Moi
Tiesittekö että suuhygieniä on yksi tärkeimmistä asioista kun sairastat diabettestä.
Nyt siihen on olemasa helppo yksi helppo tapa puhdistaa hammsharja bonyfin steryl brush tapletilla. Tutkittu tuote, Se poistaa biofilmin hammasharjastasi jonka alla bakteerit muhii.
Käytän itse tuotetta ja olen tyytyväinen siihe.
Se ennalta ehkäisee monelta taudilta.
Vaara piilee
23
1701
Vastaukset
- hammasmukiin
Minä taas desinfioin hammasharjat pelkällä suolavedellä, tl. suolaa veteen ja harja ym. siihen, tietysti voi käyttää kalliimpiakin tuotteita. Voi laittaa vaikka joka pv. suola on halpaa.
- *diabeetikko*
Meillä ollaan suolalla myös desinfioitu koko perheen hammasharjat jo vuosia. Hyvä ja halpa konsti, raaskii tehdä tosiaan vaikka päivittäin.
- diabeetikko
Suola valitettavasti ei poista biofilmiä, vaikkakin on halpaa gookleta steryl brush bonyf
- diab2
*diabeetikko* kirjoitti:
Meillä ollaan suolalla myös desinfioitu koko perheen hammasharjat jo vuosia. Hyvä ja halpa konsti, raaskii tehdä tosiaan vaikka päivittäin.
Hei
Suolalla ei ole mitään tekemistä desinfektiosta.
Toiset pesee harjat astianpesukoneessa
tälläkän ei olemitään tekemistä pöpöjen tappamisessa. On helppo tapa pilata kallis harja.
Lukekkaa hyvät ihmiset vähän tutkimuksista niin käsitätte mitä on suuhygienia ja diabetes.
muistaakseni bonyfin sivuilla on tietoa - os..
diab2 kirjoitti:
Hei
Suolalla ei ole mitään tekemistä desinfektiosta.
Toiset pesee harjat astianpesukoneessa
tälläkän ei olemitään tekemistä pöpöjen tappamisessa. On helppo tapa pilata kallis harja.
Lukekkaa hyvät ihmiset vähän tutkimuksista niin käsitätte mitä on suuhygienia ja diabetes.
muistaakseni bonyfin sivuilla on tietoaEihän sellaista tilannetta voi ollakaan, ettei suussa olisi bakteereja. Ne bakteerit ovat kuitenkin ilmeisesti hyödyllisiä. Hyödylliset bakteerit tappavat vahingolliset bakteerit ja terveys säilyy. Tämä on kehon tavallinen toimintatapa. Sitä sanotaan vastustuskyvyksi.
Jos onnistuttaisiin tappamaan suusta kaikki bakteerit, niin sitä olisikin syytä pelätä. Sairaudet pääsisivät sisään suun kautta.
Suun kunto tulee kyllä selväksi säännöllisissä hammaslääkärin tarkastuksissa. Jos ei ole uusia reikiä ilmaantunut vuodessa, tilanne on hyvä. Itse olen huomannut hammasvälien puhdistuksen estävän reikiintymistä, ja tavallinen harjaus tietysti myös. - Lant1kka
os.. kirjoitti:
Eihän sellaista tilannetta voi ollakaan, ettei suussa olisi bakteereja. Ne bakteerit ovat kuitenkin ilmeisesti hyödyllisiä. Hyödylliset bakteerit tappavat vahingolliset bakteerit ja terveys säilyy. Tämä on kehon tavallinen toimintatapa. Sitä sanotaan vastustuskyvyksi.
Jos onnistuttaisiin tappamaan suusta kaikki bakteerit, niin sitä olisikin syytä pelätä. Sairaudet pääsisivät sisään suun kautta.
Suun kunto tulee kyllä selväksi säännöllisissä hammaslääkärin tarkastuksissa. Jos ei ole uusia reikiä ilmaantunut vuodessa, tilanne on hyvä. Itse olen huomannut hammasvälien puhdistuksen estävän reikiintymistä, ja tavallinen harjaus tietysti myös.Nyt sekoitetaan kaksi asiaa Hammasharjan desifioiminen ei muuta suun bakteerikantaa millän muotoa. Siis tästä ei ole kyse, vain hammasharjan desifioinnista ja sen harjasten ympärille muodostuneelle biofilmille, jota ihmis silmä ei näe, bakteerit muodostavat itsensä ympärille suojaavan biofilmin, joka ei lähde pois kuumentamalla eikä pakastamalla. Täytyy muistaa että harjakset ovat muovia jonka lämpötilan kesto on noin 52C jonka jälkeen harjasten kesto heikkenee huomattavasti.
- os..
Lant1kka kirjoitti:
Nyt sekoitetaan kaksi asiaa Hammasharjan desifioiminen ei muuta suun bakteerikantaa millän muotoa. Siis tästä ei ole kyse, vain hammasharjan desifioinnista ja sen harjasten ympärille muodostuneelle biofilmille, jota ihmis silmä ei näe, bakteerit muodostavat itsensä ympärille suojaavan biofilmin, joka ei lähde pois kuumentamalla eikä pakastamalla. Täytyy muistaa että harjakset ovat muovia jonka lämpötilan kesto on noin 52C jonka jälkeen harjasten kesto heikkenee huomattavasti.
Panin hammasharjan mikroon muovimukissa 3 minuutiksi. Se lämpeni vain hyvin vähän n.30 asteeseen. Samaan aikaan pitää ole lasillinen vettä mikrossa.
Bakteerien pituus on mikrometrien luokkaa. Mikrouunin säteilyn aallonpituus on 10000 kertaa lyhyempi. Tästä seuraa, että mikroaaltouuni tappaa bakteerit. Se kuumentaa ja repii ne kappaleiksi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bacteria
http://en.wikipedia.org/wiki/Microwave
- ,jhl
älä viitti ilmatteeks höpötyksiä mainostaa
- os..
niin olen huomannut väliharjan siinä parhaaksi. Kahdessa viimeisessä tarkastuksessa ei löytynyt yhtään reikää. Se on kyllä epätavallista. Ruokaa jää hampaiden väliin ja ne saa puhtaaksi vain väliharjalla.
Jos epäilee hammasharjassa olevan bakteereja, voi ne tappaa mikrouunissa.- kielen pesu
ja nenän valkaisu
miten vaikuttavat asiaan?
- jarusa
perssläven puhdistus on myöskin tärkeätä itse putsaan korvapuikoilla ja puhdistetulla pensalla
- äimänkäkenä täällä
Minkätakia diabeetikon hampaiden pesu on tärkeämpää kuin ns. tavallisten ihmisten?
Tai tarkemmin, miksi diabeetikolla pitää olla puhtaampi harja?- tulehdusriski
Diabeetikolla on verensokeri korkeammalla kuin terveellä ihmisellä. Tämä sokeri saa aikaan sen, että tulehdukset eivät parane välttämättä yhtä hyvin kuin terveellä. Koskee sekä suuta että kaikkia muita tulehduksia. Varsinkin tyypin yksi diabeetikoilla voi tulehdus saada verensokerit helposti tosi sekaisin.
Harjan puhtaudesta en tiedä. On riittänyt, että on huudellut hampaiden pesun jälkeen vedellä sähköhammasharjan. Lisäksi käytössä on hammaslanka. Se on yhtä tärkeä kuin hammasharja. - senkö takia
tulehdusriski kirjoitti:
Diabeetikolla on verensokeri korkeammalla kuin terveellä ihmisellä. Tämä sokeri saa aikaan sen, että tulehdukset eivät parane välttämättä yhtä hyvin kuin terveellä. Koskee sekä suuta että kaikkia muita tulehduksia. Varsinkin tyypin yksi diabeetikoilla voi tulehdus saada verensokerit helposti tosi sekaisin.
Harjan puhtaudesta en tiedä. On riittänyt, että on huudellut hampaiden pesun jälkeen vedellä sähköhammasharjan. Lisäksi käytössä on hammaslanka. Se on yhtä tärkeä kuin hammasharja.mulla kynsinauhatkin on jatkuvasti ihan vereslihalla eikä ne millään parannu?
täytyy mennä pesemään se hammasharja :) - Puhtaat hampaat
Moi
En tarkoittanut että pitäisi olla puhtaampia kuin muilla. Mutta diapetikojen on suojeltava paremmin omaa hygieniaa, kuin joka ei sairasta kyseistä sairautta. esim vuotuiset suun tarkastukset. Suomessa yleensä on huono suuhygienia, joka kolmas potee ientulehdusta.
Hammasharjoja myydään noin 8- 10 mil kpl/vuosi.
Minun lääkärini suositteli steryl Brush tapletteja, ei ole ollut suu ongelmia sen jälkeen
Katso tutkimus tuloksia Bonyfin sivuilta.
Myös helsingin Yliopisto on tutkinut ja suosittelee. - kun...
tulehdusriski kirjoitti:
Harjan puhtaudesta en tiedä. On riittänyt, että on huudellut hampaiden pesun jälkeen vedellä sähköhammasharjan. Lisäksi käytössä on hammaslanka. Se on yhtä tärkeä kuin hammasharja.ne verensokerit ovat lääkittynä normaalitasolla! Miten siinä voisi olla vaikutusta.
Sen kyllä tiedän että hampaiden tulehdukset voivat vaikuttaa herkästi esimerkiksi sydänsairauksiin. Diabeetikolla pitäisi hampaita hoitaa paremmin, mutta eipä ole mitään vaikutusta julkisen puolen hammashoitoon pääsyyn. Siellä sitä jonotetaan kiltisti muiden seassa, ei puhettakaan nopeammin hoitoonpääsyyn. - os..
kun... kirjoitti:
ne verensokerit ovat lääkittynä normaalitasolla! Miten siinä voisi olla vaikutusta.
Sen kyllä tiedän että hampaiden tulehdukset voivat vaikuttaa herkästi esimerkiksi sydänsairauksiin. Diabeetikolla pitäisi hampaita hoitaa paremmin, mutta eipä ole mitään vaikutusta julkisen puolen hammashoitoon pääsyyn. Siellä sitä jonotetaan kiltisti muiden seassa, ei puhettakaan nopeammin hoitoonpääsyyn.kun sopii määräaikaisista tarkastuksista. Kerran vuodessa tarkastus voi olla riittävä tai kerran puolessa vuodessa, jos tilanne on niin vaatii.
Ei kai kukaan voi itse päättää, milloin hampaisiin on tullut jotain hoidettavaa? Eihän ne näy eikä tunnu. - kun...
os.. kirjoitti:
kun sopii määräaikaisista tarkastuksista. Kerran vuodessa tarkastus voi olla riittävä tai kerran puolessa vuodessa, jos tilanne on niin vaatii.
Ei kai kukaan voi itse päättää, milloin hampaisiin on tullut jotain hoidettavaa? Eihän ne näy eikä tunnu.Tuollaiseen en ole päässyt Helsingissä. Kun vuosi alkaa täyttymään, pitää itse varata tarkastusaika hammaslääkärille. Viimeksi sain ajan 5 kk päähän. Lääkärin määräämät hoidot päästiin aloittamaan runsaan 6 kk kuluttua ja kaikki hoidot oli valmiit hiukan yli vuoden kuluttua tarkastuksesta. Viimeisestä käynnistä hygienistillä on kohta pari kuukautta ja pitäisi varmaankin alkaa varailla taas uutta tarkastusaikaa että tarkastusten väli jäisi alle kahden vuoden.
- diabeetikko
Bonyf
On diabetes liiton hyväksymä tuote - hammaspeikko 2
onkohan nämä hammasväliharjat , joita myydään pusseissa (eri värisiä pieniä)kertakäyttöisiä vai voiko niitä säästellä ja kuinka kauan ja kuinka usein ne vaihdetaan?
- Puhdasta tulee
Olen käyttänyt hammasväliharjoja jo useita vuosia. Käytän yhtä harjaa niin pitkään että se näyttää kuluneelta ja vaihdan sitten uuteen. Hampaiden hoito parani ratkaisevasti kun aloin käyttämään hammasväliharjaa. Olen kokeillut (mainospakkaus) myös pehmeästä muovista tehtyjä kartiomaisia "puhdistimia" mutta en innostunut niistä vaikka näkyy olevan edelleen myynnissä tavarataloissa.
Puhut eri värisistä, joten tarkoittanet niitä joissa kädensija on valmiina. Väri osoittaa harjan koon. Itse käytän apteekista ostettuja perusharjoja joissa on vain se kierretty teräslankarunko ja erillinen kädensija johon voi vaihtaa uuden harjan halutessaan. - hammaspeikko2
Puhdasta tulee kirjoitti:
Olen käyttänyt hammasväliharjoja jo useita vuosia. Käytän yhtä harjaa niin pitkään että se näyttää kuluneelta ja vaihdan sitten uuteen. Hampaiden hoito parani ratkaisevasti kun aloin käyttämään hammasväliharjaa. Olen kokeillut (mainospakkaus) myös pehmeästä muovista tehtyjä kartiomaisia "puhdistimia" mutta en innostunut niistä vaikka näkyy olevan edelleen myynnissä tavarataloissa.
Puhut eri värisistä, joten tarkoittanet niitä joissa kädensija on valmiina. Väri osoittaa harjan koon. Itse käytän apteekista ostettuja perusharjoja joissa on vain se kierretty teräslankarunko ja erillinen kädensija johon voi vaihtaa uuden harjan halutessaan.Kiitos vinkista!
- ionkj
autoklaaveissahan nuo voisi puhdistaa kuten sairaaloissakin tehdään välineille mutta hammasharja ei sitä kestä ja toisaalta on sen verran halpa hankinta esim sairaaloille kun isoissa erissä ostetaan että ei kannata ottaa edes riskejä....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674331
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684261Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112937Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv602810Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212069Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151679- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1101358- 1821286