Psoriin tehoaa ruokavalio

11 vuotta sairastanut

Olen sairastanut pitkään psoria. Ja koko ajan käyttänyt kortisoneja. iho alkoi lopulta menemään huonoksi ja päätin hakea ratkaisua jostakin muusta. Löysin Paganon dieetin ja innostuin. Luin kirjan ja aloin noudattamaan ohjeita niin hyvin kuin mahdollista. Ennen aloitusta psorini oli pientä vesirokkomaista näppyä koko kropan osalta (paitsi kasvot). Mitä tapahtui kun aloitin kuurin?

Ensin koko psori alkoi pahentua ja pienet pilkut laajenivat jopa niin paljon että tervettä ihoa oli vaikea löytää. Olin aivan tuskainen ja mutta luotin siihen että kirjassa pyydettiin maltti ja varoitettiin pahenemisesta.

Seuraava vaihe noin 2 viikonjälkeen oli seuraava.. Läiskiksi muuttunee tpilkut alkoita kuoriintua kuin palanut iho kesisi. Samalla läiskäalueet ohuentuivat iho oli kuin vauvan ihoa. mitään epätasaisuutta tai karheutta ei tuntunut. oli kuin iho täynnä kamalia tummia mustelmia. Laitoin yhteen tummaan kohtaa kortisonia mutta ei muutosta, läiskä oli jo muuttunut ns. arveksi ihon sisällä. Pikku hiljaa arpikohdat haalenivat ja koko iho muuttui vaaleaksi. Tähän meni noin 1,5kk aikaa. Lähdin pian tämän jälkeen rantalomalle ja siellä iho näkyi kyllä kirjavana mutta ei siis psoria vaan arpeumaa. mutta rusketus peitti pian kaikki ja tunsin valtavaa onnellisuutta puhtaasta ihosta.

lomalla innostuin syömään kuurin kiellettyjä aiheita ja heti alkoi tulemaan uusia pieniä ja hentoja neulan pään kokoisia pisteitä iholla. En ole päässyt loman jälkeen eroon karkeista ja jätskistä, joten iho on taas pahentunut. mutta se tässä on hienoa että nyt tiedän kaiken olevan kiinni itsestäni. Voin itse päättää kurinalaisella toiminnalla parannunko vaiko en. nyt noudatan taas tiukasti kuuria ja odotan taas puhdasta ihoa. Vasta kolme päivää takana ja mieli hyvänä.

Mitä muuta on tapahtunut? Olen laihtunut koska olut ja karkit jääneet pois. Tunnen oloni kevyeksi ja pirteäksi. Kroppani on timmi ja kivan näköinen. roskaruoka oksettaa minua ja tutkin omasta halusta tarkkaan onko ruoka jota ostan terveellistä.

Vuosien tuska on ohi ja nyt tiedän voivani parantua kunhan saan itsekurin vahvemmaksi.

kokeilkaa kaikki !

ps. en ole kokeillut sitä suolihuuhtelua. Ostin netistä kapseleita joiden tarkoitus on muuttaa suolisto "syntymän tasolle". En tiedä toimiko se vai muuttuiko iho siitä huolimatta. keksin myös joitakin vaihtoehtoisia tehtäviä niille joita en voinut toteuttaa. Uskon itselläni suurimman syyn sairauteenm johtuvan roskaruoasta, energiajuomista, cola juomista ja karkeista. Syön myös lihaa paljon ja perunaa siinä samalla. eli koko elämä on ollut lähes pelkkää kiellettyä tekemistä. Ei ihme että olen ollut ihossani näin sairas.

18

5113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "opit"

      voi jokainen tietty testata itse, mutta kokemuksesta voin sanoa niiden olevan aika huuhaata. Jollekin voi tietty toimia, mutta niin toimii lumelääkkeetki. Fiksua tietty on välttää yletöntä syönti, pizzoja ja olutta, mutta en suosittelisi riutumaan Paganoon pohjautuen. Positiivinen ajattelu pelaa ainakin mulla parhaiten ja kerran sitä vaan elää niin eipä kannata turhia murehtia. Ainoa, mikä on haitannut niin välillä kun psori käy silmissä vierailulla niin näköä haittaa, mutta paskaakos sitä surkuttelemaan.

    • 11 vuotta sairastanut

      joka tapauksessa itse olen lähes oireeton. Tälläkin hetkellä jaloissa hieman vaaleaa karheutta, ei muuta. Juon myös havupuunuute juomaa.. en osaa sanoa onko sillä merkitystä. Jokainen kokeilloot itse. Annan mielelläni lisätietoja jos kiinnostaa...

    • Kuinka tiukasti olet noudattanut Paganon ohjeita? Oletko syönyt ruisleipää,maitotuotteita entä mitä hedelmiä? Itse olen ollut reilun pari kuukautta.Kämmenet ovat parantuneet aika hyvin,mutta jalkapohjat eivät meinaa parantua.Kerro mitä voiteita käytät ja siitä ruokavaliosta tarkemmin eli mitä syöt.Jään odottamaan vastaustasi kiitollisena.

      • hoitunut

        Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Tämä dietti kun ei edes maksa mitään! Oikea ruokavalio, suolavesikylyvyt ja tasainen elämänrytmi (positiivisuus). Jos maksaisi, voisi vaikka "v:tuilla" kuten joku tässä omassa pahassa olossaan näyttää paineitaan purkavan. Lainatkaa kirja kirjastosta ja tehkää se mitä voitte. En minäkään tilannut mitään erkoisteetä, mutta jätin pois kielletyt ruoat, liottelin kinttujani ja käsiäni suolavedessä ja öisin laitoin Ceridal-rasvaa tai hamppurasvaa kunnon kerrokset ja sukat päälle kunnes iho oli normaali. Olen ollut oireeton kohta kaksi vuotta, mitä nyt pari rakkulaa yritti käsiin tulla, mutta heti suolakylpyyn ja tiukennenttu dietti käyttöön. Olen jo muutaman kuukauden syönyt perunaa ja tomaattia, mutta paprikaa ei tee edes mieli.
        On tullut mieleeni useasti, miksei ihotautiklinikka tekisi kartoitusta niistä, jotka ovat dietillä parantuneet. Tuntuu, että meikäläisiä on paljon, mutta ääni ei kuulu. Olisi myös kiva tietää, onko joku diettiläinen sairastunut "kunnolla" uudelleen? Kaikkihan me tiedämme, ettät tämä tauti ei parane täydellisesti koskaan. (Minulla on sekä psoriasis että PPP).


      • hoitunut kirjoitti:

        Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Tämä dietti kun ei edes maksa mitään! Oikea ruokavalio, suolavesikylyvyt ja tasainen elämänrytmi (positiivisuus). Jos maksaisi, voisi vaikka "v:tuilla" kuten joku tässä omassa pahassa olossaan näyttää paineitaan purkavan. Lainatkaa kirja kirjastosta ja tehkää se mitä voitte. En minäkään tilannut mitään erkoisteetä, mutta jätin pois kielletyt ruoat, liottelin kinttujani ja käsiäni suolavedessä ja öisin laitoin Ceridal-rasvaa tai hamppurasvaa kunnon kerrokset ja sukat päälle kunnes iho oli normaali. Olen ollut oireeton kohta kaksi vuotta, mitä nyt pari rakkulaa yritti käsiin tulla, mutta heti suolakylpyyn ja tiukennenttu dietti käyttöön. Olen jo muutaman kuukauden syönyt perunaa ja tomaattia, mutta paprikaa ei tee edes mieli.
        On tullut mieleeni useasti, miksei ihotautiklinikka tekisi kartoitusta niistä, jotka ovat dietillä parantuneet. Tuntuu, että meikäläisiä on paljon, mutta ääni ei kuulu. Olisi myös kiva tietää, onko joku diettiläinen sairastunut "kunnolla" uudelleen? Kaikkihan me tiedämme, ettät tämä tauti ei parane täydellisesti koskaan. (Minulla on sekä psoriasis että PPP).

        Kuinka tiukkaa kuuria pidit ja kuinka kauan? Olen ollut kolme kuukautta ja toinen käsi on parantunut kohtalaisen hyvin.Käytän maitotaloustuotteita.Kestääkö niitä syödä?Voisitko kertoa,Yksi Paganolla hoitunut,tarkemmin,mitä jätit ruokavaliostasi pois ja millaisia suolakylpyjä käytit?Varmaan syön jotain kiellettyä.Toivottavasti Sinulla on aikaa ja halua vastata.


      • hoitunut
        kokeileva kirjoitti:

        Kuinka tiukkaa kuuria pidit ja kuinka kauan? Olen ollut kolme kuukautta ja toinen käsi on parantunut kohtalaisen hyvin.Käytän maitotaloustuotteita.Kestääkö niitä syödä?Voisitko kertoa,Yksi Paganolla hoitunut,tarkemmin,mitä jätit ruokavaliostasi pois ja millaisia suolakylpyjä käytit?Varmaan syön jotain kiellettyä.Toivottavasti Sinulla on aikaa ja halua vastata.

        Aloitin dietin muistaakseni v.2006 elokuussa luettuani Paganon kirjan. Jätin pois perunan, tomaatin, paprikan ja kaikki punaisesta lihasta tehdyt tuotteet. Yritin syödä kirjan ohjeiden mukaisesti, mutta melko kasvispainoitteista ruokaa. Omenoita meni melkoisesti mm. Myös mausteet minimoin. Tiukkaa diettiä pidin puolisen vuotta, sitten aloin kokeilla yhtä kerrallaan poistetuista aineista. Peruna ja tomaatti aiheuttivat parissa päivässä oireita. Sanoisin, että vasta viime vuonna aloin syödä enemmän perunaa, mutta tomaattia vasta tänä keväänä. Paprika ei maistu vieläkään. Munakoisoa en ole syönyt ollenkaan. Punaista lihaa tulee syötyä lähinnä jauhelihana ja nakeissa. Olen siis kana-ja kalasyöppö. Omega3-kapselit tulivat mukaan pari vuotta sitten.

        Kylvyt, muutaman viikon ajan joka toinen päivä, sitten pari kertaa viikossa: merisuolaa 1 dl n. viiteen litraan kuumaa vettä. Minä siedin hyvin näitä kuumia kylpyjä (Pagano suosittelee lämpimiä). Pidin jalkoja niissä niin kauan, että vesi alkoi tuntua haalealta, tv:n ääressä istuskelin. Sitten kuivasin jalat (ei huuhteluja), rasvasin Ceridalilla ja alussa laitoin vielä muovipussit päälle. Pidin niitä pari tuntia, poistin muovipussit ja laitoin pumpulisukat yöksi. Joskus kun iho oli oikein kuiva, laitoin myös aamulla rasvaa, muovipussit ja sukat töihin mennessä. Poistin muovit työpaikalla. Käsiä liottelin samalla ohjeella.

        Erittäin hyvä keino oli Compeed-laastari. Kun iho oli kuivunut, laitoin kolme isoa Compeedia vierekkäin, niin, että ne peittivät jalkapohjan rikkonaisen alueen. Tiivis sukka tai joustava putkiharso päälle. Compeed pysyi parhaimmillaan 10 päivää, vaikka kävin suihkussa sen kanssa. Ja alle tuli ihana vauvan iho. Tätä piti sitten tosi paljon rasvailla. Ihon hoitoa tehokkaana harrastin varmaan puoli vuotta, vähitellen kylpyjä harventaen ja rasvausta vähentäen.

        Ilman hoitoja olen ollut nyt toista vuotta. Jälkeenpäin ajatellen aika kului sittenkin nopeasti, vaikka pahimmillaan tuntui ettei tilanne ikinä parane. Sen opin, että ihon pitää välillä myös kuivua, saada ilmaa ja toisaalta tasainen kosteus on hyvä.

        Suosittelen kirjan hankkimista / lainaamista. Ei kannata välittää sen hienoisesta "julistavasta" tyylistä. Moni asia on jälkeenpäin samoilla sanoilla ollut alan lehdissä. Kaikki ei sovi kaikille, mutta kun ei maksa kuin kirjan hinnan, kannattaa kokeilla. Ja sen sisältämät elämän ohjeet ovat arvokkaita tässä turhan kiireisessä maailmassa. Psori on myös stressisairaus ja siksi kannattaa opetella niin meditoimaan kuin välttämään turhia paineita.


      • hoitunut
        hoitunut kirjoitti:

        Aloitin dietin muistaakseni v.2006 elokuussa luettuani Paganon kirjan. Jätin pois perunan, tomaatin, paprikan ja kaikki punaisesta lihasta tehdyt tuotteet. Yritin syödä kirjan ohjeiden mukaisesti, mutta melko kasvispainoitteista ruokaa. Omenoita meni melkoisesti mm. Myös mausteet minimoin. Tiukkaa diettiä pidin puolisen vuotta, sitten aloin kokeilla yhtä kerrallaan poistetuista aineista. Peruna ja tomaatti aiheuttivat parissa päivässä oireita. Sanoisin, että vasta viime vuonna aloin syödä enemmän perunaa, mutta tomaattia vasta tänä keväänä. Paprika ei maistu vieläkään. Munakoisoa en ole syönyt ollenkaan. Punaista lihaa tulee syötyä lähinnä jauhelihana ja nakeissa. Olen siis kana-ja kalasyöppö. Omega3-kapselit tulivat mukaan pari vuotta sitten.

        Kylvyt, muutaman viikon ajan joka toinen päivä, sitten pari kertaa viikossa: merisuolaa 1 dl n. viiteen litraan kuumaa vettä. Minä siedin hyvin näitä kuumia kylpyjä (Pagano suosittelee lämpimiä). Pidin jalkoja niissä niin kauan, että vesi alkoi tuntua haalealta, tv:n ääressä istuskelin. Sitten kuivasin jalat (ei huuhteluja), rasvasin Ceridalilla ja alussa laitoin vielä muovipussit päälle. Pidin niitä pari tuntia, poistin muovipussit ja laitoin pumpulisukat yöksi. Joskus kun iho oli oikein kuiva, laitoin myös aamulla rasvaa, muovipussit ja sukat töihin mennessä. Poistin muovit työpaikalla. Käsiä liottelin samalla ohjeella.

        Erittäin hyvä keino oli Compeed-laastari. Kun iho oli kuivunut, laitoin kolme isoa Compeedia vierekkäin, niin, että ne peittivät jalkapohjan rikkonaisen alueen. Tiivis sukka tai joustava putkiharso päälle. Compeed pysyi parhaimmillaan 10 päivää, vaikka kävin suihkussa sen kanssa. Ja alle tuli ihana vauvan iho. Tätä piti sitten tosi paljon rasvailla. Ihon hoitoa tehokkaana harrastin varmaan puoli vuotta, vähitellen kylpyjä harventaen ja rasvausta vähentäen.

        Ilman hoitoja olen ollut nyt toista vuotta. Jälkeenpäin ajatellen aika kului sittenkin nopeasti, vaikka pahimmillaan tuntui ettei tilanne ikinä parane. Sen opin, että ihon pitää välillä myös kuivua, saada ilmaa ja toisaalta tasainen kosteus on hyvä.

        Suosittelen kirjan hankkimista / lainaamista. Ei kannata välittää sen hienoisesta "julistavasta" tyylistä. Moni asia on jälkeenpäin samoilla sanoilla ollut alan lehdissä. Kaikki ei sovi kaikille, mutta kun ei maksa kuin kirjan hinnan, kannattaa kokeilla. Ja sen sisältämät elämän ohjeet ovat arvokkaita tässä turhan kiireisessä maailmassa. Psori on myös stressisairaus ja siksi kannattaa opetella niin meditoimaan kuin välttämään turhia paineita.

        Käytän maitotuotteita hyvin vähän, olen aina käyttänyt. Mutta aloitin jogurtin syömisen säännöllisesti tuon dietin alussa ja huomaan, että siitä on hyötyä. Jos olen monta päivää ilman, vatsa ei toimi kunnolla ja sehän on yksi psorin "vaaratekijöistä". Juustoa syön harvoin, lähinnä raejuustoa. Jäätelöä jkv. Joten kalkkitabletit kuuluvat repertuaariin.


      • hoitunut kirjoitti:

        Aloitin dietin muistaakseni v.2006 elokuussa luettuani Paganon kirjan. Jätin pois perunan, tomaatin, paprikan ja kaikki punaisesta lihasta tehdyt tuotteet. Yritin syödä kirjan ohjeiden mukaisesti, mutta melko kasvispainoitteista ruokaa. Omenoita meni melkoisesti mm. Myös mausteet minimoin. Tiukkaa diettiä pidin puolisen vuotta, sitten aloin kokeilla yhtä kerrallaan poistetuista aineista. Peruna ja tomaatti aiheuttivat parissa päivässä oireita. Sanoisin, että vasta viime vuonna aloin syödä enemmän perunaa, mutta tomaattia vasta tänä keväänä. Paprika ei maistu vieläkään. Munakoisoa en ole syönyt ollenkaan. Punaista lihaa tulee syötyä lähinnä jauhelihana ja nakeissa. Olen siis kana-ja kalasyöppö. Omega3-kapselit tulivat mukaan pari vuotta sitten.

        Kylvyt, muutaman viikon ajan joka toinen päivä, sitten pari kertaa viikossa: merisuolaa 1 dl n. viiteen litraan kuumaa vettä. Minä siedin hyvin näitä kuumia kylpyjä (Pagano suosittelee lämpimiä). Pidin jalkoja niissä niin kauan, että vesi alkoi tuntua haalealta, tv:n ääressä istuskelin. Sitten kuivasin jalat (ei huuhteluja), rasvasin Ceridalilla ja alussa laitoin vielä muovipussit päälle. Pidin niitä pari tuntia, poistin muovipussit ja laitoin pumpulisukat yöksi. Joskus kun iho oli oikein kuiva, laitoin myös aamulla rasvaa, muovipussit ja sukat töihin mennessä. Poistin muovit työpaikalla. Käsiä liottelin samalla ohjeella.

        Erittäin hyvä keino oli Compeed-laastari. Kun iho oli kuivunut, laitoin kolme isoa Compeedia vierekkäin, niin, että ne peittivät jalkapohjan rikkonaisen alueen. Tiivis sukka tai joustava putkiharso päälle. Compeed pysyi parhaimmillaan 10 päivää, vaikka kävin suihkussa sen kanssa. Ja alle tuli ihana vauvan iho. Tätä piti sitten tosi paljon rasvailla. Ihon hoitoa tehokkaana harrastin varmaan puoli vuotta, vähitellen kylpyjä harventaen ja rasvausta vähentäen.

        Ilman hoitoja olen ollut nyt toista vuotta. Jälkeenpäin ajatellen aika kului sittenkin nopeasti, vaikka pahimmillaan tuntui ettei tilanne ikinä parane. Sen opin, että ihon pitää välillä myös kuivua, saada ilmaa ja toisaalta tasainen kosteus on hyvä.

        Suosittelen kirjan hankkimista / lainaamista. Ei kannata välittää sen hienoisesta "julistavasta" tyylistä. Moni asia on jälkeenpäin samoilla sanoilla ollut alan lehdissä. Kaikki ei sovi kaikille, mutta kun ei maksa kuin kirjan hinnan, kannattaa kokeilla. Ja sen sisältämät elämän ohjeet ovat arvokkaita tässä turhan kiireisessä maailmassa. Psori on myös stressisairaus ja siksi kannattaa opetella niin meditoimaan kuin välttämään turhia paineita.

        Hoituneelle paljon kiitoksia selkeästä selostuksesta.Olen taas varma omasta paranemisestani,kunhan maltan jatkaa diettiä ja ottaa myös suolakylvyt mukaan ohjelmaan.Tuli todella taas usko dietin auttamiseen.


      • ei jaksaja
        hoitunut kirjoitti:

        Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Tämä dietti kun ei edes maksa mitään! Oikea ruokavalio, suolavesikylyvyt ja tasainen elämänrytmi (positiivisuus). Jos maksaisi, voisi vaikka "v:tuilla" kuten joku tässä omassa pahassa olossaan näyttää paineitaan purkavan. Lainatkaa kirja kirjastosta ja tehkää se mitä voitte. En minäkään tilannut mitään erkoisteetä, mutta jätin pois kielletyt ruoat, liottelin kinttujani ja käsiäni suolavedessä ja öisin laitoin Ceridal-rasvaa tai hamppurasvaa kunnon kerrokset ja sukat päälle kunnes iho oli normaali. Olen ollut oireeton kohta kaksi vuotta, mitä nyt pari rakkulaa yritti käsiin tulla, mutta heti suolakylpyyn ja tiukennenttu dietti käyttöön. Olen jo muutaman kuukauden syönyt perunaa ja tomaattia, mutta paprikaa ei tee edes mieli.
        On tullut mieleeni useasti, miksei ihotautiklinikka tekisi kartoitusta niistä, jotka ovat dietillä parantuneet. Tuntuu, että meikäläisiä on paljon, mutta ääni ei kuulu. Olisi myös kiva tietää, onko joku diettiläinen sairastunut "kunnolla" uudelleen? Kaikkihan me tiedämme, ettät tämä tauti ei parane täydellisesti koskaan. (Minulla on sekä psoriasis että PPP).

        kokeilin minäkin tuota ihmediettiä pari vuotta sitten ja en ole koskaan ollut niin hyvässä kunnossa. Mutta kaikki kiva on kielletty tomaatti paprika mansikat.. jne. ratkesin ja lopetin. Se on vaan niin orjallista mutta voin sanoa, että toimii. Kilojakin lähti reippaat 20kg ja nyt on tullut kaikki takaisin. yksi ja puoli vuotta jaksoin. .


      • ****
        hoitunut kirjoitti:

        Aloitin dietin muistaakseni v.2006 elokuussa luettuani Paganon kirjan. Jätin pois perunan, tomaatin, paprikan ja kaikki punaisesta lihasta tehdyt tuotteet. Yritin syödä kirjan ohjeiden mukaisesti, mutta melko kasvispainoitteista ruokaa. Omenoita meni melkoisesti mm. Myös mausteet minimoin. Tiukkaa diettiä pidin puolisen vuotta, sitten aloin kokeilla yhtä kerrallaan poistetuista aineista. Peruna ja tomaatti aiheuttivat parissa päivässä oireita. Sanoisin, että vasta viime vuonna aloin syödä enemmän perunaa, mutta tomaattia vasta tänä keväänä. Paprika ei maistu vieläkään. Munakoisoa en ole syönyt ollenkaan. Punaista lihaa tulee syötyä lähinnä jauhelihana ja nakeissa. Olen siis kana-ja kalasyöppö. Omega3-kapselit tulivat mukaan pari vuotta sitten.

        Kylvyt, muutaman viikon ajan joka toinen päivä, sitten pari kertaa viikossa: merisuolaa 1 dl n. viiteen litraan kuumaa vettä. Minä siedin hyvin näitä kuumia kylpyjä (Pagano suosittelee lämpimiä). Pidin jalkoja niissä niin kauan, että vesi alkoi tuntua haalealta, tv:n ääressä istuskelin. Sitten kuivasin jalat (ei huuhteluja), rasvasin Ceridalilla ja alussa laitoin vielä muovipussit päälle. Pidin niitä pari tuntia, poistin muovipussit ja laitoin pumpulisukat yöksi. Joskus kun iho oli oikein kuiva, laitoin myös aamulla rasvaa, muovipussit ja sukat töihin mennessä. Poistin muovit työpaikalla. Käsiä liottelin samalla ohjeella.

        Erittäin hyvä keino oli Compeed-laastari. Kun iho oli kuivunut, laitoin kolme isoa Compeedia vierekkäin, niin, että ne peittivät jalkapohjan rikkonaisen alueen. Tiivis sukka tai joustava putkiharso päälle. Compeed pysyi parhaimmillaan 10 päivää, vaikka kävin suihkussa sen kanssa. Ja alle tuli ihana vauvan iho. Tätä piti sitten tosi paljon rasvailla. Ihon hoitoa tehokkaana harrastin varmaan puoli vuotta, vähitellen kylpyjä harventaen ja rasvausta vähentäen.

        Ilman hoitoja olen ollut nyt toista vuotta. Jälkeenpäin ajatellen aika kului sittenkin nopeasti, vaikka pahimmillaan tuntui ettei tilanne ikinä parane. Sen opin, että ihon pitää välillä myös kuivua, saada ilmaa ja toisaalta tasainen kosteus on hyvä.

        Suosittelen kirjan hankkimista / lainaamista. Ei kannata välittää sen hienoisesta "julistavasta" tyylistä. Moni asia on jälkeenpäin samoilla sanoilla ollut alan lehdissä. Kaikki ei sovi kaikille, mutta kun ei maksa kuin kirjan hinnan, kannattaa kokeilla. Ja sen sisältämät elämän ohjeet ovat arvokkaita tässä turhan kiireisessä maailmassa. Psori on myös stressisairaus ja siksi kannattaa opetella niin meditoimaan kuin välttämään turhia paineita.

        Sairastuin psoriin reilu vuosi sitten ja koetin lukea Paganon kirjaa avun löytämiseksi. Olen luonteeltani akateemiseen maailmaan nojaava skeptikko, enkä voinut sietää Paganon messiaanista huuhaa-tyylilajia. Olen kuitenkin erittäin kiinnostunut ruokavalion vaikutuksesta psorin hoidossa.

        Netistä on aika vaikeaa löytää kaupallisesti värittämätöntä tietoa aiheesta. Kaikilla hakusanoilla tunnun löytävän vain epämääräisiä luontaistuotekauppiaita "rahat pois hätää kärsiviltä" -hengessä.

        Jos joku osaa lyhyesti kiteyttää tuon paganon dietin ja vieläpä konkreettisten mallien kautta, olisin todella kiinnostunut tutustumaan diettiin enemmänkin.

        Tuosta herra Paganosta vielä sen verran, että karvani nousivat heti, kun alkusanoissa kerrottiin hepun ottaneen jonkin telepaattisen yhteyden hoidettavan henkilön kehon sisään. Ei hyvää päivää...


      • laserablaatio
        **** kirjoitti:

        Sairastuin psoriin reilu vuosi sitten ja koetin lukea Paganon kirjaa avun löytämiseksi. Olen luonteeltani akateemiseen maailmaan nojaava skeptikko, enkä voinut sietää Paganon messiaanista huuhaa-tyylilajia. Olen kuitenkin erittäin kiinnostunut ruokavalion vaikutuksesta psorin hoidossa.

        Netistä on aika vaikeaa löytää kaupallisesti värittämätöntä tietoa aiheesta. Kaikilla hakusanoilla tunnun löytävän vain epämääräisiä luontaistuotekauppiaita "rahat pois hätää kärsiviltä" -hengessä.

        Jos joku osaa lyhyesti kiteyttää tuon paganon dietin ja vieläpä konkreettisten mallien kautta, olisin todella kiinnostunut tutustumaan diettiin enemmänkin.

        Tuosta herra Paganosta vielä sen verran, että karvani nousivat heti, kun alkusanoissa kerrottiin hepun ottaneen jonkin telepaattisen yhteyden hoidettavan henkilön kehon sisään. Ei hyvää päivää...

        Moi,
        itsekin tuli Pagano luettua, mutta en vakuuttunut ... samoista syistä mistä itsekin mainitsit.
        Sitten törmäsin tähän: http://www.howtobeatpsoriasis.com/ (jos linkkiesto päällä niin osoite on www[piste]howtobeatpsoriasis[piste]com ). Kaveri meilaa muutamassa päivässä oman yksityiskohtaisen dieettinsä excel-taulukkona. Ilmeisestikään hommaan ei liity mitään selviä kaupallisia kytköksiä.

        Itse aloitin dieetin tänään ... innolla odotan tuloksia.


      • Paganolla parantunut
        **** kirjoitti:

        Sairastuin psoriin reilu vuosi sitten ja koetin lukea Paganon kirjaa avun löytämiseksi. Olen luonteeltani akateemiseen maailmaan nojaava skeptikko, enkä voinut sietää Paganon messiaanista huuhaa-tyylilajia. Olen kuitenkin erittäin kiinnostunut ruokavalion vaikutuksesta psorin hoidossa.

        Netistä on aika vaikeaa löytää kaupallisesti värittämätöntä tietoa aiheesta. Kaikilla hakusanoilla tunnun löytävän vain epämääräisiä luontaistuotekauppiaita "rahat pois hätää kärsiviltä" -hengessä.

        Jos joku osaa lyhyesti kiteyttää tuon paganon dietin ja vieläpä konkreettisten mallien kautta, olisin todella kiinnostunut tutustumaan diettiin enemmänkin.

        Tuosta herra Paganosta vielä sen verran, että karvani nousivat heti, kun alkusanoissa kerrottiin hepun ottaneen jonkin telepaattisen yhteyden hoidettavan henkilön kehon sisään. Ei hyvää päivää...

        Minäkin meinasin lopettaa lukemisen, mutta päätin kuitenkin katsoa mitä se sisältää. Luin vähän eri järjestyksessä ja lopulta myös ne "messiaanisetkin sivut". Olen lukenut kirjan muutamaan kertaan läpi eikä enää ärsytä. Jenkkityyli on kaikilla heikäläisillä sama, katsokaa tai lukekaa esim. dr.Philiä. Pääasia on, että dietti tehoaa, sanokoot tavalliset lääkärit mitä vaan. Mielestäni on pieni uhraus jättää muutamat ruokalajit pois (tomaatti, mansikka, paprika jne.) oman hyvinvoinnin takaamiseksi. Ja kyllä niitä voi joskus maistaa, mutta yllättäin ei enää maistukaan. Kyllä kroppa tietää...


    • 11 vuotta sairastanut

      kuten aikaisemmin kerroin, sain ihoni puhtaaks Paganon dieetillä. Sitten horjahdin dieetistä pois. Puhdas iho teki onnelliseksi mutta varomattomaksi. Söin karkkia, jäätelöä, join olutta jne.. Meni viikko ja iho ihan kamala taas. Kroppa täynnä pientä pilkkua, kuin kamala vesirokko. No, aloitin orjallisesti uudelleen. Sama juttu taas.. ensin levisi entistä pahemmaksi ja sitten alkoi "läiskät tippumaan" pois. Läiskät ns. kuoriutuvat pois. Nyt iho on vielä kamala mutta läiskät haalistuneet 50%. Eli sama parantumisprosessi käynnistyi uudelleen. Enää en tosiaankaan lipsu dieetistä. Opin kerrasta. Kesä tulossa ja kuukauden päivät menee vielä ennen kuin iho on puhdas. Kun läiskät parantuvat, iholle jää hetkeksi sellainen arpikudos joka haalenee sitten ajan kanssa. Parantumisen alussa tulee kova kutina kun läiskät alkavat kuoria ja terveempi iho tulee alta. Olen vetänyt ihan sikana kaikkia lääkkeitä jotka estävät kutinaa. Tsemppiä ja kokeilkaa!

      • DIETTEIHIN

        Saataisiin jakaa ravintokokemuksia ja ruokaohjeita. Psoriasiksen alla jää muiden jalkoihin. Tämä diettihän käy myös reumaatikoille. Ja keskusteltaisiin vain ruoasta ei muista hoidoista. Olisi myös selkeä osoitus lääkäreille dietin tehosta. Tämä tarkoittaa tietysti sitä että dietti on pääasiallinen hoitomuoto. Jos on pillereitä ja lääkerasvoja, ei välttämättä tiedä, mikä on parantumisen syy. Itse en käytä mitään lääkkeitä ja rasvat ovat vain perustuotteita.


      • Gizza.

        kutinaa estäviä lääkkeitä olet käyttänyt? Psorisi kuulosta ihan samanlaiselta kuin omanikin. Tuo pieniläiskäinen rokkomainen ihottuma, sitten se hilsekerros niiden päällä ja kun leviää isommaksi alueeksi niin hilseillessä tolkuton kutina. Onko sinulla sellaisia isompia läiskiä joista näkee, kun hilse on lähtenyt, että läiskä muodostuu jopa paristakymmenestä ja useammastakin pienen pienestä punaisesta pisteestä? Itselläni on sellaisia. Miten saat ne arvet vaalenemaan vai vaaleneeko ne itsestään kun muuttuvat parantumisvaiheessa itselläni ainakin ihan tumman punaisiksi? Onkohan kukaan kokeillut Panthenol Fortea? Millainenkohan voide se on? En ole käynyt kysymässä apteekista vielä. Ajattelin kokeilla sitä arpiläiskien vaalentamiseen sitten kun saa ensin paranemaan enemmän näitä länttejä. Nyt on sääret niin karseen näköiset ettei kehtaa paljain säärin mennä minnekkään ja kesä on tulossa:( http://www.magnummedical.fi/?structure=001&content=15


      • tietämätön11

        Hei! Mistä saisi lisätietoja tästä dietistä? Olisiko sinulla linkkiä tai kirjan nimeä tms? Kiitos paljon!


      • hoitunut
        tietämätön11 kirjoitti:

        Hei! Mistä saisi lisätietoja tästä dietistä? Olisiko sinulla linkkiä tai kirjan nimeä tms? Kiitos paljon!

        Katso linkistä www.psorinat.fi. Kirjan voi lainata myös kirjastosta, jos et halua sitä tilata. Minä lainasin kirjastosta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe