Yhtä hulluutta

Kyllästynyt lehtori

Olen toiminut jo useita vuosia yliopiston lehtorina, mutta tämä on ensimmäinen kerta kun alkaa todella kyrsiä.

Muutamia vuosia meillä on ollut mustaihoisia opiskelijoita. Ei siinä mitään, mutta nämä opiskelijat käyvät vähän väliä työhuoneessa juttelemassa ja vaatimassa että pitäisi päästä kursseista läpi ilman että tekevät tenttiä/harjoitustyötä.

Sitten kävi niin että annoin yhdelle mustaihoiselle tentistä hylätyn, tämä kävi useamman kerran valittamassa työhuoneessa. Ei siinäkään mitään, opiskelijat saavat kyllä aina tulla valittamaan, jos siltä tuntuu.

Mutta sitten tuli laitoksen johtaja kyselemään arvosteluperusteistani, että olen kuulemma antanut jollekin hylätyn ja epäillään että rasismin takia???? Hä? että mitä, minä annan opiskelijoille hylätyn jos ei kerran mitään osaa. Laitosjohtaja tyytyi vastaukseen, mutta varoitti että olen tarkkailussa.

Sitten tuli rehtorin lakeija juttusille, ei itse rehtori, mutta henkilö jonka jokainen tietää rehtorin rotwaileriksi. Hän syytti minua rasismista kun olen antanut eräälle ulkomaalaisperäiselle (yliopiston mainosprosyyrissäkin) esiintyneelle henkilölle kurssista hylätyn.

Vastasin että olen vuosien varrella antanut ties kuinka monta hylättyä suomalaisille opiskelijoille, jos eivät kerran ole mitään osanneet, eikä kukaan ole suuremmin valittanut. Vastaan tuli ties minkälaista haukkua ja uhkausta, että kun yliopistouudistus astuu voimaan olen kuulemma ensimmäisenä irtisanottavien jonossa.

Että näin kivaa on monikulttuurisuus Suomen yliopistoissa.

7

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rasismi

Näyttää siltä että "rasismi" kääntyykin oman maan
      kansalaisia vastaan.
      Oliskohan tuossa samasta kysymys mihin itse törmäsin joskus aiemmin. Liittyen rahoitukseen ja ulkopuolisiin tahoihin. Siittä johtuen moinen "yliherkkyys". Joten asian todelliset juuret voivat olla itseasiassa syvemmällä. Tarkoitan sitä hallinnollista puolta. Erään laista hyväksi
      käyttöä tuokin. Koita jaksaa, mitä ratkaisuja sitten teetkin.

• dsfsg

Ihan tällä puolella näyttöä hermostuin tuosta tapauksestasi. Jos irtisanominen tulee, niin käy ilmanmuuta taistoon, oikeusteitse. Ei tällaista epäoikeudenmukaisuutta voi eikä saa hyväksyä. Voimia sinne, toivottavasti jaksat hakea oikeutta. Ja älä pyörrä päätöstäsi painostuksen edessä, hylsy on hylsy, ihonväristä riippumatta.

• ...

Todella uskottavaa. Eiköhän tuo monikulttuurisuuskriittinen kannanotto tuossa lopussa kerro kaikille, mistä tässä on oikeasti kysymys.

• Kettuuntunut

Onneksi olkoon!

Olet juuri kohdannut loistavan esimerkkitapauksen "positiivisesta" syrjinnästä!

Tätä ei vielä ole institutionalisoitu, mutta eiköhän sekin aika pian koita!
      Kuinka hienoa, että laitoksellanne tulevaan on varauduttu ottamalla periaatteet käytäntöön jo etukäteen. Olette edelläkävijöitä uudessa, monikulttuurista värisevässä Suomessa.

Vakavasti ottaen: on todella sairasta, että nämä "rasisiminvastaiset" pellet ovatkin tosiasiassa rasisteja käänteisesti. Toivotan sinulle onnea, vaikka varmasti vaikeaa tulee olemaan.

• lehtori minäkin

Mikä sinua ärsyttää? Ihonväri vai laiskuus vai niiden yhdistelmä? Miten suhtaudut näihin vaihto(?)opiskelijoihin? Ihan rehellisesti siis..

• sic!

Siis oletko lehtori yliopistolla vai yliopistonlehtori? Kaksi eritasoista virkaa.
      Rehtorilla tuskin liikenee aikaa lähetellä edes 'lakeijoitaan'setvimään jonkun tenttivastauksia, haiskahtaa pahasti tämä stoori... Ja 'rotwailer' kirjoitetaan 'rotweiler', luulisi korkeakoulututkinnon (joka on edellytyksenä e.m. virkoihin) suorittaneen henkilön osaavan edes oikeinkirjoituksen. Samoin, 'prosyyri' lienee brosyyri...?
      Provo mikä provo.

• fm-englanti

Ei vierasperäisten sanojen kirjoitusvirheet jossain Suomi24:n keskustelupalstan nettikirjoittelussa kerro mitään kenenkään pätevyydestä. Vaikka voihan tuo silti provo ollakin.

Itse asiaan. Kyllä ihan "kotoperäisetkin" opiskelijat osaavat vonkua, että kurssin voisi päästä läpi ilman tenttiä ynnä muuta vastaavaa. Tämä kokemus tosin ammattikorkeakoulusta, ei yliopistosta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      103
      6673
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5037
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3289
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      31
      3158
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2338
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1696
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1331
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1282
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1196
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      964
    Aihe