Olen alle 40-vuotias ja minulla todettiin viisi vuotta sitten lonkan nivelrikko. Viime kuukausina lonkka on ollut hyvin kivulias liikkuessa. Paino nousee kun ei pysty liikkumaan kuin muutamia satoja metriä. Paino ei saisi nousta mutta mitä tehdä kun liikkuminen yhtä tuskaa ja ruoka maistuu hyvälle. Loppukuusta menen kontrolliin ortopedille. Tk lääkäri sanoi että leikkausta ei harkita koska olen liian nuori. Tekonivel jouduttaisiin uusimaan jossain vaiheessa. Jos jollain vastaavia kokemuksia, kysyisin miten pärjäätte vihlovan kivun kanssa? Minkä nimistä lääkettä käytätte? Minulle annettu vain paracetamolia 1 g kerralla. Ei tuo liikkumiskipuun auta.
Lonkan nivelrikko
4
2056
Vastaukset
- jotakin apua
Hei!
Mulle kirjoitettiin juuri mobic 15mg yhdessä panacodin kanssa ( tai ilman jos kivut sallii ). Luin juuri, että se on yleisesti käytetty nivelrikkolääke (tulehdussellainen). Ketorin 100mg myös on auttanut aikaisemmin. Aika mieto tuo sinun lääkitys, mutta aina sen parempi jos ei tarvii vahvoja lääkkeitä. Itse otan panacodia heti aamuisin, koska se liikkeelle lähtö on vaikeaa kankeuden takia. Pelkällä panadolilla en päivääni saisi sujumaan kivuitta, enkä liikkumaan. Toivottavasti tästä oli jotakin apua.- kivulias...
Täytyy kysyä ortopediltä tuosta panacodista.
- Lonkkavaivainen
Minulta leikattiin toinen lonkka vuoden vaihtessa, luojalle kiitoss. Söin melkein vuoden Arcoxia 120 mg, Panacodia loppuaikoina Tramalia ja Voltaren trapidia (ovat ns huumereseptillä)
Nyt lonkka voi hyvin mutta toinen keljuilee nyt vuorostaan joten ei se tähän lopu tämä ilo - Robotti rops
Lonkkavaivainen kirjoitti:
Minulta leikattiin toinen lonkka vuoden vaihtessa, luojalle kiitoss. Söin melkein vuoden Arcoxia 120 mg, Panacodia loppuaikoina Tramalia ja Voltaren trapidia (ovat ns huumereseptillä)
Nyt lonkka voi hyvin mutta toinen keljuilee nyt vuorostaan joten ei se tähän lopu tämä iloMinulle laitettiin toiseen lonkkaan keinonivel 27-vuotiaana ja toiseen 41 vuotiaana.
Mitä pitempään pärjää omilla lonkillaan sen parempi, koska nivelet kestävät noin 10 vuotta jonka jälkeen se on uusittava. Minulle on tehty toiseen lonkaan asennus, varren vaihto, nupin vaihto ja koko kupin vaihto eli 4 kertaa operoitu. Toinen keinonivel on ollut 5,5 vuotta ja kohta on edessa muovisen kupin uusiminen joka kuluu pikkuhiljaa.
Kun liikuntakyky rajoittuu ja on leposärkyä niin kyllä se keinonivelen asennus alkaa olla ajankohtainen, että elämänlaatu paranee oli sitten kuinka nuori hyvänsä. Itse en olisi kestänyt 27 vuotiaasta tähän päivään ilman keinoniveltä. Selkä ja polvet kärsii nilkuttamisesta ja nyt onkin polvikin kulunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455080Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481269Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101199- 131133
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76979Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57789Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763