Koska teillä on tehty sectio kun on huomattu eteis istukka?Mulla on ens viikolla raskausviikkoja 29 ja menen ultraan ja katotaan onko istukka noussut :P Pelottaa jos ei ookkaa nii miten sitten toimitaan?? kiitos etukäteen :)
eteis istukka?????
5
1226
Vastaukset
- lai-ne
mulla oli täydellinen eteisistukka, huomattiin raskauden puolivälissä. sektio suunniteltiin viikolle 36. mun istukka kuitenkin onneksi siirtyi pois ylös takaseinään, lääkärit oli ihmeissään kun oli liikkunut niin pitkän matkan.
jollei sun istukka siirry pois niin sektio on varmasti n. 36 koska ei oteta riskiä että lapsi alkaa syntymään itsekseen. tosin en tiedä miten sun istukka on, mulla se oli kaikista hankallimmalla tavalla, kuin vaippa.
poika syntyi sitten lapsivesien menosta ja supistuksista johtuen 36 0 eli samana päivänä mille sektio oli suunniteltu mutta ihan normaalitietä :)- minä myös...
millä viikoilla sulla nousi istukka pois siitä päältä?
mulla siis 29. viikko menossa ja istukka kohdunsuun päällä 2 cm ja sektio edessä.. kun lääkäri sanoi että se ei siitä enää nouse, neljän viikon päästä kontrolli ja silloin varmaan sitten sovitaan se sektio päiväkin.. - lai-ne
minä myös... kirjoitti:
millä viikoilla sulla nousi istukka pois siitä päältä?
mulla siis 29. viikko menossa ja istukka kohdunsuun päällä 2 cm ja sektio edessä.. kun lääkäri sanoi että se ei siitä enää nouse, neljän viikon päästä kontrolli ja silloin varmaan sitten sovitaan se sektio päiväkin..moikka
eli mulla oli kontrolli eteisistukan takia rv 24 ja se oli kuin vaippa, täydellisesti kohdunsuun päällä ja koska istukka ylti kohdun alaosan takaseinästä etupuolelle alamahan kohdalle asti niin sanottiin, että se ei siirry siitä mitenkään tarpeeksi enää mihinkään eli osa istukasta peittää kohdunsuun joka tapauksessa vaikka se vähän siirtyisi.
mulla on kauhea leikkaus/veitsikammo ja lähdin kotiin että "minua ei leikata", sektio määrättynä rv 36. tästä eteenpäin ajattelin useita kertoja joka päivä, että "istukka siirtyy takaseinään turvalliseen paikkaan". hoin sitä kuin mantraa. en usko mihinkään tollaisiin vaan olen realisti, mutta se leikkauspelko vaan sai mut hokemaan mielessäni tollaista. olin vuotanut verta päivittäin istukan sijainnin takia, mutta tämän jälkeen vuodin ihan kunnolla n. neljän päivän ajan.
menin rv 26 istukkakontrolliin naistenklinikalle ja lääkäri ei ollut uskoa millään kun istukka löytyi takaseinästä ylhäältä. se oli siirtynyt valtavan matkan ja lääkäri haki paikalle toisenkin lääkärin ja vertasivat kuvia kahden viikon takaiseen.
runsaat vuodot olivat siis johtuneet istukan siirtymisestä. tämän jälkeen olen osittain uskonut ihmismielen vahvuuteen saada elimistö toimimaan tietyllä tavalla, onhan näistä esimerkkejä muitakin, esim syöpäpotilailla. en tarkoita, että olisin ajattelemalla siirtänyt sitä istukkaa, mutta se kuitenkin ajoittui samaan hetkeen ja lääkäritkin tosiaan sitä ihmettelivät ja sanoivat, että ei ole näin käynyt aiemmin kun kyseessä yhtä täydellinen eteisistukka kuin mulla oli.
jos sun istukka on kohdunsuun päällä vain pari senttiä niin se varmasti voi siitä vielä siirtyä kohdun vielä kasvaessa. usko säkin :)
ja hyvin kaikki menee vaikka sektio olisikin edessä, tsemppiä ja voimia loppuraskauteen!
- ..............................
vasta siinä vaiheessa, kun lapsi syntyi hätäsektiolla...
- sama homma
Kokoajan oli puhe eteis istukasta, mutta istukka siirtyikin yllättäin jossain 30 viikoilla, eli sektio oli siltä osin poissuljettu, mutta sit tulikin vauvan suuri koko =)
Viikolla 35 oli jo varmaan liki 5kg.
Siinä katseltiin tilannetta viikko viikolta ja lopulta päädyttiin sektioon viikolla 39 0 ja ei vauva ollut edes esikoiseni kokoinen, jonka siis synnytin alakautta.
TOSIN
mulla viimeiseesä raskaudessa Diabetes, eli siksi lapsi kasvoi.
Mutta jokatapauksessa se istukka siitä siirtyi kuin siirtyikin, vaikka ei pitänyt enää siinävaiheesa kuulemma siirtyä :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18013608
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585493Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454940Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1543726Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402853Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1201801Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3721697Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371525