lääkeriippuvuus, sekakäyttö, alkoholi

tomunen

miksi vedän lääkkeitä ja viinaa sekaisin hakeakseni hyvää oloa vaikka tiedän että voin kuolla joka kerta niitä ottaessani, enkä edes saa enään niin hyvää oloa sekakäytöstä kuin itse lääkkeistä saa.

miksi pakenen elämääni ja turrutan itseäni lääkkeillä, vai pakenenko ja turrutanko?

Miksi haen olutta kaupasta ja juon ne vaikka vihaan jatkuvaa juomista ja ihmisiä jotka vain juovat.

miksi jäin koukkuun eufforiaa tuovaan lääkeaineeseen ja miksi en hallitse sen ottamista vaan käytän sitä liikaa koska jokin sisälläni vaatii saada sitä lisää. se sama hirviö joka oli unessa ollut jo pitkään. miksi se heräsi juuri tästä lääkkeestä minulla.

Miksi olen tälläinen ja mitä pitäisi tehdä?

olenko narkomaani? sekakäyttäjä? alkoholisti? lääkeriippuvainen vai mikä olen kun näin teen??

voisin kuulemma mennä lääke alkoholi katkolle, mitä tämä tarkoittaa? millainen paikka katko on?

4

1187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sad_sandy

      Vaikea sanoa vastauksia toisen puolesta, mutta itselläni ainakin henkilökohtaisesti on hyvin monta seikkaa, jotka ovat johtaneet ns. sekakäyttöön. On ollu elämässä paskaa niin paljon ja selvinpäin alkaa kelailee niitä tosi helposti. Eikä se ole helppoa kohdata kaikki se mennyt, varsinkin kun sitä matskua on ihan törkeän paljon. Helpompaa on vaan olla missä muussa tahansa tilassa kun siinä että kohtaisi menneen.
      Ja nyt kun tätä on jatkunut tarpeeksi niin fyysinen riippuvuus on jo yksi mukahyvä syy pysytellä nätisti kemikaaleissa.

      • tomunen

        yritän parhaani mukaan päästä eroon lääkkeiden väärinkäytöstä se ei vain ole yksinkertaista, pitäisi pystyä käyttämään kohtuudella lääkettä johon on koukussa. eli mahdoton tilanne. ainoa tie on lopettaa lääke. Olen täysin lääkkeen vietävänä.


      • huolestunut ystävä
        tomunen kirjoitti:

        yritän parhaani mukaan päästä eroon lääkkeiden väärinkäytöstä se ei vain ole yksinkertaista, pitäisi pystyä käyttämään kohtuudella lääkettä johon on koukussa. eli mahdoton tilanne. ainoa tie on lopettaa lääke. Olen täysin lääkkeen vietävänä.

        Mun kaverilla on kans sama ongelma. Mitä pitäisi tehdä? Osaatko auttaa yhtään? Kerron vähän miten sulla lääkeriippuvuus alko, nii osaisin ymmärtää vähän enemmän kaveriani..


    • onhan

      vanha ketju mutta tosiaan jos tämän sattuu joku lukemaan niin hyvä sitten.

      Lähdetään liikkeelle siitä että puhutaan aivokemiasta ja kemikaaleista joihin syntyy riippuvuus suhteellisenkin helposti. Esim. bentsoihin eli rauhoittaviin itselleni tuli henkinen riippuvuus aika nopeasti, muttei koskaan fyysisiä oireita. Kun nämä aineet muuttava aivokemiaa siihen suuntaan, ja se on niin monimutkainen asia että ei sitä itse tajua lopettaa tai ymmärrä kun tekee mieli parempaa oloa, jonka lääkkeet ja alkoholi joskus antoi, ehkä vieläkin osittain.

      Todellisuuteen auttaa Jeesus, ei vaan, järki. Niin vieroitus ei usein ole mukavaa, johtuen fyysisistä vieroitusoireista ja henkisestä kaipuusta johonkin olotilaan... jos suoraan sanotaan niin onhan se parempi kuin vieroitustila.... se josta siinä paetaankin. Elämä tosin muuttuu paremmaksi kun lopettaa kokonaan nämä aineet, mutta sitä asiaa ei usko todeksi ennenkuin oikeasti pääsee irti. On ikäänkuin oman aivokemiansa väliaikainen vanki. Näin itse asian ymmärrän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      15
      1480
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe