Onko kukaan teistä, jotka käytätte Puer. mirif., kokeillut lopettaa valmisteen käyttöä. Tulevatko oireet takaisin, ja jos, niin kuinka pian. Itse olen käyttänyt tuota n. kaksi kk, ja oireet ovat kadonneet. Nyt mietin, voisiko lopettaa tai pitää taukoa. Ehkä kokeilen kesälomalla, josko voisin pärjätä ilman. Voihan sen sitten uudelleen aloittaa, jos yöt menee taas valvomisiksi. Varmasti joku nyt taas hermostuu, koska näistä luont.tuotteista ei muka saisi kirjoittaa...
Puer. käyttäjät
41
2486
Vastaukset
- vaihtariveera
heti alkaneet käyttää jotain kun eka kuumotus on ilmaantunut ette tiedä sitä tosiasiaa että oireisto ei pysy vakiona muutenkaan jatkuvasti vaan aaltoilee luonnollisesti ja on poissa pitkiäkin aikoja ilman mitään hoitojakin. Joskus taas on kuumotusta rinnassa ja joskus voi olla tykytystäkin. Mutta ei kaikkia oireita ja koko aikaa.
- marjukka
Minulla on ollu kohta kolme vuotta kaikkea näitä oireita.Ja miksi sinä kommentoit kun sinä et varmaankaan oo ed.mainittujen tuo.käyttäjä.Vastaa vaan sillonkuin vaihtariveeralta kysytään neuvoja!!
- samaa
mieltä kanssasi vaihtariveera, mitä järkeä aloittaa joku hoito ja lopettaa se 2kk jälkeen, kun oireet helpottavat?? Olen ymmärtänyt, että oireet tulevat takaisin.Itse aion oireeni kestää ilman apuja, välillä vaikeampaa,tällähetkellä ei taas mitään oireita:)
- vaihtariveera
samaa kirjoitti:
mieltä kanssasi vaihtariveera, mitä järkeä aloittaa joku hoito ja lopettaa se 2kk jälkeen, kun oireet helpottavat?? Olen ymmärtänyt, että oireet tulevat takaisin.Itse aion oireeni kestää ilman apuja, välillä vaikeampaa,tällähetkellä ei taas mitään oireita:)
tätä mä juuri ajoin takaa. Ei voi tietää häviikö ne oireet vaan siksi että ne välillä helpottaa vaan auttaako lääke/luontaistuote oikeesti.
Edes hormoonikorvaushoidolla ei kaikki pääse kokonaan oireettomiksi. - Kysyvä ei...
vaihtariveera kirjoitti:
tätä mä juuri ajoin takaa. Ei voi tietää häviikö ne oireet vaan siksi että ne välillä helpottaa vaan auttaako lääke/luontaistuote oikeesti.
Edes hormoonikorvaushoidolla ei kaikki pääse kokonaan oireettomiksi.Jotenkin arvasinkin, että vastauksia tulee ns. asian vierestä. Silti toivoisin, että joku kohderyhmään kuuluvakin kertoisi kokemuksiaan. Hormoneistahan usein sanotaan, että kun niiden käytön lopettaa, niin oireet palaavat. Kiinnostaisi tietää, onko näin myös luont.tuotteiden, eritoten mainitsemani,kanssa.
Itse olen jo "konkari" vaihtareideni kanssa. Tiedän siis kyllä, että oireet vaihtelevat, ja välillä ovat poissa. Itselläni kesät ovat olleet helppoja. Silloin ei vv-oireita ole ollut juuri lainkaan. Siksi ehkä koetankin jättää käyttämäni tuotteen pois kesällä, ja katsoa, josko syksyllä ei nukkumisongelmia enää tulisikaan. Joskus kai vv-oireet jo loppuvat omia aikojaankin. Aurinkoista kevättä kaikille! - .50
Kysyvä ei... kirjoitti:
Jotenkin arvasinkin, että vastauksia tulee ns. asian vierestä. Silti toivoisin, että joku kohderyhmään kuuluvakin kertoisi kokemuksiaan. Hormoneistahan usein sanotaan, että kun niiden käytön lopettaa, niin oireet palaavat. Kiinnostaisi tietää, onko näin myös luont.tuotteiden, eritoten mainitsemani,kanssa.
Itse olen jo "konkari" vaihtareideni kanssa. Tiedän siis kyllä, että oireet vaihtelevat, ja välillä ovat poissa. Itselläni kesät ovat olleet helppoja. Silloin ei vv-oireita ole ollut juuri lainkaan. Siksi ehkä koetankin jättää käyttämäni tuotteen pois kesällä, ja katsoa, josko syksyllä ei nukkumisongelmia enää tulisikaan. Joskus kai vv-oireet jo loppuvat omia aikojaankin. Aurinkoista kevättä kaikille!Olen pahoillani, että en voi vastata, koska olen käyttänyt vasta kuukauden. Olo on parantunut kyllä huomattavasti.
Mutta pidä pintasi ja odottele järkeviä vastauksia noista "poliiseista" huolimatta. On se kummallista, että pitää puuttua joka asiaan ja vielä negatiivisella tavalla, kuten täällä on viime aikoina ollut tapana.
Aurinkoisia kevätpäiviä ja iloista mieltä!
- kaksi koetaukoa
Ollaan huomaamatta asiattomia ja tähän ketjuun kuulumattomia viestejä.
Tämä ketju oli siis vain Puera M:n käyttäjille?
Olen siis käyttänyt yli vuoden voimakkaisiin (mielestäni) ja tiheisiin hikipuuskiin. Viime syksynä kokeilin pitää (muistaakseni 2 vkon tauon, mutta kamalat hikikuumotusaallot alkoivat melko välittömästi).
Nyt täällä asian saaman asiattoman (taas omasta mielestäni) riepottelun jälkeen, kokeilin olla viikonlopun ilman ja oireet palasivat jo muutaman vuorokauden päästä!?. Tuntuu kyllä itsestänikin uskomattoman nopealta, mutta näin nyt vain oli.
Nyt siis varmasti käytän taas jatkuvasti.
Uusi ikävä oire on kuitenkin tullut ajoittain, (pariin eri otteeseen), eli ulkosynnyttimissä ärtyneisyyttä ikään kuin farkut olisivat liian tiukat. (Mikä kyllä saattaa olla tottakin;-)
Olen ajatellut jopa kokeilla jonkin aikaa ottaa kahta päivässä.
Katkoja kokeilen tietenkin silloin tällöin edelleen ja jonakin päivänä lopetan kokonaan.
Ystävällisin ja rakentavin terveisin viisnelonen :-)- Kysyvä ei...
Kiitos vastauksista! Ihanaa, kun tulee asiallisiakin vastauksia. Samassa veneessähän me tässä kuitenkin ollaan. Yritetään siis olla avuksi ja tueksi toinen toisillemme! Farkut on muuten "hiertäneet" minullakin. Syy taitaa olla kuivuus alapäässä. Apteekista (myös marketeista) saa ns. liukuvoidetta. Sitä kannattaa käyttää päivittäin. Luontainen kosteutus ei toimi, kuten nuorempana (vaikka seksi maittaa kuin ennenkin). Kaikkea hyvää kanssasisarille, myös teille kiukkuisille!
- käyttäjä..
Kysyvä ei... kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Ihanaa, kun tulee asiallisiakin vastauksia. Samassa veneessähän me tässä kuitenkin ollaan. Yritetään siis olla avuksi ja tueksi toinen toisillemme! Farkut on muuten "hiertäneet" minullakin. Syy taitaa olla kuivuus alapäässä. Apteekista (myös marketeista) saa ns. liukuvoidetta. Sitä kannattaa käyttää päivittäin. Luontainen kosteutus ei toimi, kuten nuorempana (vaikka seksi maittaa kuin ennenkin). Kaikkea hyvää kanssasisarille, myös teille kiukkuisille!
Ekana kysyisin sulta, että onko kohtusi tallessa, jos on niin onko ollut vuotohäiriöitä?
Itse olen käyttänyt em.tuotetta kolme kk.(54v.)Vv-oireet pysyneet hyvin kurissa. Nyt aloin myös pitämään taukoa, koska hormoonitoimintani on virkistynyt vähän liiankin kanssa eli vuotoja pukkaa. Olen vasta kolmatta päivää ilman, eikä ainakaan vielä hikoilut ym. oireet ole palanneet.
Joku tossa kirjoitti, että vv-oireet ovat vain kausiluontoisia, niin oli mullakin parisen vuotta, mutta viime kesänä ne muuttuivatkin sitten jatkuvaksi. Siihen asti, kunnes aloin käyttämään Puerariaa joulukuun 17pv ja siitä kolmen viikon käytön jälkeen alkoi helpottamaan. - Kysyvä ei...
käyttäjä.. kirjoitti:
Ekana kysyisin sulta, että onko kohtusi tallessa, jos on niin onko ollut vuotohäiriöitä?
Itse olen käyttänyt em.tuotetta kolme kk.(54v.)Vv-oireet pysyneet hyvin kurissa. Nyt aloin myös pitämään taukoa, koska hormoonitoimintani on virkistynyt vähän liiankin kanssa eli vuotoja pukkaa. Olen vasta kolmatta päivää ilman, eikä ainakaan vielä hikoilut ym. oireet ole palanneet.
Joku tossa kirjoitti, että vv-oireet ovat vain kausiluontoisia, niin oli mullakin parisen vuotta, mutta viime kesänä ne muuttuivatkin sitten jatkuvaksi. Siihen asti, kunnes aloin käyttämään Puerariaa joulukuun 17pv ja siitä kolmen viikon käytön jälkeen alkoi helpottamaan.Kohtu on tallella. Vuotoja ei ole ollut. Olen
56 v. Kiva, kun tuli asiallisiakin vastauksia :) Hyviä vointeja kaikille! - samalla
käyttäjä.. kirjoitti:
Joku tossa kirjoitti, että vv-oireet ovat vain kausiluontoisia, niin oli mullakin parisen vuotta, mutta viime kesänä ne muuttuivatkin sitten jatkuvaksi. Siihen asti, kunnes aloin käyttämään Puerariaa joulukuun 17pv ja siitä kolmen viikon käytön jälkeen alkoi helpottamaan.sitä mieltä että vv-oireet eivät ole kausiluonteisia? Ja näin olisi kaikilla?
- ja turha
samalla kirjoitti:
sitä mieltä että vv-oireet eivät ole kausiluonteisia? Ja näin olisi kaikilla?
Ensimmäinen kysymys on ihan mielenkiintoinen, toinen on turha ja provosoiva. Kuka nyt menisi väittämään että kaikilla muilla on samoin kuin itsellä?
Oma tunteeni ensimmäiseen kysymykseen on, että miksi tämäkin ihmisen vaihe ja oire ei olisi kausiluonteinen. Keskimääräiseenkin hankaluuteen mielelläni otan avun jos se on tarjolla ja (nykytietämyksen) mukaan vailla tunnettuja haittoja. - tarkoittanut..
samalla kirjoitti:
sitä mieltä että vv-oireet eivät ole kausiluonteisia? Ja näin olisi kaikilla?
ihan sitä, vaan miten itselläni on mennyt tähän asti. Ei kovin montaa viikkoa pysty olemaan sillai, ettei nuku yössä 45-60 minsaa kerrallaan. Ainakaan, jos vielä pitää käydä töissä. Alkuaikoina mulla kesti hiki uneton kausi ensin kolmisen kuukautta ja sitten menkkojen alettua meni parikin kk ilman vaivoja. Mitä harvemmin menkat tuli ja hormoonitasoni laski, sitä raskaammiksi ja pitemmiksi vaivani kävivät. Tuskin kellään vaihdevuosivaivat jatkuvat 20-30vuotta, että siinä mielessähän ne ovat kausiluontoiset.
On se vähän ihmeellistä täällä palstalla, kun joka asiasta pitää yrittää kaivella jotain, että tarkoititko sitä ja sitä..ihan selvää riidan haastoa:( - vaihtariveera
tarkoittanut.. kirjoitti:
ihan sitä, vaan miten itselläni on mennyt tähän asti. Ei kovin montaa viikkoa pysty olemaan sillai, ettei nuku yössä 45-60 minsaa kerrallaan. Ainakaan, jos vielä pitää käydä töissä. Alkuaikoina mulla kesti hiki uneton kausi ensin kolmisen kuukautta ja sitten menkkojen alettua meni parikin kk ilman vaivoja. Mitä harvemmin menkat tuli ja hormoonitasoni laski, sitä raskaammiksi ja pitemmiksi vaivani kävivät. Tuskin kellään vaihdevuosivaivat jatkuvat 20-30vuotta, että siinä mielessähän ne ovat kausiluontoiset.
On se vähän ihmeellistä täällä palstalla, kun joka asiasta pitää yrittää kaivella jotain, että tarkoititko sitä ja sitä..ihan selvää riidan haastoa:(tossa ihan selvää kausiluonteisuutta. Välillä vaivat poissa kun kierto pelittää ja kun kk:t kauan poissa niin vaivat pahenee.
Mulla on aivan päinvastoin. Jos menkat tulee yhdenkin kerran vuodessa, niin viikkoja menee kuumissa aalloissa ja tykytyksessä ennen ja jälkeen menkkojen - tosin ne eivät silloinkaan mua isommalti häiritse. Mutta menkat pysyy, poissa on kaikki hyvin.
Ollaan aika selvästikin yksilöitä ja vaikka käydään samaa elämänvaihetta läpi, jokainen kokee sen eri tavalla ja hormoonit katoaa eri tavalla eri vaiheissa. Yhtäkkiä ne eivät katoa keltään vaan juttu kestää vuosia. Kuulemma tavanomaisemmin n. 5 vuotta.
Estrogeenia mulla ei taida pahenmmin enää erittyä, mutta en sitä ole kaivannutkaan.
Viimeksi gynellä käydessäni se laittoi mulle Vagifem-respan käteen, katsottuaaan mun limakalvoja, mutta koska papa oli puhdas, en tosiaankaan käytä edes niitä. - nukahtamisapu
tarkoittanut.. kirjoitti:
On se vähän ihmeellistä täällä palstalla, kun joka asiasta pitää yrittää kaivella jotain, että tarkoititko sitä ja sitä..ihan selvää riidan haastoa:(Olin ehkä hätäinen ja tulkitsin väärin kun pelkään että tämäkin ketju menee pilalle. Sorry.
Etkö ole hakenut unettomuuteen lääkkeitä? Ei tosiaankaan onnistu käydä töissä jos ei yöllä nuku.
Harkitsisin sinuna jonkinlaista unilääkettä, itse olen joutunut käyttämään vuosikausia nukahtamislääkettä. (Tosin jo paljon ennen näitä vaihdevuosia).
Eihän se ole ihanne, mutta minun puntarissani nukkuminen on niin tärkeää, että haitat painaa vähemmän. - sattumalta.,.
nukahtamisapu kirjoitti:
Olin ehkä hätäinen ja tulkitsin väärin kun pelkään että tämäkin ketju menee pilalle. Sorry.
Etkö ole hakenut unettomuuteen lääkkeitä? Ei tosiaankaan onnistu käydä töissä jos ei yöllä nuku.
Harkitsisin sinuna jonkinlaista unilääkettä, itse olen joutunut käyttämään vuosikausia nukahtamislääkettä. (Tosin jo paljon ennen näitä vaihdevuosia).
Eihän se ole ihanne, mutta minun puntarissani nukkuminen on niin tärkeää, että haitat painaa vähemmän.palstalle ja kantani on, että mieluummin unettomuuteen jotain luonnontuotetta kuin kliinisen lääketieteen unilääkkeitä.
Vuosia unettomuutta kärsineenä olen pohtinut mitä avuksi? Olen käyttänyt nukahtamis/unilääkkeitä ja niitäkin vasta kun totean,ettei muu auta.
Nytkin silmiä kirveltää kuin hiekkaa ois. Sain unen päästä kiinni vasta puolen yön jälkeen ja menin sänkyyn klo 22.15. Luin, join lämmintä ja tuntui että uni tulisi, mutta ei tullut.
Otin nukahtamislääkkeen ja nyt on vieläkin tokkurainen olo.
Pitää alkaa etsiä muita keinoja, sillä olen tympääntynyt unilääkkeisiin. Ja niistä tulee tokkura olo. Aamulla heräsin kuitenkin aikaisin eikä enää saanut unta, joten yöuni jäi 5 tuntiin...Onneksi en käy vakituiseen työssä, vaan voin valita milloin menen. Nukkuminen/uni on todella tärkeää. - avustasi..
sattumalta.,. kirjoitti:
palstalle ja kantani on, että mieluummin unettomuuteen jotain luonnontuotetta kuin kliinisen lääketieteen unilääkkeitä.
Vuosia unettomuutta kärsineenä olen pohtinut mitä avuksi? Olen käyttänyt nukahtamis/unilääkkeitä ja niitäkin vasta kun totean,ettei muu auta.
Nytkin silmiä kirveltää kuin hiekkaa ois. Sain unen päästä kiinni vasta puolen yön jälkeen ja menin sänkyyn klo 22.15. Luin, join lämmintä ja tuntui että uni tulisi, mutta ei tullut.
Pitää alkaa etsiä muita keinoja, sillä olen tympääntynyt unilääkkeisiin. Ja niistä tulee tokkura olo. Aamulla heräsin kuitenkin aikaisin eikä enää saanut unta, joten yöuni jäi 5 tuntiin...Onneksi en käy vakituiseen työssä, vaan voin valita milloin menen. Nukkuminen/uni on todella tärkeää.Mulla ne nukahtamisvaikeudet olivat lähinnä siitä syystä, että hikoilupuuskat herättivät(pää ja hiukset märkänä, hiukset piti pestä joka päivä)peitto päälle peitto pois nukun muutenkin alasti viilennetyssä makkarissa. Kaikkein pahin oire oli virtsarakon limakalvojen kuivuminen eli jatkuvaa vessajuoksua ja siitä huolimatta heti uudelleen vessahätä ym. Emättimen kostutukseen riitti kylläkin liukkari ja vauvojen pepunhoitoon tarkoitetut voiteet, että siinä ei oikeasti tullut ongelmaa. Paikallishoidolla sain virtsarakon kuntoon, mutta se ei kyllä auta hikoiluun.
Pari kertaa tuli kokeiltua hormoonihoitoa ja auttoivat muutamassa päivässä, mutta en halunnut käyttää niitä.
Unilääkkeitä en halua edes harkita, koska tiedän syyn miksen voi nukkua ja se syy pitää poistaa.
Sitten löysin Puerarian ja sillä olen saanut hikoilun kuriin.
Joku täällä ihmetteli, että mitä varten pitäisi heti alkaa pitämään paussia 2-3kk jälkeen. Ihan samoin muuten tein hormoonihoidonkin kanssa, että käytin kk ja katselin ja odottelin mitenkä kauan pystyn olemaan ennen, kun vaivat palaavat. Eka kerralla menikin pari kk, mutta toisella kertaa alun auttaminenkin kesti ens kauemmin ja lopetettuani jo 1kk päästä palasivat vaivat.
Olen muuten saanut Puerarian käyttöohjeessakin suosituksen, että 3-6kk käytön jälkeen on hyvä pitää taukoa 1kk verran ja katsella ja kuulostella miten vaivat palaavat. Jo 6kk käyttö elvyttää omaa hormoonitoimintaa siinä määrin, että voi pidemmänkin ajan pärjätä ilman mitään.
Ajattelin hyllyttää myös paikallihoidon toistaiseksi ja katella josko virtsavaivat palaavat..
Iloista kevään odotusta kaikille=D - melatoniinia
sattumalta.,. kirjoitti:
palstalle ja kantani on, että mieluummin unettomuuteen jotain luonnontuotetta kuin kliinisen lääketieteen unilääkkeitä.
Pitää alkaa etsiä muita keinoja, sillä olen tympääntynyt unilääkkeisiin. Ja niistä tulee tokkura olo. Aamulla heräsin kuitenkin aikaisin eikä enää saanut unta, joten yöuni jäi 5 tuntiin...Onneksi en käy vakituiseen työssä, vaan voin valita milloin menen. Nukkuminen/uni on todella tärkeää.Olen myös vuosia kärsinyt unettomuudesta ja syönyt siihen jos jonkinlaisia lääkkeitä, bentsot tietenkin koukutti. Nyt olen syönyt melatoniinia ja se on auttanut nukahtamiseen. Nyt ongelmana on kuitenkin etten nuku kuin pari tuntia ja herään valvomaan. Olen miettinyt mistä johtuu. Valoisat aamut, huolta ja murhetta elämäntilanteessa, yli vuoden ollut estrogeenilaastari "katkolla"...en tiedä. Mutta nukahtaminen ei tuota enää vaikeuksia melatoniinin avulla. Kuumia aaltoja oli, mutten hikoile kuin harvoin, että siitäkään en huonoa nukkumistani voi syyttää. Kohtua ei ole, ikää 51, laastari nyt ollut pari viikkoa pois. Kokeilen pärjäisinkö ilman sitä, kun saan siitä (ehkä) usein kovan päänsäryn. Toivottavasti saamme nukuttua, tsemppiä sinulle!
- smartpallo
Minä aloitin nyt, oisko kolme päivää sitten. En voi oikeestaan sanoo mitään vielä. Mutta koska olet käyttäny pitempää, onko auttanut tähän syötätykseen kanssa. Ei ole aikoihin ollut tällästä syötätystä. Minä otan kahta päivässä ja näin aluksi aion ottaa kaksi päivässä seur. kolme kuukautta. Onko tuotteilla eroa eli onko väliä mistä tilaa tuotteen, minä tilasin Ainterolilta. Pääasia että saisin apua.
- käyttää
jotain Thaimaalaista yrttiä vv-oireisiin tai ylipäätään mitään tieteellisesti tutkimatonta. Siinä on ties mitä myrkkyjä ja voi olla maksatoksinen. Äärimmäisen typerää. Itse en uskaltaisi millään ilveellä laittaa elimistööni jotain ulkomaalaista tutkimatonta yrttiä.
- eikä..
tässä käyttämässämme tuotteessa(Ainterolin)ole käytetty mitään myrkkyjä, vaan se on puhdasta Pueraria mirifican juurta jauhettuna. Luotan tähän myyjään. Epämääräisiä kauppiaita on kylläkin myös liikenteessä ja niiden tuotteiden alkuperästä ja myrkyistä(viljelyssä)ei tosiaankaan ole taetta.
Googleta ja käväiseppä myös Englannin kielisillä sivuilla. Tätä yrttiä on käytetty satoja vuosia ja monta tutkimusta muualla maailmassa on tehtykin. Olen ottanut selvää tuotteesta niin paljon, kuin olen pystynyt.. - juuresta jauhettua
eikä.. kirjoitti:
tässä käyttämässämme tuotteessa(Ainterolin)ole käytetty mitään myrkkyjä, vaan se on puhdasta Pueraria mirifican juurta jauhettuna. Luotan tähän myyjään. Epämääräisiä kauppiaita on kylläkin myös liikenteessä ja niiden tuotteiden alkuperästä ja myrkyistä(viljelyssä)ei tosiaankaan ole taetta.
Googleta ja käväiseppä myös Englannin kielisillä sivuilla. Tätä yrttiä on käytetty satoja vuosia ja monta tutkimusta muualla maailmassa on tehtykin. Olen ottanut selvää tuotteesta niin paljon, kuin olen pystynyt..mutta niinhän se intiaanijuurikin oli..!
Vuosikausia intiaaninaisten käyttämää juurta.
Kyllähän luonto on täynnä myös myrkyllisiä kasveja, eihän kaikki myrkyt tarkoita vain kemiallisia ihmisten valmistamia... - marjukka
Eiköhän nämä synteettiset horm.pilleritkin oo elimistölle aika myrkkyä ja jostakin hevosenkusesta tehtyjä.Sivuvaikutuksia aika kaameasti.Tri,vogel sanoi eräässä kirjassa että naiselle 3pahinta ainetta ovat,viina horm.pillerit ja tupakki.
- hormoonihoidossa
juuresta jauhettua kirjoitti:
mutta niinhän se intiaanijuurikin oli..!
Kyllähän luonto on täynnä myös myrkyllisiä kasveja, eihän kaikki myrkyt tarkoita vain kemiallisia ihmisten valmistamia...piilee maksavaurioiden vaara, sekä syöpä, veritulppa ym..
- kukaan kieltänytkään
marjukka kirjoitti:
Eiköhän nämä synteettiset horm.pilleritkin oo elimistölle aika myrkkyä ja jostakin hevosenkusesta tehtyjä.Sivuvaikutuksia aika kaameasti.Tri,vogel sanoi eräässä kirjassa että naiselle 3pahinta ainetta ovat,viina horm.pillerit ja tupakki.
täällä vain moni kuvittelee, että ns. "luonnon tuotteet" ovat myrkyttömiä, mutta totuus on myös se, että niitä ei edes niin paljon tutkita kuin lääkeaineeksi luokitellut aineet - siitähän tässä oli kysymys tuo pari kommenttia sitten!
- luultavasti
kukaan kieltänytkään kirjoitti:
täällä vain moni kuvittelee, että ns. "luonnon tuotteet" ovat myrkyttömiä, mutta totuus on myös se, että niitä ei edes niin paljon tutkita kuin lääkeaineeksi luokitellut aineet - siitähän tässä oli kysymys tuo pari kommenttia sitten!
lähes kaikki tietävät, että luontaistuotteissa voi piillä myöskin haittavaikutuksia. Hormooneita on tutkittu jo niin paljon, että niistä taasen on faktoja jo olemassa haitoista.(syöpä,veritulppa, verenpaine ym ym.)
Luontaistuotteissa on se paha vika, että kukaan ei valvo eikä seuraa terveyttäsi, kuin sinä itse. Hormoonihoidot tehdään aina lääkärin valvonnassa ja seurannassa. - muistettava että
luultavasti kirjoitti:
lähes kaikki tietävät, että luontaistuotteissa voi piillä myöskin haittavaikutuksia. Hormooneita on tutkittu jo niin paljon, että niistä taasen on faktoja jo olemassa haitoista.(syöpä,veritulppa, verenpaine ym ym.)
Luontaistuotteissa on se paha vika, että kukaan ei valvo eikä seuraa terveyttäsi, kuin sinä itse. Hormoonihoidot tehdään aina lääkärin valvonnassa ja seurannassa.moni virallisen koululääketieteen lääke on alkujaan ollut luonnonlääke ja kansat heimot käyttäneet kauan...
Edelleenkin vanha kansa suomessakin tietää luonnonkonsteja joilla erilaiset vaivat paranevat.
Oletan, että moni virallinen lääke on otettu kansanparantajien kokemuksien perusteella "tutkintaan" ja siitä sitten kehitelty synteettinen lääke. Itse en tyrmää ehdottomasti mitään hoitomuotoa ja se, mikä toimii niin sen hyväksyn ainakin omalle kohdalleni.
Tämä ei liity nyt vaihdevuosiin, mutta kerron esimerkkinä: Nykyään virallinen lääketiede on ottanut viralliseen käyttöön mm haavahoidoissa toukkahoidot,käytetään kuusenpihkaa ,mehiläisvahaa, iilimadot imee liikaa verieritettä jota ei muuten saa helposti ym, ym...
Eli virallinen kliininen lääketiedekin joutunut toteamaan, että ikivanhat parannuskeinot toimivat ja toimivat jopa paremmin kuin kliininen. Noinhan oli myös akupunktion kanssa. Sehän luokiteltiin hömpäksi, mutta on nykyään arvostettu ja hyväksytty hoitomuoto eri vaivoihin. - näin on
muistettava että kirjoitti:
moni virallisen koululääketieteen lääke on alkujaan ollut luonnonlääke ja kansat heimot käyttäneet kauan...
Edelleenkin vanha kansa suomessakin tietää luonnonkonsteja joilla erilaiset vaivat paranevat.
Oletan, että moni virallinen lääke on otettu kansanparantajien kokemuksien perusteella "tutkintaan" ja siitä sitten kehitelty synteettinen lääke. Itse en tyrmää ehdottomasti mitään hoitomuotoa ja se, mikä toimii niin sen hyväksyn ainakin omalle kohdalleni.
Tämä ei liity nyt vaihdevuosiin, mutta kerron esimerkkinä: Nykyään virallinen lääketiede on ottanut viralliseen käyttöön mm haavahoidoissa toukkahoidot,käytetään kuusenpihkaa ,mehiläisvahaa, iilimadot imee liikaa verieritettä jota ei muuten saa helposti ym, ym...
Eli virallinen kliininen lääketiedekin joutunut toteamaan, että ikivanhat parannuskeinot toimivat ja toimivat jopa paremmin kuin kliininen. Noinhan oli myös akupunktion kanssa. Sehän luokiteltiin hömpäksi, mutta on nykyään arvostettu ja hyväksytty hoitomuoto eri vaivoihin.juu ja lääketieteen juuret löytyy munkkiluostareiden yhteisöistä, yrttejä ja hoitoja, rohtoja jne. ihmisten hyväksi...
- ex femal
näin on kirjoitti:
juu ja lääketieteen juuret löytyy munkkiluostareiden yhteisöistä, yrttejä ja hoitoja, rohtoja jne. ihmisten hyväksi...
Pistin minäkin vaihtoon oman "aamupanokseni" eli ennen femal ja magnesium ,nyt lähin kokeileen pueriaa ja neurofortea 1 kpl /pv -kun pitäis saada nukkua vähän enemmän ku pari tuntia kerrallaan.Olin ilman femalia muutaman päivän ja kuumat aallot lisäänty taas.Vaikka mullahan oli se omituinen juttu että tulehduskipulääkkeiden aikana niitä aaltoja ei tullu ollenkaan ?
Mielenkiintoista mitä vaikutuksia tulee..ainakin nyt jo tuntuu että enrgia alkaa lisääntyä mutta voihan se nousta auringonkin vaikutuksesta :) - sitä..
juuresta jauhettua kirjoitti:
mutta niinhän se intiaanijuurikin oli..!
Kyllähän luonto on täynnä myös myrkyllisiä kasveja, eihän kaikki myrkyt tarkoita vain kemiallisia ihmisten valmistamia...intiaanijuurta olikaan tutkittu ennen, kuin se eksyi myytäväksi apteekkiin? Selasin vanhoja juttuja Menofemistä ja siinä oli käyttösuositus 6kk ja välillä piti pitää paussia, mutta lääkärin valvonnassa sai käyttää pidempiäkin aikoja.
- toivottavasti..
sitä.. kirjoitti:
intiaanijuurta olikaan tutkittu ennen, kuin se eksyi myytäväksi apteekkiin? Selasin vanhoja juttuja Menofemistä ja siinä oli käyttösuositus 6kk ja välillä piti pitää paussia, mutta lääkärin valvonnassa sai käyttää pidempiäkin aikoja.
Puerarian kanssa ei käy samoin meinaan vaan, kun siinäkin on suositus käyttää 6kk ja sen jälkeen pitää 1kk tauko. Miksikös siinä yleensäkin tarvii pitää taukoa? Se pistää kyllä vähän miettimään juuri kuin juuri, ettei vaan sitte myyjä pelkää jotain vastaava..
- muuten
käyttää hormoonihoitoa, kun se on niiin hyvin tutkittu ja vaaratkin ovat tiedossa? Itse kävin taannoin gynellä, kun olin harkinnut aloittaa korvaushoidon. Hän kysyi, että olenko tietoinen vaaroista? Ihmettelin, että mitä hemskutin vaaroja sehän on tieteellisesti tutkittua ja kun lääkäri sitä kerta määrää, niin hyvää tutkittua tuotettahan se on..
Sain reseptin, mutta en hakenut sitä koskaan. Aloitin Puerarian käytön ja sillä tiellä olen vielä ja odottelen tässä niitä Thaimaanyrtin haittoja ym. - tuskin sinulta
muuten kirjoitti:
käyttää hormoonihoitoa, kun se on niiin hyvin tutkittu ja vaaratkin ovat tiedossa? Itse kävin taannoin gynellä, kun olin harkinnut aloittaa korvaushoidon. Hän kysyi, että olenko tietoinen vaaroista? Ihmettelin, että mitä hemskutin vaaroja sehän on tieteellisesti tutkittua ja kun lääkäri sitä kerta määrää, niin hyvää tutkittua tuotettahan se on..
Sain reseptin, mutta en hakenut sitä koskaan. Aloitin Puerarian käytön ja sillä tiellä olen vielä ja odottelen tässä niitä Thaimaanyrtin haittoja ym.kukaan puerarian myyjä kysyy tiedätkö vaarat, sillä eihän ne tiedä vielä itsekään, on koekäytössä ihanniinkuin menofemikin oli kunnes...
- ylöspäin..
tuskin sinulta kirjoitti:
kukaan puerarian myyjä kysyy tiedätkö vaarat, sillä eihän ne tiedä vielä itsekään, on koekäytössä ihanniinkuin menofemikin oli kunnes...
"aikamoinen tietopaketti" lukemista sullekkin tähkäkimikki taas tulossa ja Puerariakin oli mainittu..
- nurkantaakse
eikä.. kirjoitti:
Googleta ja käväiseppä myös Englannin kielisillä sivuilla. Tätä yrttiä on käytetty satoja vuosia ja monta tutkimusta muualla maailmassa on tehtykin. Olen ottanut selvää tuotteesta niin paljon, kuin olen pystynyt..haluan kokeille mutta koska kysessä on yrtti pitääkö pitää pausseja vai voiko ottaa jatkuvasti haluan eroon kuumista aalloista
- näin minä
nurkantaakse kirjoitti:
haluan kokeille mutta koska kysessä on yrtti pitääkö pitää pausseja vai voiko ottaa jatkuvasti haluan eroon kuumista aalloista
Suosituksena olen saanut: 6kk käyttö ja sen jälkeen 1kk tauko. Itse käytän 1kps/pv ja olen nyt käyttänyt kolme ja puoli kk. Ajattelin vieläkin pienentää annostusta 1kps, joka toinen pv, josko pärjäisin silläkin. Silloin voin käyttää vieläkin pidemmän ajan ilman taukoa.
- smartpallo
ylöspäin.. kirjoitti:
"aikamoinen tietopaketti" lukemista sullekkin tähkäkimikki taas tulossa ja Puerariakin oli mainittu..
Moikka mistä tietopaketista sinä puhut. Itse aloitin pure toissapäivänä joten en voi sanoa vaikutuksista vielä mitään. Toivon todella että AUTTAVAT. Eilen kävin gynellä ja se snoi että noita oireita voi olla monta vuotta ennenku menkat loppuu. Kuulemma ei ole vaihdevuodet alkaneet. Munasarjassa (siinä ainoassa) oli kaksi munasolua kehittymässä. Limakalvot siistit ja kauniit heh näitä sanoja käytti. En tiedä johtuiko sitten stressistä ja liika urheilusta että menkat jäi pois mutta oli mulla hirveitä hikoilujaki. Mut toivon puren auttavava
- tarkoitin
smartpallo kirjoitti:
Moikka mistä tietopaketista sinä puhut. Itse aloitin pure toissapäivänä joten en voi sanoa vaikutuksista vielä mitään. Toivon todella että AUTTAVAT. Eilen kävin gynellä ja se snoi että noita oireita voi olla monta vuotta ennenku menkat loppuu. Kuulemma ei ole vaihdevuodet alkaneet. Munasarjassa (siinä ainoassa) oli kaksi munasolua kehittymässä. Limakalvot siistit ja kauniit heh näitä sanoja käytti. En tiedä johtuiko sitten stressistä ja liika urheilusta että menkat jäi pois mutta oli mulla hirveitä hikoilujaki. Mut toivon puren auttavava
etusivulla kirjoitusta aihe: Aikamoinen ja kirjoittaja: tietopaketti. Selaappa sitä sillä siinä on tosiaankin aikamoinen tietopaketti vv-ikäiselle naiselle:)
Tarkoitatko sillä purella Puerariaa? - smartpallo
tarkoitin kirjoitti:
etusivulla kirjoitusta aihe: Aikamoinen ja kirjoittaja: tietopaketti. Selaappa sitä sillä siinä on tosiaankin aikamoinen tietopaketti vv-ikäiselle naiselle:)
Tarkoitatko sillä purella Puerariaa?Joo tarkoitin. Aloitin muutama päivä sitten. Voi kun se auttas tähän syötätykseen kanssa. Mulla jäi viime menkat väliin ja nyt kävin gynellä ja se sano että ei ole vaihtikset alkanu. Munasolu on kehittymässä ja limakalvot kauniit aattele mikä sana limakalvoista, kauniit. Tietopaketti oli tosi hyvä kiitti vaan. Ja siellä oli maininta tosta puresta. kokeillaan. Nyt on ihan kauheesti turvotusta ja koko aika tekee mieli syödä. Kauhulla ootan seuraavaa vuotoa kun edelliset jäi välistä. Vuodan tietysti ku sian kurkusta. muutenki aina ollu aika runsaat menkat. joudun käyttään kahtena eka päivänä tuplavarmistusta. En ole pitkään aikaan ollu näin turvoksissa. Kauheesti tekee mieli suolasta ja arvakkaa missä se näkyy. Mahaki on ihan turbo. Ruikuti ruikuti ruikuti. Kiitos ku kuuntelitte
- smartpallo
smartpallo kirjoitti:
Joo tarkoitin. Aloitin muutama päivä sitten. Voi kun se auttas tähän syötätykseen kanssa. Mulla jäi viime menkat väliin ja nyt kävin gynellä ja se sano että ei ole vaihtikset alkanu. Munasolu on kehittymässä ja limakalvot kauniit aattele mikä sana limakalvoista, kauniit. Tietopaketti oli tosi hyvä kiitti vaan. Ja siellä oli maininta tosta puresta. kokeillaan. Nyt on ihan kauheesti turvotusta ja koko aika tekee mieli syödä. Kauhulla ootan seuraavaa vuotoa kun edelliset jäi välistä. Vuodan tietysti ku sian kurkusta. muutenki aina ollu aika runsaat menkat. joudun käyttään kahtena eka päivänä tuplavarmistusta. En ole pitkään aikaan ollu näin turvoksissa. Kauheesti tekee mieli suolasta ja arvakkaa missä se näkyy. Mahaki on ihan turbo. Ruikuti ruikuti ruikuti. Kiitos ku kuuntelitte
Mä oon muuten toi nukantaaksekki. Kesällä kävin näillä sivuilla enkä oo senjälkee käyny. En enää mitanu tota salasanaa enkä mitää joten otin uuden nimim. joten mulla on ny kaks ku toi vanhaki löyty. Onkohan tää homepäisyyski tätä hmmmmm jotenki ikään ja hormoneihin liittyvää
- ainaskin
smartpallo kirjoitti:
Joo tarkoitin. Aloitin muutama päivä sitten. Voi kun se auttas tähän syötätykseen kanssa. Mulla jäi viime menkat väliin ja nyt kävin gynellä ja se sano että ei ole vaihtikset alkanu. Munasolu on kehittymässä ja limakalvot kauniit aattele mikä sana limakalvoista, kauniit. Tietopaketti oli tosi hyvä kiitti vaan. Ja siellä oli maininta tosta puresta. kokeillaan. Nyt on ihan kauheesti turvotusta ja koko aika tekee mieli syödä. Kauhulla ootan seuraavaa vuotoa kun edelliset jäi välistä. Vuodan tietysti ku sian kurkusta. muutenki aina ollu aika runsaat menkat. joudun käyttään kahtena eka päivänä tuplavarmistusta. En ole pitkään aikaan ollu näin turvoksissa. Kauheesti tekee mieli suolasta ja arvakkaa missä se näkyy. Mahaki on ihan turbo. Ruikuti ruikuti ruikuti. Kiitos ku kuuntelitte
Pueraria on auttanut syöpötykseen. Ennen Pueran aloittamista mulla oli kamalia syöpöttelykausia. Joka ilta piti tunkea maha piukkaan ja vieläkin lisää vaan, vaikkei oikeesti enää mahtunutkaan:( Ei ole muuten enää ollut turvotustakaan ja painoni olen saanut Puren käytön aikana laskemaan 5,5kg(Olen käyttänyt sitä reilun 3kk)
Mä oon muuten 54v ja vaihtarit alko pari vuotta sitten menkkojen heittelyllä. Siihen asti olivat tosi säännölliset. Eivät ole vieläkään kokonaan loppuneet kylläkään. Välillä on ollut muutaman kk pausseja ja toisella kertaa olen vuotanut jopa 3viikkoa, mutta eiköhän nää nyt niitä viimeisiä vuotoja meitsillä maha jo pian olla:) Ei muuten, mutta hankaloittaa tuota seksielämää noi älyttömän pitkät vuodot:(
Kävin myöskin tässä helmikuun lopulla gynen vastaanotolla ja hän sanoi myöskin limakalvojeni olevan todella hyvässä kunnossa ja hormoonitoimintakin näkyy pelaavan ja, että vuotokin olis taas tulossa(mikä sitten alkoikin viikon päästä)Munasarjat kylläkin ovat kutistuneet. Ehkäpä tuo limakalvojen hyvä kunto, sekä hormoonitoiminnan elpyminen voikin olla osittain Puerarian ansiota:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1495828Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella354243Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan03520Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv492741- 312554
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452520Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv322498- 162408
- 432065
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h262025