Opin tässä joku aika sitten, että kun nostan esim. vanhusta tai siirtelen, ei olekkaan hyötyliikuntaa lihaksille. Vaan onko totta, että se liikekulma/rata tapahtuu 80 asteen kulmassa, joskus alle ton asteen. Kuulin että, tuo kulma on se vaaravyöhyke lihaksistolle. Jos se tapahtuisi 90 asteen kulmassa se siirto, niin sitten se olisi vasdta hyötyä omille *hauiksille* ;). Ainoa hyötyliikunta hoitoalalla on ne kävelyaskeleet ja portaat;). Tuossa liikeradalla jos nostat väärässä asennossa pienikin hetkahdus saattaa aiheuttaa tapaturman esim selälle:/: Näin joskus kuulin joltain kuntohoitajalta:/. Mitä mieltä?
pitääköhän paikkaansa
2
396
Vastaukset
- kokemukseni
on totta,että liikeradat ovat usein vääriä.Jos kuitenkin muistaa perussäännöt l.nostaa isoja lihaksia hyväksikäyttäen(reisi)välttää kiertoliikkeitä,niin kyllä lihaskunto pakosti kasvaaa.Meikäläiselläkin on aikamoiset habat vaikken käy kuntosalilla.Tärkeää olis vapaa-ajalla venytellä,uida,pyöräillä yms.
- ¤magi¤
Mä itse pidän todella tärkeänä salilla käyntiä, ja siellä jalat ja selkä, on ne kohteet jotka on ne tärkeimmät. koska niitä tarvitaan työssä. Uiminen ennekaikkea parasta, itse rakastan uimista iankaikkisesti:D. Avannossakin on tullu käytyä. Vesijuoksu on nyt tällähetkellä suurin hitti minulle:). Mitä enemmän treenaa ja liikkuu vapaa-ajat, sen kyllä huomaa työssä. Jaksaa ja eipä ole sairaslomia paljonkaan ollut. Noi asennot noissa siirroissa, ne pitäs jokasen opetella kunnolla ja joskus kerrata. ei pahitteeksi, jos aikoo työkykynsä pitää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1265334Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313842No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv371972Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241694- 241693
- 411630
- 501608
- 291443
- 141362