En tiedä mitä teen...rv31 ja tänäkin yönä heräsin noin 4 unitunnin jälkeen enkä pysty enää nukkumaan. On kamalan yksinäistä. Ystävät kaikkosivat kun olen tullut raskaaksi. Miehen kanssa meni poikki jo ihan raskauden alkuvaiheessa. Läheisyydenkaipuu on kamala ja varmaan se ja yksinäisyys on suuri tekijä tässä uniongelmassa. Ei edes huvita nukkua kun ei ole ketään, jonka kainaloon käperytä...koskaan...En jaksa käydä töissä tällä nukkumisella. Töissäkään minulla ei ole ystäviä. Ihan uusi työpaikka. Pitäisi vaan näytellä jaksavaa ja iloista. Lapsikin hoidettavana.
mitä teen unettomuudelle...
4
366
Vastaukset
- vko 22+6
Huomenta! Kylläpä sulla ongelmat on kasaantuneet kun luin juttusi.Mut sen voin lohduttaa ettei tää väsytä täälläkään....ihan suututtaa ku herään niin aikaisin ja yöllä heräilen 3-5 kertaa,sit on olo tosi pirtee.Mutta,onks sun makkarissa pimennysverho? Huomasin meinaan itellä et täytys ostaa sellanen verho et huoneeseen ei aamu valaistus pääsisi.Sit vois uni maistuu paremmin.
Sit tällänen tyhmä kysymys et eikö miehesi halua lasta?Kun on kerta lähteny kävelee?!?
Jos susta tuntuu et kaipaat kaveria jonka kans vaikka kirjotella niin laita tietosi...voin meilailla.Voidaan samalla jakaa kokemuksia elämästä ja raskaana olosta...jne.Koita jaksaa vaan elämässä eteenpäin,ajattele tulevaa vauvaa ja sen hyvinvointia.Et oo yksin! - että..
..tuollainen tilanne. Oletko puhunut uniongelmista lääkärille? Ne valitettavasti taitaa monella kuulua raskauteen, vaikka muita huolia ei olisikaan. Hormoonit tai joku..olen kanssa valvonut molemmat raskaudet. Ekassa stressasin, että nyt ois pakko saada nukuttua, tokan kanssa ajattelin että ihan sama, ei stressaaminen ainakaan auta. Nukun lähes joka yö vain 4 tuntia, lisäksi esikoinen heräilee vieläkin välillä useita kertoja..mutta en tiedä olisiko olemassa jotain lääkkeen tapaisia, joita voisi käyttää raskaana ollessa turvallisesti, kysäiseppä lääkäriltä?
- Toinen uneton
Täälläkin on jo viikkokausia pyristelty 2-4 tunnin yöunilla ja sen jälkeen pitäisi jaksaa vielä pitkä työpäivä pitkine ajomatkoineen. Tilanteeni poikkeaa sikäli, että minulla on kyllä mies, mutta kirjoittelinkin tuossa pari päivää sitten tänne siitä, miten hän on ottanut etäisyyttä minuun, eikä meillä ole enää mitään hellyyttä tai läheisyyttä. Olen itsekin tunnistanut osaksi unettomuuttani sen, että kaipaan läheisyyttä ja olen suhteessani todella yksinäinen. Tiedän ja uskon, että on varmasti todella rankkaa, kun ei ole ketään kenen kainoloon käpertyä, mutta ihan yhtä piinaavaa on tämäkin, että rakas mies nukkuu vieressä, mutta on kääntänyt selkänsä, eikä ota lähelleen. Itse olen ollut työpaikassani jo useita vuosia, mutta silti itsekin koetan esittää töissä, että kaikki on hyvin. Ulkopuoliset luulevatkin, että olen todella onnellinen, kun on tuore avioliitto, kaksi tervettä lasta perheessä ja kolmas, eli tämä minun ja miehen ensimmäinen yhteinen tulossa. Kukaan ei tiedä, miten onneton ja yksinäinen todellisuudessa olen suhteessani.
Neuvoisin sinua hakemaan vähän sairauslomaa, jos pystyisit vaikka päivisin nukkumaan edes vähän. Kerro unettomuudestasi myös neuvolassa, jos vaikka osaisivat siellä antaa neuvoja tilanteeseen. Tiedän itsekin, että iltaisin pitäisi koettaa rauhoittua ja rentoutua, eikä miettiä tätä kurjaa tilannetta, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty.
Kaikesta huolimatta pitäisi nyt kuitenkin voida keskittyä omaan ja vauvan hyvinvointiin ja nukkuminen on yksi tärkeimpiä hyvinvoinnin tekijöitä. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja valtavasti voimia ja jaksamista. - äippä33
täällä kanssa on yöt aika vaikeita, kun nukahdan, nukun ehkä sen 2-3 tuntia kunnolla ja sit heräilen noin tunnin välein ja menee kauan ennen kun nukahdan ja sit 5-6 aikaa ylös kun ei vaan nukuta, yleensä olen aamu-uninen, mutta nyt mieskin on huomauttanut että mikä mulla on. mun ei tarvii ees nousta mihkään töihin mut..en tiijä, alkaa rassaamaan..rv 16
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964754Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2073800Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1012205Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621226- 531095
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4771022