Pidän erittäin pahana kun omat lapseni eivät saa leikkiä lestadiolaislasten kanssa ja syy on se että me emme ole lestadiolaisia.
Vanhemmat kehittävät vihaa tuollaisella käytöksellä ja se on loukkaavaa.
He pitävät siis itseään parempana kuin meitä sehän on selvä. Aika arveluttavaa uskovaiselta.
Mitään syytä ei ole että eivät voisi lapset ulkona leikkiä kun on jalankulkumatkan päässä turvallista polkua.
Mikähän voisi olla syynä? meidän perhe sentään käy töissä ja viettä savutonta raitista elämää toisin kuin he viina menee hiukan ja savukkeita palaa ja pihapiiri on sekavassa kunnossa. Oikeastaan minun pitäisi heitä vieroksua sillä elän puhtaammin joka asteikolla oikeastaan hyvä juttu eli ehkä he pelastavat torjumalla viattomat lapseni heidän turmiolliselta elämältä?
En vain haluaisi opettaa lapsiani lajittelemaan ihmisiä jo pienestä alaarvoisiin ja omalla tasolla oleviin mutta ....
Miksi ei lapset saa
9
1023
Vastaukset
- !Hallelujaa
Minä olen lapsuuden lestadiolainen, mutta minun leikkikaverini eivät ole koskaan olleet lestadiolaisia. Lapsuuteni vietin -50 luvulla.
Jos tuollaista ilmenee lestadiolaisuudessa jota avauksessasi kuvasit, niin se on kyllä
omavanhurskautta, mutta ei lestadiolaisuutta. - Nils von Nådendal
Ehkä voisit yrittää päästä asiassa eteenpäin yrittämällä löytää yhteistä tekemistä perheen vanhempien kanssa.
Lasten leikkimiskielto ei välttämättä johdu lestadiolaisuudesta. Taustalla saattaa olla muita ongelmia esim. työelämässä tai perheen sisäisissä ihmissuhteissa. Jos näin on, perhe saattaa kokea että pyrit sotkeutumaan asioihin lasten kautta.
Kaikkihan meistä tietää niin lestadiolaisia kuin ei-lestadiolaisia perheitä joissa vanhemmilla on lasten harrastuksiin ja kaveripiireihin liittyviä keksinäisiä erimielisyyksiä. Niissä saattaa olla takana monenlaisia ongelmia, epävarmuutta ja oma ahdas kasvatus.
Voi olla suureksi avuksi jos kaikesta huolimatta yrität saada rakennetuksi paremman luottamuksen perheiden välille. Monelle lestadiolaislapselle se 'uskoton' naapuri saattaa olla ensimmäinen kokemus aidosta ja vilpittömästä hyväksymisestä. Ja sellainen kokemus voi osoittautua myöhemmissä elämänvaiheissa hyvin arvokkaaksi.
Väkisin ei mistään tule mitään. Tärkeintä kai on että et itse ajattele olevasi heitä huonompi. Viestisi perusteella tulikin jo selväksi että et ajattele olevasi heitä parempi. - äiti minäkin
Harmi, että jotkut lestadiolaiset pilaavat kaikkien meidän maineen. Omalla esimerkillä kertoo paljon enemmän kuin millään muulla. Meitäkin on osa joilta puuttuu kyky ajatella asioita laajemmalla näkökulmalla. Oma lapseni saa leikkiä kaikkien kanssa. En haluaisi, että olisi vaan lestadiolaisia kavereita koska silloin saa melko yksipuolisen näkemyksen ihmisistä. Tuollainen sulkeutuminen ei kuulosta hyvältä lasten tulevaisuutta ajatellen. Jossain vaiheessa huomaavat, että elämää on muuallakin.
- !Hallelujaa
Jokaisessa seurakunnassa on sekä Haagar, että saara. Valitettava tosiasia on, että lestadiolaisuudessa yleisesti ottaen ajetaan pois Saaran poikaa (= uskonvanhurskaus), eikä Haagarin poikaa (= ihmisen tekoihin perustuva vanhurskaus), niin kuin pitäisi Jumalan sanan mukaan tehdä.
*) USKOSTA PITÄÄ SAARNATA NIIN VOIMAKKAASTI, ETTÄ IHMISET VAPAUTUVAT TAAKOISTAAN, SIITÄ ALKAA SYNTYMÄÄN MYÖS HEDELMIÄ JOTKA VUOTAVAT USKOSTA KRISTUKSEEN.
OMANVANHURSKAUDEN HEDELMÄT ON KITKERIÄ JA HAPPAMIA, SIITÄ HYVÄNÄ ESIMERKKINÄ ON LESTADIOLAISUUS 18 ERI JOUKKOON HAJAANTUNEENA, TOINEN TOISTENSA TUOMAROIJANA. EDELLEEN LESTADIOLAISUUDESSA ELETÄÄN PALJOLTI SYYLLISYYDEN PELON JA HÄPEÄN VANKEINA JUMALAN VERTAISEKSI KANONISOIDUN JOHTORYHMÄN ORJUUDESSA. - "fisu"
olen lapsuuteni viettänyt pääasiassa "uskottomien" lasten kanssa nyt vanhemmalla iällä olen ollu kiitollinen siitä, kun elämä on tuonu eteen erilaisilla väreillä ja kielillä ym.erilaisuuksilla esiintyviä ihmisiä eteeni,minkälainen rikkaus että osaan hyväksyä ihmiset semmosina kun ovat...
Slummeissa kun on on tullut vastaan juopot,seksuaalisesti häiriintyneet,pahoinpitelijät,huumeidenkäyttäjät ym,ym... - "fisu"
"fisu" kirjoitti:
olen lapsuuteni viettänyt pääasiassa "uskottomien" lasten kanssa nyt vanhemmalla iällä olen ollu kiitollinen siitä, kun elämä on tuonu eteen erilaisilla väreillä ja kielillä ym.erilaisuuksilla esiintyviä ihmisiä eteeni,minkälainen rikkaus että osaan hyväksyä ihmiset semmosina kun ovat...
Slummeissa kun on on tullut vastaan juopot,seksuaalisesti häiriintyneet,pahoinpitelijät,huumeidenkäyttäjät ym,ym...vielä ,vaikka ketään ei kiinnostaiskaan,että lapsuudessa oli juopot,pahoinpitelijät,narkkarit ym,ym.arkipäivää,eikä se ole vieny uskoon kiinnostusta,päinvastoin.
- teu
Vastasin jo kerran mutten tarkistanut että jäikö viesti. minustakin se on huono kun yksikin tälläinen perhe löytyy, se pilaa enemmän kuin 100 perheen hyvä maine, monasti voi olla ns. seurakunta tiukka kysymyksessä . tai VL.
Kerron tapauksen lapista (suomen lapista). Oli yksi tyttö noin 10-11 v. hän kuunteli tarkasti kun saarnaaja puhui, uskottomien kanssa ei saa leikkiäkään, serojen väliajalla, tuo tyttö kysyi missä minä leikin tästä edespäin, kun muita lapsia ei ole koko kylässä, Tämä mies oli saarnaajien kuski jolta hän kysyi, niin kalle sanoi voi kylläleikkiä kuin ennenkin . se kelpasi hänelle hyvin, ei pienintäkään vastaan väitettä mistään suunnalta.
- Nimetön
en ymmärrä että eristäydytään muusta maailmasta siten että kielletään esim lapsien yhteiset leikit jos lapset ovat uskonnolliselta taustaltaan erilaisia
- olla vl ?
Vanhoillislestadiolaisilla on tuolla oma palsta joten ehkä kirjoituksesi kuuluu sinne?
Oletko kysynyt heiltä , keitä nyt arvostelet, että voivatko leikkiä keskenään?
Olisi myös mukava kun pystyisit kunnioittamaan naapuriasi, että ei heidän tarvitsekaan miellyttää sinua.
Tuskin asuinpaikkaasi valitessasi kritisoti naapureitasi, mutta nyt kyllä teet sitä.
Hankitko siis naapureita vai asunnon, silloin kun siihen muutit missä nyt olet?
Uskoisin, että kun pääset tuosta ahdasmielisyydestäsi eroon, niin voit kävellä juttelemaan naapureidesi kanssa ja hyväksyä sen, että he päättävät ihan itse elämästään, sinusta välittämättä.
Onneksi minulla ei ole tuollaisia naapureita jotka mittaavat itseään minuun vertaillen jopa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1107133
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h955204Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1143463Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333372Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352504Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191846Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961481Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411431Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311336- 481094