Olen viikoilla 12 4 ja neuvolalääkäri ei kuullut sydänääniä Dopplerilla. Aluksi en ollut tuosta asiasta huolestunut. Olen suhtautunut tosi luottavaisesti tämän raskauden etenemiseen koska tämä on toinen raskauteni eikä minulla ikinä ole ollut keskenmenoja.
MUTTA Kun sitten ystäväni (joka on th) kanssa keskustelin hän hieman yllättyi ettei lääkäri ole kuullut sydänääniä mutta selkeästi yritti peitellä hämmästystään..
Joten nyt olen huolestunut..Ekassa raskaudessani sydänäänet kuuluivat jo 9-10 rv paikkeilla (vaikka istukka sijaitsi edessä).
Kertokaa mielipiteitänne.
Sydänäänet
8
636
Vastaukset
- sovittiin..
jatkosuunnitelmaksi? Onko sinulla np-ultra tulossa tai onko jo ollut?
Eipä tuohon kukaan oikein voi mitään sanoa ilman ultraa. Kaikki voi olla hyvin tai sitten ei. Ei keskenmenoja tarvitse olla takana, kyllä silti sellainen voi tulla. Jos et ole kertaakaan käynyt ultrassa, kyseessä voi olla tuulimunakin. Tai sitten tosiaan keskeytynyt keskenmeno. Mutta ihan hyvin voi olla vain niinkin, että ääniä ei nyt vain jostais syystä saatu kuulumaan ja ensi kerralla kuuluukin ihan hyvin.
Toivotaan, että kaikki on kunnossa!- alkup. kirjoittaja
En tiedä vielä jatkosuunnitelmistani..Kaipaan lähinnä neuvoa/tukea/omia kokemuksia.
Unohdin mainita, että minulla siis oli ensimmäinen ultra (tämä np -ultra) viime perjantaina eli viikko sitten. Siellä kaikki kunnossa, sikiön sydämen sykkiminen näkyi.
Toinen ultra olisi toukokuussa ja seuraava neuvolakäynti kuukauden päästä. - sinulla...
alkup. kirjoittaja kirjoitti:
En tiedä vielä jatkosuunnitelmistani..Kaipaan lähinnä neuvoa/tukea/omia kokemuksia.
Unohdin mainita, että minulla siis oli ensimmäinen ultra (tämä np -ultra) viime perjantaina eli viikko sitten. Siellä kaikki kunnossa, sikiön sydämen sykkiminen näkyi.
Toinen ultra olisi toukokuussa ja seuraava neuvolakäynti kuukauden päästä.oli viikko sitten ultrakäynti, niin silloin luultavasti kaikki on ok.
- ....................
Sydänäänien kuulumiseen vaikuttaa niin moni tekijä. Toisinaan voi kuulua jo vkolta 8, toisinaan vasta paljon myöhemmin (olenpa kuullut kuultavan vasta 16 vkoltakin).
Paljon riippuu kohdun ja vauvan asennosta, äidin vatsasta ja ihan laitteista ja varmaan käyttäjästäkin. Yritä olla hermoilematta ja luota vaistoosi: eiköhän kaikki ole hyvin. Vaikka ymmärrän kyllä että asia hermostuttaa. Selvisikö onko kohtusi taakse vai eteenpäin? Pyydä terkalta uutta yritystä jonkin ajan päästä vedoten huoleesi.
Itse kävin tänään ensikäynnillä neuvolassa ja siellä kuunneltiin sydänäänet koska epäilemme raskauden olevan hieman pidemmällä (pitäisi olla 8 5, taitaakin olla enempi). Äänet kuuluivat todella hyvin, mutta kohtu onkin nyt aiempiin raskauksiin poiketen selvästi eteenpäin ja jo tunnusteltavissa. Aimmin minullakin kuultu nuo sydänäänet siinä vkoilta 11->. - ultraan;
yksityiselle pääsee saman tien!
- kolpö
Älä vielä murehdi! Soita vielä neuvolaan jos ette uutta aikaa lähiajoille sopineet ja kysy voitko mielenrauhan vuoksi parin viikon päästä käydä kuunteluttamassa. Itsellänikään ei siinä 12 viikon tienoilla äänet vielä kuuluneet, mutta ultrassa kaikki oli hyvin. Kohtuni on taaksepäin kallellaan, joten siinäkin lienee syy.
- spicelover
Rv 15 lääkäri ei kuullut sydänääniä Dopplerilla. Hän kutsui neuvolahoitaja sisään ja hoitaja löysi niitä heti!
Niin kuin joku jo sanoi, paljon riippuu kohdun ja vauvan asennosta, äidin vatsasta ja ihan laitteista ja varmaan käyttäjästäkin.- alkup. kysyjä
Kiitos kaikille kannanottajille.
Mietikeltyäni asiaa ja lääkäritapaamista en ole enää niin huolestunut. Lääkäri ei vaan löytänyt sillä kerralla sydänääniä, käytti aikaa kuunteluun/sydänäänien hakemiseen n. 10 s. ja ei ehkä siksi löytänyt niitä..Sanoi itsekin ennen kuuntelua etteivät ehkä kuulu eikä ollut lainkaan huolissaan siitä ettei kuullut niitä. (Kyseessä oli hyvin nuori lääkäri).
Olen vähän rauhallisempi. Toivon, että kohdussa kaikki on hyvin ja odotellaan seuraavaa neuvolakäyntiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14811017
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485403Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p414215Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352674Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1011588Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?751445Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396