Koulukiusaamista jolle ei näköjään voi tehdä mitään, välitunnilla hakataan toisiaan, valvojia ei näy....
Eikö kiusaaminen niin vakava asia, että siihen pitää OIKEASTI puuttua????
Paljon parantamista kevätkummun koulu!!!!
KEVÄTKUMMUN KOULU
23
4005
Vastaukset
- vanhempainillassa
vastikään
- mihin jäi suunniteltu toiminta? missä valvojat? miten lapsukaisten käyttäytymisopit, missä komento ja kuri?!?- turvaaturvaa
välituntivahti löytyy ainakin täältä. Otan tarvittaessa töistä vapaata ja lähden vahdiksi. Jos kiusaamista ilmenee se on EHDOTTOMASTI kitkettävä pois. Koulun ja koulumatkojen on EHDOTTOMASTI oltava turvallisia kaikille. Jos muuten ei resurssit riitä, otetaan vanhempina vastuu ja hoidetaan lasten turvallisuusasia kuntoon. Ei nimittäin taida olla aikaa jäädä ruikuttamaan, kun tietää Porvoon suunnittelu / toteutusaikataulut.
- !!!!
turvaaturvaa kirjoitti:
välituntivahti löytyy ainakin täältä. Otan tarvittaessa töistä vapaata ja lähden vahdiksi. Jos kiusaamista ilmenee se on EHDOTTOMASTI kitkettävä pois. Koulun ja koulumatkojen on EHDOTTOMASTI oltava turvallisia kaikille. Jos muuten ei resurssit riitä, otetaan vanhempina vastuu ja hoidetaan lasten turvallisuusasia kuntoon. Ei nimittäin taida olla aikaa jäädä ruikuttamaan, kun tietää Porvoon suunnittelu / toteutusaikataulut.
Eli vanhemmat vaan töistä vahtiin koulun pihaan?? Niinkö? Kun laiskat opettajat eivät viitsi edes hajaantua pihalla!
Luokissa opettajat sallivat metelöinnin, edes koetta ei lapset pysty rauhassa tekemään melun takia!
Opettajat tulevat luokkiin todella myöhässä, jolloin lapset telovat toisensa!! - .............
Juu, kyllähän niiden asioiden tiimoilta joudutaan neuvotteluja pitämään, kun vanhemmat valittavat ja siirtävät lapsiaan muihin kouluihin, mutta asiat ei tunnu silti muuttuvan!
Komento ja kuri...?ennemmin, ohjataan lapsia ja keksitään esim yhteisiä leikkejä välitunnilla. Tämä jo rauhoittaa. Mutta ei! Tuollaiset painit pihalla esim pitäisi kieltää, ennen kuin tapahtuu jtn vakavaa!
- eräässä toisessakin koulussa
Erääs toisessa nimeltämainitsemattomassa ala-asteessa Porvoossa vähän sama juttu. Koska lapsi on erehtynyt tekemään jotakin väärää ja joutunut silmätikuksi, opettajat ja rehtori ummistavat silmänsä ja korvansa lapseen kohdistuvaan kiusaamiseen.
- koulun nimeä
Mitä näitä peittelemään julki vaan!! Kyse vakavasta asiasta!!!!
- lapsille enempää vaikeuksia
koulun nimeä kirjoitti:
Mitä näitä peittelemään julki vaan!! Kyse vakavasta asiasta!!!!
Kyseisen koulun tapana, kun on tehdä lapsista rikosilmoituksia tai ehdottaa vanhemmille rikosilmoitusten tekemistä. Lapsista...
- kovat otteet
Ennen vanhaan häiriköt, epäsosiaaliset yksilöt ym. ohjattiin suomeksi sanottuna apukouluun, jossa sitten oli erityisopettajat ja -opetus heitä varten.
Hyysäys ja hyssyttely tuli kuvioihin 80-luvulla, ja sitten meille kasvoikin omituinen, vastuuntunnoton nintendo/vhs-sukupolvi.
No mutta asiaan ja tähän päivään. tarkoitus oli vain sanoa, että kouluissa annetaan häirikkötapausten ja kiusaajien mellastaa liian kaua muitten lasten joukossa, vaikka oikea paikka olisi juuri erityisluokka erityisvalvotuissa oloissa.- MINÄ!
Vanhemmistahan se on kiinni jos antaa lastens apelata ei kiellettyjä pelejä huom ikärajat! Eikä pelaamista tai telkkarin tuijottelua rajoiteta mitenkään.
Tuntuu, että vanhemmat unohtavat vastuunsa ja nämä vanhemmat ovat hmmm...minä vuonna syntyneitä???
Minä syyttäisin vastuuntunnottomia vanhempia jotka kuvittelevat pääsevänsä helpolla, kun antavat lastensa istua näytteen äärellä tai luurata ties missä, esim hajottamassa kevarin koululla paikkoja. Ostarilla huligoimassa.
onneksi on koululla nykyään kamerat! Vanhemmat joutuvat maksamaan omasta tyhmyydestään.
Kasvattakaa lapsianne!! - TOINEN MINÄ
MINÄ! kirjoitti:
Vanhemmistahan se on kiinni jos antaa lastens apelata ei kiellettyjä pelejä huom ikärajat! Eikä pelaamista tai telkkarin tuijottelua rajoiteta mitenkään.
Tuntuu, että vanhemmat unohtavat vastuunsa ja nämä vanhemmat ovat hmmm...minä vuonna syntyneitä???
Minä syyttäisin vastuuntunnottomia vanhempia jotka kuvittelevat pääsevänsä helpolla, kun antavat lastensa istua näytteen äärellä tai luurata ties missä, esim hajottamassa kevarin koululla paikkoja. Ostarilla huligoimassa.
onneksi on koululla nykyään kamerat! Vanhemmat joutuvat maksamaan omasta tyhmyydestään.
Kasvattakaa lapsianne!!Paljon on vanhempia, jotka kasvattavat lapsiaan ja laittavat rajoja lapsilleen pelaamisen, ulkonaolemisen, käyttäytymisen jne.
Paljon on vanhempia, jotka viettävät aikaa lastensa kanssa ja ovat läsnä - minä kuulun näihin vanhempiin joka asettaa rajat lapselleen ja on läsnä. Paras kiitos minkä vanhempi saa on se, kun oma lapsi halaa ja sanoo että hänellä on turvallinen olo.
Tätä kiusaamista lasten ja opettajien taholta alkaa jo päiväkodista ja minä sain aktiivisena vanhempana tuta sen, miltä tuntuu kun oma pieni lapsi otetaan silmätikuksi vain sen vuoksi kun lapsen vanhempana otin esille epäkohtia.
Vaikka kuinka yrität olla hyvä vanhempi ja kasvatat lastasi niin aina on joku joka ei siitäkään pidä. - silmätikun äiti
TOINEN MINÄ kirjoitti:
Paljon on vanhempia, jotka kasvattavat lapsiaan ja laittavat rajoja lapsilleen pelaamisen, ulkonaolemisen, käyttäytymisen jne.
Paljon on vanhempia, jotka viettävät aikaa lastensa kanssa ja ovat läsnä - minä kuulun näihin vanhempiin joka asettaa rajat lapselleen ja on läsnä. Paras kiitos minkä vanhempi saa on se, kun oma lapsi halaa ja sanoo että hänellä on turvallinen olo.
Tätä kiusaamista lasten ja opettajien taholta alkaa jo päiväkodista ja minä sain aktiivisena vanhempana tuta sen, miltä tuntuu kun oma pieni lapsi otetaan silmätikuksi vain sen vuoksi kun lapsen vanhempana otin esille epäkohtia.
Vaikka kuinka yrität olla hyvä vanhempi ja kasvatat lastasi niin aina on joku joka ei siitäkään pidä.Jos jostakin syystä opettajan ja vanhemman kemiat ei kohtaa, lapsi siitä saa kärsiä. Meidänkin kohdalla kävi näin, että lapsi joutui kärsimään, kun tuli otettua esille epäkohtia. Lasta alettiin syyttämään aiheetta milloin mistäkin, arvosteltiin eikä tosiaan koskaan kehuttu mistään. Vanhempainvarteissa tuli mieleen, että puhutaanko tässä nyt minun lapsestani ollenkaan, kun opettaja puhui pelkästään negatiivisia asioita. Lapsi alkoi olla itkuinen ja lintsaamaan koulusta, koska pelkäsi opettajaansa. Ja ei auttanut puhelut rehtorille ja kuraattorille! Onneksi vaihtoi koulua ja on taas oma iloinen itsensä. Eli kiusaajat ei ole aina edes toisia lapsia... (lapseni ei ole ollut Kevätkummun koulussa, mutta tuntuu samat ongelmat olevan Porvoon muissakin kouluissa)
- siellä on tapahtunut??
onko taas jotakin hiukan kuriteltu??
miksi koulu ei ilmoita asiasta mitään?
tytär juuri kertoi että on tullut ihme uudet säännöt.
punasta ja keltasta lappua.......
keltanen lappu varotus,punanen jälkkä....siis mitäh??
eikö vois nyt lappujen sijaa vahtia eikä jaella niitä...
siis perus säännöt nyt nostettu esiin.....ei taida ihan riittää..
kiusaaminen on todela yleistä ainaki tässä koulussa,tuntuu että se menee hullummax ja hullummax...
onko muissa kouluissa näin??- näin..
Siinäpä se! Miksi välituntivalvojat eivät puutu, eikä valvo! Välillä vain yksi valvoja ulkona! Olen kuullut, että myöskään opettajat eivät ole halukkaita menemään ulos, kahvittelu ja jutustelu tärkeämpää. Liivien käyttö ulkona epämiellyttävää -> lapsi näkee aikuisen pihalla paremmin, kun he käyttäisivät turvaliivejä.
Lapset pitkän aikaa tunnin alussa ilman opettajaa ja ainakin yksi hakkaamistapaus sattunut luokassa, kun toisen luokan oppilas hyökännyt luokkaan pojan kimppuun.
Viime viikolla pihalla hakattu toinen naama verille, ei valvojaa missään, tapauksen nähnyt oppilas itse hakenut opettajan huoneesta apuun.
Että näin... - iso pikkuveli
näin.. kirjoitti:
Siinäpä se! Miksi välituntivalvojat eivät puutu, eikä valvo! Välillä vain yksi valvoja ulkona! Olen kuullut, että myöskään opettajat eivät ole halukkaita menemään ulos, kahvittelu ja jutustelu tärkeämpää. Liivien käyttö ulkona epämiellyttävää -> lapsi näkee aikuisen pihalla paremmin, kun he käyttäisivät turvaliivejä.
Lapset pitkän aikaa tunnin alussa ilman opettajaa ja ainakin yksi hakkaamistapaus sattunut luokassa, kun toisen luokan oppilas hyökännyt luokkaan pojan kimppuun.
Viime viikolla pihalla hakattu toinen naama verille, ei valvojaa missään, tapauksen nähnyt oppilas itse hakenut opettajan huoneesta apuun.
Että näin...isommat vois tukee nuorempiaan ja kiusattuja.. sekös olisi äijämeininkiä.. sitä oikeaa asevelihenkeä. tietysti voihan tämän ongelman purkaa kiusaajien isiin, murskattuine nenineen tai ihan materiaa hajottamalla. kiusatusta kyllä kasvaa suht vahva ihminen, joka vain ei luota pätkääkään toisiin ihmisiin aikuisena. kiusaajat katuvat ennemmin tai myöhemmin tekojaan, lukuunottamatta vajaaälyisiä apinoita..jotka toivottavasti päätyvät sitten huoriksi vankiloihin.
- ..................
iso pikkuveli kirjoitti:
isommat vois tukee nuorempiaan ja kiusattuja.. sekös olisi äijämeininkiä.. sitä oikeaa asevelihenkeä. tietysti voihan tämän ongelman purkaa kiusaajien isiin, murskattuine nenineen tai ihan materiaa hajottamalla. kiusatusta kyllä kasvaa suht vahva ihminen, joka vain ei luota pätkääkään toisiin ihmisiin aikuisena. kiusaajat katuvat ennemmin tai myöhemmin tekojaan, lukuunottamatta vajaaälyisiä apinoita..jotka toivottavasti päätyvät sitten huoriksi vankiloihin.
No älä! Kun nämä kuisaajien isätkin hyökkäävät kiusattua vastaan, kun on kottin otettu yhteys.
Lapsi ei ole turvassa edes aikuiselta. - ..niin punnitaan..
.................. kirjoitti:
No älä! Kun nämä kuisaajien isätkin hyökkäävät kiusattua vastaan, kun on kottin otettu yhteys.
Lapsi ei ole turvassa edes aikuiselta...oman lapsen arvo.. muuttaako muualle.. vai tehdäkö.. ei sitä tähän voi kirjoittaa juttu.. otetaan luulot pois.. vaikka zingzong ja dingdongpyörätuolipongpangraajapoikkizingzong.. tai ihan lakiteitse, vaikka vähän maksaakin.
- mieti pikkunen
Itse taidat olla jonkun tytär ja alle 15v vielä itse olen täällä "koulussa" oppilas ja kyllä ne opettajat tekevät kaikkensa ihan hyvinkin :) mutta näyttää olevan vanhemmat ketkä lähettelevät näitä flame kommentteja koska lapsi itse saattaa olla syypää tähän tiettyyn juttuun?
- PARANNETAAN
No miksi 3 valvojaa seisoskelee yhä KATOKSESSA???!
Kotiin jaetussa lapussa lukeee, että katoksessa oleilu sallittu vain sadesäällä!!!- ärsyttävää...
Olen oppilas kevätkummun koulusta, mutta siirryn toiseen kouluun. Ei sentakia, että koulussa ei välitetä kiusaamisesta yms. Vaan sen takia, että kielekylpy siirtyy toiseen kouluun. Kun vielä ennen kesälomaa olin koulussa, tuli käyttöön ihan oudot säännöt. Punasia ja keltasia lappuja vaan. Ja katoksen alla ei saa olla kun vain sadesäällä, ihan todella ärsyttävää!!! Opettajat seisoskelee mielin määrin siellä, vaikka aurinko porottaa täysillä, ja oppilaat läkähtyvät. Kun sitten itse sinne menee varjoon, niin tulee opettaja ja sanoo: Meneppäs nyt siitä pois katoksen alta. Ja kun kysyy: Miksi sitten itse olet täällä? Niin vastaus on: Hmm... Sitten opettaja katsoo kelloaan ja sanoo: Voi, nyt mulla alkaakin tärkeä kokous, täytyypä tästä lähteä.
- ............
Vnhempien voimille käy kovasti, kun omaa lasta kiusataan , niin, että hän alkaa pelätä kouluun menoa, illat menee itkiessä ja minä äitinä itken sitten öisin...
Lapseni on menestyvä oppilas ja siinä on kiusaajien mielestä otollinen syy kiusata. - huolestunnut oppilas
No laitttakaa lapsenne muuhun kouluun jos ei kelpaa kevarin koulu ja olen ollut tässä koulussa jo kuusivuotta niin että on ollut kivaa :DDDDDDDDDDDDDDD
- Anonyymi
Hei minä olen kevätkummun koulussa eikä siellä kiusata ketään!
- Anonyymi
Sellaista koulua jossa ei kiusattaisi ei ole olemassakaan. On piilokiusaamista ja henkistä kiusaamista jota koulun työntekijät eivät huomaa tai ole huomaavinaan.
Koulumatkatkin kuuluvat kouluaikaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082