Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

raitanuoliaiset

fhgughlui

Kysymyksiä raitanuoliaisista... olen kysybyt akvaarioliikkeistä mutta eivät oikein osaa vastata. eli tietääkö kukaan...
1. ikä johon hyvällä hoidolla pääsevät? Ostin raitanuoliaiseni 9 vuotta sitten. silloin alle 100 litraiseen, nyt akvaariolla kokoa 160l. ostin kaksi ja ovat pärjänneet mainiosti. olivat ostaessa nykyistä vain hitusen pienempiä, mutta samankokoisia keskenään. toinen pulskistui melkoisesti ostamisen jälkeen muttei toinenkaan nälkää näe.
2. sukupuolten erotus? Toinen siis pulskempi kuin toinen, voiko olla niin että pulskempi olisi naaras (näin jotkut ovat veikanneet)?
3. onhan akvaario 160 l niille tarpeeksi iso? Eivät tappele keskenään, eivät tapelleet alkuunkaan. mulle siis myytiin ne tietäen että tulevat 60 litraiseen tai 80 litraiseen (en muista mutta oli alle 100 l kuitenkin). eivät kiusaa myöskään muita kaloja. muita kaloja on 10 keltabarbia, 5 platya, partamonni poika ja 5 jaguaarimonnista. kasveja ja piilopaikkoja paljon.

3

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Sukupuoliero on monilla kaloilla nimen omaan tuo vatsan seutu, myös nuoliais naaraat ovat koiraita pulskempia.
      Saattavat elää jopa viisitoista vuotiaiksikin.

      Parastahan olisi jos tämäkin nuoliais laji saisi olla pienessä porukassa eli vähintään 5-7 pään parvessa. Silloin kyllä 160 litranenkin akvaarion niille liian pieni ;(

      Muutenkin akvaariosi on liian pieni esim. keltabarbi parvelle, pituutta saisi olla näille nopeille uimareille ainakin reilun metrin verran, puolitoistakin...

      Platythan taasen ovat kovemman veden kalastoa joten... päätös on sinun.

      • harmittaa!

        nyt kyllä harmittaa ja rankasti. luulin todella että akvaario olisi niille hyvä=( olen ajatellut ostaa isomman altaan. kuinka ison tämä kalasto tarvitsisi? mitään 500 l en voi hankkia. entä 250 l? mikä pitäisi olla pituus? voisivatko platyt muuttaa miljoonakalojen luo? mulla on muutama milli 40 l altaassa. eikö se käy vähän pieneksi platyille? tai siis jos siellä on sekä platyt että millit? ärsyttää kun luulin että meidän "paras" akvaarioliike olisi paras (kurki vantaalla)... toisiin ajatuksiin tulin kun olin siellä työharjoittelussa. osa myyjistä ei välitä yhtään mihin oloihin kalat myy (myy kultakaloja 60 l akvaarioon jne). erehdyin luottamaan heihin. aion nyt siis hankkia isomman altaan ja platyt muuttaa. haluan että kaikilla on kaikki hyvin, enkä halua luopua nuoliaisista. voisin tietty saman tien ostaa sen n. 300 l altaan joka mulle tuon 160 l tilalle mahtuisi. kai se olisi tarpeeksi iso? sitä allasta kuolasin jo vuosi sitten, mutta ei sitten tullut hankittua... nyt on hyvä syy. nyt vaan keräämään rahaa!;) kiitos!


      • fish KING
        harmittaa! kirjoitti:

        nyt kyllä harmittaa ja rankasti. luulin todella että akvaario olisi niille hyvä=( olen ajatellut ostaa isomman altaan. kuinka ison tämä kalasto tarvitsisi? mitään 500 l en voi hankkia. entä 250 l? mikä pitäisi olla pituus? voisivatko platyt muuttaa miljoonakalojen luo? mulla on muutama milli 40 l altaassa. eikö se käy vähän pieneksi platyille? tai siis jos siellä on sekä platyt että millit? ärsyttää kun luulin että meidän "paras" akvaarioliike olisi paras (kurki vantaalla)... toisiin ajatuksiin tulin kun olin siellä työharjoittelussa. osa myyjistä ei välitä yhtään mihin oloihin kalat myy (myy kultakaloja 60 l akvaarioon jne). erehdyin luottamaan heihin. aion nyt siis hankkia isomman altaan ja platyt muuttaa. haluan että kaikilla on kaikki hyvin, enkä halua luopua nuoliaisista. voisin tietty saman tien ostaa sen n. 300 l altaan joka mulle tuon 160 l tilalle mahtuisi. kai se olisi tarpeeksi iso? sitä allasta kuolasin jo vuosi sitten, mutta ei sitten tullut hankittua... nyt on hyvä syy. nyt vaan keräämään rahaa!;) kiitos!

        Siinä olisi seura akvalla jo mittaa kalasto toiveillesi... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe