Kyllä oli huonoja kirjoituksia, melkein kaikki. Kuinka monta kertaa pitää sanoa että, väkivalta on meidän molempien ongelma. Te jotka kirjoitatte ette, tunne niitä romaneita joilla menee hyvin. On jopa kirjoituksia, missä kirjoitetaan sairaista ihmisistä. En ymmärrä, miksi ei mene perille se että, tottakai, meillä on huumeongelma/alkoholiongelma, kuten valtaväestölläkin. Se vaan näkyy paremmin, jos lysessä on romani. Heti rekisteröidään, taas kerran romani. On myös varastamisongelma, siinäkin, kun kysessä on romani, niin se näkyy paremmin ja huomataan. Nämä ongelmat kyllä tiedostetaan ja otta päähän, kun menee kasuppaan ja myyjät kertovat ongelmasta. Se että, miksi ei laiteta romanit "aisoihin" itse. Se on täysin hullu ajatuskin. Sitä ei voi kukaan tehdä. Pitäkö viellä kerran kirjoittaa. Yhteiskunta on tehnyt halvimman ja helpoimman ratkaisun, panemaan romanit eläkkeelle, ne kun ovat, ei kaikki. Se on ollut helpoin tapa pestä käteensä romaneiden kóulutus/työllisyysasioissa. Kun on työpaikkoja, jotka ottavat romaneita työhön, niin tieto menee nopeasti eteenpäin. Yksi linjaauto yritys teki sen ja nyt on ainakin 40 romaniaa työssä. Että varokaa, Suur Helsingin aluella saatta, hyvin todennäköisesti romani ajaa linja autoa. Se siitä.
Jumalan siunausta, kaikille.
Tämän aamun viestit
7
486
Vastaukset
- merkille
muutama asia,ennenaikaiselle eläkkeelle haetaa itse,ei ketään väkisin laiteta.Koulutus on ollut täysin ilmaista kaikille jo monia vuosikymmeniä,kyse on halusta.Syyt näyttävät ongelmiinne löytyvän aina muualta.
- romani1
Selvyyden vuoksi, hieman lisätietoa. Ainakin 50 - 60 luvulla, sitä tyrkytettiin. Ensin lapsi meni koluun ja oli liian vilkas tai muuten erillainen, johtuen, sen ajan romanikodeista, missä elettiin aika sulkeunutta elämää. Sitten psykologin puheille ja 16v eläkeelle. Sitä on "harrastettu" sen jälkeenkin, paljon. Olen joutunut työni puolesta, seuramaan kyseistä asiaa ja vielä tänäpäivänäkin, sitä tapahtuu.
Toinen seikka. Romani saa olla erilainen, ei se ole vakava asia. On monenlaista romania, jotka ei seuraa kaikkia tapoja mutta, ei niitä sen takia syrjitä, poikkeuksia on niin meillä kun teilläkin. En ymmärrä, miksi Suomessa viellä on niin kova työsyrjintää. Minä joudun seuramaan sitä usein. Romanit ovat - romani1
romani1 kirjoitti:
Selvyyden vuoksi, hieman lisätietoa. Ainakin 50 - 60 luvulla, sitä tyrkytettiin. Ensin lapsi meni koluun ja oli liian vilkas tai muuten erillainen, johtuen, sen ajan romanikodeista, missä elettiin aika sulkeunutta elämää. Sitten psykologin puheille ja 16v eläkeelle. Sitä on "harrastettu" sen jälkeenkin, paljon. Olen joutunut työni puolesta, seuramaan kyseistä asiaa ja vielä tänäpäivänäkin, sitä tapahtuu.
Toinen seikka. Romani saa olla erilainen, ei se ole vakava asia. On monenlaista romania, jotka ei seuraa kaikkia tapoja mutta, ei niitä sen takia syrjitä, poikkeuksia on niin meillä kun teilläkin. En ymmärrä, miksi Suomessa viellä on niin kova työsyrjintää. Minä joudun seuramaan sitä usein. Romanit ovatRomanit jotka ovat vaikeuksiossa muiden sukujen kanssa. Silloin vanha romaninainen toimii välittäjänä ja usein päättäjänä, mutta elanto on molempien asia, nykyään. Terveisiä Reporterille.
Tämä meni vähän sekaisin johtuen, koneesta mutta, molemmissa puolissa on vikaa
Siunatuin terveisin teille kaikille!
- Romaina
"huumeongelma/alkoholiongelma, kuten valtaväestölläkin"
ööö... vai että valtaväestöllä on huume/alkoholiongelmia. Onko sulla mennyt sanat/laskut sekaisin? - .....
"Että varokaa, Suur Helsingin aluella saatta, hyvin todennäköisesti romani ajaa linja autoa"
oliko tuo uhkaus? - järkevältä.
Meikälläkin keittänyt joskus pahasti. Kun tälläinen joku vähemmistöporukka tuli esim. yhden leskiemännän kotia. Halusi käydä ulkosaunassa vähän käsiä viruttaa. Pistikin emännän sinne pönkän taa ja tyhjensi talon. Mutta täytyy ymmärtää, että ei se tietenkään niin yleistä ole, ja minäkin leimasin saman tien koko sakin.
- sattuu..
tollaset tapaukset ovat todella harvinaisia..onneksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475335Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "571981Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1381713Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella171689- 141435
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol271305Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4129081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171087Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771048Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60887