HP, Acer vai Fujitsu?

kokemuksia kaivataan

olisi kannettavan osto edessä ja budjetti max. 700€. Olen katsellut mm. seuraavia vaihtoehtoja. Onko koemuksia? Ehdotuksia...myös muut mallitkin.

HP pavillion dv5-1115 , dv5-1260, dv7-1113
Fujitsu siemens, Amilo li 3910-004 18,4"
Acer, Aspire 5530

22

3429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Matkailija10

Bluray puuttuu. Samaa hintaa saa muistaakseni sellasen jostakin

• tietoa

mene vahingossakaan ostamaan tota fujitsuu!!!!!!

• Ei Pavilionia
      Ei Amiloa
      Ei Aspirea

Ja jätä se Packard Bell myös ostamatta.

Tuossa hintaluokassa etsi joku HP mikä ei ole Pavilion. Jos ostat sen Vistalla, katso että on tuplaydin prosessori ja 2Gt muistia. Katso että koneessa on Intelin näytönohjain niin toimii luotettavasti. Jos sitten tarvitset nopeutta johonkin multimediaan niin sitten joku ATI käy.

Joku HP 2230S saattaa olla sopiva.

• Pavilionia?

Siinähän se tuli.

Miksi ei Pavilionia?

• ja hyvin pelaa edelleen
        Pavilionia? kirjoitti:

Siinähän se tuli.

Miksi ei Pavilionia?

Itse ostin vuosia sitten HP:n pavilion zv5000
        ja edelleen pelaa 7v jälkeen kun trukki.
        Ei mitään ongelmaa.

Mutta hyvin on pidetty, ei siis kolhittu tai tiputeltu tms, mutta kone on ollut lähes päivittäin käytössä ostopäivänsä jälkeen!

Ainoa asia mitä nykyään kaipaisin, oli isompi näyttö ja lisää muistia.
        Ja uusi kone tulee varmasti olemaan myös HP.
        Nykyinen käyttis XP home.

• sihteeritäti

Minulla on ollut Fujitsu Amilo yli 5 vuotta, ei ole tarvinnut huoltaa koskaan.
        Nyt alkaa olla ääniongelmia, siksi ostan nyt uuden. Ehkä HP:n.
        Ainoa pieni ongelma tuli,kun itse kompastuin johtoon, ja nyt pitää johto olla teipattuna pöytään..=)Mutta ei se mua ole haitannut.

• sihteeritäti kirjoitti:

Minulla on ollut Fujitsu Amilo yli 5 vuotta, ei ole tarvinnut huoltaa koskaan.
        Nyt alkaa olla ääniongelmia, siksi ostan nyt uuden. Ehkä HP:n.
        Ainoa pieni ongelma tuli,kun itse kompastuin johtoon, ja nyt pitää johto olla teipattuna pöytään..=)Mutta ei se mua ole haitannut.

että nykyiset mallit olisivat yhtä kestäviä kuin 5 vuotta sitten. Ainakin pitää miettiä hyvin tarkkaan mitä ostaa, jotta edes lievää todennäköisyyttä kestolle olisi.

Yllättävän yleisistä virtaliitinongelmista pääsee hankkimalla koneen jossa on kompastuksesta irtoava magneettinen virtaliitin. Tosin kyseessä on Applen patentti, joten muilta ei ehkä löydy.

• jorma1996

toimiiko need for speed undercover?

• sama sihteeritäti
        RepeRuutikallo kirjoitti:

että nykyiset mallit olisivat yhtä kestäviä kuin 5 vuotta sitten. Ainakin pitää miettiä hyvin tarkkaan mitä ostaa, jotta edes lievää todennäköisyyttä kestolle olisi.

Yllättävän yleisistä virtaliitinongelmista pääsee hankkimalla koneen jossa on kompastuksesta irtoava magneettinen virtaliitin. Tosin kyseessä on Applen patentti, joten muilta ei ehkä löydy.

Tunnistin oman vanhan viestini etsiessäni tietoa, että minkähän nyt 3. koneeksi hankkisin:) Eli ostin sitten HP Pavilion dv (entertainment notebook). Maksoi yli 1000 euroa. Vähän olin olevinani rikkaampi kuin olenkaan! Seuraava ei kyllä maksa. Tässä oli jo alkuun ongelmia, tai oikeastaan alun jälkeen (v. 2009) ei enää ole ollutkaan, paitsi nyt tämä akkujuttu. Tai akku on ollut lyhytkestoinen alusta asti, mutta kun en kanniskele konetta, se ei ole haitannut. Ennenkuin nyt; tuo kysely akusta on minun tekemäni.

Ihan turhia ominaisuuksia tässä on, kokeilin katsoa blue ray -elokuvaa, mutta en saanut sitä toimimaan. No, en muutenkaan katso elokuvia kuin telkasta.
        Ääni on ihan hyvä ja youtubee jaksaa pyörittää (jos yhteys jaksaa).

Soneralla on näköjään noita Asuksia, kai nekin toimii. Mulle lähes tärkeintä on, että huolto toimii hyvin, eikä myyjä ala inistä kun koneen haluaisi huoltoon (kuten Musta Pörssi teki). Itse en avaa konetta enkä kolvaa mitään :) Tuntuu, että on lähes sattumaa, millaisen yksilön sattuu ostamaan.

• ..............

Kaikki HPt kannattaa suosiolla jättää kauppaan.

• nomen

ASUS X58 LE:
      Hyvä käyttis: Vista Business/XP pro (Ei Vista Premium-harmeja)
      Hyvä suoritin: Corel 2 Duo 3400 2,16 GHz
      Takuu: 2v
      Ja muutkin ominaisuudet kohdallaan hintaluokassaan 650-680 €

• Ehdottomasti kyllä

Fujitsu siemens

• näitä "asiantuntijoitt...

Niin tulee eittämättä siihen lopputulokseen, että ei kannata ostaa minkäänlaista konetta. Parempi sekin rakentaa itse alusta pitäen.

Jos kuitenkin jostain syystä ostat mitä hyvänsä, niin "asiantuntija" vaatii sinua ehdottomasti käyttämään jotain Linux/Ubinty/höpöhöpöä.

Suosittelen kaikkien halpahallien halpisläppäreitä millä hyvänsä käyttikksellä. Ne toimivat aina yhtä hyvin kuin joku superhieno gigahertsihirmu. Kaikissahan on jonkinlainen takuu olemassa. Älkää hyvät ihmiset sortuko liiallisuuksiin. Tietokone on tietokone ja se toimii tai ei toimi merkistä riippumatta.

Paljon riippuu käyttäjästä.

• nomen

läppärit ovat kyllä se suurin riskiostos. Mitä halvempi kone sitä enemmän ongelmia.

Kun joku kysyy mielipiteitä hankintansa tueksi, niin kaikki tämän ketjun kirjoitukset ovat "Kun lukee asiantuntijoita", lukuunottamatta vinkkejä kyselijälle.

• -Jonttu-
        nomen kirjoitti:

läppärit ovat kyllä se suurin riskiostos. Mitä halvempi kone sitä enemmän ongelmia.

Kun joku kysyy mielipiteitä hankintansa tueksi, niin kaikki tämän ketjun kirjoitukset ovat "Kun lukee asiantuntijoita", lukuunottamatta vinkkejä kyselijälle.

Halvalla ei saa hyvää, etenkään läppäreissä.

Mutta:
        Itse ostin viime kesänä uuden läppärin. Tarkoitus oli ostaa ensin Asuksen kone, mutta samalla hinnalla sain "paremmin varustellun" Acer Aspiren. Nyt reilun puolen vuoden jälkeen ihan kivasti tämä on pelittänyt. Mikäli toimii edes yhtä kauan kuin edellinen Acerini (4-5 v), niin en menisi moittimaan Acereita.

• :DDD

ainakaa tota acerii osta!

• Torspo2009

niin ei täältä kannata kokemuksia/ehdotuksia tietokoneista kysellä, roskan puhujaa puolet ja mielipiteitä yhtä paljon kuin vastaajia..

• Totta!

Tietokone on tietokone, ei se kestävyys riipu siit koneest vaa käyttäjäst!

• Stroganov

Minulla on 9 vuotta vanha HP Pavillion pöytäkoneena ja todella hyvin toimii. Varsinkin kun 5 vuotta sitten asensin siihen Linuxin.

• Kalakkuna

Käyttishän ei koneen kestoon vaikuta mitenkään.
        Itsellä Amilon näyttis kärähti kolmessa vuodessa.

Uunissa näyttiksen paistamalla sain jotenkuten sen toimimaan.

• Suosittelen HP'ta

Meillä on noita HP'n koneita ollut jo ainakin muutama: hyvin ovat toimineet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      3948
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2871
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2292
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1301
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      889
    6. 130
      855
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      804
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      801
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      736
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      730
    Aihe