- Harmittaa aivan älyttömästi. En edes viitsi sanoa niin rumaa sanaa, millä kuvailisin tuntojani, manaa kansanedustaja Pauliina Viitamies (sd).
Hän kaahasi Peugeotillaan reipasta ylinopeutta ajaessaan eduskuntaan tiistaiaamuna kello 10. Poliisit mittasivat hänen nopeudekseen Lahden moottoritiellä 149 kilometriä tunnissa satasen nopeusrajoitusalueella.
Viitamies sai 26 päiväsakkoa, joista kertyi maksettavaa yhteensä 1 118 euroa. Lisäksi häneltä otettiin heti ajokortti pois, mutta hän sai ajaa auton eduskuntaan.
- Ei autoa voinut sinne tien poskeenkaan jättää. Auto seisoo nyt eduskunnan tallissa.
Viitamies ei tiedä, kuinka pitkä ajokielto häntä odottaa.
- Siitä päättää Mikkelin poliisi, mutta minulle kerrottiin, että ajokielto on vähintään kuukauden.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200903199260553_uu.shtml
DEMARI AATTEELLA
11
788
Vastaukset
ajeli tuollaista nopeutta, siinä sitten ohitteli viel rekkaakin, ei hyvää päivää..
Nyt jos ei nimismies pidä korttia vähintään kahta kuukautta, niin jo p..kele..
Siis menee vielä lehdessä selittää tuollaista, aikuinen ihminen...
Juur tämänpäivän hesarissa kirjoitettiin, konninkankaan onnettomuudesta ja sen seurauksista..
Tälläiset "selittäjät", jotka ajatuksissaan ajelee tuollein on juust niitä vaarojaliikenteessä, siellä akseleiden alla...Ja aina se on rekan tai bussin vika..
Että oikein VITUTTAA...- kansanedustaja...
Tässä alkuun päiväsakon laskentaperuste (jätin pois varallisuuden päiväsakkoa korottavan vaikutuksen)
"Sakko on rangaistus, jonka sisältönä on jonkin rahamäärän suorittaminen valtiolle. Sakko tuomitaan päiväsakkoina. Niiden lukumäärä on 1-120 (useammasta rikoksesta 1-240). Päiväsakon rahamäärä lasketaan verotustietojen perusteella nettokuukausituloista, josta on ensin vähennetty 255 euron peruskulutusvähennys. Yksi päiväsakko on 1/60 kuukausitulosta. Elatusvelvollisuus vähentää rahamäärää 3 euroa elätettävää kohti."
Viitamiehen päiväsakon hinta on siis 43 euroa. Kuukauden nettotulo on siten 60 * 43 255 = 2835 euroa.
Viitamiehen palkka kansanedustajan työstä pitäisi olla n 6000 eur/kk. Päälle ansiot kaiken maailman eri toimielinten kokouspalkkioista. Siis aivan varmasti bruttoansiot on yli 7000 kuussa. Tuskin neton ja bruton ero noin hirveä on. Missä on virhe ???? - siellä aika
haipakkaa mennään, oli demari, tai ei.
Pysyäkseen letkassa, on mentävä sen nopeuden mukaan, millä se jono liikkuu.
Sakkoja olisi ropissut monelle, jos vain poliisin tutka olisi mitannut nopeuksia jossain piilossa viimeksikin Helsingin reissulla.
Olisikohan tänne tullut kommenteja, jos sakon saanut olisi jonkun muun puolueen kansanedustaja?
Olen pitänyt nimimerkki *jussin* kannanottoja asiallisina, mutta nyt hän oli livennyt tyylistään. - jöpöjöpö
siellä aika kirjoitti:
Sakkoja olisi ropissut monelle, jos vain poliisin tutka olisi mitannut nopeuksia jossain piilossa viimeksikin Helsingin reissulla.
Olisikohan tänne tullut kommenteja, jos sakon saanut olisi jonkun muun puolueen kansanedustaja?
Olen pitänyt nimimerkki *jussin* kannanottoja asiallisina, mutta nyt hän oli livennyt tyylistään.n edustaja
siellä aika kirjoitti:
Olen pitänyt nimimerkki *jussin* kannanottoja asiallisina, mutta nyt hän oli livennyt tyylistään.Tässä on nyt hieman tuota "pers-tuntumaa", näistäkin asioista ja rangaistus kärsitty.
Mutta asiaan, Sama maa, Sama laki...
Mutta eikö KANSANEDUSTAJALTA voisi odottaa tavanomaista tiukempaa harkintaa? Ei kai... sellaiset johtajat, kuin kansakin.
Ei kai tässä millään puolueella ole merkitystä?
Ei minulle ainenkaa ja olishan tuota jouto aikaa, jotta voisinhan arvoisaa edustajaa lähteä vaikka kuljettamaan. On sitä tullut aikoinaan kuljetettua, jopa "ISOJAKIN HERROJA", miksei Rouviakin.
Mutta, varsinkin kesäaikaan on jatkuvasti (pienellä) mm. LS:ssa, kun taas on Liikkuvat, Kuortissa(siinä ohitus-pätkän päässä) saaneet mitattua nuo törkeät ylinopeudet.- Letkassa
siellä aika kirjoitti:
Olen pitänyt nimimerkki *jussin* kannanottoja asiallisina, mutta nyt hän oli livennyt tyylistään.ajaminen on eri asia kuin OHITTAMINEN. Jos pitää ohittaa ylinopeutta ajava letka, kuinka kovaa silloin ajaa? 149 km / t.
- rahtari ville
Letkassa kirjoitti:
ajaminen on eri asia kuin OHITTAMINEN. Jos pitää ohittaa ylinopeutta ajava letka, kuinka kovaa silloin ajaa? 149 km / t.
Jos letka menee jo ylinoputta, niin eikai silloin tarvitse ohittaa. Ja ylinopeus on ylinopeus, vaikka voissa paistaisi, ei siinä mitkään selitykset auta.
- sitoutumaton porvari
voihan sakot maksattaa tukijoukoilla= (ay-hihhulit)
- Sakoista selviää
Ei sitä korttia turhan takia oteta pois. On jo melkoinen vaarantekijä jos ajaa noin huimaa ylinopeutta. Jos autokoulun opit ovat unohtuneet on syytä jäädä pohtimaan mitä tulikaan tehdyksi, selittelyt ei auta. Peiliin katsomisen paikka!
- saivatko jatkaa matkaa
Länsi-Savo uutisoi ylinopeuksista viime perjantaina Juvan ja Mikkelin välillä. Ylinopeudet olivat samaa luokkaa eli törkeitä. Kiinnostaa tietää saivatko nuo hurjastelijat jatkaa matkaa ja ajaa autonsa työpaikkansa tai kotinsa talliin. Luulisi, että saivat kun tästä on ennakkotapauskin.
- lukija jussi
saivatko jatkaa matkaa kirjoitti:
Länsi-Savo uutisoi ylinopeuksista viime perjantaina Juvan ja Mikkelin välillä. Ylinopeudet olivat samaa luokkaa eli törkeitä. Kiinnostaa tietää saivatko nuo hurjastelijat jatkaa matkaa ja ajaa autonsa työpaikkansa tai kotinsa talliin. Luulisi, että saivat kun tästä on ennakkotapauskin.
Vaikuttavia seikkoja mm. paljonko nopeutta oli, yrittikö paeta, keli, ajoneuvon kuntokin, yleensäkin koko tilanteen vaarallisuus ja käytös sakotus tilanteessa.
Yleensä saa juuri tuon väliaikaisen ajoluvan, ajaa ko. ajoneuvo esim. kotiin tai työpaikalle tms.
Erityisen painavasta syystä voi saada pitemmänkin tilapäisen ajoluvan esim. pe-su, mutta tämä huomioidaan tietysti annettaessa, varsinaista ajokieltoa. Lain mukaan minimi ajokielto on 1kk, aikaisemmin pysty "kikkailemaan" siten, että maksoi hieman isomman sakon, jolloin ajokielto oli lyhyempi tai ei ollenkaan, riippuu puhelahjoista ja onko nimismies esim. samann rotaryn tai golf-clubin jäsen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2251968Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551237Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784