masentunut

tää on ihan hirveetä joka päivä tuntuu tuskaiselta ja mitään iloa ei elämässä näy..ennen kaikki niin hyvin kävin koulussa töissä mut nyt oon sairaslomalla ku en jaksa enää, itkettää mut mitään ei enää tule..en jaksa nousta enkä mennä minnekkään, hyvä jos ulos menen tai kauppaan, syöminen ei maistu ja kaverit kadonneet..mut tiedän että ansaitsen tämän, en ole mikään paras ystävä, kun en jaksa nousta puhelimeen..olen 22vuotias.

olen saanut Seroxat 20mg lääkityksen, onko tietoa että onko teitä auttanut samanlainen lääke?
Ensi keskiviikkona ois ensimmäinen psykologi käynti,pitää kai stempata sinne asti...

tämä on niin väsyttävää taas sairaslomalla, olen sairastanut vakavan masennuksen ennenkin, sekä syömishäiriön ja olin itsetuhoinenkin 16-18-vuosien välillä ja olen ollut sairaalassa kahteen kertaan itsetuhoisuuden ja masennuksen takia! ja nyt taas..en vaan jaksa enää, elämä on niin raskasta! anteeksi kun valitin mutta en oikein muutakan keksinyt...

2

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • `""""...

Todelliselle ystävälle voi sanoa, ettei jaksa nyt jutella. Ystävät ovat sitä varten, että heille voi rehellisesti kertoa omista asiostaan, ystävä ymmärtää ja yhdessä voi jakaa asiota. Voi itkeä tai nauraa.... yhdessä ja myös välillä itselleen.Nuorena on liian ankara itselleen, kun ikää tulee oppii olemaan itselleen armollinempi.
      Googletapa sellainen paikka kuin Tukiasema, siellä voit kysellä toisilta joilla on sama lääke. Kuitenkin joskus kestää löytää se oikea lääke. Tiedät varmaan, ettei lääke auta heti, vaan voi kestää muutamia viikkoja enenkuin positiiviset vaikutukset alkavat tuntua. Stemppiä sinulle, älä jää yksin, tarvitset ystäviä, meistä jokainen tarvitsee !

• Lissu

Terve! Minulla on aika lailla samanlaiet ongelmat. Vakavia masennusjaksoja on ollut jo useita, olen itsetuhoinen edelleen ja myöskin kaksi sairaalakeikkaa on takana. Ymmärrän siis jo melko hyvin näitä masennuksen koukeroita. Oman kokemukseni kautta tiedän miten voimakas oloila se on, ja miten vaikea ajatuksia on suunnata positiivisempaan suuntaan. Joka tapauksessa minua on auttanut kun olen vain juurruttanut mieleeni ajatuksen että masennus, väsymys ja tuska menee ohi. Se hyvä mitä elämässäsi ennen oli tulee vielä takaisin, kunhan jaksat vain ponnistella eteenpäin.
      Kerrot että olet ennenkin sairastanut vakavan masennuksen. Olet siis ilmeisesi myös kokenut toipumisen? Yritä kaivaa esiin muistoja millaista toipuminen oli, mitä asioita silloin huomasit itsessäsi ja ympäristössäsi. Ole kärsivällinen itsesi suhteen.
      Kaverit eivät usein ymmärrä tilannetta. Eivät minunkaan kaverini sitä ole koskaan käsittäneet, koska heillä ei ole samaa sairautta. Se ettet jaksa vastata puhelimeen ei tee sinusta huonoa ystävää, etkä varmasti ole ansainnut huonoa oloasi. Sairaus ei ole rikos etkä ole sitä itsellesi pyytänyt. Toivon vilpittömästi että löydät jälleen valon elämääsi. Toivottavasti sinulla on myös joku perheenjäsen joka ymmärtää tilanteesi. Jos olo menee sietämättömäksi ota yhteyttä sinua hoitavaan henkilöön. Yhteyttä voi ottaa myös terveyskeskukseen, yksityiselle sektorille tai kriisikeskukseen. Sittenhän on olemassa myös ilmaiset auttavat puhelimet. Voimia jatkoon sinulle ja kaunista kevätsäätä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6003
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe