niin eli olen hiv-positiivinen ja sain tietää olevani raskaana 10 raskausviikolla. Asia mietityttää todella paljon, pidänkö lapsen vai en. asioista olen ottanut selvää jne. Todella paljon haluaisin vauvan ja olisin valmis äidiksi, siinä ei ongelmaa ole. Mutta olisinko itsekäs, jos vauva saisi myös hiv tartunnan.. riski on 40% ja oikeanlaisen hoidon avulla riski voidaan kumminkin vähentämään kuitenkin alle 2 %. Mutta riski on aina olemassa.. Haluaisin teidän mielipiteitä kysyä? onko kokemuksia? olisiko väärin lapsi pitää?
kiitoksia kaikille asiallisille viesteille.
Ei tarvitse kysyä miksi et käyttänyt ehkäisyä ynnä muuta.. kaipaan vain kysymyksiini vastauksia ..ei tarvitse kysymykseen kysymyksellä vastata
hiv
5
805
Vastaukset
- hoidollahan
riski on todella vähäinen, joten miksei?! Onhan sitä terveelläkin monenlaisia riskejä raskauden aikana.
- vapaan abortin kannalla
ja olen sitä mieltä, että jos sinä itse haluat lapsen pitää, sinä pidät. Oli riski mikä tahansa, mutta käsittääkseni riskit ovat todella pienet lapsen saada HIV äidiltään.
- tuomitsisi jos
vapaan abortin kannalla kirjoitti:
ja olen sitä mieltä, että jos sinä itse haluat lapsen pitää, sinä pidät. Oli riski mikä tahansa, mutta käsittääkseni riskit ovat todella pienet lapsen saada HIV äidiltään.
aborttiin päätyisit. Itse keskustelisin lääkärin kanssa asiasta ja sen pohjalta tekisin päätöksen. Ellei tämä ole provo kuten epäilen.
- olen päättänyt
tuomitsisi jos kirjoitti:
aborttiin päätyisit. Itse keskustelisin lääkärin kanssa asiasta ja sen pohjalta tekisin päätöksen. Ellei tämä ole provo kuten epäilen.
pitää vauvan. Juttelin todella paljon lääkärini kanssa ja sain paljon tietoja. Omaa vointiani täytyy tarkasti myös seurailla.. Nykyään vauvat syntyy aika monilla terveenä jos äidillä on hiv, riski on niin pieni :) Mutta ihanaa, toivotaan että kaikki menisi todella hyvin. Ei se elämä kaatunutkaan hukkaan kun kuulin että sairastan hiviä .
- Onnea! :)
olen päättänyt kirjoitti:
pitää vauvan. Juttelin todella paljon lääkärini kanssa ja sain paljon tietoja. Omaa vointiani täytyy tarkasti myös seurailla.. Nykyään vauvat syntyy aika monilla terveenä jos äidillä on hiv, riski on niin pieni :) Mutta ihanaa, toivotaan että kaikki menisi todella hyvin. Ei se elämä kaatunutkaan hukkaan kun kuulin että sairastan hiviä .
Kaikki sujuu varmasti lääkkeiden avulla hyvin, tervettä elämää lapsellesi, pitkää elämää myös sulle ja toivottavasti pysyt itsekin mahdollisimman hyvässä kunnossa!!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h452929Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062701Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv362419- 322014
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151529- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051225- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731050