Olen masennukseen taipuva ihminen. Olen hoitanut masennustani itse ilman lääkkeitä, joilla on aina myös haittavaikutuksia.
Liikunta on paras masennuksen poistaja. Kun saat itsesi liikkeelle, huomaat pian, että elämä onkin ihanaa. Muukin toiminta ja touhuaminen estää masennusta jo etukäteen. Uskonto on myös kohdallani hyvin tärkeä elämän ilon antaja, sillä se antaa tarkoituksen elämälle. On ainakin yksi uskollinen ystävä - Jeesus!
itsehoito
8
735
Vastaukset
- härkä
Kirjoitat, että liikunta on paras mahdollinen masennuksen poistaja. Hei! pientä mietiskelyä, mitä tänne kirjoittaa. Kuinka monelle tuo lause ahdistaa ja aiheuttaa syvemmän masennuksen. Kirjoitat ilmeisesti alakuloisuudesta, joka on meillä kaikilla joskus. Tässä sekoitetaan masennus ja alavireisyys. Älä hyvä ihminen kirjoita, ettei masennukseen tarvita psykoterapiaa ja lääkkeitä, niin kuin ymmärsin kirjoituksestasi. Moni on aloittamassa lääkitystä, joka on alkuvaiheessa hieman inhottava sivuoireiden vuoksi, mutta se menee ohi 2-4. viikossa. Sitä paitsi, masentunut ihminen ei kykene liikkumaan, ennen kuin on saatu mielialaa hieman korjattua. Tietysti täytyy muistaa, kuinka vakava masennus on.
- 6666666
Vituttaa suunnattomasti joka ikinen viesti tyyliin "nyt otat vaan itteäs niskasta kiinni!" tai "ylös ulos ja lenkille!"
tollaisten juttujen laukojat eivät todellakaan tiedä mistä näissä ongelmissa on kyse. - Nasutin*
6666666 kirjoitti:
Vituttaa suunnattomasti joka ikinen viesti tyyliin "nyt otat vaan itteäs niskasta kiinni!" tai "ylös ulos ja lenkille!"
tollaisten juttujen laukojat eivät todellakaan tiedä mistä näissä ongelmissa on kyse.Olen itse aikoinani liikkunut rajustikin,kun yritin mukamas karistaa masista itsestäni.
Nyt olen masiksesta työkyvyttömyyseläkkeellä.
Että silleen! - EiAmmattilainen
Nasutin* kirjoitti:
Olen itse aikoinani liikkunut rajustikin,kun yritin mukamas karistaa masista itsestäni.
Nyt olen masiksesta työkyvyttömyyseläkkeellä.
Että silleen!Fiksuinta on tietenkin hankkia apua ammattilaiselta, joka osaa arvioida juuri sinulle sopivan avun.
Lääkkeitä kannattaa yleensä välttää, koska niistä on sitten lähes mahdotonta päästä eroon.
Tässä artikkelissa on kerrottu hieman tapoja jotka saattavat auttaa lievässä tai keskivaikeassa masennuksessa: http://www.omakeho.org/masennuksen-itsehoito/
- on hyvä
masennuksen aiheuttaja minulle. Olen sairaalloisesti ylipainoinen ja aina minua patistetaan liikkeelle. Se on tosi raskasta ja hengästyn erittäin helposti. Ei edes viitsisi mennä yläkertaan. Pienenkin liikunnan rasittava vaikutus masentaa AINA. Sitten löhöilen taas ja harrastan lohtusyöntiä TV:n ja netin ääressä. Suklaa ehkä jotenkin saattaa kohottaa mielialaa...
Uskontokaan ei missään nimessä kelpaa helpottamaan masennustani. Pelkään Jeesusta, Jumalaa ja Pyhää henkeä ja pelkään erityisesti minun kohdallani takuuvarmaa helvettiä! - ripax
Tiedän, että masennuksesta ei selviä aina ilman lääkkeitä ja sitä on monen asteista.
Mediakin pyrkii osaltaan masentamaan ihmisiä, koska hyviä uutisia ei kerrota. Uutinen vaatii aina kuolonuhreja tai ainakin vakavasti loukkaantuneita. Maailmassa tapahtuu paljon enemmmän hyviä asioita kuin huonoja, mutta niillä ei ole ihme kyllä uutisarvoa! Ihmisiä parantuu ja pelastuu Jeesuksen nimessä tai muutoin. Enemmistö ihmisistä saa kokea onnea pikku asioistakin. En ihmettele, miksi masentuneen ihmisen hengellinen elämä kärsii. Sielun vihollinen pyrkii iskemään masentuneisiin ihmisiin, koska he ovat sille helpompaa saalista. Ilo on paras vastalääke sielunvihollisen iskuille!
Masentuneen ihmisen liikunnan aloittamista auttaa
toisen ihmisen tuki. Siis pyydä jokin ystävä tai työtoveri mukaan lenkille tai salille. Päästyäsi liikunnassa vauhtiin elimistösi tuottaa itse mielihyvää omilla entsyymeillään.
Kun olet saavuttanut liikunnalla hyvän olon tunteen, voit aloittaa lukemisen. Lukeminen aktivoi aivoja siinä määrin ettei masennukselle jää enää tilaa, koska masennus on eräänläinen aivojen lamaannustila.
Korostan, että antamani neuvot eivät auta kaikkiin masennustapauksiin, etenkään sellaisiin, joissa masennus on tosi syvä. On kuitenkin yksi aina käyttökelpoinen apukeino - rukous: Olen tässä
- Herra Jeesus auta minua! Anna minulle voimaa nousta murheen alhosta! Amen! Moni raamatun henkilökin poti välillä vakavaakin masennusta kuten esim. kuningas Salomon. Hän käyttää Saarnaajassa sanontaa turhuuksien turhuutta...
Masentunut tuntee kaiken turhana, mutta Jumala voi nostaa ihmisen murheen alhosta!- taas lisää!
"Huonot" uutiset maailmalta eivät koskaan ole masentaneet minua, ei sillä ole väliä vaikka kuinka paljon ihmisiä kuolisi sodissa tai maanjäristyksissä tai onnettomuuksissa. Mitä se minua koskettaa mikä tapahtuu toisella puolella maapalloa tai edes 100 km päässä? Ilmastonmuutosvouhotus ärsyttää tosi paljon. En missään nimessä halua tehdä mitään uhrauksia sen takia, viis veisaan mitä tapahtuu kuolemani jälkeen.En tahdo kuulla mitään siirappijuttuja.
Jeesustelu masentaa AINA. En minä siitä mitään hyödy, päin vastoin, koen sen olevan ainoastaan sisäpiirin juttu. Koska haluan seurata omaa tahtoani, en jumalan lakia tiedän etten saa rukousvastauksia. Haluan pitää hauskaa ja nauttia ennen kuin joudun helvettiin.
Ystävä on koko tämän vuoden pakottanut ulos kävelemään. Vihaan liikuntaa enemmän päivä päivältä! Elimistöni tuottaa itse mielipahaa ainakin maitohapoilla. Ei mitenkään tunnu hyvältä kun on näin huonossa kunnossa. Puoli korttelia on jo liikaa.
Lukemiseenkin on patistettu. Lukeminen on tosi tylsää. Kannan kirjoja kotiin kirjastosta ja sitten ne jää tänne pölyyntymään ja saan aina maksaa sakkoja kirjastolle. Olen niin kauan kuin muistan vihannut "hyvää" kirjallisuutta. Pitää olla helppoa hömppää. Ehkä sopivasti roiskuvaa verta dekkareissa tai oikein leiskuvaa romantiikkaa voisi olla jotain...ja sitten masennun taas kun kukaan ei rakasta minua tuolla tavalla.
Olen koko elämäni pyörinyt uskollisissa piireissä eikä koskaan edes ole tullut mieleeni rukoilla että masennus helpottaisi. Tiedän ettei se auta! - 7x7x
taas lisää! kirjoitti:
"Huonot" uutiset maailmalta eivät koskaan ole masentaneet minua, ei sillä ole väliä vaikka kuinka paljon ihmisiä kuolisi sodissa tai maanjäristyksissä tai onnettomuuksissa. Mitä se minua koskettaa mikä tapahtuu toisella puolella maapalloa tai edes 100 km päässä? Ilmastonmuutosvouhotus ärsyttää tosi paljon. En missään nimessä halua tehdä mitään uhrauksia sen takia, viis veisaan mitä tapahtuu kuolemani jälkeen.En tahdo kuulla mitään siirappijuttuja.
Jeesustelu masentaa AINA. En minä siitä mitään hyödy, päin vastoin, koen sen olevan ainoastaan sisäpiirin juttu. Koska haluan seurata omaa tahtoani, en jumalan lakia tiedän etten saa rukousvastauksia. Haluan pitää hauskaa ja nauttia ennen kuin joudun helvettiin.
Ystävä on koko tämän vuoden pakottanut ulos kävelemään. Vihaan liikuntaa enemmän päivä päivältä! Elimistöni tuottaa itse mielipahaa ainakin maitohapoilla. Ei mitenkään tunnu hyvältä kun on näin huonossa kunnossa. Puoli korttelia on jo liikaa.
Lukemiseenkin on patistettu. Lukeminen on tosi tylsää. Kannan kirjoja kotiin kirjastosta ja sitten ne jää tänne pölyyntymään ja saan aina maksaa sakkoja kirjastolle. Olen niin kauan kuin muistan vihannut "hyvää" kirjallisuutta. Pitää olla helppoa hömppää. Ehkä sopivasti roiskuvaa verta dekkareissa tai oikein leiskuvaa romantiikkaa voisi olla jotain...ja sitten masennun taas kun kukaan ei rakasta minua tuolla tavalla.
Olen koko elämäni pyörinyt uskollisissa piireissä eikä koskaan edes ole tullut mieleeni rukoilla että masennus helpottaisi. Tiedän ettei se auta!niin se on ... ainakin sinä olet ollut oman onnesi/onnettomuutesi seppä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv322403Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491914- 271559
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025