Lääkäri

todennut

vuosi sitten "virallisesti" (eli minäkin sain tietää diagnoosin), että minulla on keskivaikea/vaikea masennus. Oikeanlaista lääkitystä ei ole vielä löytynyt, päin vastoin, tilanne pahenee koko ajan. Masennusta ollut jo 7 vuotta, univaikeuksia oikeastaan saman verran.

Missä vika etten saa sairaslomaa? Psykiatrin mielestä ei olisi hyvä olla saikulla, etten "syrjäytyisi". Tiedän itse etten ole työkykyinen.

Itsetuhoiset ajatukset melkeimpä joka päivä mielessä. Tilannetta ei helpota et lyödään paineita niskaan et jotain olis tehtävä, kun mistään ei tule rahaa, laskut rästissä, ehkä kohta jo asunnoton??
Kyllä olis kaikkein helpoin vaan vetää ittensä kiikkuun.

Ne muutamat ihmiset joille oon yrittäny selvittää tuntemuksia ja et kuin vaikea olla, on lähinnä ollu sitä mieltä et "ota ittees niskasta kii", "ajattele positiivisesti", "lähde lenkille, kyllä piristää". Jeesus ja Jumala-jutut saa tunkea sinne minne aurinko ei paista, en usko enkä tuu ikinä uskoon.

Tämä olikin sit ilmeisesti ainut paikka missä pystyi edes vähän kertoon tuntemuksia tietäen et edes joku ymmärtää mistä puhun.

1

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lissu

Sängyn pohjalle on helppo jämähtää sairaslomalla, eikä se oikein auta masentunutta. Tietenkin jos on jo ihan finaalissa on hullua olla töissäkään. Onko sinulla mahollisuutta käydä sairaalajaksolla? Se katkaisee oravanpyörän hyvin. Sairaalassa saa levätä mutta siellä myös hätyytellään vähän aktiviteetteihin ettei ihan jumitu aloilleen. Jos lääkkeistä ei ole apua lääkärit joskus päättävät antaa sähköhoitoa ja olen kuullut monilta sen auttaneen. Muitakin vaihtoehtoja luulisi löytyvän. Mikäli kilpirauhasesi toimintaa ei ole tutkittu se kannattaa tutkituttaa. Joskus masennus aiheutuu sieltä suunnalta. Muukin fyysinen vika voi aiheuttaa masennusta mutta lääkärit tietävät niistä enemmän kuin minä. Voimia sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2732
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      14
      2276
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      45
      1870
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe