Tästä löysin monta omat vaatimukseni täyttävää pohjaratkaisua.
Löydän kuitenkin äärimmäisen vähän kirjoituksia ja kokemuksia ko. taloista.
Olisi tietty hienoa jos joku, jolla olisi omakohtaisia kokemuksia näistä taloista, kommentoisi...
Kotitalo (Rautia)
7
2339
Vastaukset
- Rauno Kangas
...työmaallakin käyneenä ja valmistajan taustat tuntevana voisin sanoa, että aika samankaltaiset haasteet siinä on kuin muissakin vastaavan järjestelmän tuotteissa. Lopputulos on aika paljon riippuvainen siitä, millainen asennusryhmä sattuu kohdalle.
- Jukka-talon nimellä?
Sama tehdas valmistaa Jukkaa, laatukriteereistä en sitten tiedä, onko ne Kotitalolla ja Jukka-talolla samat. Jos olet löytänyt kiinnostavia malleja niin todennäköisesti Jukalta löytyy ne samat mallit mutta ehkä jopa vähän nätimpinä pinnoiltaan. Vertaile joka tapauksessa laajalti. Olisko suurelementti tai peräti tilaelementti parempi ratkaisu kuin pienelementti? Mikä olisi toteuttamistapa - rakennuttaminen vai rakentaminen? Jos homma tulisi puhtaasti avaimet käteen, kannattaisiko vilkaista vielä vaikka Muurametaloja ja Aatelitaloja? Mutta en ole mikään valmistalojen suosija joten mun mielestä ehdottomasti kannattaa perehtyä ja suunnitella laajalti.
- aloittaja
Kiitos asiallisista vastauksista.
Olen käynyt aivan mielettömästi läpi näitä talotoimittajia netissä - puutumiseen asti.
Jetalta ja Jukalta löysin molemmilta yhden potentiaalisen pohjaratkaisun, jotka täyttävät kriteerini. Mutta tällä kotitalolla olisi useampi, siksi kyselen ko. toimittajasta.
Tontti siis on jo. Ajatuksena rakennuttaa kirvesmiehillä talopaketista valmiiksi, siis varmaan talotehdas tekee sen ensin sateelta suojaan. Olen lukenut jostain että suurelementti olisi parempi, mutta taitaa nämä kotitalot olla niitä pienelementtejä...? Voiko kilpailijan pohjan viedä toiselle valmistajalle? Miten siihen yleensä suhtaudutaan?
Suunnitteluun olen varannut aikaa ainakin näin alkuun nyt vuoden, eli ei tässä hevosen selässä olla :) - Rak.ins2
aloittaja kirjoitti:
Olen käynyt aivan mielettömästi läpi näitä talotoimittajia netissä - puutumiseen asti.
Jetalta ja Jukalta löysin molemmilta yhden potentiaalisen pohjaratkaisun, jotka täyttävät kriteerini. Mutta tällä kotitalolla olisi useampi, siksi kyselen ko. toimittajasta.
Tontti siis on jo. Ajatuksena rakennuttaa kirvesmiehillä talopaketista valmiiksi, siis varmaan talotehdas tekee sen ensin sateelta suojaan. Olen lukenut jostain että suurelementti olisi parempi, mutta taitaa nämä kotitalot olla niitä pienelementtejä...? Voiko kilpailijan pohjan viedä toiselle valmistajalle? Miten siihen yleensä suhtaudutaan?
Suunnitteluun olen varannut aikaa ainakin näin alkuun nyt vuoden, eli ei tässä hevosen selässä olla :)" Voiko kilpailijan pohjan viedä toiselle valmistajalle? Miten siihen yleensä suhtaudutaan? "
Kaikki talotehtaat tarjoavat sellaista, mitä asiakas haluaa. Voithan peittää mainoksesta valmistajan nimen, tai piirtää sen uudestaan käsin. Pelkkää huonejärjestystä ei voi "mallisuojata" .
Oletkos varmistunut siitä, että talo sopii tontillesi? Varsinkin jos on kyseessä vaikea tontti, pitää suunnittelu aloittaa tontin ehdoilla. - vieskaa
Rak.ins2 kirjoitti:
" Voiko kilpailijan pohjan viedä toiselle valmistajalle? Miten siihen yleensä suhtaudutaan? "
Kaikki talotehtaat tarjoavat sellaista, mitä asiakas haluaa. Voithan peittää mainoksesta valmistajan nimen, tai piirtää sen uudestaan käsin. Pelkkää huonejärjestystä ei voi "mallisuojata" .
Oletkos varmistunut siitä, että talo sopii tontillesi? Varsinkin jos on kyseessä vaikea tontti, pitää suunnittelu aloittaa tontin ehdoilla.Kotitalomyyjältä kannattaa kysyä tarjous samanlaisesta pohjasta vieskatalona. Molempiahan myydään rautiasta. Sisäseinäthän taloihin tehdään kuitenkin itse, vaan tarpeet tulee paketissa niin niiden muuttelu ei juuri hintaa nosta (siis paketin hintaa)...
- Insinööööri
aloittaja kirjoitti:
Suunnitteluun olen varannut aikaa ainakin näin alkuun nyt vuoden, eli ei tässä hevosen selässä olla :)Me hahmottelimme suunnitelijan kanssa itse talon pohjan ja pyysimme niillä tarjouksia 7 talotehtaalta. Kaikki vastasivat. Mukana oli yks precut ja loput oli suurelementti toimittajia. Valmiit talomallit on enemmänkin markkinointimateriaalia eikä "omilla piirtustuksilla" hintakaan nouse sen kummemmin. Samanlaisia elementtejä talotehdas joutuu tekemään.
Tämä pätee tietty vaan precut ja elementti toimittajiin. Avaimet käteen (esim. design talot) ja tilaelementit (esim. Oravaistalo) eivät tietty tähän kuulu vaan niissä muutoksia ei voi tehdä juuri yhtään.
- saat halutessasi
Jukkana vaikka suurelementtinä. Jukan toimitussisältö on laajempi,
muuten ne on sama asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760