3-5 vuotta

Dead man walking?

Onko mulla mahdollisesti ALS kun koko kropan lihakset nykii sekä levossa että ihan istumatyössä. Eniten kuitenkin maatessa ja yöllä/illalla. Alkoi olkapäästä, ja nyt lähes puolen vuoden jälkeen se on levinnyt kaikkialle paitsi pään alueelle.
Lihasheikkoutta ei ole ilmennyt eikä esineiden putoilua tms. Magnesiumia syön pelkästään tableteista 600mg sitraattina ja oksidina.
Luin, että diagnoosista olisi n. 3-5v elinaikaa.

12

794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö*80*

ALS tunnusomaisimmat ensimmäiset oireet on puheenpuuroutuminen ja huomattava lihasheikkous. Ei sulla oo ALS:ssia

• Rev.McMoon

kokeile luopua siitä täysin vuodeksi.

• alkup. kirjoittaja

olen juonut kahvia aina ilman tällaisia oireita. Voisihan tuota kokeilla. Todennäköisesti oireeni lisääntyvät jo siksi, että stressaan niitä. Neurologille varasin kuitenkin ajan varmuuden vuoksi.

• Rev.McMoon
        alkup. kirjoittaja kirjoitti:

olen juonut kahvia aina ilman tällaisia oireita. Voisihan tuota kokeilla. Todennäköisesti oireeni lisääntyvät jo siksi, että stressaan niitä. Neurologille varasin kuitenkin ajan varmuuden vuoksi.

oireet syntyvät hyvin hitaasti, jopa vuosien viiveellä, ne poistuvat myös hitaasti. Fyysiset oireet alkavat helpottaa viikossa tai parissa täydellisen lopettamisen jälkeen, mutta kokonaan poistumiseen voi mennä vuosi tai pari, riippuen aiheutuneista aivo- ja ääreishermoston vaurioiden vakavuudesta, sekä kehoon kertyneiden kofeiinijäämien määrästä.

• tyttö*80*
        alkup. kirjoittaja kirjoitti:

Itse "kärsin" samasta ongelmasta ja kysyin neurologilta tätä, pelkäsin kans als:sia. neurologi vaan naurahti ja sanoi että ei todellakaan ole als, ja käski näyttää kohdan missä nykinöitä näkyy, sanoi että niitä menee ympäri kehoa niin sanoi että jos on als niin se on ihan kokoaikaista nykinää ympärikehoa eikä sellaisia yksittäisiä näkinöitä

• Näköjään sopii kaikkeen.Ihm...

Mikähän pakkomielle tuo kofeiinista vouhkaaminen on????.On se kumma "lääke",kun jätät sen pois,niin maailma pelastuu.

• tpi
        Rev.McMoon kirjoitti:

oireet syntyvät hyvin hitaasti, jopa vuosien viiveellä, ne poistuvat myös hitaasti. Fyysiset oireet alkavat helpottaa viikossa tai parissa täydellisen lopettamisen jälkeen, mutta kokonaan poistumiseen voi mennä vuosi tai pari, riippuen aiheutuneista aivo- ja ääreishermoston vaurioiden vakavuudesta, sekä kehoon kertyneiden kofeiinijäämien määrästä.

"kehoon kertyneiden kofeiinijäämien " etenkin tästä kunnon viitteet olisivat paikallaan.
        Kyllä kofeiinista voi haittaa olla, ja voi pahentaa nykinöitä, mutta ei siitä mitään vuosien haittoja tule, eikä se koko neurologian kaikkia vaivoja selitä, niinkuin täällä ilmeisesti jokin vinksahtanut kuvittelee.

• Rev.McMoon
        tpi kirjoitti:

"kehoon kertyneiden kofeiinijäämien " etenkin tästä kunnon viitteet olisivat paikallaan.
        Kyllä kofeiinista voi haittaa olla, ja voi pahentaa nykinöitä, mutta ei siitä mitään vuosien haittoja tule, eikä se koko neurologian kaikkia vaivoja selitä, niinkuin täällä ilmeisesti jokin vinksahtanut kuvittelee.

linkkejä tutkimuksiin, joiden perusteella itse olen perehtynyt asiaan oireitteni lisäksi.

Denaro et al totesi 1990 kofeiinijäämien kertymisen kehoon ja sen, että se aiheuttaa vaikutuksia, joita aivojen toleranssimekanismi ei kykene estämään, eli oireilua.

Kofeiini aiheuttaa nykinää ja muutakin vaurioittamalla keskushermoston kemiallista tasapainoa ja soluja hyvin laaja-alaisesti. Lihasten ja ääreishermoston vauriot syntyvät kofeiinin kohottaman adrenaliinin käyttäessä lihasten natrium-kalsiumpumppuja kaiken aikaa ylikierroksilla. Tarpeeksi pitkään jatkuneen altistuksen jälkeen lihakset alkavat hajota.

Koska pahimmat vauriot tapahtuvat keskushermoston tasolla, kehittyvät oireet hyvin monen osatekijän vaikutuksesta hyvin eri puolille kehoa ja vaikuttavat moniin eri järjestelmiin, kuten suolen toimintaan, luurankolihaksiin, sydämeen ja verenkiertojärjestelmään, psyykeen jne. Se, millaisia oireita esiintyy, riippuu kai eniten perintötekijöistä, ainakin minulle ja isälleni kofeiini aiheutti hyvin samankaltaisen oirekuvan.

• perustuu

ohjeesi luopua kofeiinista vuodeksi?

• Rev.McMoon
        perustuu kirjoitti:

ohjeesi luopua kofeiinista vuodeksi?

lääketieteellisiin tutkimuksiin ja omakohtaiseen kokemukseen.

• entäpä
        Rev.McMoon kirjoitti:

lääketieteellisiin tutkimuksiin ja omakohtaiseen kokemukseen.

jos joku sairas/sairastunut ihminen uskoo sinua eikä mene lääkäriin. Ja vuoden päästä todetaan, että kaikki onkin jo liian myöhäistä.

Ihan näin teoreettinen kysymys; otatko vastuun?

• Näköjään sopii kaikkeen.Ihm...
        entäpä kirjoitti:

jos joku sairas/sairastunut ihminen uskoo sinua eikä mene lääkäriin. Ja vuoden päästä todetaan, että kaikki onkin jo liian myöhäistä.

Ihan näin teoreettinen kysymys; otatko vastuun?

Olet oikeassa Okei,olen samaa mieltä kanssasi ja peräänkuulutan vastuun ottoa.--Ei yksi asia voi kaikkea selittää.Mene kofeiinstä "vouhkaava" lääkäriin ja kerro sitten mitä sinulle vastattiin.Sanookohan lääkäri kofeiinin olevan "lääke" joka sairauteen.Jos niin,niin kannathan myös vastuun ja jatkat neuvojas,ellei,vaihtaisiko aihetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5199
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      76
      4696
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      86
      2933
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2464
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      24
      1860
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1429
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe