Onko kokemuksia? Toukokuun alussa mennään Haniaan ja ajateltiin vuokrata moottoripyörä (tai auto). Onko prätkän vuokraus kallista ja kelpaako siihen normaali ajokortti? Jos vuokraa auton kannattaako vuokrata vasta paikan päältä?
Ilmeisesti 3vrk on lyhin aika minkä kannattaa vuokrata.
Prätkä tai auto Haniasta
9
1206
Vastaukset
- xxxxxxxxxxxxxx
Paikallinen liikennekulttuuri on melkoista sirkusta.
Autoja vuokrataan vaikka tunniksi... ja halvempaa paikanpäällä.- paikanpäällä
Onko paljon halvempaa kuin esim. Europcarilla jolla ainakin vakutukset ovat hinnassa mukana?
http://microsite.europcar.com/aurinkomatkat/?
Eli esim 1.2 litran Hyundai 3 päivää 102 Eeroa
ja viikko 170€ kun tilaat netin kautta.
Jos ei yleensäkään osaa ajella moottoripyörällä niin ei kannata mennä opettelemaan naapurikyliin joissa paikalliset osaavat ajaa. Jos taas mopoileee kotomaassakin kesäisin muutaman tuhannen kilsaa niin homma hoituu sielläkin. On kokemusta. Ikä tekee varovaiseksi ja vähentää näytön tarvetta ja auttaa pysymään pois isompien kylien keskustoista iltaisin jolloin paikalliset kollit revittelevät.
Pappa 62 vee. - 80e / 3 vrk
paikanpäällä kirjoitti:
Onko paljon halvempaa kuin esim. Europcarilla jolla ainakin vakutukset ovat hinnassa mukana?
http://microsite.europcar.com/aurinkomatkat/?
Eli esim 1.2 litran Hyundai 3 päivää 102 Eeroa
ja viikko 170€ kun tilaat netin kautta.
Jos ei yleensäkään osaa ajella moottoripyörällä niin ei kannata mennä opettelemaan naapurikyliin joissa paikalliset osaavat ajaa. Jos taas mopoileee kotomaassakin kesäisin muutaman tuhannen kilsaa niin homma hoituu sielläkin. On kokemusta. Ikä tekee varovaiseksi ja vähentää näytön tarvetta ja auttaa pysymään pois isompien kylien keskustoista iltaisin jolloin paikalliset kollit revittelevät.
Pappa 62 vee.Saimme huomattavasti halvemmalla paikanpäältä vuokrattuna, kun mitä naapuri-huoneistossa asuvat, jotka olivat vuokranneet etukäteen netin kautta. Aurinkomatkojen kautta olisi myös tullut kalliimmaksi. Lisäksi saimme paremman auton koska toivomamme hintaluokan pikku-autoja ei ollut vapaana. Vakuutukset olivat hinnassa mukana, eikä mitään km rajoituksia ym. ollut.
Voin suositella Kappa rent a car vuokraamoa Plataniaksen keskusaukion vieressä, jos sillä suunnalla lomailee. - edelliseen
80e / 3 vrk kirjoitti:
Saimme huomattavasti halvemmalla paikanpäältä vuokrattuna, kun mitä naapuri-huoneistossa asuvat, jotka olivat vuokranneet etukäteen netin kautta. Aurinkomatkojen kautta olisi myös tullut kalliimmaksi. Lisäksi saimme paremman auton koska toivomamme hintaluokan pikku-autoja ei ollut vapaana. Vakuutukset olivat hinnassa mukana, eikä mitään km rajoituksia ym. ollut.
Voin suositella Kappa rent a car vuokraamoa Plataniaksen keskusaukion vieressä, jos sillä suunnalla lomailee.Ei se nyt ihan noin halpa ollutkaan. Muistin vuokrausajan väärin, auto oli meillä 2 vrk tuohon hintaan. Pahoittelut virheestäni.
- Pave.
Mihin perustuu tuo kommenttisi, että ei ainakaan prätkää?
Se liikenne ei muutu miksikään muuksi ajoi sitten pyörällä tai autolla, vai muuttuuko?
Itse olen joka lomalla vuokrannut pyörän kolmeksi päiväksi ja ajellut ympäriinsä ja ei siellä ole niinkään paljoa ollut ongelmia kuin suomessa. Kreetalla sentäs on totuttu noihin kaksipyöräisiin, toisin kuin suomessa ne ei ole liikenteessä koko vuotta, ja autoilijatkin osaavat ottaa ne eri tavalla huomioon. - Saa sen
edelliseen kirjoitti:
Ei se nyt ihan noin halpa ollutkaan. Muistin vuokrausajan väärin, auto oli meillä 2 vrk tuohon hintaan. Pahoittelut virheestäni.
kolmeksi vuorokaudeksi 76 Eerolla.
- Nuo varoittelijat ovat
Pave. kirjoitti:
Mihin perustuu tuo kommenttisi, että ei ainakaan prätkää?
Se liikenne ei muutu miksikään muuksi ajoi sitten pyörällä tai autolla, vai muuttuuko?
Itse olen joka lomalla vuokrannut pyörän kolmeksi päiväksi ja ajellut ympäriinsä ja ei siellä ole niinkään paljoa ollut ongelmia kuin suomessa. Kreetalla sentäs on totuttu noihin kaksipyöräisiin, toisin kuin suomessa ne ei ole liikenteessä koko vuotta, ja autoilijatkin osaavat ottaa ne eri tavalla huomioon.tavallisia kauhistelijoita jotka pelkäävät kaikkea mistä eivät tiedä mitään. Onhan kuitenkin niin että jos ei osaa ajaa prätkällä niin ei kannata aloittaa opettelua lomamatkalla normaaliliikenteessä vaan on paras ajella bussilla ja taksilla.
Itse ajelen mieluimmin prätkällä kotimaassa ja lomareissuilla hyvällä säällä, minulla on piintynyt tapa josta en pääse eroon.
Pappa 62 vee. - hd-62
Nuo varoittelijat ovat kirjoitti:
tavallisia kauhistelijoita jotka pelkäävät kaikkea mistä eivät tiedä mitään. Onhan kuitenkin niin että jos ei osaa ajaa prätkällä niin ei kannata aloittaa opettelua lomamatkalla normaaliliikenteessä vaan on paras ajella bussilla ja taksilla.
Itse ajelen mieluimmin prätkällä kotimaassa ja lomareissuilla hyvällä säällä, minulla on piintynyt tapa josta en pääse eroon.
Pappa 62 vee.Syystä että tiet ovat varsinkin päivisin aivan älyttömän liukkaita, asfaltti ei ole samanlaista nastojen syömää karkeaa pintaa kuin täällä. Aurinko kuumentaa päivisin tiet tosi liukkaiksi ja täällä ajava kuski voi joutua yllätystilanteeseen kun pyörä lähtee alta viattomassa kurvissa johon Suomessa voisi ajaa ilman pelkoa kaatumisesta.
Siinä yksi syy, toinen syy on se että liikenne on hektistä ja ainakaan maisemien katseluun ei jää aikaa.
Toinen juttu on jos lähdet prätkällä pikkuteille,esim endurolla voi päästellä vuoriston sorateitä mukavasti,-hyvän kartan kanssa.
Mieluummin siis auto alle, ellet ole oikeasti kokenut ja paljon ajanut kuski.
- jo tänä keväänä käynyt
auto oli finmatkojen kautta etukäteen ja tuohon 90 hintaan sai ilmastoidun pikkuauton hotellille toimitettuna. Paikanpäällä olisi voinut jonkun kympin halvemmallakin päästä mutta oli ainakin helppoa näin.
Mutta tuosta kreetan liikenteestä: olen aikaisemmilla reissuilla ajanut autolla aika monissa euroopan maissa sekä aasiassa. Suomessa tulee jo työnkin vuoksi ajettua sellaista 55-60 000 km vuodessa. Silti hanian ja yleensäkkin kaupunkien liikenne oli aika mielenkiintoista ja varmasti etenkin 2-pyöräisille myös vaarallista: punaisia ei noudateta, yksisuuntaisia ajetaan väärään suuntaan, maantiellä rajoitukset pelkkiä suosituksia, 20 km/h ylinopeutta ajaessani meidät lähes järkejään ohitettiin jne. Maisemia ei tosiaankaan ehtinyt katsoa ja moottoripyöriä/ mopoja ei todellakaan varota vaan ne menevät sieltä muun liikenteen väleistä.
Kuitenkin jos tarkoituksena on jättää pyörä parkkiin kun lähdet kaupunkipaikkoihin, on se varmasti vuoristossa ja maaseudulla ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760