Mitä tässä pitäisi tehdä ?

61 v.

Nyt kun eletään tätä talouden taantuman aikaa vai pitäisikö puhua ihan lamasta niin yhteen seikkaan olen kiinnittänyt huomiota.
Postiluukusta pukkaa yhä enemmän mainoksia jossa
yritetään ihmiset saamaan kuluttamaan enemmän ja enemmän. Erityisen aktiivisia ovat kodinelektroniikkaa myyvät yritykset-pitäisi ostaa koko ajan uusia vimpaimia. Tarjoukset ovat aivan huikeita-jos et heti nouse sohvalta jäät ilman!
Myös kaikki kaikki kodin huonekalut pitäisi uusia kerralla!
Kyllä kai se taka-ajatus on se, että sukanvarressa olevat eurot vain kulutukseen niin
työpaikat säilyvät ???.
Mutta kun minä ainakin olen tottunut ostamaan vain todelliseen tarpeeseen.
Just tällä hetkellä voisi olla käyttöä "nenäkar-
vatrimmerille". Tarjouksessa 9 euroa!!!.
Tällainen vuodatus tällä kertaa.

9

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samantha1

Saa kantaa selkä vääränä paperinkeräykseen näitä mainoksia. En edes avaa enkä lue niitä. Huonekaluliikkeiden mainoksista saa jo päälle päin sellaisen käsityksen, että maksavat minulle päin kun käyn hakemassa jotain roinaa nurkkiini pölyttymään. Muuten kieltäisin koko mainosten jakamisen, mutta vievät pian postilaatikon kauemmaksi jos ei mitään postia tule. Laskuja kyllä silloin tällöin. Viikkolehtien tilaukset olen jo lopettanut aivan tarpeettomina. Julkkisjutut eivät jaksa kiinnostaa

• on lappu,

jossa lukee: Ei mainoksia, kiitos. Päivälehdet luen netissä, joten niidenkin mainokset jää lukematta/näkemättä.
      Ostan sitten vasta uutta, kun joku vempain hajoo. Astioitakin on ihan liikaa, samoin kaikkee muuta taloustavaraa ja liinavaatepuolta. Olen aika huono mainonnan kohde. Kännykkä tarvis kyllä vaihtaa vähän isompinäyttöseksi, kun en aina meinaa nähdä sitä tekstiä.

• tämä hirveä mainostaminen? Ensin joku mainostoimisto suunnittelee mainoksen, sitten moniväripainatus painotalossa.Ja sitten posti ottaa kappalehinnan joka lapusta jonka kuljettaa.
        Ei oiken ole tietoa paljonko se nykyään maksaa. mutta se oli tosi kallista jo viisitoista vuotta sitten, kun jouduin joskus ilmoituksia laittamaan.Ja sitten ihmiset kantaa ne paperikeräykseen,ja mainonnasta tulevat kulut lisätään tuotteiden myynti hintoihin. Kyllä sitä on löysää rahaa liikkeellä!

• "rumba" jäisi pois
        marja-liisa41 kirjoitti:

tämä hirveä mainostaminen? Ensin joku mainostoimisto suunnittelee mainoksen, sitten moniväripainatus painotalossa.Ja sitten posti ottaa kappalehinnan joka lapusta jonka kuljettaa.
        Ei oiken ole tietoa paljonko se nykyään maksaa. mutta se oli tosi kallista jo viisitoista vuotta sitten, kun jouduin joskus ilmoituksia laittamaan.Ja sitten ihmiset kantaa ne paperikeräykseen,ja mainonnasta tulevat kulut lisätään tuotteiden myynti hintoihin. Kyllä sitä on löysää rahaa liikkeellä!

niin monta työtöntä taas olisi eli en sanoisi työntekijöiden palkkoja löysäksi rahaksi.

• O - Orvokki
        marja-liisa41 kirjoitti:

tämä hirveä mainostaminen? Ensin joku mainostoimisto suunnittelee mainoksen, sitten moniväripainatus painotalossa.Ja sitten posti ottaa kappalehinnan joka lapusta jonka kuljettaa.

nykyaikana mainostaa, jos haluaa jotain myydä. Mainostamisen lopettaminen taantuman aikana voisi nopeuttaa monen yrityksen alamäkeä.

Voitko sinä väittää, etteivät mainokset olisi koskaan vaikuttaneet omiin ostosten tai ostopaikkojen valintoihisi?

Itse en niitä myöskään paljon lue, mutta kalliimpia kodin hankintoja suunnitellessani luon käsityksen hintatasosta ja valikoimista kotona mainosten perusteella ennen kuin lähden liikkeelle. Saatan myös joskus lähteä ruokaostoksille kauppaan, joka ilmoittaa myyvänsä jotain tarvitsemaani erityisen edulliseen hintaan.

Mainosten työllistävästä merkityksestä on jo monia hyviä kommentteja, joten en enää lisää omaani niihin.

• beessisloggi

tarvitse tehdä?

Hyvä, etteivät mainostajatkaan ole vielä joutuneet mitään tekemään. Kaipa nuo postiluukusta putoavat mainokset jo itsessään työllistävät aika tavalla ihmisiä, vaikka eivät ostajia saisikaan liikkeelle.

En minä ole huomannut mainosten lisääntyneen, samoilta mainostajiltahan noita on tullut jo vuosia.
      Mekin, jotka yleensä laittamme ne suoraan paperikeräykseen, saatamme juuri näinä aikoina niitä vähän tutkiakin.
      Nythän on hyvä aika tehdä hankintoja, jotka joka tapauksessa olisi tehnyt.
      Ne, joiden tuloihin ei taantuma vaikuta, kuluttanevat edelleen. Osa saattaa jopa muuttaa kulutustaan ja painotuksia, tukeakseen suomalaista yrittäjää.

• mainostaa,

useimmat mainokset menevät lukematta paperinkeräykseen.
      Tavaraa kaapit pullollaan, useimmat täysin käyttämättömiä vuodesta toiseen.

Kyllä mainostajat keksivät mukatarvistuotteita, jos heitä kuuntelee.

Kierros kierrätyskeskuksessa näyttää, sieltä saa vaikkapa vuosikymmenten suosikin, leipäkoneen parilla eurolla.

• meirikki

Mieti , ostatko sukat vai lähdetkö Hawikille?

• pe60

Täytyyhän,valmistettu/myytävä tuote esitellä.

Entäpä,jos menisit,hyvään ruokaravintolaan eikä
      siellä oliskaan,esim ruokalistaa?Tai kaupan tavarat olis jossakin takahuoneessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe