... tympii, päätä särkee, turvottaa, itkettää, olen ärtynyt, vihainen jne... eli kaikki tutut pms-oireet taas päällä. Nämä alkoivat siis eilen.
Minulla hoitona siis hormoniavusteinen (Puregon, Pregnyl ja nyt luget) inssi tasan viikko sitten. Olemme selittämättömiä...
Kaikenlaisia oireita ollut ilmassa, tiedä tässä nyt sitten, mikä johtuu mistäkin. Eli mulle tätä ennen kokeiltu inssiä kahdesti luomukiertoon. Nyt kokeiltiin hormoneja. Inssin aikana oli kaksi follia vielä kiinni, toinen n. 21 mm ja toinen vasta n. 17 mm. Inssi-päivän iltana tunsin oviksen selvästi. Siittiöitä lähti matkaan mahtava määrä (meidän ennätys, 90 milj.!) ja hyvälaatuisiakin ne olivat. Pp 3:sta lähtien eli lugejen aloituksesta lähtien on nipistellyt alavatsaa, samalla tavalla kuin aikaisemmassa raskaudessani (tyttö,joka saanut alkunsa inseminaatiolla 3 v. sitten).
Nyt sitten eilen illalla tuntui, että maailma hajoaa kun havaitsin tutut pms-oireet... tekis mieli vain käpertyä peiton alle nukkumaan, paleltaa ja harmittaa, keskittymiskykyä ei ole mihinkään ja tekee mieli herkutella. Menis vaan tämä viikko nyt äkkiä niin ei tarvitsisi piinailla enää. Toiveita ei kauheasti ole ilmassa.
Olemme miehen kanssa päättäneet, että emme välttämättä mene ivf-hoitoihin, kun yksi lapsi jo ennestään. Ehkä kokeilemme pari kertaa vielä hormoniavusteista inssiä tämän jälkeen, mutta nyttenkin tuntuu, että tämän kokeilun jälkeen on pakko pitää tauko...
Tsemppiä kaikille!
Onko muilla kokemuksia lugejen käytöstä ja niiden aikana havaituista pms-oireista? Joskushan lugesteronia käytetään varta vasten pms-oireiden hoitoonkin... ei näytä tehoavan minulla!
pp7 ja ihan kuin pms-oireet alkamassa ;-(
3
1828
Vastaukset
- Sariella
Mulla ei muistaakseni tullut piinaviikkojen aikana pms-oireita, mutta heti raskauduttuani tuli.
Mulla on myös pari kertaa ollut pms-oireiden jälkeen menkkamaista kipua ja pientä vuotoa, mikä on kyllä heti loppunut.
Yleensä pms-oireet kestänyt vajaan yhden päivän ja nuo muut sitten loppupäivänä (outoa). Silti on kaikki hyvin ollut, eli ei keskenmenoa eikä mitään. Itse kanssa käytän lugeja, joten ei ne ainakaan niitä estä (mulla ainakaan)... - pilvi00
Heippa!
Pakko oli vastata sulle, sillä liian tutulta kuulostaa. Mulla huomenna 2 vko inssistä ja kauheet pms-oireet päällä. Ihan sama, tekisi mieli mennä peiton alle itkemään. tää on niin turhauttavaa ja masentavaa. Ja meillä siis aika epätoivoinen tilanne inssin suhteen. Mieheni simpat surkeita ja meillä matkaan lähti 1,9 milj. simppaa, joten järki sanoo, että tässä ei ole yhtään mitään toivoa. Se miksi silti jaksan toivoa, johtuu siitä, että raskauduin kolme kohta neljä vuotta sitten ekasta inssistä 5 miljoonalla siittiöllä vielä siten, että 2 munasolua hedelmöittyi. Eli meillä on kohta kolme vuotiaat kaksoset! ELi näin, kaikki on mahdollista. Vauvakuume on vain aivan älytön, eikä päähän tunnu mitään muuta mahtuvan, vaikka elämässä on muutenkin niin paljon. Jotenkin tätä tunnetta ei vain voi järjellä selittää. Samaa ollaan mietitty, että lähdetäänkö kovempiin hoitoihin, kun on jo kaksi lasta meille suotu. Jotenkin vain tuntuu, että tästä kuumeesta on niin vaikea päästä eroon. Aikamoista kamppailua joutuu itsensä kanssa käymään, mihin enää ryhtyä ja miksi ihmeessä tämä tunne ei vain voi väistyä pois. Me ollaan kokeiltu nyt kolmosta yrittäessä kolmea inssiä ja varmaan tänään tai huomenna menkat alkaa. Olis kiva kuulla sun kuulumisia myöhemminkin, tärppäsikö inssi vai tietävätkö sun oireet sitä pahinta. Itsekin voin sulle kuulumisia kirjoittaa. On tää niin tätä.- Kohtalotovereiden
samanlaiset kokemukset ja fiilikset auttavat aina vähän paremmin kestämään tätä epämääräistä ja tuskallista aikaa...
Pilvi -toki kertoilen kuulumisia viimeistään sitten kun kuulen miten tässä kävi. Kiva kuulla, että olette saaneet kaksoset hoitojen ansiosta! Tiedän tunteen, vauvakuume on minullakin LÄHES yhtä paha kuin silloin kun ei ollut vielä yhtään lasta. Minkäs sitä itselleen voi kun on tunne siitä, että perheestä puuttuu vielä joku... Meillä alkaa tulla ikäkin vastaan, minulla lähestyy 40 jo puolentoista vuoden päästä... Olen jotenkin ajatellut, että nyt olisi maksimissaan vuosi saada aikaan lapsi. Eihän sitä kohta jaksa enää vauvaa edes hoitaa....
Tsemppiä sinullekin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413878Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3513011Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt111915Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41099- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23781- 67769