Onko laki kaikille

sama vai ei?

5

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex- miehen ja poliisin vain...

Arvaapa miksi poliisikuullustelua ja oikeudenistunta ei saa äänittää ja nauhoittaa? "Satuin" (tarkoituksella)nauhoittamaan kahden poliisin puhelun ja yhden poliisikuullustelun ennen kuin tiesin nauhoituskiellosta - kaikissa tapahtui esitutkinta rikos. Nyt minut velvoitettiin antamaan nauhat poliisille ja sen jälkeen asiasta ei ole kuulunut mitään.
      Sen jälkeen olen yrittänyt saada lupaa videoisa asiointia poliisilla, sosiaalivirastossa, ulosotossa jne. Ei muuten onnistu, joten oikeusturvaa ei ole.

• nix nax

>>"Satuin" (tarkoituksella)nauhoittamaan kahden poliisin puhelun ja yhden poliisikuullustelun ennen kuin tiesin nauhoituskiellosta - kaikissa tapahtui esitutkinta rikos. Nyt minut velvoitettiin antamaan nauhat poliisille ja sen jälkeen asiasta ei ole kuulunut mitään.

• Ex- miehen ja poliisin vain...
        nix nax kirjoitti:

>>"Satuin" (tarkoituksella)nauhoittamaan kahden poliisin puhelun ja yhden poliisikuullustelun ennen kuin tiesin nauhoituskiellosta - kaikissa tapahtui esitutkinta rikos. Nyt minut velvoitettiin antamaan nauhat poliisille ja sen jälkeen asiasta ei ole kuulunut mitään.

Poliisi kertoi minulle esitutkinassa kahden ihmisen nähneen minut toisella paikka kunnalla varastamassa ja rikkomassa ex-mieheni omaisuutta. Olin kuitenkin paikasta 200 km päässä. Poliisi käski kuullusteluissa minun suosiolla tunnustaa rikoksen, että pääsen helpommalla. En tunnustanut. Sitten poliisi oli kertonut kaverilleni, että minä olin kertonut meidän olleen minun asunnollani. Kaverini oli pysynyt kertomuksessaan. Sitten poliisi soitti minulle ja kertoi kaverini kertoneen meidän olleen minun asunnollani. Nauhoituksessa totean, etten voi uskoa kaverin muistaneen niin väärin, sillä olimme hänen asunnollaan. Poliisi ei saa antaa virheellisiä tietoja esitutkinnassa. Noita silminäkijöitä poliisi ei vieläkään ole suostunut minulle kertomaan.

Kerran olin kuullustelussa Kouvolassa "tapahtuneesta" rikoksesta. Kun minun piti allekirjoittaa kuullustelu pöytäkirja havaitsin siinä virheitä. Poliisi korjasi virheet ja sain parerin uudelleen luettavakseni. Kyseiset virheet oli korjattu, mutta yhtäkki huomasin paperin alalaidassa "vakuutan, etten ollut kyseisenä päivänä Kotkassa." Voihan se olla ylimääräinen virhekorjaus, mutta kun toisessakin kohdassa paperia Kouvola oli vaihtunut Kotkaksi, niin tuskin se sattumaa oli. En todellakaan voinut vakuuttaa, etten ollut Kotkassa, koska nimenomaan siellä olin. Yritin saada molemmat printit itselleni, mutta niitä ei kuulema saa!

Kolmannessa tapauksessa ex- mieheni oli videoinut "minut" puhkomassa autonsa renkaita. Poliisilta (myöhemmin) saadulla videolla näkyy joku kyykkimässä auton vieressä, mutta auto ei nytkähdäkkään ja videon lopussa renkaat ovat yhtä täydet kuin alussa. Kyykkijä on muuten koko ajan tietonen mistä suunnasta kuvataan ja pitää päänsä koko ajan hupun suojissa poispäin käännettynä. Poliisi valehteli minulle esitutkinnassa, että kasvoni näkyvät selvästi videolla ja minun olisi parasta tunnustaa. Lisäksi poliisi takavarikoi yhden takkini, jossa ei ole huppua! ja yhdet kenkäni, joita en ole käyttänyt pariin vuoteen ja syyttäjälle menneessä raportissa lukee, että ne vastaavat täysin tekijän vaatetusta. Nyt takki ja kengät ovat olleet poliisilla 1½ vuotta ja poliisi kertoi noin vuosi sitten puhelimessa (äänitettynä) minulle, että minun on vaikea todistaa, ettei takkini ole samanlainen, jos ko takki "vaikka katoaa esitutkinnan aikana". (Joskus on jälkikäteen kiva huomata, että shoppaillessa jonkun kanssa voi samanlaiset takit ostamalla saada ehkä oikeuden toteutumaan!!!)Odotan mielenkiinnolla saanko takkini takaisin ja lähteekö syyttäjä syyttämään minua.

Poliisi voi muuten ottaa todistajiksi ihan ketä hyvänsä ja vähän muutella paikkoja: Lapseni teki rikosilmoituksen isästään ja kertoi uimarannalla tapahtuneesta pahoinpitelystä, jonka tuoreet fyyset jäljet lääkäri totesi samana iltana. Poliisi päätti esitutkinnan toteamalla, ettei päiväkodin henkilöstö nähnyt isän pahoinpitelevän lasta päiväkodin pihalla. Päiväkodin pihalta rannalle on vain yli 10 km, mutta hyvinhän työntekijät telepaattisesti asian näkevät muutamien talojen ja puiden läpi Itäkeskuksesta Vuosaaren Kalviikiin....

Tässä vain näitä dokumentoituja juttuja. Kaikista muista ei ole dokumenttiä.... Shakespearen totesi jo aikoinaan: "Oikeus väistyy rahan tieltä"....

Meillä on kahteen kertaan videolla se, että Itäkekuksen poliisi kieltää videoimasta omaa (minun) kuullusteluaan. Poliisien kasvot näkyvät selvästi ja heidän nimensä mainitaan videolla. Olisin ottanut videoijan mukaan avustajaksi tai vain pelkän videokameran jalustalla mukaani kuullusteluun. Kumpikaan ei sovi. Itken myös ahdistustani videolla poliisien painostaessa ja esitutkinta laissa sanotaan, ettei kuullusteltavan mielialaan saa vaikuttaa.Kirjallisena en ole saanut kieltoa.

• Usko oikeusvaltioon mennyt

Huomasitko, ettei karkotettu usein kotimaahansa jouduttuaan joudu vankilaan?
      Joillekin vain elämä rikoksen uhrien ja rikoksen uhrien omaisten keskuudessa on vankilaan pahempi vaihtoehto.

• # # . . .

Laki on kaikille sama, mutta oikeus ei ole. Oikeutta ei riitä kaikille, eikä siksi kaikkia juttuja käsitellä oikeuden mukaisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe