Onko Älvsbyyssä mitään

Hyvää?

kyseleepi epätietoinen. Tossa kelasin juttuja taakseppäin ja vastaan tuli vaan kritiikkiä ja ihme fanaattista kiihkoilua. Elikkä onko niissä mitään hyvää?

Miksi niitä sitten niin tutottomasti ostetaan ja nousee uusille OKT-alueille kivitalojen viereen. Monessa viestissä sanottiin, että ne olis lain vastaisiakin.

Jätetään se kritiikkipuoli nyt pois ja kerrotaan positiiviset asiat. Kai niitäkin on. Mielellään omakohtaisia kokemuksia, ei kumminkaiman kuulopuheita.

20

5156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edullinen.

ei sentäs

• ja ulkoverhous

No ei vaiskaa. Ei nyt sentään. Vitsi..

• se tulee yhdellä

sopimuksella perustuksineen valmiiksi asti, siihen harva kotimainen pystyy.

• energiatalous

Buahahahaaa. Sorry, oli pakko.

• P. U. O. Lukka

Tukee vähäisessä määrin myös Suomen kansantaloutta. Työllistää muutaman huoltomiehen, yhden huoltopäällikön, sekä kirjavan joukon baltialaisia ja suomalaisia asentajia ja pystyttäjiä joita vaihdellaan säännöllisesti entisten palaessa loppuun. Monikaan näistä lyhyen kurssin käyneestä "ammattimiehistä" ei välttämättä työllistyisi muutoin.

• Vaikka mitä hjuvaa

Takuu, äänieristys, muovimatot, kph-rakenteet --> helppo laatoittaa, näppärä luonnonmukainen ilmanvaihto, tyylikäs, tunnetusti luotettava toimittaja ja melkein halpa. Näppis kuluu puhki, jos kirjoitan kaikki hyvät puolet..

• oma koti

ollaan asuttu viisi vuotta ja ollaan tykätty kovasti, ei kannata noita kirjoituksia uskoa, myös yhdellä sukulaisella on Älvsby ja tyytyväisiä ovat, ei kai niitä muuten ostettaisi?

• toiset ei

Joidenkin mielestä Lada on auto, toisten ei.

• Äpy

No onhan Älvsby-taloissa paljonkin hyvää.
      Hyviä puolia ei yleensä näissä netin "keskusteluissa" mainita.

Maksuehdot - maksat vasta kun talo oikeasti on pystyssä.
      Ei tarvitse kitkutella rakennusaikaa kahden asunnon kulujen kanssa.

Ehkä parasta on kun talo on tehty tehtaassa sisätiloissa, niin mittatarkkuus on kohdallaan.
      Vatupassin voi kalibroida Älvsbytalon seinästä.

Nykyäänhän ne tehdään Suomessa, mutta jo vanhoissa Ruotsissa rakennetuissakin oli paljon suomalaista (laatu)materiaalia.
      mm. sähkökaappi, Oraksen hanat, Purmon vesipatterit, Abloy väliovilukot, Uponorin viemäriputket, PEX-käyttövesiputket ja suojaputket, Harvia kiuas, Nibe PILP ym.
      Ruotsalaista (laatu)kamaa oli kaikki muu.
      Mm. Boschin hella ja liesituuletin, Vestwoodin ovet, Polarfönsterin ikkunat, Assan lukot, Eljon sähkökalusteet, Kährs puulattiat, Boråstapetter tapetit ym.
      Ja nykyäänhän noissa on Ikean keittiökalusteet.

Yläkerta on kohtuu helppo rakentaa, kun valmiina on portaat, lattia, viemärit, lämmitys- ja käyttövesiputkien läpiviennit, sähköputket ym.

• Nibe Suomalainen

Kupariset käyttövesiputket, ruotsalainen laatulukko, ylijäämähella, Polarfönstretin ampuma-aukot (huom! kaihtimet kielletty). Sokerina pohjalla käytettävyyden huippua edustajavat Eljo-trend -sähkötarvikkeet (quality level biltema).

• Äpy
        Nibe Suomalainen kirjoitti:

Kupariset käyttövesiputket, ruotsalainen laatulukko, ylijäämähella, Polarfönstretin ampuma-aukot (huom! kaihtimet kielletty). Sokerina pohjalla käytettävyyden huippua edustajavat Eljo-trend -sähkötarvikkeet (quality level biltema).

Eipä ole kuparia käyttövesiputket. Ovat ihan normi Uponorin PEX-putkea suojaputkessa. Eipä tuo Eljo Jussista eroa. Kaihtimiakin saa käytää. 80-luvun Älväreissä eri juttu...

• Juke
        Äpy kirjoitti:

Eipä ole kuparia käyttövesiputket. Ovat ihan normi Uponorin PEX-putkea suojaputkessa. Eipä tuo Eljo Jussista eroa. Kaihtimiakin saa käytää. 80-luvun Älväreissä eri juttu...

Hyvää on älvsbyssä poistilmalämpöpumppu. Toiseksi pääsee asumaan nopeasti (ensin kyllä vuoden toimitusaika. Sinä aikana kyllä teettää talon muilla...

Samaan hintaan/lähes saa kuitenkin betonialapohjalla ja kaakeloiduilla pesutiloilla ja koneellinen ilmanvaihto lto, monia merkkejä. mm. Kastelli economy, Design Piippola, JT-talo Ekoroope, Ourax särmä jne.. Ei juuri hinnassa eroa.

En minä ainakaan ottaisi talooni älvsbytalon tuloilmaräppänöitä, sillä niistä vetää talvella sekä tulee melua. Enkä myöskään tapetoituja pesutiloja muovimatolla, jos samaan rahaan saa jotain parempaa. Tuota PILPpiä ei kyllä saa noihin minun mainitsemiini.

• parakki

kuka noita vesipattereita kehtaa edes mainostaa hyväksi puoleksi? mennyttä historiaa kuten muovimattokin! yök

• helpompi

Huusholli...Tasan kuukausi meni pystytyksestä sisäänmuuttoon (taitavat ja osaavat työmiehet). Vesipatterit parhaat lapsiperheille, kaakelit voi laittaa jos haluaa sen kosteantilan tapetin päälle (eli eristys valmiina). Itse olen kurkkua myöten täynnä kaakelisaumojen jyrräämistä. Hinta edullinen (jää rahaa muuhunkin kuin hulppeisiin seiniin ja nurkkiin), tilavat huoneet. Perustalo ja hyvä sellainen.

• ei me läpi

Keksi parempi. Tuo meni vähän överiksi.

• piisaa...
        ei me läpi kirjoitti:

Keksi parempi. Tuo meni vähän överiksi.

Ehkä sinulla onkin oma talo kaput? Meillä sattui hyvä tuuri oman älvärin kanssa (tosin meiltä oli aina joku perheestä paikan päällä, myös hommissa eikä vain lusmuilemassa). Itsellehän se talo tulee ja minä ainakin haluan, että hommat tehdään kunnolla.

Mutta ihan samalla lailla huonoja kokemuksia olen "kuullut, mutta en usko ennenkuin itse näen" on älväreissä kuin muillakin talopaketti firmoilla.

• luulenpa
        piisaa... kirjoitti:

Ehkä sinulla onkin oma talo kaput? Meillä sattui hyvä tuuri oman älvärin kanssa (tosin meiltä oli aina joku perheestä paikan päällä, myös hommissa eikä vain lusmuilemassa). Itsellehän se talo tulee ja minä ainakin haluan, että hommat tehdään kunnolla.

Mutta ihan samalla lailla huonoja kokemuksia olen "kuullut, mutta en usko ennenkuin itse näen" on älväreissä kuin muillakin talopaketti firmoilla.

että kysymys ei ollut siitä miten se tehään vaan mistä!!

Älväri on parakki tehtynä ö-luokan / 80-luvun materiaaleista eli ei siitä saa hyvää noilla materiaaleilla vaikka olisit 24/7 tsekkaas että hommat tulee tehtyä ja kukaan ei lusmuile!

huonoja kokemuksia omaava!

• koskaan opettanut

sulle että halvalla ja nopeesti ei saa aikaan mitään hyvää!!!

• ne materiaalit
        luulenpa kirjoitti:

että kysymys ei ollut siitä miten se tehään vaan mistä!!

Älväri on parakki tehtynä ö-luokan / 80-luvun materiaaleista eli ei siitä saa hyvää noilla materiaaleilla vaikka olisit 24/7 tsekkaas että hommat tulee tehtyä ja kukaan ei lusmuile!

huonoja kokemuksia omaava!

Mitä ne 80-luvun materiaalit ihan tarkkaan ottaen ovat? Käsittääkseni muutkin talovalmistajat käyttävät materiaaleina esim. puuta ja lasivillaa.

• öööööö
        ne materiaalit kirjoitti:

Mitä ne 80-luvun materiaalit ihan tarkkaan ottaen ovat? Käsittääkseni muutkin talovalmistajat käyttävät materiaaleina esim. puuta ja lasivillaa.

muovimatto?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4632
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1504
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1403
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1226
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1132
    8. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1018
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä