin menee itse yms. MUTTA?
Niin, se suuri MUTTA, on se kannabiksen käyttö "silloin, tällöin".
Näen, kuitenkin ettei tyttärelläni ole minkäänlaista tulevaisuutta tämän miehen kanssa.
Tyttäreni on hyvin itsenäinen, sekä menestyvä liikenainen.
Millaisia olette?
37
1757
Vastaukset
- eihajuakaan
Jos hän on hollantilainen, niin hän on kasvanut eri "narkkari" määreeseen, mihin suomalaiset.
Hollantilaiselle narkkari on henkilö joka vetää jotakin ainetta liikaa. Jopa ketjupolttajaa voidaan kutsua narkkarina.
Hollantilaiset taas ovat kasvaneet siihen, että kannabis ei ole niin iso juttu. Ylipäänsä hollantilaiset nuoret juovat vähemmän kuin suomalaiset ja polttavat siinä sivussa joskus jointinkin.
Tilannetta kuvastaa se, että olen nähnyt poliisin Amsterdamissa polttavan jointtia virkapuku päällä ja eräässä toisessa maassa tarjosin jointtia randomille hollantilaiselle, joka osoittautui myös hollantilaiseksi poliisiksi. (Kertoi sen siinä kohdassa kun kysyi, josko hän voisi lähettää minulle ruskean kirjekuoren Hollantiin päästyään, jonka sisältä voisi löytyä vaikka jotain vihreää... Ei suostunut, virkansa vuoksi.)
Hollannissa kannabiksen poltto ei tarkoita sitä, etteikö voisi olla samaan aikaan menestyvä liikenainen.- eihajuakaan
"kohdassa kun kysyi,"
...siis siinä kohdassa kun minä kysyiN... - Hyvin huolestunut
eihajuakaan kirjoitti:
"kohdassa kun kysyi,"
...siis siinä kohdassa kun minä kysyiN...Kerrotko minulle, mikä on jointti? En tiedä mitään näistä asioista.
Niin, ja en muistanut mainita, että tyttäreni EI käytä kannabista.
Hän kertoi, että on pari kertaa koittanut, mutta sanoi: "ei ole minun juttuni".
Olen kysynyt, miksi hän on ihastunut tuohon mieheen. Vastaus oli, että on kuulemma, niin lämmin ja sydämellinen ihminen.
Et vastannut minulle, oletteko sosiaalisia? Seurusteletko sinä jonkun tytön kanssa, ja meneekö hyvin? - -------------
Hyvin huolestunut kirjoitti:
Kerrotko minulle, mikä on jointti? En tiedä mitään näistä asioista.
Olen kysynyt, miksi hän on ihastunut tuohon mieheen. Vastaus oli, että on kuulemma, niin lämmin ja sydämellinen ihminen.
Et vastannut minulle, oletteko sosiaalisia? Seurusteletko sinä jonkun tytön kanssa, ja meneekö hyvin?Kysyt siis suomalaisilta miehiltä ovatko hollantilaiset miehet sosiaalisia? Täh? Jos olisin vetänyt viivan kokaiinia joskus, kyselisitkö silloin onko Ringo Starr sosiaalinen?
- Hyvin huolestunut
------------- kirjoitti:
Kysyt siis suomalaisilta miehiltä ovatko hollantilaiset miehet sosiaalisia? Täh? Jos olisin vetänyt viivan kokaiinia joskus, kyselisitkö silloin onko Ringo Starr sosiaalinen?
En kai osannut sitten oikein artikuloida. Kun on huumeissa, niin voiko olla esim. väkivaltainen ym.käytöshäiriötä.
Millaiseksi tulee, kun käyttää kannabista. Onko aina vain mukava olo. Tietenkin se on yksilöllistä. Mutta kysynkin noin yleisesti.
Onko teidän piireissänne konflikteja usein? - ----------------
En kai osannut sitten oikein artikuloida. Kun on huumeissa, niin voiko olla esim. väkivaltainen ym.käytöshäiriötä.
Millaiseksi tulee, kun käyttää kannabista. Onko aina vain mukava olo. Tietenkin se on yksilöllistä. Mutta kysynkin noin yleisesti.
Onko teidän piireissänne konflikteja usein?Pääasiassa rento olo. Tietenkin "kuumotusta" saattaa esiintyä. Mutta mitään "puukotat lapsuudenkaverisi nakkikiskan jonoon etkä muista jälkeen päin mitään ja ensikertalaisena pääset puolella tuomiolla josta osa muunnettu yhdyskuntapalveluksi kun olit niin kännissä" -tiloja kannabis ei tee.
- *-^-*
Onko teidän piireissänne konflikteja usein?http://www.hamppu.net/forum/?ssid=49c2748e
Tuossa on linkki suomalaiseen kannabiksenkäyttäjien forumiin. Sitä lukemalla saa varmasti kuvan siitä minkälainen on keskiverto aktiivikäyttäjä (& kotipuutarhuri).
Kannabis ei lisää ihmisen väkivaltaisuutta kuten alkoholi tai amfetamiini joskus tekevät. Suomalaiset "piirit" ovat usein ystäväporukoita joissa kasvatetaan ja käytetään kannabista. - eihajuakaan
Kerrotko minulle, mikä on jointti? En tiedä mitään näistä asioista.
Et vastannut minulle, oletteko sosiaalisia? Seurusteletko sinä jonkun tytön kanssa, ja meneekö hyvin?Jointti on savuke, johon on lisätty kannabista.
Muutama ystäväni on polttamatta, useimmat polttavat. Ei näissä "kannabispiireissä" niin välitetä ketkä polttaa, ketkä ei. Eivät nämä täällä Hollannissa edes ole mitään "kannabispiirejä" vaan ihan tavallisia ihmisiä, joista osa polttaa, osa ei.
Kannabis ei muuta käyttäytymistä kuten alkoholi tekee, vaan enemmän rentouttaa. Joten jos tämä tyttäresi poikaystävä polttaa silloin tällöin, ei se oikeastaan vaikuta juuri lainkaan.
Ota lento tänne, Utrechtissäkö hän asuu? (Utrecht on opiskelijakaupunki, joten siksi arvaan näin.) Vai Delftissä? Joka tapauksessa, ota lento tänne ja tule katsomaan. Normaali maa tämä on, jossa vain voi myös polttaa kannabista. Turisteille tämä on ihmeellinen maa aluksi, mutta kyllä tämä ihan tavallinen Eurooppalainen maa on.
Tällä hetkellä en itse seurustele, mutta edellinen, jonka kanssa meni poikki hänen muuttaessa maasta ei myöskään polttanut. Ja ihan hyvin meni. Ei hän pyrkinyt saamaan minua olemaan polttamatta, enkä minä pyrkinyt häntä saamaan polttamaan.
Sitä aikaisempi poltti satunnaisesti. Lähinnä silloin, jos menemme baariin viikonloppuna, niin saattoi muutaman "hatsin" (siis henkosen) ottaa välistä.
Joten jos kannabis ei ole tyttäresi "juttu", en usko, että on aihetta huoleen siitä, että tämä poikaystävä yrittää houkutella paheiden tielle. Eikä kannabiksella tässä maassa oikein saa itseään mihinkään huonoon jamaan, kun ei sitä tarvitse ostaa rikollisilta. Sitä voi ostaa ihan kannabiksen myyntiin erikoistuneista kahviloista, joissa ei myydä alkoholia.
Terasseilla saa polttaa ja ennen joissain baareissa sai myös. Nykyään ei voi polttaa missään sisätiloissa, muuta kuin tupakkakopeissa. Monessa paikkaa voi siellä tupakkakopissa polttaa kannabistakin.
Ne on ne vaaralliset, riippuvuutta aiheuttavat huumeet jotka on täällä kielletty. Paras ja nopein keino saada porttikielto johonkin liikkeeseen on yrittää käyttää/ostaa kovia huumeita.
Mutta kuten sanoin, ota lento, tule katsomaan. Kun itse näet hänet, niin näet, ettei hän niin erikoinen ole sen polttamisen suhteen. Ei varmasti itse edes mainitse aiheesta - mutta toisaalta jos hän haluaa jointin polttaa, todennäköisesti vain käärii yhden ja polttaa. Sen kummemmin sitä ajattelematta. Siihen kannattaa varautua, sillä en usko, että tämä paikallinen pitää sitä niin kovin erikoisena.
Ja toisaalta, jos haluat nähdä miten se vaikuttaa, en usko että hän siitä pahastuu jos kyselet miltä kannabis näyttää, miten sitä poltetaan ja miltä tämä tyttäresi poikaystävä näyttää polttamisen jälkeen.
Mikäli itse haluat maistaa Hollannissa käydessäsi, niin tämä on erittäin tärkeää:
* Älä polta jos olet juonut alkoholia. Alkoholi sotkee kaiken muun ja vääntää kaiken kieroon.
* Syö ensin. Kannabiksesta voi aloittelevalle tulla aika nälkä. Ruoka pitää myös verensokerisi tasaisempana.
* Pidä jotain sokeripitoista juomaa lähellä, sillä tottumattomalle voi verensokerin laskeminen aiheuttaa huonon olon.
* Polta vain pari henkosta, odota 5-10 minuuttia, polta toiset pari henkosta. Kestää noin 20minuuttia, ennen kuin vaikutus on voimakkaimmillaan, eikä sitä edes välttämättä tunne ennen 10minuutin odottelua. Ei pidä polttaa liikaa liian nopeasti. Sillä aivan kuten alkoholin kanssa, ensi kerta saattaa potkasta jos tekee sen liian nopeasti.
* Älä polta jos sinulla on diabetes. Kannabis laskee hetkellisesti verensokeria, joten se ei ole suositeltavaa.
Jos poltat liikaa, niin muista: Se ei ole vaarallista. Siihen ei kuole. Se menee ohi 15-30 minuutin kuluessa, kunhan muistat ottaa jotain sokeripitoista. Ensi kerran liikaa polttaminen voi tuntua apokalyptisemmalta, kuin alkoholia juoneen, sillä kannabis ei vie tajua pois eikä turruta samalla lailla. Olet tietoinen itsestäsi, toisin kuin alkoholin vaikutuksen alaisena, joten oma huono olotila saattaa tuntua voimakkaammalta mitä se oikeasti on.
Joku mainitsikin tuon hamppufoorumin, sieltä voi lukea "överit" osastolta siitä, kun polttaa liikaa. "Överit" tarkoittaa OD, OverDose, YliAnnostus. Se on ehkä vähän huono sana kuvaamaan sitä tilaa, sillä se voidaan sekoittaa esimerkiksi heroiini övereihin, joka taas on hengenvaarallinen tila.
Todennäköisesti ensikerta aluksi naurattaa, sen jälkeen väsyttää. Jos poltat liikaa liian nopeasti, niin samoin kun alkoholin kanssa, tulee huono olo, jopa oksennus ja sen jälkeen nopea väsähtäminen.
Ja muista: Vaikka kannabis on Hollannissa dekriminalisoitu, ei se ole Suomessa edes vähäisissä määrissä laillista. Jos täällä poltat hänen jointista, mitään et voi viedä kotiin.
Mutta mikäli se kannabiksen kokeileminen ei tunnu yhtään houkuttelevalta, älä kokeile. Mitään päihdettä ei pidä ottaa, ellei itse ole täysin varma, että haluaa sitä kokeilla.
- --------------
Itse olen kerran joutunut hollantilaiselle kertomaan miten kannabis vaikuttaa, tämä kun ei ollut koskaan kokeillut.
- vierestäseurannut
Oli tämä kirjoitus trollaus tai ei, niin vierestä seuranneena haluan kertoa sen mitä olen nähnyt käyttäjien olevan enen käyttöä ja sitten pidemmän ajanjakson jälkeen käytön seurauksia.
Ensinäkin lyhyen ajanjakson seuraamisella ei synny oikeaa kuvaa kannabiksen vaikuttavuudesta ihmisen psyykeen, mutta jo pidemmällä ajanjaksolla näkyy.
Poikani, joka on nyt käyttänyt kannabista n. 30 vuotta, oli ennen käyttöä (alkoi käytön noin 20 vuotiaana) terve nuori mies, joka ajatteli tulevaisuutta niinkuin jokaisen nuoren tulee ajatellakkin--Löytää sopiva aviokumppani, perustaa hänen kanssaan perhe, kasvattaa hyvin mahdollisia lapsiansa jne. Saada hyvä ammatti, hoitaa suhteet läheisiin ja yleensäkin tulla mahdollisimman hyvin toimeen yhteiskunnassamme.
Kaikki merkit näytti hänen elämässään menevän edellä mainittuja tavoiteita kohti.
Mutta kun hän oli käyttänyt tuota "harmittomaksi mainostettua" huumetta noin 10 vuotta, niin "tavoitteiden" suunta muuttui.
Nyt n. 30 vuoden kannabiksen käytön jälkeen hän on tilanteessa, joka on hyvin vaikea.
Kaikki nämä hänen alussa mainitut tavoitteensa on romuttuneet ja kannabis on hänen ainoa "ystävänsä" jota hän edelleenkin mainostaa terveelliseksi ja parhaaksi asiakseen maanpäällä.
Niinkuin monet ovat panneet merkille, hän mainostaa sitää samaan tyyliin kuin tällä palstalla olevat kannabistit, jotka eivät ole vielä samalla asteella kuin poikani, mutta hyvää vauhtia sinne päin menossa.
Selvyyden vuoksi haluan mainita, että poikani ei ole ainoa, jota olen vierestä seurannut.- Hyvin huolestunut
Noin vierestäseuranneena sinä sitten ymmärrät minun huoleni. Juuri tuo mitä kerroit pelottaa minua.
Tyttäreni lähti tänään, ja on viikon verran. Toivon, että silmät avautuvat. Onneksi hänellä on kuitenkin jalat tiukasti maassa. Lisäksi tämä etäisyys on hyväksi. En pelkää, että tyttäreni alkaisi käyttämään mitään. Suurin huoleni on, ettei tule mitään "vakavaa romanssia".
Se, että mies on ehkä vielä ihan OK. Mutta, mitä hän on kymmenen vuoden kuluttua? Sinähän siitä juuri kerroit. Ei kovin lupaavalta kuulosta. Miten voi rakentaa tulevaisuutta?
Ehdokkaita on ollut ja on tälläkin hetkellä. En ymmärrä miksi suomalaiset fiksut miehet eivät kiinnosta? Tämä hollantilainen pitää kuin "kukkaa kämmenellä", mutta kuinka kauan? Soittaa pitkiä puheluita, vaikka palkka on melko huono. Hän on sellainen elämäntapa ihminen. Ja olen varma, jos nainen lähtee miestä muuttamaan, se ei onnistu! - ddwadwad
Noin vierestäseuranneena sinä sitten ymmärrät minun huoleni. Juuri tuo mitä kerroit pelottaa minua.
Tyttäreni lähti tänään, ja on viikon verran. Toivon, että silmät avautuvat. Onneksi hänellä on kuitenkin jalat tiukasti maassa. Lisäksi tämä etäisyys on hyväksi. En pelkää, että tyttäreni alkaisi käyttämään mitään. Suurin huoleni on, ettei tule mitään "vakavaa romanssia".
Se, että mies on ehkä vielä ihan OK. Mutta, mitä hän on kymmenen vuoden kuluttua? Sinähän siitä juuri kerroit. Ei kovin lupaavalta kuulosta. Miten voi rakentaa tulevaisuutta?
Ehdokkaita on ollut ja on tälläkin hetkellä. En ymmärrä miksi suomalaiset fiksut miehet eivät kiinnosta? Tämä hollantilainen pitää kuin "kukkaa kämmenellä", mutta kuinka kauan? Soittaa pitkiä puheluita, vaikka palkka on melko huono. Hän on sellainen elämäntapa ihminen. Ja olen varma, jos nainen lähtee miestä muuttamaan, se ei onnistu!Älä missään nimessä usko Vierestäseuranneen "rasvaliukoisuus" -selityksiä. Hän on ollut palstan vakiohäirikkö jo monta vuotta ja hänellä täällä jos jollain, on pakkomielle kannabikseen (negatiivinen sellainen). Jo vuosia täällä valehdellut ihmisille kannabiksen faktoista, kuten että se aiheuttaa "psykooseja" ja "skitsofreniaa" tms. Hänen oma poikansa käytti LSD:tä (yksi maailman voimakkain hallusinogeeninen aine) vuosia ja "rikkoi" mielensä sillä (luultavasti vierestäseuranneen geenit olivat silti suuremmassa osassa). Vierestäseurannut on vain jostain syystä saanut päähänsä että syy olisi kannabiksen, mikä ei missään nimessä ole totta. Tämä huru-ukko on vain saanut elämäntehtäväkseen kannabiksen haukkumisen ja siitä valehtelun. Miksi se on ollut 5000 vuotta lääke ihmiskunnalle? Vierestäseurannut _ON VÄÄRÄSSÄ_, ja tulee aina olemaan. Kannabis on esim. alkoholia PALJON haitattomampi aine, ja sinun pitäisi olla vain iloinen siitä jos tyttäresi vaihtaa alko-huumeen kannabikseksi.
Ota asioista selvää. Ja huom. tämä ei ole vain "kannabisnarkkarin" hölinää... Olen kohta 23-vuotias suomalainen mies. Opiskelen ja teen töitä. Olen iloinen ja tasapainoinen ihminen. Ja poltan kannabista välillä.
http://www.erowid.org/cannabis
(Sivusto joka ei vielä ole korruptoituneen tiedon kehto) - koukku sisällä
Ehdokkaita on ollut ja on tälläkin hetkellä. En ymmärrä miksi suomalaiset fiksut miehet eivät kiinnosta? Tämä hollantilainen pitää kuin "kukkaa kämmenellä", mutta kuinka kauan? Soittaa pitkiä puheluita, vaikka palkka on melko huono. Hän on sellainen elämäntapa ihminen. Ja olen varma, jos nainen lähtee miestä muuttamaan, se ei onnistu!LUE TÄMÄ! TÄMÄ ON EHDOTTOMASTI TÄRKEÄÄ ENNEN KUIN TEET MITÄÄN!
Älä missään tapauksessa hyväksy totuutena sitä mitä VierestäSeurannut paasaa. - Hampunsyöjätavis
Ehdokkaita on ollut ja on tälläkin hetkellä. En ymmärrä miksi suomalaiset fiksut miehet eivät kiinnosta? Tämä hollantilainen pitää kuin "kukkaa kämmenellä", mutta kuinka kauan? Soittaa pitkiä puheluita, vaikka palkka on melko huono. Hän on sellainen elämäntapa ihminen. Ja olen varma, jos nainen lähtee miestä muuttamaan, se ei onnistu!Äläkää vaan lapset uskoko tät höpösetää joka on ollut psykiatrisesa hoidossa itsekin kuten myös poikansa. Kuten tiedetään, Lappalaisuus lisää psykoosiriskiä enemmän kuin yksikään päihde, ja tästä on tutkimustietoa.
- Hyvin huolestunut
Hampunsyöjätavis kirjoitti:
Äläkää vaan lapset uskoko tät höpösetää joka on ollut psykiatrisesa hoidossa itsekin kuten myös poikansa. Kuten tiedetään, Lappalaisuus lisää psykoosiriskiä enemmän kuin yksikään päihde, ja tästä on tutkimustietoa.
Teidän piti vastata. Nyt kaikki haukkuvat jotain toista, ja kukaan ei keskittynyt vastaamaan.
Kysymys kuului, MILLAISIA OLETTE? - *-^-*
"Löytää sopiva aviokumppani, perustaa hänen kanssaan perhe, kasvattaa hyvin mahdollisia lapsiansa jne. Saada hyvä ammatti.."
Vai olivatko nämä sittenkin sinun tavoitteesi jotka asetit pojallesi, ja nyt et hyväksy häntä, kun hän kannabiksen avulla on löytänyt itselleen oman (vaikkakin ilmeisen vaivalloisen) polun elämässä?
Sitä en ole koskaan ymmärtänyt, mikset tue häntä vähentämään polttelua?
Usein myös kummaksun tapaasi syyttää pelkästään kannabista poikasi vaikeuksista. Etkö halua tai uskalla nähdä metsää puilta? Erityisesti lapsuus, mutta myös muut elämän vaiheet, vaikuttavat ihmisen psyykeeseen ja tarpeeseen käyttää päihteitä. Et ole ainakaan näillä palstoilla myöntänyt tehneesi yhtäkään virhettä poikasi kasvatuksessa, mutta toisaalta saamme nähdä hänen teksteistään, että olet ollut kaukana ihanneisästä. - Hutkivajuorunisti
Teidän piti vastata. Nyt kaikki haukkuvat jotain toista, ja kukaan ei keskittynyt vastaamaan.
Kysymys kuului, MILLAISIA OLETTE?Luulisi kiinnostavan, lähdekritiikki on terveen mediakriittisyyden perusta.
- eihajuakaan
Se, että sinun poikasi on ongelmakäyttäjä ei tarkoita, että kaikki - tai edes suurin osa kannabiksen käyttäjistä olisi ongelmakäyttäjiä.
Itse en tunne yhtään ongelmakäyttäjää ja kaikilla tuntemillani kannabista polttavilla ystävillä on työpaikka.
Kuitenkin, kiitän sinua, että et tässä viestissäsi ruvennut paasaamaan rasvaliukoisuuksien tuhoisuuksista tai muustakaan valheesta mistä normaalisti paasaat täällä, sillä näemmä tuolla aloittajalla on oikeasti huoli. Sinun normaali pelottelutaktiikka ja disinformaatio ei ole sovelias tapa kun puhutaan sellaisista ihmisistä, jotka eivät ole poikasi tavoin tuhonneet elämäänsä.
Se, ettei sinun pojalla ole kasvanut vielä selkärankaa, ei tarkoita, ettei meillä muilla sitä olisi. - eihajuakaan
Kysymys kuului, MILLAISIA OLETTE?"Kysymys kuului, MILLAISIA OLETTE?"
Ihan tavallisia ihmisiä. Itse en erottele kavereitani sen mukaan kuka polttaa, kuka ei, joten hankala sanoa miten polttaja eroaa siitä joka ei polta.
Toisin kuin palstan Propagandaministeri Vierestäseuraaja antaa ymmärtää, ei kellään tuntemallani polttajalla ole ongelmia, eikä heitä erota "tavallisista" ihmisistä mitenkään.
Niin, sanon propagandaministeri, sillä hänen "tietonsa" on todistettu vääriksi monen monta kertaa, ja edelleen hän esimerkiksi valehtelee kannabiksen rasvaliukoisuuden vaaroista. Siksi niin moni ryhtyi häntä morkkaamaan, sillä nyt kun näytät oikeasti huolestuneelta, olisi tärkeä antaa rehellistä informaatiota, eikä hänen harrastamaa katkeraa valhetta.
- Dow Bones
Ymmärrän, että kaikki tuntematon ja uusi pelottaa, mutta haluatko tosiaan elää siinä loppuelämääsi?
Vaikka vävypoika paljastuisikin olevan jonkinsortin kuspää, niin eihän tilannetta auta se, että sinä lähdet tyttäresi mahdollista virhettä "ennaltaehkäisemään" - siinä kehkeytyisi tyttärellesi vain kahden rintaman sota sinun ja vävyn kanssa. Eli en ainakaan suosittele tuonlaista "kauniit ja rohkeat" -skenaariota.
Anna tyttäresi tehdä virheet ihan itse, vai miten luulet hänen oppivan virheistään?
ps. Tietenkään ei nyt ihan passiivisena kannata sivusta katsoa, vaan seurata suhteen kehittymistä ja pitää läheistä yhteyttä tyttäreesi, mutta ilman sitä surullisenkuuluisaa ennakkoluuloa.
Kaikista vaikeinta tietenkin on seurata merkkejä tilanteen kehittymisestä - siis että mikä johtuu mistäkin ja onko se nyt sitten vävyn syy vai jonkin muun seikan. - *-^-*
No mä vastaan sulle omia ajatuksiani, oon kolmekymppinen pilven polttaja.
Kannabis on aika mieto päihde, ja jos sitä ei käytä jatkuvasti, niin sitä voi verrata vaikkapa satunnaiseen alkoholinkäyttöön.
"Kuinka sosiaalisia, ja luotettavia näissä piireissä noin yleisesti ollaan? "
No mä pidän itseäni ja läheisiäni (joista suurin osa polttaa ainakin välillä) hyvin luotettavina. Useimmat hampun käyttäjät on aika tavallisia ihmisiä. Suomen päihdepolitiikan takia kuitenkin osa niistä jotka käyttävät runsaasti, tai muitakin aineita, syrjäytyy/syrjäytetään. Niillä voi sitten elämä sujua aika heikosti. Mut koska tyttäresi tapaa nimenomaan hollantilaista kannabiksenkäyttäjää, en olisi ollenkaan huolissani. Siellä pidetään kannabiksenkäyttäjät osana yhteiskuntaa, ja tarvittaessa ongelmakäyttäjätkin saavat helposti apua. Koviin huumeisiin siirtyminenkin on siellä selvästi vähäisempää kuin suomessa.- Hyvin huolestunut
Kiitos, oli lohduttavaa lukea tuo kirjoituksesi. Olen vain tänään hieman hermostunut, kun tyttö lähti aamulla.
Olemme kyllä hyvin läheisiä, ja huomenissa kuulen hänestä enemmän.
Niin se vain on, ettei napanuora näytä ikinä katkeavan. - Hampunsyöjätavis
Kiitos, oli lohduttavaa lukea tuo kirjoituksesi. Olen vain tänään hieman hermostunut, kun tyttö lähti aamulla.
Olemme kyllä hyvin läheisiä, ja huomenissa kuulen hänestä enemmän.
Niin se vain on, ettei napanuora näytä ikinä katkeavan.On luonnollista olla hermostunut, mutta itsekin sain ensimmäisen kannabisreseptini kanadan vuosina 80-luvulla, ja hyvin on tuo lääkitys auttanut, enkä päivääkään vaihtaisi.
Kannabis todella pelasti minutkin opiaattiriippuvuudelta. Jouduin metsurihommissa vakavaan onnettomuuteen, ja ei ole helppoa ollut kipujen kanssa. Jossain vaiheessa toivoin kuolemaa jopa.
- Hyvässä suhteessa oleva
Naisystäväni ei käytä laisinkaan kannabista ja harvakseltaan alkoholia, mutta hän hyväksyy kannabiksen käyttöni. Miksikö? Koska olen hyvä hänelle, ollut vuosia, en ole ilkeä enkä väkivaltainen, hoidan talouteni ja ennen kaikkea olen hänelle hyvä mies.
Kun joskus hän on nähnyt minut humalassa, on hän kauhistunut kuinka paljon alkoholi lisää ongelmia ihan yhden illan aikana. Hän on tajunnut myös suhteemme aikana miten paljon ongelmallisempaa alkoholin aiheuttama vaikutus on ylipäätään verrattuna kannabiksen vaiktukseen. Jos kutsun ystäväni kotiin saunomaan ja pelailemaan ja siinä poltellaankin, voi naiseni olla huoletta koska tietää ettei mitään häiriötä synny.
Mutta jos ilmoitan lähteväni ulos poikien kanssa baariin, alkaa naiseni alaleuka väpättämään siihen malliin, että olen usein jättänyt ryyppyillat väliin.
Näin meillä ja keskinäinen kommunikointimme pelaa.
Ja oleellista on se, että ymmärrät "silloin tällöin" -ilmaisun tarkoittavan jotain muuta kuin jatkuvaa päihteen käyttöä. En minäkään ole koko ajan pilvessä, vaan silloin tällöin. Harvemmin kuin kerran viikossa.
En halua haukkua Vierestä Seurannutta, mutta huomioi se, ettei kyseinen ihminen ole täysin terve analysoimaan kannabiksen terveysvaikutuksia. Hänen jälkijuna-rasvaliukoisuusteoriansa uppoavat kyllä tietämättömiin, mutta ne ovat hänen itsensä keksimiä. Kannabiksen (THC:n) hajoamistuotteita varastoituu elimistöön, mutta ne eivät ole enää psykoaktiivia ja ne poistuvat elimistöstä tasaista tahtia aiheuttamatta mitään tutkimuksissa todettuja ongelmia.
Osallle ei edes pitkässä ja raskaassa kannabiksen käytössä tule kovin suuria ongelmia. Siitä huolimatta haittoja ilmenee sitä enemmän, mitä enemmän käytetään. Kuitenkaan suurin osa käyttäjistä eivät käytä jatkuvasti ja varsinkaan kymmeniä vuosia, se on hyvä muistaa. vaan nimenomaan silloin tällöin.
Jos kiinnostaa tietää, mitä EU:n huumevirasto on mieltä kannabiksen vaarallisuudesta niin tästä linknstä pääset alkuun. Se on tuhat kertaa todenmukaisempaa kuin kaikenmaailman huumehysterikoiden keksimät sadut:
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/07/669288
Myös YK:n terveysjärjestö tuli jo aiemmin samaan lopputulokseen tutkimuksissaan. Ja kyseiset järjestöt eivät ole mitään "narkkari"järjestöjä.- Hyvin huolestunut
Oikein vakuuttava, tuon juuri halusinkin kuulla. Enkä edes väitä, ettetkö olisi oikeassa. Ymmärrät varmaan mitä ajattelen, vaikka olen nuorekas, en ole enää nuori. Kasvatus oli "ennenvanhaan", niin ankaraa. Esim. en ole koskaan polttanut tupakkaa. Huumeista ei edes puhuttu.
Suhtaudun aina varauksella minulle vieraisiin asioihin. Ja varsinkin, jos ne koskevat tytärtäni. Olen saanut tänään paljon uutta tietoa täältä, joita nyt alan sulattelemaan.
Tässä tapauksessa tieto ei lisännyt tuskaa. Kiitos vielä!
- vierestäseurannut
Arvoisa nimimerkki " Hyvin huolestunut"
Olet saanut hyvin kirjavaa kommentoitia aloituksesi johdosta.
Oli hyvä, että palautit joitakin "ruotuun", kun unohtivat itse kysymyksesi, ja paneutuivat vain allekirjoittaneen herjaamiseen.
Olen tottunut tällaiseen "herjaamiseen" jo kuluneen vuoden aikana hyvinkin paljon, mutta ymmärrän heitä siinä mielessä, että he todella ovat rakastuneet ko. aineeseen eli kannabikseen, ja jos joku puhuu negatiivisesti "rakkaimmastaan", niin toki siinä
hermostuu ja tulee sanottua tai tässä tapauksessa kirjoitettua kaikenlaista.
Mutta ylipäätään tämä "huumeet" keskustelupalsta on vähintään 98 prosenttisesti kannabiksen käyttäjien palsta ja hyvin harva kannabiksen käyttäjä, --vaikka olisi kuinka huonossa kunnossa kannabiksen käytön takia--- tiedostaa ongelmansa johtuvan kannabiksesta.
Siitä syystä heiltä on ongelmallista saada puolueetonta ja tästä syytä rehellistä vastausta.
Toki he itse uskovat sanomaansa ja siinä mielessä he eivät valehtele, mutta se tuntemus, minkä kannabis on heille antanut---se on pettävä ja pitemmän päälle valheellinen.
Se tietämys, mikä allekirjoittaneella on, perustuu 30 vuoden seurantaan poikani kohdalla, mutta 15 vuotta olin vapaaehtoisjärjestössä huume-ongelmaisten auttajana ja järjestämässä heille hoitopaikoja mahdollisuuksien mukaan.
Myös vuoden aikana on tälläkin palstalla vieraillut useampi henkilö joka on kannabiksen käytön seurauksena sairastunut hyvinkin vakavaan psykoosiin ja heidänkin kertomuksien mukaan, jos läheiset eivät heitä olisi saattaneet hoitolaitokseen, niin tilanne olisi todella ollut surullinen.
Koska kannabis on psykedeelinen aine ja vielä rasvaliukoinen, niin jos joku ihastuu sen säännölliseen ja jatkuvaan käyttöön, niin tutkimuksien mukaan hänellä on hyvin suuri vaara saada mielenterveydellisiä häiriöitä jotka joidenkin kohdalla saattavat laukaista myös skitsofrenian.
Sinä saat suhteellisen hyvää tietoutta mm. päihdelinkistä.
Sieltä mm. selviää, että nk. puoliintumisaika eli aineosien poistuminen kehosta on hyvin hidas vakiintuneella käyttäjällä jopa viikkoja.
Ja ymmärtänet, että jos käyttö on jatkuvaa, niin rasvaliukoiset THC jäänteet, oli ne sitten aktiivisia tai ei, --kasaantuvat.
Nämä "kasaantumuiset" ovat se tekijä joka aiheuttaa vuosien saatossa ongelmia.
Siis kirjoitteluni kannabiksen ongelmallisuudesta perustuu nähtyihin tosiasioihin sekä lääketieteellisiin tutkimuksiin joita näet esim. mainitsemistani "päihdelinkistä" sekä seuraavasta asiantuntijoiden laatimasta
selonteosta kannabiksen tosiasioihin perustuvaan tutkielmaan .
Uskon vakaasti, että tyttäresi kyllä pärjää siellä Hollannissa, eikä tarvitse välttämättä olla kovin huolissaan,...Miksikö ?
Koska hänellä on niin hyvä äiti, joka on antanut hyvät eväät ja geenit.
Jos vähäänkään äitiinsä tulee, niin kyllä pärjää.
Mutta tosiasiat on tiedettävä...
KANNABIS – TOSISEIKAT
Kannabis (marihuana, potti, ruoho, rehu, hasis, kukka) on hallusinogeeni [harha-aistimuksia aiheuttava aine], rauhoittava aine ja tavallisin laiton huume.
Miten huumeet toimivat aivoissa
Sadalla miljardilla hermosolulla (neuroneilla) saattaa olla jopa 10.000 yhteyttä muihin neuroneihin aivojen valtavassa verkostossa. Viestit kulkevat hermosäikeitä pitkin sähköimpulsseina, sitten ylittävät neuroneiden välisen raon (synapsin) kemiallisessa muodossa – välittäjäaineina – aivojen luonnollisina ”huumeina”. Kullakin välittäjäaineen molekyylilla on määrätynlainen muoto, joten se sopii vastaanottavan puolen seuraavaan neuroniin samoin kuin avain sopii lukkoon.
Mielentilaa muuttavat huumeet kuten kannabis tai täsmällisemmin THC (tetrahydrokannabinoli), aine jolla pääsee ”pilveen”, matkivat näiden välittäjäaineiden muotoja, jolloin aivot tulevat ”huijatuiksi”. Kannabis matkii anandamidia ja puuttuu myös muiden välittäjäaineiden liikkumiseen, koska THC liukenee rasvaisiin solukalvoihin ja pysyy niissä. Viisikymmentä prosenttia THC:stä on jäljellä vielä viikon kuluttua ja kymmenen prosenttia kuukautta myöhemmin. Jälkiä on vielä havaittavissa hiuksissa ja virtsassa viikkoja tämän jälkeen.
Välittömät vaikutukset
Nautitaan euforian [hyvän olon] aikaansaamiseksi, poltetaan tupakan tavoin ilman tupakkaa tai tupakan kanssa, tai syödään hasiskakkuina. (Edistää kuitenkin sitä mielialaa, jossa olet, joten voi saada olon tuntumaan pahemmaltakin.)
Päihde alkoholin tavoin, joten ei pitäisi ajaa autoa. Jos olet ottanut tänään, sinun ei pitäisi ajaa huomenna. (Lentäjät eivät kyenneet lentosimulaattoreissa ”laskeutumaan” oikein vielä 24 tuntia tai enemmän kannabisannoksen jälkeen, eikä heillä ollut mitään käsitystä siitä, mikä meni väärin.)
Yksi 20 mg annos aiheuttaa laillisen rattijuopumusrajan ylityksen. Kannabiksen ja alkoholin yhteisvaikutus on 16 kertaa vaarallisempaa kuin se, että ottaa pelkästään kumpaa tahansa ainetta.
Paniikkikohtauksia ja vainoharhaluuloisuutta voi esiintyä välittömästi annoksen jälkeen.
Pitkäaikaisvaikutukset
Vain yksi käyttökerta viikossa tai jopa kerta kuukaudessa takaa pysyvän THC-pitoisuuden. Koska muihin välittäjäaineisiin vaikutetaan, uudet hermoyhteydet eivät muodostu oikein. Keskittyminen, oppiminen ja muisti kärsivät pahoin. Kouluarvosanat laskevat, jotkut opiskelijat menettävät yliopistopaikkansa. Kehittyy kannabispersoonallisuus. Käyttäjät tulevat joustamattomiksi, eivät pysty suunnittelemaan päiväänsä asianmukaisesti, eivät siedä kritiikkiä, kokevat vaikeaksi ilmaista itseään.
He tuntevat olonsa yksinäiseksi, kurjaksi ja väärin ymmärretyksi. Apatia, motivaation puute ja syrjäytyminen on tavallista.
Harvat lapset, jotka käyttävät kannabista vain satunnaisestikin, suoriutuvat täysin.
Riippuvuus
Psykologinen riippuvuus, kannabiksen kaipuu on hyvin voimakasta.
Fyysistä riippuvuutta esiintyy. Kun yhä enemmän THC:tä kuluu, tehdään lisää reseptoripaikkoja, ja sietokyky kasvaa, kun enemmän THC:tä tarvitaan saman vaikutuksen aikaansaamiseen. Kaikki reseptoripaikat ovat tyydytyksen tarpeessa, tämä on fyysistä riippuvuutta. Vieroitusoireet eivät ole niin dramaattisia kuin heroiinilla, koska THC pysyy kehossa. USA:ssa hoidetaan nykyään enemmän nuoria marihuana-riippuvuuden takia kuin alkoholin vuoksi.
Millekään riippuvuudelle ei ole takuuvarmaa parannuskeinoa.
Mielenterveys
Tiedejulkaisuissa on vuosikymmenet ollut raportteja kannabispsykoosista. Kannabis aiheuttaa enemmän mielisairautta kuin heroiinin kaltaiset huumeet.
Psykoosin, levottomuuden ja masennuksen riskitekijät liikkuvat asteikolla 3 – 5. Käyttö voi aiheuttaa tai laukaista skitsofrenian tai pahentaa tilaa. Kannabis lisää dopamiini-välittäjäaineen määrää aivoissa. Skitsofreenikon aivoissa on liikaa dopamiinia, ja Parkinsonin taudista kärsivillä liian vähän. (Yhdellä ihmisellä neljästä on viallinen geeni valvomassa dopamiinin vapautumista. Jos lapsi perii geenin kopion kummaltakin vanhemmalta ja jos he silloin käyttävät kannabista, todennäköisyys, että hänelle kehittyy skitsofrenia nousee väestön normaalista yhdestä tai kahdesta prosentista 15 prosenttiin.) Geenin olemassaolo nostaa riskiä 5- tai 6-kertaiseksi.
Väkivalta ja itsemurha Eräässä ruotsalaisessa tutkimuksessa havaittiin enemmän itsemurhia kannabiksen käyttäjillä kuin alkoholin, amfetamiinin tai heroiinin käyttäjillä.
Kuolintapa oli väkivaltaisempi.
Eräässä tutkimuksessa vuonna 2001 Dunedinista havaittiin, että nuoret miespuoliset kannabiksen käyttäjät olivat lähes viisi kertaa todennäköisemmin väkivaltaisia kuin ne, jotka eivät käytä, ja riski alkoholia käyttävillä oli kolmen vaiheilla. Väkivaltaisuutta näyttää esiintyvän psykoosien yhteydessä tai vieroituksen aikana.
Muita vaikutuksia ruumiissa
Kannabis sisältää enemmän syöpää aiheuttavia aineita kuin tupakka, sen savu kerrostaa kolmesta neljään kertaa enemmän tervaa keuhkoihin ja hengitysteihin. Keuhkosyöpää, keuhkoputkentulehduksia ja emfyseemaa on raportoitu. Harvinaisia pää- ja kaulasyöpiä on nyt löydetty nuorilta kannabiksen käyttäjiltä. Näiden tilojen keski-ikä tupakoitsijoilla on 64.
Immuunijärjestelmä vahingoittuu. Veren valkosoluja tuotetaan vähemmän, monet ovat epänormaaleja eivätkä selviydy voittajina infektioista. Ihmisete ovat alttiimpia sairauksille, heidän tautinsa on ankarampi ja he sairastavat kauemmin.
Siemennesteen tuotanto laskee. Hedelmättömyyttä ja impotenssia on raportoitu.
Kannabista käyttävien äitien lapset ovat pienempiä, hyperaktiivisia ja kokevat käyttäytymis- ja oppimisvaikeuksia ja saavat 10 kertaa todennäköisemmin leukemian.
THC häiritsee uusien solujen tuotantoa aikuisen ruumiissa – valkoisten verisolujen, sperman ja sikiösolujen. (Se aiheuttaa DNA:n virheellistä kopioitumista ja nopeuttaa solukuolemaa.)
Verenpaine ja sykenopeus nousevat stressitasoille. Sydänkohtauksia on raportoitu.
Kaksi teini-ikäistä sai kohtauksia ja kuoli kannabisbileitten seurauksena, eräs toinen jäi halvaantuneeksi.
Lääketieteelliset perusteet
Lain mukaan lääkkeiden tulee olla puhtaita kemiallisia aineita, niin että niiden vaikutukset ovat ennustettavissa ja valvottavissa. Heroiini ja kokaiini sopivat tähän kategoriaan. Kannabis sisältää yli 400 kemiallista ainetta. BMA testaa parhaillaan yli 60 siten puhdistettua kannabinoidia (kannabiskasville ominaisia aineita) mahdollisina lääkkeinä ja se on oikea toimintatapa.
Synteettisesti puhdistettu THC, Nabilone, (Marinol USA:ssa) on jo saatavissa sairaalakäyttöön, mutta sillä on monia sivuvaikutuksia eikä se ole lääkäreitten suosiossa.
Kaikki alkoi 1979 kun amerikkalainen kannabista käyttävä lakimies sanoi: “Perustelemalla marihuanan lääketieteellistä käyttöä saamme ihmiset sen täyden laillistamisen tielle.”
Laillistamisen kannattajat
Monet laillistamisen kannattajat ovat käyttäjiä, tai heidän lapsensa ovat.
Toiset ovat vapaan tahdon kannattajia, joiden mielestä meidän pitäisi saada tehdä ruumiillemme mitä haluamme. Tämähän sopii, kunhan emme puutu kenenkään toisen oikeuksiin. Mutta päihteiden vaikutuksen alaiset kuljettajat voivat tappaa ja tappavat muita ihmisiä. Riippuvuutta potevat ja mielisairaat tarvitsevat hoitoa veronmaksajien kustannuksella, päihteiden vaikutuksen alaiset työntekijät ovat tehottomia ja tuottamattomia. Passiivistakin ”tupakointia” esiintyy.
Kannabis tienä huumeisiin?
Tupakka, alkoholi ja kannabis voivat kaikki olla porttina huumeisiin. Äskeinen uusiseelantilainen tutkimus osoitti, että viikoittain kannabista käyttävät etenivät 60 kertaa todennäköisemmin ”kovempiin” huumeisiin. Mitä enemmän he käyttävät, sitä suurempi on riski. Melkein 100% heroiinin käyttäjistä aloitti kannabiksella. Uudet tutkimukset viittaavat siihen, että kannabis voi ”opettaa” aivot käyttämään muita huumeita.
Lain lieventäminen
Holland sulki silmänsä kannabikselta 1987 ja on nyt Euroopan rikollisuuden pääkaupunki. Maa tulvii välittäjiä ja on huumeiden, etenkin ekstaasin, pääasiallinen tuottaja ja vientikaupan harjoittaja.
Sosiaaliset ja terveysongelmat ovat lisääntyneet ja henkilökohtaisen omistuksen määrää on vähennetty 30 grammasta 5 grammaan. Hollannin nykyinen hallitus haluaa sulkea kaikki ”kahvihuoneet”. Monet ovat lopettaneet.
Huumeluokituksen muutoksen jälkeen vuonna 2001 Britanniassa (UK) säännöllinen kannabiksen käyttö lisääntyy yhä 11 – 12-vuotiaiden poikien keskuudessa, vanhemmat teini-ikäiset näyttävät edenneen kokaiiniin.
Vahvuus
1970- ja 1980-luvuilla kasvisperäisen kannabiksen THC-pitoisuus on vain 0.5 - 1%.
Tämän päivän hollantilaiset muunnelmat kuten ”skunk” ja “nederweed” vaihtelevat pitoisuudeltaan 9-27%. Nämä vahvat tyypit on tavallisesti kasvatettu Britanniassa ja niiden ajatellaan käsittävän 60% täkäläisestä kannabiksen kulutuksesta. Loput täällä käytetystä kannabiksesta sisältää THC:tä noin 4-5%.
Huumetestit
Yhä useammat työnantajat testaavat huumeiden käyttöä työpaikoilla – kannabista ilmaantuu viikoittain ja syylliseksi toteaminen estää joiltakuilta viisumin USA:han.
Asiantuntijoiden lausuntoja
Mielisairaus: “Viisi vuotta sitten 95% psykiatreista olisi sanonut, ettei kannabis aiheuta psykoosia. Nyt arvioisin, että 95% sanoo sen aiheuttavan.”
(Professori Robin Murray, Psykiatrian instituutin johtaja, Lontoo. Lokakuu 2006).
”Oli virhe, että vuoden 2002 raportissaan The Advisory Council on the Misuse of Drugs kielsi kannabiksen olevan skitsofreniaan myötävaikuttava syy ja että se jatkoi kielteistä asennettaan seuraavat kaksi vuotta ja siten johti ministereitä harhaan, jolloin he toistuvasti lausuivat, ettei kannabiksen ja psykoosin välillä ole syy-yhteyttä.”
( Professori Robin Murray, kirje lehdelle The Guardian, 19.1.2006).
Persoonallisuus: “Ellei identiteetin kehittyminen edisty, teini-ikäinen jää lapsenomaiselle tasolle, jolle ovat ominaisia riippumattomuuden puute ja vajavainen integroituminen aikuisten maailmaan.” (Ruotsalainen tutkija, Jan Ranstrom 2003)
Akateemiset suoritukset: “Käytä useammin kuin kahdesti viikossa lyhytkin aika, tai käytä 5 vuotta tai kauemmin vaikkapa kerran kuukaudessa, niin molemmat tilanteet johtavat kompromisseihin täysimääräisessä mielenkykyjen käytössä, ja voisivat mahdollisesti johtaa pysyvään heikkenemiseen.”
(Tri Nadia Solowij, “Cannabis and Cognitive Functioning” [Kannabis ja kognitiivinen toiminta] 1998).
Nabilonia koskevassa varoituksessa sanotaan: “THC aiheuttaa sekä fyysistä että psykologista riippuvuutta ja sen väärinkäytön vaara on suuri. Se aiheuttaa mielialan muutoksia, muistinmenetystä, psykoosia, koordinaatio- ja käsityskyvyn heikkenemistä sekä raskauskoplikaatioita.”
Tohtori Robert Dupont, NIDAN perustaja (National Institute for Drug Abuse) USA:ssa sanoi: “Olen pyytänyt anteeksi Amerikan kansalta sitä, että viimeiset 10 vuotta edistin kannabiksen vapauttamista kriminalisoinnista. Tein virheen. Marihuana yhdistää alkoholin ja tupakan pahimmat vaikutukset ja sillä on muita pahoja vaikutuksia, joita kummallakaan näistä kahdesta ei ole.” Hän lisäsi: ”Missään historian vaiheessa ketkään nuoret eivät ole käyttäneet marihuanaa säännöllisesti suurina määrinä. Siksi nuorukaisemme tekevät todellisuudessa itsestään koekaniineja traagisessa kokeilussa. Niin pitkälle kuin tutkimuksemme antaa selvästi viitteitä, tulemme näkemään kauhistavia tuloksia.”
Mary Brett, terveyskasvatusosaston entinen päällikkö, Dr Challoner’s Grammar School (boys), Amersham, Bucks. UK spokesman for EURAD (Europe against Drugs).
Viittaukset löydettävissä artikkelista “Cannabis – a general view of its harmful effects”, kirjoittanut Mary Brett Internet-sivulla “Talking about Cannabis”. Kesäkuu 2007.- Mutta...
Kumpaan kannattaa luottaa? Sinuun ja epämääräisiin lähteettömiin tai lähdekritiikittömiin teksteihin, vai:
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/07/669288
Muistakaa lukijat, että Vierestä Seurannut on itse aloittanut muiden mollaamisen. Hän on sitä mieltä, että jos olet käyttänyt kannabista tai sinulla on aineesta muutakin kuin pahaa sanottavaa, sinun mielipiteesi on "kannabiksella turmeltu". Siksi Vierestä Seurannut ei antsaitse enempää huomiota.
Hän näkee kannabisteja myös siellä missä niitä ei ole koskaan ollutkaan. Hänen mielestään kaikki muu kuin äärimmäisen kannabisvastainen kommentointi tahi tutkimus tulee "sylttytehtaalta".
Muistutan myös, että kyseinen herra on itse myöntänyt, että hänen mielestään kaikki maailman mielenterveysongelmat johtuvat kannabiksesta.
Menikö herralta uskottavuus : ) Selaamalla palstan "historiaa" löytyy vahvistus sille, mitä juuri sanoin.
Ketjun aloittaneelle edelleen mainittava, että esim. päihdelinkistä löydät ajantasalla olevaa ei käyttäjiensä mielestä ole kuitenkaan haitaton, aine. Jos täydellistä haitattomuutta esittää (kentien VS:n poika?, on hän samalla tasolla kuin rakkahin Vierestä Seurannut. VeeäSsästä kun kannabis on ehkä maailman pahin asia. - ..............................
Alkuperäisen kysyjän kannattaa ehdottomasti lukea tuo esilleotettu Tiede-lehden keskustelu, koska siellä tämä "Nykytutkimus" osoitetaan pelkäksi valheita kuhisevaksi propagandaksi. Hakusana ”Mary Brett” Googlessa riittää osoittamaan, että ko. henkilö on vastaavalla tavalla fanaattinen kannabiksenvastustaja, mitä on myös VierestäSeuraaja, jolle valheetkaan eivät ole valistuksessa vieraita.
Kun Nykytutkimus osoitettiin Tiede-lehden keskustelupalstalla pelkäksi propagandaksi, VierestäSeuraaja ei enää jatkanut kirjoittamista kyseisellä palstalla, vaan oli sitä mieltä, että ”sylttytehdas” on levittäytynyt sinnekin, aivan kuten koko EU:n alueelle, kun EU-raportti kannabiksen haitattomuudesta alkoholiin ja tupakkaan nähden julkaistiin.
Vaikka Nykytutkimus mainitulla keskusteluforumilla osoitettiinkin vain fanaattisten hullujen kyhäämäksi sepustukseksi, hän kuitenkin lähettää tämän, jo maailmanlaajuisestikin kumotun "valistus"-tekstin tänne säännöllisesti, vaikka se on täälläkin jo useita kertoja yli vuoden aikana osoitettu pelkäksi propagandaksi.
Häneltä on myös lukuisia kertoja yli vuoden aikana tiedusteltu tutkimusviitteitä niihin väitteisiin, joita "Nykytutkimuksessa" esitetään, ja joiden pohjalta ”asiantuntijat” tuossa kirjoituksessa ovat mielipiteitään sanoneet. Tutkimusviitteitä ei milloinkaan häneltä ole saatu, ja joka kerta kun VierestäSeuraaja on joutunut ns. kiperän kysymyksen eteen, hän on jättänyt yksinkertaisesti vastaamatta, ja parin päivän päästä jälleen lähettänyt "Nykytutkimuksen", ikäänkuin hänen ei tarvitsisi vastata kysymyksiin, jotka ovat liian vaikeita. Esimerkkikysymyksenä mainittakoon vaikkapa se, miksi Hollannissa käytetään kannabista vähemmän kuin kieltolakimaissa, ja miksi kovien huumeiden käyttö on Hollannissa vähäisempää kuin kieltolakimaissa.
Kaikki hänen aktiviteettinsa johtuvat yksinkertaisesti siitä, että hänellä on uskonnollistyyppinen pakkomielle, eräänlainen mielisairaus siis, joka suvullisesti konkretisoituu hänen pojassaan, joka on skitsofreeni. Isä syyttää tästä kannabista, vaikka pojan käyttämään päihderepertuaariin on kuulunut oleellisesti myös LSD:n ilmeisen runsas käyttö. Eikä se välttämättä tee hyvää, mikäli geeniperimä on taipuvainen mielenterveysongelmiin, ja psyyke on kaltevalle pinnalle rakentunut.
Uskonnollissävytteisyys ilmenee taas niin, että VierestäSeuraaja on antanut ymmärtää, että kannabis oli ”paratiisin kielletty puu”. Sitä ei ollut LSD, vaikka hänen poikansa herkkä psyyke todennäköisesti mureni lopullisesti skitsofreniaksi tämän erittäin voimakkaan psykedeelin vaikutuksesta. Isä itse ei ymmärrä kannabiksen ja LSD:n välistä suunnatonta eroa, vaikka on valistustyötä aiheesta tehnyt, ja jota asiantuntijana on varmasti usein kuultu vanhempainilloissa Suomen kouluissa.
Psyykeongelmat hänen pojallaan saattavat johtua osaltaan (ellei valtaosaltaan) siitä, että VierestäSeuraajan isä oli alkoholisti yli 60 vuotta, mikä on todennäköisesti vaikuttanut hänen poikansa psyyken tilaan aiheuttaen siinä häiriöitä, jotka runsaan päihdekäyttäytymisen ja geeniperimän yhteisvaikutuksesta ovat laukaisseet lopullisesti hänen skitsofreniansa. Poika kuitenkin pärjää omillaan, avohoitopotilaana ja eläkeläisenä, jos ei sitten isä hänen kimppuunsa usuta poliiseja, kuten äskettäin tapahtui. Tämän johdosta poika lähti talvella Tanskaan, ja nukkuu nyt ilmeisesti ulkona. Näin hän ainakin kirjoitti ”Huumausainepolitiikkaa” palstalla noin viikko sitten, mutta hänen tekstinsä on poistettu. Isä ilmeisen innokkaana on niitä poistattamassa, koska pojan kirjoituksissa esiintyy sangen usein sellainen kiusallinen asia kuin totuus (ainakin paljon suuremmalta osin mitä isän sievistely tuo julki) siitä perhedynamiikasta, joka synnytti rahaa kinuavan uskonnon – Irti Huumeista ry.n.
Oivallista hoitoa saa siis Tanskassa ulkona nukkuva ja rahaton skitsofreenikko, josta on vuosien valistuksen aikana tehty käytännössä Suomen tunnetuin narkomaani, kertomalla hänen elämästään kouluissa ja rahastamalla näin fanaattista valistusjärjestöä, joka ei ole muuta saanut aikaan kuin sen, että päihdeongelmat maassa ovat kasvaneet ja järjestäytyneen rikollisuuden on ollut helppo tyrkyttää käyttäjille kovia huumeita, kun VierestäSeuraaja on tehnyt valistuksessaan kannabiksesta kaikista vaarallisimman huumausaineen. Vastuuta hän ei asiasta koskaan joudu täällä kantamaan, mutta historia on hänet kuitenkin tuomitseva – tätä faktaa ei pääse karkuun millään.
VierestäSeuraaja itse osoittaa Tiede-lehden keskusteluketjussa selkeän psykoottista oireilua, kuvittelemalla tietävänsä kenen kanssa keskustelee. Tätä samaa käyttäytymismallia hän on toistanut useasti myös tällä palstalla, ja samaa skitsofreenistä käytöstä esiintyy myös hänen pojallaan. Tämä on tietysti ymmärrettävää, koska hän on skitsofreenikko, jota sairaus hallitsee. Täällä VierestäSeuraaja taas on keskustellut esimerkiksi Timo Larmelan ja Kimmo Wilskan kanssa, ainakin siis omassa päässään.
Hänellä on myös täysin omia "lääketieteellisiä" teorioita huumeista, joita yksikään lääketieteellinen tutkimus ei ole kyennyt vahvistamaan. Hänen psyykkisessä sairaudessaan tämä vahvistaa sen, että hän on oikeassa. Hänelle on kirjoitettu yli vuoden aikana lukuisten ihmisten toimesta tuhansia rivejä tekstiä, mutta hän oman sairautensa kahlitsemana ja ilmeisen sairaudentunnottomana kieltäytyy uskomasta mitään muuta kuin oman "huumeuskontonsa" näkemyksiä, jotka on itse IrtiHuumeista ry:n perustajana keksinyt. Vuosikymmeniä jatkuneen julkisen "valistustyönsä" johdosta hän on aiheuttanut sen valitettavan tilanteen, että Suomen päihdeongelma - erityisesti alkoholin suhteen - on päässyt oleellisesti pahenemaan. Alkoholia taas ei edes mainita IrtiHuumeista ry:n sivuilla, koska VierestäSeuraaja on itse rakastunut tähän huumeeseen, ja jos pojan lähettämiä kirjoituksia on uskominen, on rakkaus ilmeisesti aika voimakas.
Tätä voisi jatkaa enemmänkin, mutta parhaiten kuvio selviää laittamalla Googleen hakusanaksi vaikkapa ”VierestäSeuraaja”, ja tutustumalla sen jälkeen palstan historiaan, jossa ”Nykytutkimus” vilahtelee erittäin usein.
Koirat eivät opi uusia temppuja, eikä niitä myöskään opi mielenterveydeltään epäilyttävät valistajat. - eihajuakaan
"Koska kannabis on psykedeelinen aine ja vielä rasvaliukoinen, niin jos joku ihastuu sen säännölliseen ja jatkuvaan käyttöön, niin tutkimuksien mukaan hänellä on hyvin suuri vaara saada mielenterveydellisiä häiriöitä jotka joidenkin kohdalla saattavat laukaista myös skitsofrenian."
En voi uskoa, että kiitin sinua siitä, ettet ruvennut tavanomaista valehteluasi jatkamaan. Tässä heti alkaa tuo sama idiotismi.
Miksi sinun on pakko pelotella tuolla lailla?
No sentään et sanonut suorina totuuksina noita rasvaliukoisuusläppiäsi. Joo, on rasvaliukoinen, kuten a-vitamiini. Mutta edelleenkään ne THC:n hajoamistuotteet eivät muutu takaisin THC:ksi, kuten ei alkoholin hajoamistuotteet muutu seuraavana päivänä alkoholikksi. Mutta toisin kuin alkoholin hajoamistuotteet, THC:n hajoamistuotteet eivät ole myrkyllisiä, vaan jopa vähemmän haitallisia kuin liika a-vitamiini.
Tuo sinun pelottelutaktiikka on yhtä viisas, kuin jos paasaisit siitä, että kyllä se a-vitamiini tuntuu aluksi hyvältä, mutta pitkä säännöllinen liikakäyttö aiheuttaa luukatoa ja iho-oireita.
Mitä sinä saat tuosta valehtelusta? Sinun poikasi oli huonosti kasvatettu, kun sille ei koskaan kasvanut selkärankaa. Älä pistä sitä meidän muiden syyksi.
Nyt joudun sanomaan aloittajalle: Tämä Vierestäseuraaja käyttää Harry Anslingerin taktiikkaa vuodelta 1937. Hän on Propagandamestari, Göbbelsin tapaan. Älä usko sanaakaan mitä hän sanoo, vaan tarkista kaikki. Puolueettomuuden nimissä tarkista myös mitä minä sanon, mutta pidä erityistä tarkkuutta kaiken "faktan" suhteen mitä tuo tämän palstan suurin valehtelija sanoo.
Vierestäseuraaja: Mene hoitamaan sitä hulttiopoikaasi, äläkä pelottele muita sen takia, ettet osaa kasvattaa lapsia. - KasaMasa
Kannabishan tai siis THC, kasaantuu rasvakudoksiin kyllä, mutta oletko huomioinut sitä, että ne kasaantumat myös poistuvat?
THC poistuu hyvinkin äkkiä, yksi polttelukerta, ja ei ainakaan "seuloisa" näy 3 päivän kuluttua, ihan kokemuksesta tiedän.
Jos kannabista nauttii kohtuudella, eli viikonloppuna iltaisin, niin ei kasaantumia todellakaan tule, ja se on faktaa.
Jos kannabista taas nautii kohtuuttomasti, eli joka ilta aamusta iltaan, niin kasaantumia alkaa tulla.
Kohtuus kaikessa, myöskin tutkimusten mukaan haitatomimmassa, eli kannabiksesa. - vierestäseurannut
KasaMasa kirjoitti:
Kannabishan tai siis THC, kasaantuu rasvakudoksiin kyllä, mutta oletko huomioinut sitä, että ne kasaantumat myös poistuvat?
THC poistuu hyvinkin äkkiä, yksi polttelukerta, ja ei ainakaan "seuloisa" näy 3 päivän kuluttua, ihan kokemuksesta tiedän.
Jos kannabista nauttii kohtuudella, eli viikonloppuna iltaisin, niin ei kasaantumia todellakaan tule, ja se on faktaa.
Jos kannabista taas nautii kohtuuttomasti, eli joka ilta aamusta iltaan, niin kasaantumia alkaa tulla.
Kohtuus kaikessa, myöskin tutkimusten mukaan haitatomimmassa, eli kannabiksesa.Olet oikeassa. Kasaantumat toki poistuvat ja jos lopetat kokonaan, niin minkäänlaisia kasaantumia ei enää tule.
Jos kuitenkin käytät kannabista enemmän kuin puoliintumisaika sallii, niin kasaantumista syntyy automaattisesti.
Aikaisemmin olen jo kirjoitellut, että jos käyttää kannabista niin harvoin, (jos laki sallisi) että entiset kasaantumat ovat poistuneet, niin on todennäköistä, että ei olisi käyttäjällä kovinkaan paljoa ongelmia.
Kuitenkin tällainenkin käyttö edellyttää, että käytäjän psyyke kestää psykedeelisen aineen käyttöä.
Sitä kun ei kaikki kestä.
Ongelmia saattaa olla jo ensimmäisestä käytöstä lähtien.
Siihen tosiasiaan olen saanut vahvistusta myös näiltä palstoilta.
Riski on kuitenkin aina olemassa, sillä psyyke saattaa myös heikentyä, vaikka käyttämisen alussa sen kestäisikin.
Jos ihmisen psyyke olsi kaikilla samanlainen, niin asia olisi helpompi, mutta me olemme jokainen uniikki tavaraa.
"Toinen on heikompi toista"
"Heikot sortuu elon tiellä, jätkä se ei muuta kuin porskuttaa"
Tässä on vielä se ongelma, että juuri "heikot" mielellään hakee "vahvistusta" itsetunnolleen aineista ja mielestään saavatkin sitä ja tie ongelmiin on valmis. - eihajuakaan
vierestäseurannut kirjoitti:
Olet oikeassa. Kasaantumat toki poistuvat ja jos lopetat kokonaan, niin minkäänlaisia kasaantumia ei enää tule.
Jos kuitenkin käytät kannabista enemmän kuin puoliintumisaika sallii, niin kasaantumista syntyy automaattisesti.
Aikaisemmin olen jo kirjoitellut, että jos käyttää kannabista niin harvoin, (jos laki sallisi) että entiset kasaantumat ovat poistuneet, niin on todennäköistä, että ei olisi käyttäjällä kovinkaan paljoa ongelmia.
Kuitenkin tällainenkin käyttö edellyttää, että käytäjän psyyke kestää psykedeelisen aineen käyttöä.
Riski on kuitenkin aina olemassa, sillä psyyke saattaa myös heikentyä, vaikka käyttämisen alussa sen kestäisikin.
Jos ihmisen psyyke olsi kaikilla samanlainen, niin asia olisi helpompi, mutta me olemme jokainen uniikki tavaraa.
Tässä on vielä se ongelma, että juuri "heikot" mielellään hakee "vahvistusta" itsetunnolleen aineista ja mielestään saavatkin sitä ja tie ongelmiin on valmis.Hei, tämähän on ihan hyvin kirjoitettu. Vaikken jaakkaan samaa mielipidettä kanssasi, tämänkaltainen provosoimaton teksti on paljon miellyttävämpi lukea. Tässäkin tekstissä olen jopa osittain samaa mieltä. Loistavaa. Jatka samaan malliin, niin ehkä väittelystä tulee sujuvampi.
- KasaMasa
Olet oikeassa. Kasaantumat toki poistuvat ja jos lopetat kokonaan, niin minkäänlaisia kasaantumia ei enää tule.
Tässä on vielä se ongelma, että juuri "heikot" mielellään hakee "vahvistusta" itsetunnolleen aineista ja mielestään saavatkin sitä ja tie ongelmiin on valmis.Kylläpä kyllä. Tosiasia on, niinkuin mainitsitkin, että kaikillehan kannabis ei sovi, eikä tule koskaan sopimaan. Sama jutuu on toki vaikkapa nyt siinä alkoholissa.
Itsehän en haluaisi kannabista ns. lailliseksi, vaan esim. iäkkäimmille käyttäjille sellaisen turvan, että mikäli joskus "nalli napsahtaa" niin siitä ei seuraisi samanlaisia haittoja kuin nykyään. Työpaikan menetykset ja narkomaanin leimaukset ovat mielstäni aivan turhia sellaiselle henkilölle, joka on jo reilusti täysi-ikäinen, työkykyinen, nuhteeton (pl. kannabis) ja muutenkin työteliäs työntekijä.
Mielestäni on jopa idioottimaista syrjäytää raskaantyön raataja, joka tekee aina työnsä kunnialla loppuun, vapaa-ajan kannabiksen pössyttelyn takia.
Itsehän kuulun tähän ryhmään, joka siis todella tekee töitä ja tekee niitä kunnolla, aivan kuten kukin ns. "normikansalainen".
Tosin, se myös vaatii sen, ettei sitä "pilveä" poltella pitkin viikkoa, tai muuten vain viikonloppuna aamusta iltaan. Kohtuudella _jos_ osaa käyttää, niin mielestäni siinä ei pitäisi olla mitään ongelmaa työnantajan puoleltakaan.
Lapsille tahi nuorille ei kannabis sovi, niinkuin ei alkoholikaan. Kannabiksen käyttöä itse en suosittele kenellekkään, mutta itse olen valintani tehnyt ja hyvin on mennyt vuosikymmenet, kunhan on osannut pitää sen käytön kohtuuden rajoissa.
Voimia kuitenkin sinulle VS, sillä poikasi tapaus ei todellakaan ole mikään mukava, tai yleensäkään ainutlaatuinen. Meitä ihmisiä on niin moneen junaan ja valitettavasti ilmeisesti suurinosa on päihdehakuisia ihmisiä, ja se voi aiheuttaa ties minkälaista ongelmaa niin käyttäjälle kuin läheisillekin.
Nämä päihdeasiat ovat aina niin monisyisiä ja yksityiskohtaisia, joten sen takia ei (mielestäni) kannata ruveta kannabista alkosta kauppaamaan, eikä kotikasvatustakaan sallimaan. Kuitenkin, oikeasti nuhteettomille, ahkerille ja joustaville työntekijöille tulisi antaa edes pientä armoa, mikäli he jostakin syystä kannabiksen käytöstä kiinni jäävät.
Typerää on heittää vuosia ahkerasti töitä painanut duunari ulos "oravanpyörästä" vain sen takia, että on _vapaa-ajallaan_ käyttänyt laitonta kannabista.
Typerää ja myös kallista. - vierestäseurannut
KasaMasa kirjoitti:
Kylläpä kyllä. Tosiasia on, niinkuin mainitsitkin, että kaikillehan kannabis ei sovi, eikä tule koskaan sopimaan. Sama jutuu on toki vaikkapa nyt siinä alkoholissa.
Itsehän en haluaisi kannabista ns. lailliseksi, vaan esim. iäkkäimmille käyttäjille sellaisen turvan, että mikäli joskus "nalli napsahtaa" niin siitä ei seuraisi samanlaisia haittoja kuin nykyään. Työpaikan menetykset ja narkomaanin leimaukset ovat mielstäni aivan turhia sellaiselle henkilölle, joka on jo reilusti täysi-ikäinen, työkykyinen, nuhteeton (pl. kannabis) ja muutenkin työteliäs työntekijä.
Mielestäni on jopa idioottimaista syrjäytää raskaantyön raataja, joka tekee aina työnsä kunnialla loppuun, vapaa-ajan kannabiksen pössyttelyn takia.
Itsehän kuulun tähän ryhmään, joka siis todella tekee töitä ja tekee niitä kunnolla, aivan kuten kukin ns. "normikansalainen".
Tosin, se myös vaatii sen, ettei sitä "pilveä" poltella pitkin viikkoa, tai muuten vain viikonloppuna aamusta iltaan. Kohtuudella _jos_ osaa käyttää, niin mielestäni siinä ei pitäisi olla mitään ongelmaa työnantajan puoleltakaan.
Lapsille tahi nuorille ei kannabis sovi, niinkuin ei alkoholikaan. Kannabiksen käyttöä itse en suosittele kenellekkään, mutta itse olen valintani tehnyt ja hyvin on mennyt vuosikymmenet, kunhan on osannut pitää sen käytön kohtuuden rajoissa.
Voimia kuitenkin sinulle VS, sillä poikasi tapaus ei todellakaan ole mikään mukava, tai yleensäkään ainutlaatuinen. Meitä ihmisiä on niin moneen junaan ja valitettavasti ilmeisesti suurinosa on päihdehakuisia ihmisiä, ja se voi aiheuttaa ties minkälaista ongelmaa niin käyttäjälle kuin läheisillekin.
Nämä päihdeasiat ovat aina niin monisyisiä ja yksityiskohtaisia, joten sen takia ei (mielestäni) kannata ruveta kannabista alkosta kauppaamaan, eikä kotikasvatustakaan sallimaan. Kuitenkin, oikeasti nuhteettomille, ahkerille ja joustaville työntekijöille tulisi antaa edes pientä armoa, mikäli he jostakin syystä kannabiksen käytöstä kiinni jäävät.
Typerää on heittää vuosia ahkerasti töitä painanut duunari ulos "oravanpyörästä" vain sen takia, että on _vapaa-ajallaan_ käyttänyt laitonta kannabista.
Typerää ja myös kallista.Olet harvinainen tällä palstalla kirjoittava kannabiksen käytäjä kun et "haluaisi kannabista ns. lailliseksi".
Itseasiassa olen kyllä tavannut muitakin vastaavia ja he todellakin ovat olleet jo silloin hieman iäkkäämpiä niinkuin ymmärrän sinunkin olevan.
Nämä "toiset" samaa mieltä olevat kuin sinäkin ovat kertoneet minulle kasvattavan itse tarvitsemansa vaatimattoman määrän ja eivätkä ole koskaan joutuneet vaikeuksiin esim. poliisien kanssa, koska he ovat niinsanotusti suijaa ja hissukseen.
Sanoisimpa näin, että tällainen "kohtuullinen" kulutus on varmasti vähemmän haittoja tuova menetelmä kun vain on hankkinut tarpeeksi asiantuntemusta että tietäisi kannabiksen ollessa kysymyksessä--mikä on kohtuus?
Siinä siis on otettava huomioon monta seikkaa...Tunnettava toleranssin tuoma varjopuoli, eli ymmärrettävä rasvaliukoisen aineen ollessa kysymyksessä, että saadakseen "ensirakkauden" aikana saavutetut "miellyttävät olotilat ( jotka silloin tuli pienemmillä annoksilla) hänen on tiedettävä mikä riski on jos suurentelee annoksia, päästäkseen samanlaiseen tulokseen.
Sama asia ilmenee myös alkoholin käytössä.
"Lapsille tahi nuorille ei kannabis sovi, niinkuin ei alkoholikaan. Kannabiksen käyttöä itse en suosittele kenellekkään, mutta itse olen valintani tehnyt ja hyvin on mennyt vuosikymmenet, kunhan on osannut pitää sen käytön kohtuuden rajoissa. "
Tässä olemme samaa mieltä.
Kirjoitit...
"Voimia kuitenkin sinulle VS, sillä poikasi tapaus ei todellakaan ole mikään mukava, tai yleensäkään ainutlaatuinen. Meitä ihmisiä on niin moneen junaan ja valitettavasti ilmeisesti suurinosa on päihdehakuisia ihmisiä, ja se voi aiheuttaa ties minkälaista ongelmaa niin käyttäjälle kuin läheisillekin."
Kirjoitit kauniisti--Kiitos.
Poikani on todella vaikeuksissa siellä Cristianissa Tanskassa, se ilmeni eilen hänen kirjoittamassaan sekavassa viestissä.
Sitä ennen hän oli pai viikkoa kadoksissa.
Hänen kirjoittelunsa Suomi24 palstalla "Maailman menoa" on ainoa yhteyden pito lähimmäisiinsä.
Vainoharhaisuus (joka häntä vaivaa) tekee sen että hän ei uskalla käyttää esim kännykkää eikä edes postia yhteyttä pitääkseen. Surullista.
Eilinen viesti minkä hän kirjoitti antoi minulle ja vaimolleni helpotuksen tunteen että hän on kuitenkin elossa, olkoonkin että kirjoitukset ovat aina vain sekavampia.
- hyvä asia
Lisää tällaisia povosoivia "huolestuneita äitejä", se antaa VS;lle mahdollisuuden tehdä tosiasiallista valistustyötä.
- vierestäseurannut
Oli "huolestuneen" kirjoitus provo tai ei, niin olen samaa mieltä, että ne on hyviä.
Antavat todellakin hyvän mahdollisuuden kertoa ainakin "ohikulkijoille" tosiasioihin perustuvaa tietoa.
Nk:lle ohikulkijoille tosiasiat menee perille, mutta ei enää niinkään aivojansa kannabiksella vaurioittaneille kavereille. - Hyvin huolestunut
Oli "huolestuneen" kirjoitus provo tai ei, niin olen samaa mieltä, että ne on hyviä.
Antavat todellakin hyvän mahdollisuuden kertoa ainakin "ohikulkijoille" tosiasioihin perustuvaa tietoa.
Nk:lle ohikulkijoille tosiasiat menee perille, mutta ei enää niinkään aivojansa kannabiksella vaurioittaneille kavereille.Ei todellakaan ollut tarkoitus provosoida, kun tämän keskustelun aloitin. Äitinä olen syystäkin VAIN HUOLESTUNUT.
Nyt KIITÄN TEITÄ KAIKKIA, olette ainakin kovin avuliaita.
Annan taatusti palautetta. Kerron tällä palstalla miten tyttären matka meni. Varsinkin, jos on jotain huomionarvoista.
KUULUMISIIN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016349
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h814879Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1033144Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302972Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262195Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191576Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?931149Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3381145Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311066- 48844