Kuka teillä pakkaa ja kuinka paljon ennen lähtöä? Millaiset matkalaukut teillä on eli kovat, pehmeät, rinkat vai mitkä? Tuleeko pakattua mukaan mitään tarpeetonta? Otatteko aina mukaan liikaa vaatteita? Onko pakkaaminen iloinen asia vai stressi? Onko tuliaisille mukana oma kassi?
Matkalaukuista ja
6
738
Vastaukset
- Mentira
pakkaa rakas ukkoseni! Minulla näet ei kestä hermot. Ennen muinoon nuoruudessa pakkasin minä ja se oli kutakuinkin perheriidan paikka, kunnes älysimme että paras olisi jos mies katoaisi lähipubiin oluselle ja minä jäisin rauhassa pakkaamaan. Rauhassa? Väännin, käännin, säädin, koettelin rytkyjä matka-askiin 100 ja 1 kertaa siinä täydellisesti onnistumatta ja sain raivokohtauksen ihan yssiksein! Ukko sanookin että kun minä suutun niin minut voisi viskata seinälle, ja jäisin sinne kynsistäni roikkumaan VAIKKA minulla ei juuri kynsiä olekaan!! Äksy akka nääs!
Ukko kävi sitten välillä ovella kurkistamassa jotta joskos kotia saisi/uskaltaisi tulla.. huomaten että paras oli luikahtaa vähin äänin vielä toisellekin oluselle. Parempi niin!
MUTTA nykyään (jo vuosikausia) minä kyllä kiltisti silitän ja viikkaan matkaan tarvittavat rätit, ja ukko sitten laittaa ne laukkuun nopeasti ilman että nokka tuhisisi! On se vaan hyvä!!
Ja että siitä pakkaamisen iloisuudesta.. Noh, itselle se on helevetinmoinen stressi, mutta ukolle ihan rutiinihomma joka hoituu käden käänteessä. On se vaan outo!!
Kovat on laukut ja ikivanhat (aikoinaan isäni ostamat), mutta hyvin vielä ainakin toistaiseksi ovat koossa kestäneet. Tuliaisille ei ole erillistä laukkua kun niitä ei juurikaan osteta, mutta pienen reppuni ahdan kyllä täyteen pähkinäsekoituksia, cd-levyjä ym. mihin olen tuhlannut.
Mukana tarpeetonta? Nykyisin juurikaan ei, kuten ei liikaa vaatepuoltakaan sillä onneksi ikä ja kokemus tuo viisautta ts. mahdollisimman vähillä rytkyillä sun muilla tamineilla matkataan.- aina vain
kaksi matkalaukkua. Pehmeitä ovat, kovat kun painaa tyhjänäkin niin paljon. Toiseen pakataan biletyskamat ja toiseen eväät.
Sotis silittää ja pakkaakin ihan kiltisti, koska muuten homma jää hoitamatta. Isännällä on taipumus matkakuumeeseen, eikä homma pysy handussa, joten...
Stressiä en koe muutoin, kuin matkalaukkuja kotona purettaessa. Tuoreessa muistissa on pyykkikoneen jumputus per eilinen päivä.
Keskiviikkona, kun pakaasit punnittiin Rodeoksen kentällä, paino oli ennätyksellisen alhainen, yhteensä 32 kg, mukana yksi kova ja toinen pehmeä laukku sisältäen myös litran "limonadia", vähän mausteita ja kosmetiikkaa. Joitain niistä vähistäkin vaatteista jäi kuitenkin käyttämättä. Erityisesti sieltä lämpimämpien vaatteiden osastosta jäi tavaraa suoraan kotona henkarille nostettaviksi.
Käsimatkatavaroita ei punnittu ja matkatoimiston mukaan se on Iberian lähtöselvityksessä enemmän satunnaista.
Lentokentiltähän ei kannata ostaa oikeastaan yhtään mitään, mutta kyllä meille tarttui vielä mukaan pullo hunajarommia, sekä junior-Sotiksen soiton jälkeen valikoima mojo-kastiketta. Ja koneesta Muumiboksi.- 2 laukkua
aina vain kirjoitti:
kaksi matkalaukkua. Pehmeitä ovat, kovat kun painaa tyhjänäkin niin paljon. Toiseen pakataan biletyskamat ja toiseen eväät.
"Toiseen pakataan biletyskamat ja toiseen eväät."
Mitkä ihmeen eväät?
Ei tulisi mieleenkään ottaa Suomesta eväitä mukaan ulkomaille lähtiessä.
- annabolena
..yksi kova iso matkalaukku (minä pakkaan) isännän hermot ei kestä pakkaamista! Pitemmälle matkalle kaksi kovaa matkalaukkua (minä edelleenkin pakkaan..). Mukana AINA liikaa vaatteita.. (minkäköhän takia?) vaikka pakkausrutiinia pitäis jo tähän ikään olla..aina reissulta palaa käyttämättömiä vaatteita viikattuina kotomaa-viikkauksiin..kun joskus oppis..stressiä en suostu pakkaamisesta ottamaan! Ajattelen mukavia asioita ja tulevaa matkaa ja sillä pakkaamisesta selviän. Tuliaiset upotellaan pyykkipussiin, käsitavarareppuun eli ei erillistä tuliaiskassia, mitä nyt joskus joku lentokentän muovinyssäkkä..
- Harkitsevainen hemmo
Viikon reissulla meillä mahtuu yhteen laukkuun kahden ihmisen tavarat. Tosin täytyy myöntää, että kerran Madeiralla alkoi lämmin garderoopi käydä vähiin, kun ennusteista huolimatta koko viikon satoi ja oli aika vilpoisaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1357167Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1254961L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa664322TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153483Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242291Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2991764Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä231515- 671485
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581438Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j581394