Onko totta, että kuukautiset voivat olla runsaammat, jos on raudanpuutetta? Minulla on jo useita vuosia ollut enemmän tai vähemmän anemiaa ja lääkärini puhui taas anemiastani ja kyseli menkkojeni runsaudesta. Hän suositteli minulle erilaisia rautatuotteita, mutta jäi vähän epäselväksi tarkoittiko hän niitä menkkojeni runsauteen vai pelkästään niiden aiheuttamaan raudan puutteeseen. Osaisiko joku valaista voiko raudan puutteella olla vaikutusta asiaan?
Raudanpuute ja runsaat menkat
3
994
Vastaukset
- johtuu niistä
runsaista kuukautisista, silloin menettää liikaa verta ja hb huononee.
Eivät rautatabletit vaikuta kuukautisiin mitenkään, eivät vähentävästi eivätkä lisäävästi vuotoa. - hiuska
no siis menkkojen yhteydessä rauta arvot saattavat laskea, ja jos rauta arvot on liian matalat saattaa ne siinä mielessä vaikuttaa menkkoihin, että tulevat helposti epäsäännöllisiksi/niukemmiksi. Olen kuullut myös että jos kärsii hyvin pahasta anemiasta ei kuukautisia tule ollenkaan.
- juuri nyt
olen hoitamassa itseäni rauta-anemiasta joka johtuu liian runsaista ja liian usein tulevista menkoista,,mun hb tippui 80 ennenkun huomasin oireet ja samalla kaaduin sängyn pohjaan voimattomana, ,nyt menee tupla rautalääke, ja mul alkoi menkat tänään aloitin myös lääkken koka hillitsee vuotoa mulla ei olis nyt varaa vuotaa oikeen mitään,hb on noussut 17 päivässä 111,,hyvä niin , mutta huono se viäkin on, mutta nyt mietin kuinka paljon taas laskee vaikka niitä vuotoa hillitsevä lääkettä syön,,mut se rauta pitää ottaa c-vitamiinin kanssa jotta imeytyy paremmin,,
kun sulla on anemia mitä sun hb arvot on? nyt,,?
mulla kai syy on se että olen vihdevuosi iässä ,niin menkat tulee useimmin kun kai alkaa vallan loppumaan,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770