Kaupustelijoiden salakieli

MPion106

Onko teillä tietoa ns. ovenpieli merkeistä, joita jättävät kaupustelijat ainakin kerrostaloihin. Sain käsiini vanhan lehtileikkeen jossa oli juttu näistä ovenpieli merkkaajista, mutta nykyiset merkit eivät tunnu vastaavan nyky merkkejä. Olen löytänyt kahdenlaisia merkintöjä piirrettynä kuulakärkikynällä oven sarana puolen ylimmäisen saranan alapuolelle. Osassa ovissa on v ja osassa pelkkä pysty viiva. Voisi olettaa että v merkintä tarkoittaa esimerkiksi sitä että ovea ei ole tultu avaamaan ja viiva että ovi on tultu avaamaan.

4

838

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JaneWanf

Kaupustelijatko näitä viivoja jättää? Olen huomannut niitä kyllä oman asuntonikin ovessa, mutta olen kuullut, että Jehovat jättävät merkintöjä käydessään ovella. He ilmeisesti ilmoittavat merkeillä, onko ovea avattu ja ovatko he olleet tervetulleita vai ei. En sitten tiedä, vaikka molemmat ryhmät harrastaisivat tätä! :)

• MPion

Lukemassani lehtileikkeessä kerrottiin että Jehovat eivät jätä merkkejä. Tosin lehti leike on jostain 70-luvulta ja asiat ovat muuttuneet melkoisesti tähän päivään. Lehti jutun mukaan merkkejä on ainakin ollut sata kunta.

Esim. x tarkoittaa "Täältä ei saa mitään",xx tarkoittaa että toinen yrittäjä on kokeillut myös ja vahvistaa kielteisen tuloksen. Jos xx on alle viivattu tarkoittaa se että "Turha yrittää!"

Nyky tilanteesta Jehovat voivat hyvinkin olla merkkien jättäjiä. Myös rikolliset ovat ilmeisesti käyttäneet merkkejä. Lehtijutun mukaan merkit ovat ainakin olleet kansainvälisiä.

• arkisto..
        MPion kirjoitti:

Lukemassani lehtileikkeessä kerrottiin että Jehovat eivät jätä merkkejä. Tosin lehti leike on jostain 70-luvulta ja asiat ovat muuttuneet melkoisesti tähän päivään. Lehti jutun mukaan merkkejä on ainakin ollut sata kunta.

Esim. x tarkoittaa "Täältä ei saa mitään",xx tarkoittaa että toinen yrittäjä on kokeillut myös ja vahvistaa kielteisen tuloksen. Jos xx on alle viivattu tarkoittaa se että "Turha yrittää!"

Nyky tilanteesta Jehovat voivat hyvinkin olla merkkien jättäjiä. Myös rikolliset ovat ilmeisesti käyttäneet merkkejä. Lehtijutun mukaan merkit ovat ainakin olleet kansainvälisiä.

Jehovalaisten ja mormoonien kerrotaan pitävän massiivisia arkistoja ihmisten osoitteista ja käyttäytymisestä.

Kerran jäin ihmettelemään, kun ovelleni ilmesty jehovalainen, en ruvennut hänen kanssaan höpinöille, vaan pistin oven kiinni.
        Jäin katsomaan ikkunasta perään. Autollaan häipyvät sinne mistä oli tullutkin. Eli oli tulossa vain minun jutuille, muut naapurit ei kiinnostaneet.

Kerjäävät ja kaupustelevat mustalaiset on takavuosina tehneet merkintöjään ovipeliin.

Tuo saattoi olla hyvä vinkki, nuo xx, käynpä kirjoittaan saranan viereen ne itse.

Onko sinulla muitakin merkkejä, esimerkiksi ,, vihainen isäntä, joka omistaa haulikon, niin kirjoitan sekin.

• MPion
        arkisto.. kirjoitti:

Jehovalaisten ja mormoonien kerrotaan pitävän massiivisia arkistoja ihmisten osoitteista ja käyttäytymisestä.

Kerran jäin ihmettelemään, kun ovelleni ilmesty jehovalainen, en ruvennut hänen kanssaan höpinöille, vaan pistin oven kiinni.
        Jäin katsomaan ikkunasta perään. Autollaan häipyvät sinne mistä oli tullutkin. Eli oli tulossa vain minun jutuille, muut naapurit ei kiinnostaneet.

Kerjäävät ja kaupustelevat mustalaiset on takavuosina tehneet merkintöjään ovipeliin.

Tuo saattoi olla hyvä vinkki, nuo xx, käynpä kirjoittaan saranan viereen ne itse.

Onko sinulla muitakin merkkejä, esimerkiksi ,, vihainen isäntä, joka omistaa haulikon, niin kirjoitan sekin.

Näistä merkeistä voi olla apua:

Merkki jossa suorakulmion sisään on piirretty nyrkin kuva tarkoittaa "Väki on häijyä ja väkivaltaista".

Pysty viiva jonka alapäässä on kärkineliö (lyömäaseen kuva) tarkoittaa "Täällä voi saada selkäänsä".

Kaksi risuaitaa (##) peräkkäin "Varokaa, vaara!"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe