Onko totta, että kuukautiset voivat olla runsaammat, jos on raudanpuutetta? Minulla on jo useita vuosia ollut enemmän tai vähemmän anemiaa ja lääkärini puhui taas anemiastani ja kyseli menkkojeni runsaudesta. Hän suositteli minulle erilaisia rautatuotteita, mutta jäi vähän epäselväksi tarkoittiko hän niitä menkkojeni runsauteen vai pelkästään niiden aiheuttamaan raudan puutteeseen. Osaisiko joku valaista voiko raudan puutteella olla vaikutusta asiaan?
Raudanpuute ja runsaat menkat
3
851
Vastaukset
- johtuu niistä
runsaista kuukautisista, silloin menettää liikaa verta ja hb huononee.
Eivät rautatabletit vaikuta kuukautisiin mitenkään, eivät vähentävästi eivätkä lisäävästi vuotoa. - hiuska
no siis menkkojen yhteydessä rauta arvot saattavat laskea, ja jos rauta arvot on liian matalat saattaa ne siinä mielessä vaikuttaa menkkoihin, että tulevat helposti epäsäännöllisiksi/niukemmiksi. Olen kuullut myös että jos kärsii hyvin pahasta anemiasta ei kuukautisia tule ollenkaan.
- juuri nyt
olen hoitamassa itseäni rauta-anemiasta joka johtuu liian runsaista ja liian usein tulevista menkoista,,mun hb tippui 80 ennenkun huomasin oireet ja samalla kaaduin sängyn pohjaan voimattomana, ,nyt menee tupla rautalääke, ja mul alkoi menkat tänään aloitin myös lääkken koka hillitsee vuotoa mulla ei olis nyt varaa vuotaa oikeen mitään,hb on noussut 17 päivässä 111,,hyvä niin , mutta huono se viäkin on, mutta nyt mietin kuinka paljon taas laskee vaikka niitä vuotoa hillitsevä lääkettä syön,,mut se rauta pitää ottaa c-vitamiinin kanssa jotta imeytyy paremmin,,
kun sulla on anemia mitä sun hb arvot on? nyt,,?
mulla kai syy on se että olen vihdevuosi iässä ,niin menkat tulee useimmin kun kai alkaa vallan loppumaan,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216484Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552251- 1471837
- 821214
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971012- 72960
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.74886Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10823- 30814
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon145747