Olen ihastunut naiseen, jota en yksinkertaisesti voi saada. Lähes kaikki ovat kai joskus tällaisessa tilanteessa. On minulla aikaisemminkin ollut ihastuksia heteronaisiin, varattuihin, liian hyviin minulle jne. jotka ovat tavoittamattomia, mutta aina herää sama kysymys: miten tämä menee ohi, kun mikään ei tunnut auttavan? Luulin, että se oli jo ohi enkä enää ajttelisi häntä, mutta sitten se vain jotenkin palasi. En tiedä, mikä hänessä edes kiehtoo minua. Tiedän vain, että hän on nainen, jota minun ei pitäisi edes ajatella, sillä se vahingoittaa minua. Onneksi minulla on sentään sen verran vielä järkeä, etten lähde haahuilemaan paikkoihin, joissa hyvällä tuurilla saattaisin törmätä häneen, mutta ei sekään kaukana ole. Se ei vain yhtään helpottaisi oloani.
Miten te selviätte tällaisista tilanteista? Ei taida olla olemassa mitään ihastuksentappajaa, mutta pystyykö sitä edes takomaan järkeä omaan päähänsä?
Miksi ihastuminen ylipäätään on näin epärationaalista?
Tavoittamaton nainen
28
3404
Vastaukset
- jo vastauksen,
sulla on takana useita ihastuksia, ja kas, aina tulee uusia. Niin se menee. Sä olet vähän kuin kala joka haluaa saada polkupyörän, mikset keskitä energiaasi siihen että katselet muita kaloja.
- Epätodellinen
se menisikin niin. Sitä voi katsella ja katsella niitä muita kaloja, mutta kun etsivä ei löydä.
- ja epäreilua
mä itse ihastunut erääseen johon ei mitään mahiksia ja muhun ihastunut kaksi jotka ei kiinnosta mua itseeni yhtään.
Luonnollisesti koska kysymyksessä ovat tunteet. Se että ihastuu henkilöön tai asiaan, joka on saavuttamaton kertoo ihmisen haaveista, unelmista ja tarpeista olla jotain muuta tai enemmin kuin on. Ihmisillä on tavoitteita elämässään, ja tavoitteiden pohjalta syntyy tarve muuttua ja kasvaa. Heteronaiseen ihastumalla ei voi muuttua heteroksi, mieheksi tai muuttaa seksuaalisuutta niin että kaksi heteronaista voisi rakastua toisiinsa. Et ehkä ole ihastunut naiseen seksuaalisen vietin ansiosta, vaan ihastus on jotain muuta. Tarkkaile itseäsi, voit löytää syyn ja siinä samalla oppia tuntemaan itsesi paremmin.
Järki tapaa tunteen ennemmin tai myöhemmin, mutta se voi kestää kiduttavan pitkään.- Epätodellinen
että homoseksuaali nainen olisikin lesboseksuaali eli voi "todellisesti" tuntea vetoa vain lesboon?
Epätodellinen kirjoitti:
että homoseksuaali nainen olisikin lesboseksuaali eli voi "todellisesti" tuntea vetoa vain lesboon?
Haluatko tehdä ihastumisesta ja rakastumisesta seksuaalisen vähemmistön yksinoikeuden? Anyway, en ymmärrä kommenttisi tarkoitusperiä, mutta jotain taka-ajatuksiahan sinulla on.
Ihastuminen ja rakastuminen eivät ole sidoksissa seksuaalisuuteen. Ihminen voi ihastua ja rakastua vaikka punaisiin kenkiin, kissanpentuun tai naapurin liisaan.
Seksuaalisuus rajoittaa ihmisen mielikuvitusta, jos hän ei voi ihastua muuta kuin lisääntymisviettiään vastaavaan kohteeseen. - Epätodellinen
***** kirjoitti:
Haluatko tehdä ihastumisesta ja rakastumisesta seksuaalisen vähemmistön yksinoikeuden? Anyway, en ymmärrä kommenttisi tarkoitusperiä, mutta jotain taka-ajatuksiahan sinulla on.
Ihastuminen ja rakastuminen eivät ole sidoksissa seksuaalisuuteen. Ihminen voi ihastua ja rakastua vaikka punaisiin kenkiin, kissanpentuun tai naapurin liisaan.
Seksuaalisuus rajoittaa ihmisen mielikuvitusta, jos hän ei voi ihastua muuta kuin lisääntymisviettiään vastaavaan kohteeseen.ensimmäisessä viestissä tähän:
"Heteronaiseen ihastumalla ei voi muuttua heteroksi, mieheksi tai muuttaa seksuaalisuutta niin että kaksi heteronaista voisi rakastua toisiinsa. Et ehkä ole ihastunut naiseen seksuaalisen vietin ansiosta, vaan ihastus on jotain muuta."
Ajatus siitä, että heteronaiseen ihastuminen olisi jotakin muuta kuin seksuaalista ihastumista, merkitsee sitä, että se olisi jollakin tavoin epäaitoa ihastumista. Tämä johtaa taas ajatukseen siitä, että aitoa ihastumista voi olla vain lesbon ja lesbon tai heteron ja heteron välillä. Eli jokin ihmeellinen voima johdattaisi lesbon ihastumaan kaikista tarjolla olevista naisista aidosti vain toisiin lesboihin, ja kuvitelma ihastumisesta muihin olisi siis vain halua olla hetero. Tuohan on aika mystisuskoinen ja herttaisen heteronormatiivinen ajatus. Vai tarkoititko sittenkin jotain muuta?
"Ihastuminen ja rakastuminen eivät ole sidoksissa seksuaalisuuteen. Ihminen voi ihastua ja rakastua vaikka punaisiin kenkiin, kissanpentuun tai naapurin liisaan."
Seksuaalinen ihastuminen ja rakastuminen ovat sidoksissa nimenomaan seksuaalisuuteen. On eri asia olla romanttisessa mielessä ihastunut naiseen, kaverimielessä ihastunut naiseen tai ihastunut kenkiin.
"Seksuaalisuus rajoittaa ihmisen mielikuvitusta, jos hän ei voi ihastua muuta kuin lisääntymisviettiään vastaavaan kohteeseen."
En ymmärrä tätä. Mikä on lesbona minun "lisääntymisviettiäni" vastaava kohde? Kykenen lisääntymään, kuten muutkin naiset, vain miehen kanssa, mutta tunnen romanttista kiinnostusta yksinomaan naisiin. - Epätodellinen
Epätodellinen kirjoitti:
ensimmäisessä viestissä tähän:
"Heteronaiseen ihastumalla ei voi muuttua heteroksi, mieheksi tai muuttaa seksuaalisuutta niin että kaksi heteronaista voisi rakastua toisiinsa. Et ehkä ole ihastunut naiseen seksuaalisen vietin ansiosta, vaan ihastus on jotain muuta."
Ajatus siitä, että heteronaiseen ihastuminen olisi jotakin muuta kuin seksuaalista ihastumista, merkitsee sitä, että se olisi jollakin tavoin epäaitoa ihastumista. Tämä johtaa taas ajatukseen siitä, että aitoa ihastumista voi olla vain lesbon ja lesbon tai heteron ja heteron välillä. Eli jokin ihmeellinen voima johdattaisi lesbon ihastumaan kaikista tarjolla olevista naisista aidosti vain toisiin lesboihin, ja kuvitelma ihastumisesta muihin olisi siis vain halua olla hetero. Tuohan on aika mystisuskoinen ja herttaisen heteronormatiivinen ajatus. Vai tarkoititko sittenkin jotain muuta?
"Ihastuminen ja rakastuminen eivät ole sidoksissa seksuaalisuuteen. Ihminen voi ihastua ja rakastua vaikka punaisiin kenkiin, kissanpentuun tai naapurin liisaan."
Seksuaalinen ihastuminen ja rakastuminen ovat sidoksissa nimenomaan seksuaalisuuteen. On eri asia olla romanttisessa mielessä ihastunut naiseen, kaverimielessä ihastunut naiseen tai ihastunut kenkiin.
"Seksuaalisuus rajoittaa ihmisen mielikuvitusta, jos hän ei voi ihastua muuta kuin lisääntymisviettiään vastaavaan kohteeseen."
En ymmärrä tätä. Mikä on lesbona minun "lisääntymisviettiäni" vastaava kohde? Kykenen lisääntymään, kuten muutkin naiset, vain miehen kanssa, mutta tunnen romanttista kiinnostusta yksinomaan naisiin.tämä ei suoranaisesti liity omaan tilanteeseeni, sillä en ole missään sanonut, että nainen olisi hetero.
Epätodellinen kirjoitti:
ensimmäisessä viestissä tähän:
En ymmärrä tätä. Mikä on lesbona minun "lisääntymisviettiäni" vastaava kohde? Kykenen lisääntymään, kuten muutkin naiset, vain miehen kanssa, mutta tunnen romanttista kiinnostusta yksinomaan naisiin.Selkokielen ja metaforan ero on vaikeasti käsitettävissä jos ei ole perehtynyt esimerkiksi lyriikan kielioppiin. On ymmärrettävää että assosiaatiot ovat vaikeita ymmärtää muulla kuin äidinkielellä. Ja tietysti meillä suomalaisilla niin kuin kaikilla muillakin on erilaisia ja tasoisia kielellisiä ilmaisuja jotka eivät aukea jos ilmaisut eivät ole opittuja tai entuudestaan tuttuja. Yksinkertaisin esimerkki tästä ovat murteet, mutta tietysti kieli jakautuu myös ns. aku ankka kieleen ja hiukan kehittyneempään kielen muotoon. Oppisuunnittain kieli sisältää erilaisia aspekteja kuten lakiin, talouteen, tekniikkaan tai lääketieteeseen liittyvät niille ominaiset sanastot ja ilmaisut.
Olen pahoillani että en osaa ilmaista itseäni selkokielellä ja ymmärrettävästi. On tiettyjä asioita jotka tekevät meistä ihmisistä niin erilaisia ettemme enää ymmärrä toisiamme. - Epätodellinen
***** kirjoitti:
Selkokielen ja metaforan ero on vaikeasti käsitettävissä jos ei ole perehtynyt esimerkiksi lyriikan kielioppiin. On ymmärrettävää että assosiaatiot ovat vaikeita ymmärtää muulla kuin äidinkielellä. Ja tietysti meillä suomalaisilla niin kuin kaikilla muillakin on erilaisia ja tasoisia kielellisiä ilmaisuja jotka eivät aukea jos ilmaisut eivät ole opittuja tai entuudestaan tuttuja. Yksinkertaisin esimerkki tästä ovat murteet, mutta tietysti kieli jakautuu myös ns. aku ankka kieleen ja hiukan kehittyneempään kielen muotoon. Oppisuunnittain kieli sisältää erilaisia aspekteja kuten lakiin, talouteen, tekniikkaan tai lääketieteeseen liittyvät niille ominaiset sanastot ja ilmaisut.
Olen pahoillani että en osaa ilmaista itseäni selkokielellä ja ymmärrettävästi. On tiettyjä asioita jotka tekevät meistä ihmisistä niin erilaisia ettemme enää ymmärrä toisiamme.selkokieli ja meafora eivät ole toistensa vastakohtia. Kielessä on aina olemassa myös metaforinen ulottuvuus. Itsensä ilmaiseminen ymmärrettävästi on aina vaikeaa, mutta toivottavasti opit sen ajan myötä. Toivotan onnea.
- kaipaat naista
joka on sulle vahinngollinen!?
- Epätodellinen
tarkoittanut sitä, että se nainen vahingoittaa minua, vaan hänen ajattelemisensa vahingoittaa minua, sillä en todennäköisesti voi saada häntä. Sitä juuri itsekin mietin, että miksi kaipaan. Miksei ihastuminen voi tulla silloin kun haluan ja sellaiseen ihmiseen kuin haluan? Se kun tietäisi :)
- juustopä䨨¤
ostaa napin,jota painamalla saan ihastuksen katoamaan ajatuksisista?
- kuules
semmosia nappeja löytyy,mutta niistä katoaa kaikki muutkin ajatukset...
- auttaa,sun pitää vaan
jaksaa,tee ja touhua kaiken laista,vähäsen helppii,ehkä mut kauheeta ja samalla ihanaa toi tilanne.
- ...........
Kaikenlaista on yhdyslause.
- ohi ei
vaikka mitä tekisin...
- taitaa olla
sulle vaan fantasiaa. mulle kävi samoin jokin aikaa sitten. ei mennyt minuuttiakaan ettenkö olisi haaveillut ihmisestä. kutkuttava tunne. noh, sain tilaisuuden tutustua häneen. mun fiilikset lopahti rysäyksellä alas. eli ehkä sunkin kannattaa tutustua ihastuksesi todelliseen persoonaan. :)
- jos...
ihastuu sitä enemmän mitä enemmän häntä oppii tuntemaan.
Puhun vuosista, en minuuteista, tunneista tai päivistä. - Epätodellinen
hän on minulle fantasiaa, sillä en oikeastaan tunne häntä. Hän on kuitenkin minulle tavoittamaton, joten en luultavasti edes pääse tutustumaan häneen kunnolla. Voi olla, että se on jopa parasta, vaikka toisaalta olisi ihan hyvä, jos saisi, samoin kuin sinä tunteet hetkessä "rysähtämään" alas. Toisaalta siinä voisi käydä toisinkin, joten ehkä pitää vain kitua tämä loppuun.
- aika paha
jos... kirjoitti:
ihastuu sitä enemmän mitä enemmän häntä oppii tuntemaan.
Puhun vuosista, en minuuteista, tunneista tai päivistä.tilanne, mutta sun tilanteessa kannattaa ottaa asiasta selvä kertakaikkiaan. et voi kuluttaa elämääsi epätietoisuudessa.
- ----------------
aika paha kirjoitti:
tilanne, mutta sun tilanteessa kannattaa ottaa asiasta selvä kertakaikkiaan. et voi kuluttaa elämääsi epätietoisuudessa.
En käsitä vieläkään miten on mahdollista tulkita toisen olemusta, käyttäytymistä niin väärin...että "päästin" itseni ihastumaan.
Kun kerroin tunteistani, hän sanoi että viis niistä, ystävyys on ikuista.
Odotan että pääsen joskus siihen vaiheeseen. - ja kuulin muilta hänestä,
Epätodellinen kirjoitti:
hän on minulle fantasiaa, sillä en oikeastaan tunne häntä. Hän on kuitenkin minulle tavoittamaton, joten en luultavasti edes pääse tutustumaan häneen kunnolla. Voi olla, että se on jopa parasta, vaikka toisaalta olisi ihan hyvä, jos saisi, samoin kuin sinä tunteet hetkessä "rysähtämään" alas. Toisaalta siinä voisi käydä toisinkin, joten ehkä pitää vain kitua tämä loppuun.
jotka tunsivat hänet hyvin, niin ihastumiseni katosi ja ymmärsin, että muut puhuivat totta. Ihastuminen voi myös muuttua joksikin vihantapaiseksi. Sitä en toivo kenellekään.
- Tutustuttu on tarpeeksi.
Sitä ei voi löytää, mitä ei ole. Vai voikoooooooooo??
- = kuollut
ei kai ?jos nainen elää,anna palaa tai lopeta suhde kokonaan,mikä estää ?
- Hävettää muaki
Perustetaanko katkerien naisten kerho niille, jotka ei saa sitä mitä haluaa. Ihan oikeasti, maailma vaan vittuilee: haluat jotain, sitä et saa. Mua ainaki alkaa jo vähä naurattaa, mutta eniten ottaa aivoon se fakta, että jos tilaisuus tulisi ja toinen vastapuoli lähtisi vastaan, ni mukanahan sitä olis. Kaikista tyhmin olo tulee kun tajuaa olevansa toisen ohjailtavissa. Jos ei kiinnosta, niin etäisyys on pidettävä ja heti jos toinen kutsuu luokse, ni sitähän mennään. Ihastuminen tekee ihmisistä koiria. Mä en edes haluais nappia jolla lopettaa kiinnostus, vaikka inhoan sitä, että menen tykästymään liikaa. Haluan napin, jolla saan haluamani ihmisen lämpeemään takasin. Että terve.
- on hetero
, kunnes muuttuu lesboks ;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872