Vajaa 2 vuotta vanha Citikka, jossa on ollut alusta asti sama vika, mutta huolto ei vaan osaa/saa korjattua. Ongelma ilmenee ainoastaan kun kone on kylmä ja talviaikaan. Käynnistyy ekalla startilla, mutta kun olen ajanut 1/2-1 km ja joko päästäessäni jalan kaasulta tai laitan kytkimen pohjaa kone sammuu vauhdissa. Sammumista ei tapahdu aina, mutta kierrosluklumittari alkaa heittelehtimään: tippuu alle 1000 ja sitten taas nousee. Huollossa imusarjan paineentasaajan anturi on vaihdettu 3 kertaa (antanut vikakoodia), ei ole auttanut. Nyt auto on taas korjaamolla, mutta sanovat että eivät saa vikaa päälle, joten eivät osaa korjata ja ilmoittivat että autohan on ihan toimiva kun se lähtee käyntiin ja jarrut toimii. Mitähän pitäsi tehdä, en uskalla enää muiden antaa ajaa autolla, koska itse meinasin jo aiheuttaa kolarin kun se aamulla hyytyi keskelle risteystä kun laitoin kytkimen pohjaan. Olisiko jollakin ollut vastaavia vikoja ja millainen lääke niille on löytynyt. Takkuuaikaa on jäljellä kuukausi, joten pitäisi saada kuntoon ennen sen päättymistä.
C3 sammuilee vauhdissa
25
5221
Vastaukset
- menyttäkalua
Siinä on mpa vika päällä.
- takkuaa
Sinullahan takkuaa jo takkuuaikana. No paranee tilanne kun saat ajokortin.
- myöstakkuu
Sulla myös takkuu takkuuaikana ja myös päävillä.
- Ihmetyksen ihmetys
Mutta sinä et ole varmaankaan vierottunut vielä vaipoista. Kiitos kuitenkin vastuksestasi, vaikka se asiaton olikin
- foorumia
Ihmetyksen ihmetys kirjoitti:
Mutta sinä et ole varmaankaan vierottunut vielä vaipoista. Kiitos kuitenkin vastuksestasi, vaikka se asiaton olikin
Meneppä Citroen foorumille kyselemään jos olet oikealla asialla, täällä mellastaa vain alle 20 vuotiaat corollateinit.
- Ihmetyksenihmetys
foorumia kirjoitti:
Meneppä Citroen foorumille kyselemään jos olet oikealla asialla, täällä mellastaa vain alle 20 vuotiaat corollateinit.
Mikähän sinne on osoite. Kiitos asiallisesta vinkistä
- on tämä
Ihmetyksenihmetys kirjoitti:
Mikähän sinne on osoite. Kiitos asiallisesta vinkistä
http://www.citroen-foorumi.com/
ja toinen josta saat asiallisia vastauksia on
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/
- vikatila
Todennäköisesti kaasuläppä pitäisi vaihtaa.
- citikassa ja pösössä
se on sitä ranskalaisuutta se.
- ex sitikka
vika -03 Saxossa. Saattoi joskus sammua itsestään juuri risteykseen pysähtyessä tai sitten ei tiennyt, että kävisikö tyhjäkäyntiä 800 vai 2500 kierroksella vai jollain siltä väliltä. Tuo ongelma tuli muutaman kerran esiin juuri talvella ja **ttumaisimmillaan se ei enää meinannut startata heti sen jälkeen. Ja "moottorivalo" paloi aina temppuilun jälkeen jonkin aikaa. No, vein huoltoon, mutta en merkkihuoltoon ja siellä ne nollasivat jonkin "vikakoodin" tms. (joka muuten esti autoa läpäisemästä katsastusta) ja vaihtoivat ilmanputsarin. Sitten se toimi onhelmitta ainakin lopputalven ja seuraavan kesän. Nykyisyydestä en tiedä, sillä lopetin sitikkailun siihen.
- kautta kaupan
peruutusta. Se yleensä saa vipinää kinttuihin ja asian eteennpäin.
Meillä kävi Vehon kanssa että ei millään asia onnistunut. Sitten kuluttaja-asiamiehelle puhelu mihin vedota kirjeessä. Kirje huollonpäällikölle ja viite että asia on viety kuluttaja-asiamiehelle ja homma lähti heti rullaamaan.
Sinullahan on oikeus kaupan purkuun jos vehje ei toimi..
- vikojen takia
suomalaiset vierastaa sitikkaa ja muita ranskiksia. Kaikenlaisia ihmeellisiä vikoja joita edes merkkihuollot eivät osaa korjata. En voi muuta antaa neuvoksi kuin vaihda Toyota Yarikseen. Toimii.
- toimii...
Käyppä kurkkaamassa, mitä siellä Toyopalstalla tapahtuu. Näyttää Corollapuolella olevan juuri ihmettelyä siitä, kuka maksaisi moottorinvaihdon vähän reilu 100 tkm ajettuun Corollaan, ja Yaris-osastolla ihmetellään, miksi rikkovat ohjauspyörän korkeussäädön "kampanjakorjauksessa". Ja jumittavat jarrut näyttää puhuttavan vuodesta toiseen...
Että niin ne Toyot toimii...
- kun siinä on
se start stop systeemi... huono provo.
- tietoja
Laita rekisterinumero ja missä olet korjauttanut niin laitetaan auto kuntoon.
Terv. citroen mekaanikko.- hiljaista
Noniin, tää oli taas trolli.
- tyhmeliinikin
hiljaista kirjoitti:
Noniin, tää oli taas trolli.
Oletko hiukan tyhmä.Laita sinä autosi rekisteri numero tänne.
- on tyhmä?
tyhmeliinikin kirjoitti:
Oletko hiukan tyhmä.Laita sinä autosi rekisteri numero tänne.
Tyhmä on se joka tällä palstalla alottelee näitä provoja. Oikea citroenin omistaja tuskin tänne kirjottelee varsinkaan ongelmista. Jokainen Citikan ja netin omaava ihminen tietää mistä asiallista tietoa saa.
- olet oikeassa
on tyhmä? kirjoitti:
Tyhmä on se joka tällä palstalla alottelee näitä provoja. Oikea citroenin omistaja tuskin tänne kirjottelee varsinkaan ongelmista. Jokainen Citikan ja netin omaava ihminen tietää mistä asiallista tietoa saa.
Ei tulisi mieleenikään kysyä TÄÄLTÄ neuvoa ongelmiin. Tosin joku uusi Citroënin omistaja saattaa sen tehdä ensin alussa, mutta huomaa varmaan pian, että täältä ei kannata kysellä ja hakeutuu oikeille foorumeille.
- ranskalainen
keinoäly alkanut heittää volttia, kun kerrankin on lähtenyt käyntiin niin nyt ei sitten tiedä mitä pitäisi tehdä ja varmuuden vuoksi sammuilee aina vähän väliä.
- koneistaja
Edelleen.Usko nyt MPA vika tila päällä.
- se että
Korjaamoissa on eroja.Myös saman ketjun sisällä, vaikka sitä ei kukaan halua myöntää.En lukenut keskusteluletkaa, joten voi olla että joku jo samaa sanoi.
Joten vie auto merkkiin erikoistuneeseen pisteeseen/korjaamoon, ja sano että auto on niin kauan siellä että on kunnossa. - villu67
Hei, voi olla että olet jo saannut huolettua autosi ennen viestiäni...Minulla sama vika ja maahantuoja ilmoitti polttoainesyöttö softan viaksi ko asian eli keväällä 2010 saavat uuden ohjelman jonka pitäisi auttaa kuulemma kyseiseen vikaan vikaan??
- fransmanni
Tyyppi vika on termostaatin lämpöanturissa joka ei anna oikeaa tietoa boxille. Korjauksena tyjäkäynnillä, ei kaasuttelu ja kun tyhjäkäynti putoaa norm. 1000 tai hiukan alle niin menoksi ja toimii. Siis lämmöt ylös ennen lähtöä ajoon, tai menette Citikka huoltoon ja sanotte että ohjelman päivitys kiitos termarin korjaus/muunto. 100- 200€ juttu. Itellä 1,4 L C3 / 2006
nm. C3 tyhjäkäynti - Anonyymi
C3 1,4 bensa 2009 Citikassa oli sama vika. Kävi huonosti ja sammuili 1-2 km jälkeen varsinkin -3 asteen lämpötiloissa. Vikakokoodia ei koskaan saatu, Merkkihuollosta ei saatu mitään apua. Auto tuli kuntoon, kun pienemmällä korjaamolla vaihdettiin imusarjan painetunnistin (map-tunnistin PSA 4-napaa). Korjaus tuli osineen maksamaan vähän yli sata euroa.
Jarmo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851