Liivit

Hemuli85

Hei!

Miten teillä muilla on ollut tarvetta isommalle kuppikoolle raskauden aikana ja miten osasitte arvioida mikä riittää koko loppuraskauden ajaksi?

Itselläni on odotus puolivälissä ja nyt olisi edessä rintaliivien osto, turvottaa kyllä niin että oma koko ei riitä enää kun tursuilee ja kiristää. Miten osaan ostaa sellaiset liivit että voisin käyttää niitä loppuajan, ettei joka viikko tarvitsisi uusia olla ostamassa?

Nyt vielä juuri ja juuri B80 sopii mutta ikävästi ahdistaa. Onhan tämäkin yksilöllistä mutta kuhan nyt kyselen että millä perusteella olette ostaneet vai täytyykö ronskisti mennä kavereiden kaapille että palautan kun on vauva pihalla...? Kuulostaa epämiellyttävältä vaihtoehdolta. Kiitos valmiiksi vastauksista.

7

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ostat vaan sitä mukaa uusia,

kun tai jos kasvaa. Oikeankokoisethan niiden pitää olla koko ajan.

MUTTA tietenkään en itse toimi niin kuin sanon :)
      Samat 70F:t käytössä olleet alusta asti (nyt rv. 37 ), muutama viikko sitten olisi pitänyt G:t ostaa, mutta nämä harvinaisemmat koot on niin kalliita, että vanhoihin olen tunkeutunut ja aion loppuajankin tunkeutua. Kohta joutunee taas uusia ostamaan kuitenkin.

Eli siis minun kuppikokoni ei ole juurikaan raskauden myötä muuttunut. Edellisessä raskaudessa sitten kyllä kasvoikin vaatimattomasti ceestä/deestä tuohon äffään.

• Kesä-äiti_78

Minulla kuppikoko isontunut A-kupista C-kuppiin raskauden aikana. Viikkoja nyt 25 4. Tuohon C-kuppiin siirryin noin viikon 14 paikkeilla ja koon määritti alusvaateliikkeen myyjä. Kannattaakin valita liivit yhdessä asiantuntevan myyjän kanssa, niin tulee varmasti sopivat. Imetystä varten ajattelin hankkia liivit aivan synnytyksen kynnyksellä, että tulisi mahdollisimman sopivat.

• ,,mariiaaa...

rv nyt 28 0 :) ennen raskautta meni ihan hyvin joku B90-95 ja Nyt ite ostin C85 ja hyvin ne viel mahtuu ja tilaaki on viel jos sattuu viel turpoomaa :D Kyl ei nyt oo ainakaa puhettakaa et menis vanhat rintsikat päälle puristaa ja kiristää oikein ahdistaa ;D

• .............

aikoinani ostin kahdet liivit.
      Ennen raskautta meni B ja sitten ostin yhdet C kupilla varustetut liivit ja vielä ihan lopussa ostin D kupilla varustetut.

Kummatkin olivat imetysliivejä ja ihan alkuimetyksessä käytin isompia ja kun maitoa rupesi tulemaan vähemmän, siirryin pienempiin.

• rintojasi

Nyt siis hei oikeasti liiviostoksille ja osta esim. c-kupin imetysliivit. Imetysliivit nimenomaan siksi, että voit käyttää niitä myöhemmin synnytyksen jälkeenkin. Älä siis osta tavallisia. Maidon noustessa rintoihin kuppikokosi turpoaa luultavasti d-kokoon eli paria viikkoa ennen laskettua aikaa jos se kuppi on vielä c, niin ostat synnärille mukaan d-kuppiset imetysrintsikat. Nyrkkisääntö on että tisut turpoaa kuppikoolla maidon ilmaantuessa. Ja niihin pitää tunkea vielä liivinsuojukset.

Itsellä siis b kuppi joka turposi raskauden aikana c-kuppiin ja synnärillä maitohinkkien koko oli se d ja vielä pitkään imetyksen aikanakin. Sitten myöhemmin rinnat hieman laskeutuivat ja kilojakin lähti eli c-kuppiset otettiin käyttöön imetyksen loppuvaiheessa. Ja imetyksen jälkeen palasi siihen normaaliin b-kuppiin... jotta näin se yleensä mutta yksilöllisiä eroja on.

• minä80

Minulla oli ennen raskautta e/f-koko. rv 15 tienoilla rupesi pursuamaan niistä yli ja ostin kahdet g-kupin liivit erikoisliikkeestä. Nyt mennään rv 28 ja muutama viikko sitten ostin taas kahdet uudet, nämä oli eri merkkiset ja kuppikoko J. Nuo G-kupit eivät mene päälle mitenkään päin. Todennäköisesti joudun metsästämään imetysliivejä oikeasti pitkin Suomea, jos kuppikoko tästä vielä paisuu... Minulle ei ainakaan yhdet liivit riitä, hikoilen niin paljon että on pakko pestä usein ja kun toiset on päällä niin toiset koneessa/kuivumassa. Kaksilla yritän pärjätä, sillä erikoisliikkeiden liivit ei tosiaankaan ole halpoja! Töissä kun pitää käydä niin näin isoilla rinnoilla ei voi ilmankaan olla ja pienet ei todellakaan mahdu päälle. Tähän mennessä olen ostanut tavallisia liivejä (niitä on löytynyt sentään vähän helpommin kuin imetysliivejä), mutta jos nyt vielä loppuraskaudesta on pakko ostaa isommat niin lähden kyllä metsästämään niitä imetysliivejä.

• Pulassa oleva

Minä en ole löytänyt tarpeeksi isot imetysliivit. Sovitin lauantaina yhdet H-kupilliset rintsikat, jotka nyt olivat sopivat, mutta varmaasti olisivat liian pienet synntyksen jälkeen kun rinnat vielä turpoavat. Isompaa ei ollut! Jäi ostamatta... (Nyt rv 34.)

Mitä merkkejä olet löytänyt? Ja mistä? Ovatko joustavia vai tukevia (ei joustavasta kankaasta)?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2511
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe