Onko muilla ollut rakenneultrassa eteis-istukka? Onko istukka myöhemmin siirtynyt?Mulla ens viikolla on tarkistus että onko siirtynyt rv29 sillon :P Mitä jos ei ookkaa??Miten sit toimitaan,odotellaanko jos se sattus siirtymään vai kuinka?Luin netistä et on varattu sit sectio aika? Multa ei oo seksiä kielletty mut eilen petipuuhien jälkeen tuli ihan haaleaa vaalean punaista "limaa" alapäästä?Onko ihan normaalia?kiitos etukäteen vastauksista. :)
eteis-istukka?????
3
345
Vastaukset
- huhtimasu
Mulla oli tuossa tammikuun lopussa istukan takia kontrolliultra. Mulla rakenne ultrassa kun istukka oli liian lähellä kohdun suuta.
Sillon mulle sanottii et saattaa veristä vuotoo tulla ennen sitä kontrolli ultraa.
Jollon ohjeistus oli et sit käydä näytillä et kahtoovat mikä tilanne.
mulla tuli vähä samal taval verist limaa ku sulla, mut äitipolilta ohjeistivat et jos runsaammaks muuttuu ni sit sinne näytille...
jos runsaammin tulee ni sit kandee mennä näytille samantien....
eipä vuotanu, mutta olipa se istukka sieltä noussu,
joten mulla nyt vielä yks ultra edessä ja varmaa
siinä vielä tarkistavat että istukka tarpeeks ylhäällä...samalla ku kahtoovat vauvan koon.
Mutta siitä en tiedä sen enempää kuin että mulla ainanki puhuttii sektiosta jos se istukka ei olis sieltä noussu.... - ++++++
Eteisistukkahan tarkoittaa sitä että istukka on kohdunsuun edessä osittain tai kokonaan. Eli tukkii luonnollisen kulkureitin kohdusta ulkomaailmaan. Tämän vuoksi alatiesynnytys on mahdoton tai ainakin hengenvaarallinen ainakin vauvalle, mutta mahdollisesti myös äidille.
- mamma-72
Minulla alkoi marraskuussa viikolla 9 verinen, runsas mutta kivuton vuoto, jota ensin luultiin keskenmenoksi. Kyseessä oli kuitenkin etinen eli eteisistukka ja siitä alkoi stressaava kymmenviikoinen vuotoineen ja pelkoineen. En saanut tehdä mitään raskasta ja olin sairaslomalla yhteensä 10 viikkoa kunnes rakenneultrassa todettiin istukan nousseen ja pääsin normaalielämään. Meillä oli seksikielto päällä koko ajan. Viikolla 23 ultrassa istukan reuna oli jo neljän sentin päässä kohdunsuulta ja ilmeisesti nousee koko ajan lisää vatsan kasvaessa, nyt viikkoja 27. Jos istukka ei olisi noussut, sairasloma olisi jatkunut loppuun asti seksikieltoineen kaikkineen ja päättyen sektioon, paitsi että sektio minulla on edessä muutenkin. Kun ensimmäisen kerran alkoi minulla tuo vuoto, se tapahtui nimenomaan yhdynnän jälkeen ja siksipä sitten paukahti se kielto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17313321
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585483Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454890Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493699Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402833Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282022Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1191773Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3711683Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371505