PCO vit***aa

lellu007

tästä tulee tällainen valitusviesti, ottaa vaan yleisellä tasolla niin paljon päähän.

Mulla todettu vuonna 2005 pco.. Kiertoja ei ennen sitä ollut lainkaan, saatiin clomifen hoidoilla poika joka syntyi vuonna 2006.

Sen jälkeen sama meno jatkunut epäsäännöllisen säännöllisenä, menkat tulee milloin tulee, nyt on tullut kaksi kertaa niin että oli 11pv väliä. Ollaan yritetty toista lasta nyt reilu vuosi. Yritettiin clomifenia 4kk ajan tuloksetta, niidenkin kanssa kierto oli todella pitkä, en ovuloinut lainkaan.
Ottaa päähän. Pidetään paussia, alkaa ottaa psyykkeen päälle tämä ikuinen eläminen kuukautiskierron mukaan, tuleeko menkat? koska teen raskaustestin? mitä nyt kun menkat onkin myöhässä mutta en ole raskaana? koska otan yhteyttä lääkäriin?

Tiedän että mulla on jo yksi lapsi enkä voisi olla kiitollisempi siitä. Sen voimin olenkin nyt päättänyt pitää paussin yrittämisestä, ikää on 28 joten voin vähän ottaa aikalisää.
Mutta kyllä se silti riipii... Useat ihmiset saa päättää monta lasta hankkii, mä saan päättää sen jaksanko henkisesti lähteä tähän rumbaan uudelleen. Hetken lepään, sitten käyn tämän vielä kerran läpi ja se on siinä.

Voimia kaikille muillekin ja plussaonnea!

5

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäitsekäs ...

Voithan ottaa adoptio tai sijaislapsia vaikka kuinka monta, ei lapsiluku ole hedelmällisyydestä kiinni. Ja onhan se hyvä teko antaa rakkaudettomalle lapselle rakastava koti - sen sijaan että loisi uuden ihmisen tänne, ja se rakkautta vailla oleva lapsi kenties ei saisikaan rakkautta jota ansaitsee. Sinun syntymättömältä lapselta se ei ole pois, mutta se merkitsee koko elämää jollekin toiselle.

Mullakin PCOS, ja olen ajatellut että jos ei nappaa luonnollisesti niin se tarkoittaa että mut on tarkoitettu antamaan koti ja turva ja rakkaus jollekin lapselle, joka sitä vailla on nyt - vaikka se ei olisikaan biologinen lapsi, oma lapsi se on silti!

• s**

Mulla on myös pco, clomifeenejä syöty ikuisuus nyt puregon piikittelyt menossa kolmatta tai neljättä kiertoa, munasarjat vaan uinuu ei rakkulan rakkulaa ole kasvanut :( ottaa niin paljon päähän ja kadetuttaa kaikki katuh..rat jotka tulee paksuks ku mulkun näkeeki.. itse saa laittaa satasta tiskiin ja silti ei tapahdu mitään.. tuntuu että sairaalassaki pidetään lähinnä koekaniinina.. jospa nyt söisit näitä diapeetteslääkkeita, otappa nyt viis päivää noita rintasyöpälääkkeitä!! Ihan ku niillä ei olis kokemusta et miten ne sais uinuvat munasarjat heräilee....

Niin tosta siaislapsesta, jos olis "jonkun muun" lapsi ja esim. arkisessa elämässä ihmiset kyselis aina et onko tämä lapsi enemmän isän näköinen ku ei äidiltä näytä yhtään, joo vi**u ei hän näytä isältäkään ku meillä sattu niin et 6 vuotta yritettiin lasta ja siinä palo jotain 5000e et sitte tyydyttiin tälläseen sijaislapseen.. ei kenenkään sukulaisen näköiseen mut kyllä se on niin rakas meille.. Ei sopis meille.. ehkä jollekkin mut ei meille. melkeen sit ilman ku vieraan lapsen kanssa!! Onneksi kummankin sisaruksilla on lapsia niin voi niitä hyysätä jos ei omia tuu ikinä!!

Maanantaina on taas viisaampi ku meen käymään sairaalassa!!

• et saakaan jälkeläisiä

Kuulostat yksinkertaisesti niin kamalalta ihmiseltä kun katuhuorittelet muita ja lapsessakin vissiin tärkeintä sulle on vaan että se näyttää sulta tai äijältäsi..niin että ehkä on ihan hyvä että sä et lisäännyt sitten lainkaan.

Ja BTW ei ne munasarjat mitenkään uinu PCO:ssan vaan päinvastoin monirakkulaisissa munasarjoissa on rakkuloita vaikka muille jakaa, yksikään niistä vain ei kehity munasoluksi asti. Ongelma on kehittymisessä, ei siinä että munasarjoissa ei olisi minkäänlaista elämää...

• minä80

Toinen vastaaja tuossa jo kirjoittelikin (tosin negatiiviseen sävyyn) noista diabeteslääkkeistä. Ne eivät ole pco:n hoidossa mitään humpuukia, vaan niistä on oikeasti apua!

Itselleni metformiini toi kuukautiskierron takaisin! Aiemmin ilman lääkkeitä menkat saattoivat jäädä puoleksikin vuodeksi pois. Metformiineillä aikaan saatu kierto oli pitkä (n. 35-40 vrk), mutta minulle sekin oli suurta plussaa. Metformiiniä jatkettiin clomien aikana ja lääkäri sanoi, että niiden avulla clomit tehoavat paremmin, eikä tarvita niin suurta annostusta.

Onko lellu sinulla ollut clomien yhteydessä seurantaultria? Tuntuu hieman hassulta, että annetaan mennä 4 kk vaikka ovulaatiota ei tapahdu... Tietysti jos joka kerta on nostettu annostusta tai tehty muuta muutosta, jonka on toivottu muuttavan tilanne niin ymmärrän tuon.

Koita kestää. Ja kun tauon jälkeen jatkatte yritystä, niin kysypä lääkäriltäsi tuosta metformiinista, siitä voisi olla apua!

• lellu007

En ole kyseistä lääkettä kokeillut, ei ole tullut lääkärin kanssa se puheeksi... Täytyy ottaa se puheeksi kun syksyllä menen lääkärin puheille.

Seurantaultrat mulla oli ekaa yrittäessä, otettiin verikokeet sun muut ja silloin yksi 3-7 päivinä otettu clomifen toimi. Ehkä lääkäri ajatteli että kun on ennenkin toiminut niin toimii nytkin? Mutta vaan ei toiminut.. Ehkä jos olisin mennyt valittamaan tuon 4kk jälkeen olisin saanut ne ultrat ja tarkemmat tutkimukset miksi ei homma toimi.. Mutta niin kuin alkuperäisessä viestissäni sanoin, mulla on tällä hetkellä sellainen yritysväsymys päällä että en sinne lääkäriin halua vielä mennä.

Ja ihan tuon tokan kirjoittajan puolustukseksi, niin olen mäkin tuntenut katkeria tunteita muita maailman ihmisiä kohtaan jotka saa lapsia suurin piirtein kättelemällä... Olen ajatellut adoptiotakin, mutta jotenkin se luonto on mulla vaan vahvassa että haluan kokea sen raskauden, imetyksen ja sen miltä tuntuu rakastua vastasyntyneeseen vauvaan...
        Tietenkin jos omasta yrityksestä ei tule mitään niin pitää asennoitua tähän elämään uudella tavalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      116
      4950
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3563
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1500
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1404
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1242
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1138
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1077
    Aihe