Mikä mahtaa olla vialla kun 200 Cdi kone kuluttaa yli 7 litran sadalla, läpät imusarjassa toimii. Päästöarvot om kunnossa. Autolla om ajettu alle 200 tuhatta.
polttoaineen kulutus 200 Cdi
18
6017
Vastaukset
- tossa on
Kysyppä ensin äidiltäsi, mikä on auto teillä on. Sehän on vanha E-sarjan farmari täynnä roinaa, suksiboxi, tyhjät talvirenkaat, pohjoisen pakkaset, lyhyttä pätkäajoa kioskille ja takaisin, sumuvalot, ilmastointi ja muut lelut aina päällä ja ajotyylisi on lievästi sanottuna amismaista. Ja olen varma, ettet edes osaa laskea polttoaineenkulutusta oikein. Ajele vielä pari vuotta, niin eiköhän homma ala sujua. Ja vilkaise netistä, mitä auton kulutukselle on luvattu uutena.
- vm 2000
Normaalissa seka- ajossa menee 6,2 l/100 km, aika hankala päästä alle. Jos on ollut kärri perässä tai on ajanut kaupungissa enemmän, niin kulutus pyörii 6,7-7,4 l/100 km. Näin vähän yli 200 tkm ajetussa 200 cdi farkussa. Ajotapani on melko rauhallinen. Autossa on webasto.
- tehoa
laita siihen tehoa niin kulutus laskee.
vaikka voimaa.com in lastu. itsellä putosi matkaajossa 0,5 litraa. olen ajellut tuolla voimaohjelmalla jo 100000km ilman mitään ongelmia - realisti3
Tuollaiset kulutuslukemat tämän kokoluokan autossa eivät pidä paikkaansa. Tietysti " seka-ajo " voi tarkoittaa mitä tahansa ( onko kuljettaja ehkä sekaisin ? ), mutta pääkaupungin ruuhkissa 80 % ja loput maantieajoa ilman mitään taakkoja E-sarjan autolla ei KESKIKULUTUS asetu alle 7 litran. Toinen juttu on sitten se, ettei tarvitsekaan. Kulutus on isoksi autoksi maltillinen ja hankintana vapaaehtoinen.
- vm 2000
realisti3 kirjoitti:
Tuollaiset kulutuslukemat tämän kokoluokan autossa eivät pidä paikkaansa. Tietysti " seka-ajo " voi tarkoittaa mitä tahansa ( onko kuljettaja ehkä sekaisin ? ), mutta pääkaupungin ruuhkissa 80 % ja loput maantieajoa ilman mitään taakkoja E-sarjan autolla ei KESKIKULUTUS asetu alle 7 litran. Toinen juttu on sitten se, ettei tarvitsekaan. Kulutus on isoksi autoksi maltillinen ja hankintana vapaaehtoinen.
Seka- ajolla tarkoitan mitä yleensä tarkoitetaan kaupunkiajon ja maantieajonyhditelmästä.. Varmaan suurinosa suomalaisista ymmärtää käsitteen. Monikaan ei varmaan ymmärrä seka- ajolla kuljettajan sekaisuuden astetta.. Mutta jotkut näköjään...
Olen mitannut kulutusta c- sarjan W202 200 cdi, keskiarvon kaikista kulutuksista ja se on tuo mainitsemani 6,2 l/100km, silloin kun en ole vetänyt kärriä tai traileria perässä. Autossa on voimaa.com ohjelmistopäivitys. Kulutus laski noin 0,5 l/100 km ja moottorin ominaisuudet paranivat aivan älyttömästi, nimenomaan väännön suhteen. - vm 2000
realisti3 kirjoitti:
Tuollaiset kulutuslukemat tämän kokoluokan autossa eivät pidä paikkaansa. Tietysti " seka-ajo " voi tarkoittaa mitä tahansa ( onko kuljettaja ehkä sekaisin ? ), mutta pääkaupungin ruuhkissa 80 % ja loput maantieajoa ilman mitään taakkoja E-sarjan autolla ei KESKIKULUTUS asetu alle 7 litran. Toinen juttu on sitten se, ettei tarvitsekaan. Kulutus on isoksi autoksi maltillinen ja hankintana vapaaehtoinen.
Kerrotko vielä, mistä päättelit, että kyseessä on E- sarjan Mersu... Vai päättelitkö...
- MB Mies
vm 2000 kirjoitti:
Kerrotko vielä, mistä päättelit, että kyseessä on E- sarjan Mersu... Vai päättelitkö...
Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille mielipiteistä ja omista kokemuksista kulutuksen suhteen. Autolla tosiaan ajetaan ns. nurkka-ajoa noin puolet. ja ymmärrän että vähäpäästöinen kone kuluttaa hieman enemmän kuin perinteiset moottorit.
Vanhalla 250D:llä kun pääsi 5,8-6,2 l keskikulutukseen. Kuulin nyt myös että näissä koneissa on ollut injektori vaivoja, jotka kyllä näkyy autocomissa. pitää tarkistaa ne ja ehkä sitten se tehon lisäys. - glanssaaja
MB Mies kirjoitti:
Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille mielipiteistä ja omista kokemuksista kulutuksen suhteen. Autolla tosiaan ajetaan ns. nurkka-ajoa noin puolet. ja ymmärrän että vähäpäästöinen kone kuluttaa hieman enemmän kuin perinteiset moottorit.
Vanhalla 250D:llä kun pääsi 5,8-6,2 l keskikulutukseen. Kuulin nyt myös että näissä koneissa on ollut injektori vaivoja, jotka kyllä näkyy autocomissa. pitää tarkistaa ne ja ehkä sitten se tehon lisäys.Mersua en omista, mutta sama asia saattaisi vaikuttaa mersunkin kulutukseen.. Itse olen laittanut ~380tkm ajettuun TDi golffiin Forten ruiskutusjärjetelmän puhdistusainetta tms, lisäksi olen sitä edelisillä tankkauksilla lisännyt muun muassa sonaxin ja X1R puhdistusaineita tankkiin, koska niitä tallin hyllylle oli kertynyt, ja minulla kulutus on laskenut muutaman desilitran sadalla ja lisäksi käynti muuttunut paremmaksi.
- mese mies
MB Mies kirjoitti:
Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille mielipiteistä ja omista kokemuksista kulutuksen suhteen. Autolla tosiaan ajetaan ns. nurkka-ajoa noin puolet. ja ymmärrän että vähäpäästöinen kone kuluttaa hieman enemmän kuin perinteiset moottorit.
Vanhalla 250D:llä kun pääsi 5,8-6,2 l keskikulutukseen. Kuulin nyt myös että näissä koneissa on ollut injektori vaivoja, jotka kyllä näkyy autocomissa. pitää tarkistaa ne ja ehkä sitten se tehon lisäys.Mulla on uusi W211 220 cdi ja tähän mennessä ajettu kaikkiaan noin 5 tuh km ja keskikulutus 6,0L ajotietokoneen mukaan. Maantieajossa esim välillä Turku Jyväskylä noin 10-15 km mittariylinopeutta ajaen mennessä kulutus 5,0L ja takaisin tullessa 4,9L ajotitokoneen mukaan kahden hengen kuormalla. Että siitä.
- Ajotietokone
mese mies kirjoitti:
Mulla on uusi W211 220 cdi ja tähän mennessä ajettu kaikkiaan noin 5 tuh km ja keskikulutus 6,0L ajotietokoneen mukaan. Maantieajossa esim välillä Turku Jyväskylä noin 10-15 km mittariylinopeutta ajaen mennessä kulutus 5,0L ja takaisin tullessa 4,9L ajotitokoneen mukaan kahden hengen kuormalla. Että siitä.
Ajotietokoneen lukema on ihan yhtä tyhjän kanssa. Oikean kulutuksen saa, kun tankatessa katsoo paljon tankkiin menee ainetta ja paljon on kilometrejä kertynyt mittariin edellisestä tankkauksesta. VW konsernin ajotietokoneen lukemiin voi ainakin helposti lisätä 1.0l tai jopa 1.5l, jotta saa todellisen kulutuksen.
- Merkillistä
Jotain tuntuisi olevan minunkin ajokissani vikaa. Ostin kuukausi sitten käytetyn Mersun E 200 Blue Efficens, diesel, ajettu 100.000 km. Erittäin siisti ja hyvin pidetty, mutta, mutta. Tankkasin tankin heti täyteen ja sitten ajoin sillä 524 km ja kun ajotietokone ehdotti tankkausta, niin kävin tolpalla, meni 50,76 litraa. Äkkipäätä laskettuna kulutus olisi 9,7 l/100 km. Voiko olla totta? Tulee mieleen se Savon ukko, joka meni lääkäriin valittamaan ruuansulatus vaivojaan. Lääkäri kysyi:"Mistä Te tiedätte, että ne vaivat on ruuansulatuksessa?". Johon ukko vastasi:"Kun potaatit tulevat sulamattomina ulostettaessa ja lisäksi voinokare on vielä potun päällä"
- E220_CDI
Voihan se totta olla, mutta ei kuulosta ollenkaan tyypilliseltä lukemalta.
Manuaali vai automaatti? Tomaatti menee lämpimänä yhtä vähällä kuin väkisinvaihdettava, mutta mehulinkotomaatin liikkeelle lähtö pakkasesta on tahmea, joten pätkäajo talvella nostaa kulutusta selvästi. Samoin lämmityslaitteen sähkövastukset näkyvät pätkäajon kulutuksessa syksyllä jo ennen talvirenkaita.
Jos kulutuslukemasi on maantieajosta tämän joulun pyhien keleillä, on jotain pielessä. Oltiin noin 500 km mummolareissulla ja sekä meno- että paluumatkan tietokonelukema oli desin sisällä 5 litrasta (ja se on 50.000 km matkalla kalibroituna desin sisällä totuudesta). En viitsinyt lähteä puolta tankillista tankkaamaan kotiin tullessa, kun pohjalla oli vain viikon työmatkapörräyksen jäljiltä noin pari sataa, ja 690 km jälkeen tankkimittari tosiaan näyttää puolta. Ympärivuotinen keskikulutus on ajettavissa aika lähelle viitosta automaatista, Webastosta ja mahdollisuuksien mukaan jatkuvasta ylinopeudesta huolimatta (tikkarin ja puuttumiskynnyksen välissä, eli saakoa en ota).
E220 kuluttaa siististi ajettuna hieman vähemmän kuin E200, mutta ei näiden ero saisi olla kuin muutaman desin, ei missään tapauksessa litratolkulla? Painavan auton kulutus nousee huonon ajoympäristön ja pyrkivän ajotavan vuoksi helposti, mutta paljolta kuulostaa... - E220_CDI
E220_CDI kirjoitti:
Voihan se totta olla, mutta ei kuulosta ollenkaan tyypilliseltä lukemalta.
Manuaali vai automaatti? Tomaatti menee lämpimänä yhtä vähällä kuin väkisinvaihdettava, mutta mehulinkotomaatin liikkeelle lähtö pakkasesta on tahmea, joten pätkäajo talvella nostaa kulutusta selvästi. Samoin lämmityslaitteen sähkövastukset näkyvät pätkäajon kulutuksessa syksyllä jo ennen talvirenkaita.
Jos kulutuslukemasi on maantieajosta tämän joulun pyhien keleillä, on jotain pielessä. Oltiin noin 500 km mummolareissulla ja sekä meno- että paluumatkan tietokonelukema oli desin sisällä 5 litrasta (ja se on 50.000 km matkalla kalibroituna desin sisällä totuudesta). En viitsinyt lähteä puolta tankillista tankkaamaan kotiin tullessa, kun pohjalla oli vain viikon työmatkapörräyksen jäljiltä noin pari sataa, ja 690 km jälkeen tankkimittari tosiaan näyttää puolta. Ympärivuotinen keskikulutus on ajettavissa aika lähelle viitosta automaatista, Webastosta ja mahdollisuuksien mukaan jatkuvasta ylinopeudesta huolimatta (tikkarin ja puuttumiskynnyksen välissä, eli saakoa en ota).
E220 kuluttaa siististi ajettuna hieman vähemmän kuin E200, mutta ei näiden ero saisi olla kuin muutaman desin, ei missään tapauksessa litratolkulla? Painavan auton kulutus nousee huonon ajoympäristön ja pyrkivän ajotavan vuoksi helposti, mutta paljolta kuulostaa...Täsmennys: Jos automaatti, niin 5G-, 7G- vai 9G-Tronic? Kahden ensimmäisen välillä on selvä kulutusero. Ei tosin näin selvä.
- Merkillistä
E220_CDI kirjoitti:
Täsmennys: Jos automaatti, niin 5G-, 7G- vai 9G-Tronic? Kahden ensimmäisen välillä on selvä kulutusero. Ei tosin näin selvä.
On automaatti ja 5 G. Edellinen 2000 vuoden E 200 cdi diesel (ajettu vain 186.000 km) kulutti vain 5,5 - 6,5 l/100 km, Ero entiseen tuntuu näin alkuun uskomattomalta. Peräkärryn kanssa meni vain 7,5 jopa talvellakin. Mielessä oli kyllä vaihtaa Mersun hybridi, mutta sopivaa ei sattunut tähän saumaan. Jos kulutus on jatkossakin noin runsasta, niin vaihtoon menee ja ehkä sitten hybridiin.
- E220_CDI
Merkillistä kirjoitti:
On automaatti ja 5 G. Edellinen 2000 vuoden E 200 cdi diesel (ajettu vain 186.000 km) kulutti vain 5,5 - 6,5 l/100 km, Ero entiseen tuntuu näin alkuun uskomattomalta. Peräkärryn kanssa meni vain 7,5 jopa talvellakin. Mielessä oli kyllä vaihtaa Mersun hybridi, mutta sopivaa ei sattunut tähän saumaan. Jos kulutus on jatkossakin noin runsasta, niin vaihtoon menee ja ehkä sitten hybridiin.
OK. 5G automaatti kuluttaa uudempia enemmän, mutta jos olet vanhempaa mallia ajanut kuutosen kahta puolen, on uudella edellytykset samoille lukemille.
Nouseeko moottorin lämpö, toimiiko momentinmuuntimen lukitus, irtoaako seisontajarru kunnolla kahvasta vapautettaessa? - Kärryäkin_kiskova
Merkillistä kirjoitti:
On automaatti ja 5 G. Edellinen 2000 vuoden E 200 cdi diesel (ajettu vain 186.000 km) kulutti vain 5,5 - 6,5 l/100 km, Ero entiseen tuntuu näin alkuun uskomattomalta. Peräkärryn kanssa meni vain 7,5 jopa talvellakin. Mielessä oli kyllä vaihtaa Mersun hybridi, mutta sopivaa ei sattunut tähän saumaan. Jos kulutus on jatkossakin noin runsasta, niin vaihtoon menee ja ehkä sitten hybridiin.
Jos hybridiä meinaat, niin meinaatko vetää sitä kärryäsikin?
Itse silmäilin uusien C-sarjalaisten speksejä toissa vuoden keväällä ja havaitsin, ettei hybridiversioille ollut merkitty sallittuja vetomassoja (-painoja) lainkaan. Tilaukseen menneellä automaattivaihteisella bensavehkeelläni (C180 T A, S205) saan kiskoa jarrullisena ihan mukavat 1800 kg.
Kulutuksesta: Nyt 18 tkm ajettuani kertoo ajotietokone bensaa kuluneen koko aikana 8,0 l / 100 km. Siinä ovat mukana kaupunki-, maantie- ja motariajot, kesä- ja talviajot sekä noin 2500 km kärryn vetoa (siitä puolet raskaalla telikärryllä, puolet kevyellä 1-akselisella; puolet kunnon kuormilla, puolet tyhjänä). Asun pk-seudulla Kehä I:n ja Kehä III:n välimailla, ja lyhyttä kaupunkiajoa osalämpöisellä koneella on tullut aika paljon. Ajelen melko maltillisesti muun liikenteen tahtiin, revittelemättä mutta olematta tien tukkona. Olen kulutuslukemaan tyytyväinen. Tankkauksista en ole jaksanut ryhtyä kulutusta laskemaan ja ajotietokoneen lukemia liiemmälti epäilemään – pari desiä enemmänkin on saattanut toki oikeasti mennä ja ihan OK niinkin.
- hyrrät
On janoisia nakuttajia, pellin alla?
- not_pät
W211 200cdi -2009 450t 7,0 l/100km tietokoneen mukaan.
Tampere Turku talvella 5,2.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.282693Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642628Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1281408- 1021407
- 1021377
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241183Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995