Kuinka helppoa on saada Ylivieskasta yksiö tai pieni kaksio? Ja paljonko keskimäärin joutuu tällaisesta maksamaan vuokraa? Kannattaako asuntoja lähteä hakemaan ennemmin yksityisten kautta vai kaupungin vuokra-asunnoilta?
Asunto Ylivieskasta?
23
3416
Vastaukset
- että asuntoa
Voit myös hakea kaupungin kautta, mutta turha on työsi. Mikäli nyt jostain kumman syystä sattuisitkin sieltä kämpän saamaan sijaitsisi se varmasti Kaisaniemessä, johon en neuvoisi ketään muuttamaan.
Väsää rivi-ilmoitus Kalajokilaaksolehteen keskiviikko päivän numeroon, koska se on laajalevikkisin ko. julkaisun numero.
Ylivieskassa on runsaasti yksityisten sijoitusasuntoja, joita he vuokraavat.
Pitäisin pienenä ihmeenä, ellei tärppää.- Muutto mielessä
Tutustuin juuri asuntohakemukseen,älyttömiä kysymyksiä.
Vuokratasoa haluaisin minäkin tiedustella yksityiseltä esim.saunallinen rivitalo kaksio? - sijainnista
Muutto mielessä kirjoitti:
Tutustuin juuri asuntohakemukseen,älyttömiä kysymyksiä.
Vuokratasoa haluaisin minäkin tiedustella yksityiseltä esim.saunallinen rivitalo kaksio?koosta ja iästä, mutta siinä 400-600 euron välillä/kk sähkö, vesi, autopaikka.
- Muutto mielessä
sijainnista kirjoitti:
koosta ja iästä, mutta siinä 400-600 euron välillä/kk sähkö, vesi, autopaikka.
Kiitos tärkeästä tiedosta!
mikäs kaisaniemessä vialla? vaikka rauhaton alue onki niin eikö sieltäki oo suurin osa lähteny lusimaan, minä kait olisin sieltä hakenu kämpän ellen ois nopeammin saanu muualta.
- ootko mennyt sekaisin
voihan sitä kulkea kotipaikkakunnaltakin, mikä pakko on muuttaa???
- asunnon löytänyt
Minä muutin tänne, koska työpaikka järjestyi täältä. Aina ei ole mahdollisuutta asua juuri siellä, missä haluaa. Joskus on tehtävä kompromissejakin asumisen suhteen. Monet haluaisivat asua idyllisissä maalaiskunnissa, mutta valitettavan tosi-asia on, että tällaisissa pitäjissä harvemmin on työpaikkoja. Siksi monet joutuvat muuttamaan. Itelle merkkasi muuttamisessa eniten se, mistä sain mielekkäimmän työpaikan ja toisena tulee kaupalliset palvelut ja harrastusmahdollisuudet.
Ylivieskaan olen ollut aivan tyytyväinen. Ei mitään valittamista. Mun olisi ollut aika pitkä matka kulkea entiseltä paikkakunnaltani tänne, sillä matka olisi 250 kilsaa! - ehkäpä pitäis kertoa jotain
asunnon löytänyt kirjoitti:
Minä muutin tänne, koska työpaikka järjestyi täältä. Aina ei ole mahdollisuutta asua juuri siellä, missä haluaa. Joskus on tehtävä kompromissejakin asumisen suhteen. Monet haluaisivat asua idyllisissä maalaiskunnissa, mutta valitettavan tosi-asia on, että tällaisissa pitäjissä harvemmin on työpaikkoja. Siksi monet joutuvat muuttamaan. Itelle merkkasi muuttamisessa eniten se, mistä sain mielekkäimmän työpaikan ja toisena tulee kaupalliset palvelut ja harrastusmahdollisuudet.
Ylivieskaan olen ollut aivan tyytyväinen. Ei mitään valittamista. Mun olisi ollut aika pitkä matka kulkea entiseltä paikkakunnaltani tänne, sillä matka olisi 250 kilsaa!puhut työpaikasta.. voitko ymmärtää että jotkin niistä työpaikoista mitä Ylivieskassa tänä päivänä on.. on riistetty muilta paikkakunnilta.. mä luulen että oot juuri niissä työpaikoissa..
Mulla ei oo ainakaan muuta kuin katkeria muistikuvia tietyistä ihmisistä ja tahoista sieltä Ylivieskasta.. petetyistä unelmista ym.
Ja kun puhut että työpaikkoja ei oo idyllisissä maalaiskunnissa.. niin minkä hiton takia sitten nuo yritykset ei tänne tule.. on täällä tilaa.. ei Ylivieska hitto vie oo maailman napa.. että sitä kaikkien pitäis kumartaa ja pokata.. - vain vahvat
ehkäpä pitäis kertoa jotain kirjoitti:
puhut työpaikasta.. voitko ymmärtää että jotkin niistä työpaikoista mitä Ylivieskassa tänä päivänä on.. on riistetty muilta paikkakunnilta.. mä luulen että oot juuri niissä työpaikoissa..
Mulla ei oo ainakaan muuta kuin katkeria muistikuvia tietyistä ihmisistä ja tahoista sieltä Ylivieskasta.. petetyistä unelmista ym.
Ja kun puhut että työpaikkoja ei oo idyllisissä maalaiskunnissa.. niin minkä hiton takia sitten nuo yritykset ei tänne tule.. on täällä tilaa.. ei Ylivieska hitto vie oo maailman napa.. että sitä kaikkien pitäis kumartaa ja pokata..selviää. On totta että elinkelvottomat alueet hyytyy.
Ne jotka haluaa selvitä muuttaa, heikot jää ja ruikuttaa.
Ylivieska nyt vaan on voittajan valinta. - ootko edes selviytyjä
vain vahvat kirjoitti:
selviää. On totta että elinkelvottomat alueet hyytyy.
Ne jotka haluaa selvitä muuttaa, heikot jää ja ruikuttaa.
Ylivieska nyt vaan on voittajan valinta.Katos.. jossain vaiheessa noidenkin on pyydettävä anteeksi tekemisiään.. se menee vain näin.. ja hölmöähän heidän oli ne asiat tehdä niin kuin tekivät.. se on heidänkin pussista pois.. jos olisivat tehneet toisin.. tulisi vieläkin heille jotain.. miettisivät vähän..
- sekä pienistä kaksioista...
Kaupungin vuokra-asunnoilla on pula yksiöistä ja pienistä kaksioista. Ja yleensä nämä kaupungin asunnot ovat rauhattomia, etenkin edullisemmat asunnot. Laitoin vieskalaiseen ilmoituksen ja useita yksiöitä tarjottiin. Halvin oli 29 neliön luukku keskustasta eräästä kerrostalosta. Vuokranhinta 300 euroa, ei sisältänyt vettä ja sähköä. Ei ollut edes parveketta.
Hyvätasoiset yksiöt maksavat huomattavan verran enemmän. Itse asuin 35 neliön yksiössä, jossa oli sauna ja keskuslämmitys. Vuokra oli 380 euroa. Kaksioita on sitten huomattavasti enemmän ja näitä löytyy myös keskustan ulkopuolelta. halvimmillaan nelisen sataa, mutta hyvät kaksiot voivat maksaa huomattavasti enemmän. Hae molemmista. Luulen kuitenkin, että löydät ennemmin yksityisten kautta, niin kuin minäkin.- isompia
asuntoja esim. 4/5 h k s?
- ja rakentaa talo
isompia kirjoitti:
asuntoja esim. 4/5 h k s?
helpommalla pääset.. kun on noinkin suuri perhe ruokittavana..
- Oma kotio paras ratkaisu.
Ei kuitenkaan mistään kiinteistövälityksestä, vaan suoraan yksityiseltä= ei voi huijata ja rahastaa välistä.Täältä löytyy vapailta markkinoilta vaikka kuinka paljon asuntoja.Kyselkää:)
- daala
Suosittelisin kysymään yksityisiltä. Kaupungiltakin asuntoja saa, mutta taitavat suurin osa sijaita (pahamaisessa) Kaisaniemessä.. ja ainakin itselläni oli ongelmia jo asunnon saannin kanssa. Nyt tyytyväisenä yksityiseltä vuokratussa kaksiossa, joka samaa hintaluokkaa, mutta saunallinen ja siistimpi toisin kuin monet kaupungin asunnot.
- kaisaniemessä
Ei kaisaniemessä mitään vikaa ole.
Itse olen aina asunut siellä ja rauhassa olen saanut asua! Ei mitään ongelmaa.
Luultavasti tuo maine on tullu kun joskus aikoinaan hollihaka "yhdistyi" kaisaniemeen.
Sieltä kyseiseltä tieltä ne pahamaineiset jutut on peräisin. Itse en sinne perälle muuttais.
Muualla kaisaniemessä tosi mukava ja rauhallinen olla. Ja jokaisella alueella varmaan jotain huonoa. Ja riippuhaan tuo toki siitä ketä on naapurina :)
- näin on
niin että saa niitä kaksioita Ylivieskan keskustasta alle 400 eurollakin. Tässä ei tosin ole saunaa, mutta hyväkuntonen kaksio kaikinpuolin ja hyvällä paikalla. Ja tämä on siis yksityisen vuokraama...
- Murmuska...
Ite kattelin useita kaksioita Ylivieskan keskustasta, vaan ei tärpänny ainuttakaan alle 400:n kaksiota. Halvin oli neljän sadan pintaan mattilantiellä. Asunnossa oli käytetty erittäin tehottomasti neliöt. Käytävätila vei suuren osan asunnosta, eikä tuohon tilaan olis mahtunu mitään kalusteita. Löysin alle neljän sadan kaksion sivumpaa ylivieskasta. Neliöitä vähemmän, mutta neliöt käytetty tehokkaammin. Ei turhaa käytävätilaa. Syy, miksi tässä talossa vuokra on alhaisempi on se, ku tää ei oo kaukolämmössä. Sähkölaskut yhteenlaskettuna tämäkin maksaa yli 400 kuussa.
- temit
Murmuska... kirjoitti:
Ite kattelin useita kaksioita Ylivieskan keskustasta, vaan ei tärpänny ainuttakaan alle 400:n kaksiota. Halvin oli neljän sadan pintaan mattilantiellä. Asunnossa oli käytetty erittäin tehottomasti neliöt. Käytävätila vei suuren osan asunnosta, eikä tuohon tilaan olis mahtunu mitään kalusteita. Löysin alle neljän sadan kaksion sivumpaa ylivieskasta. Neliöitä vähemmän, mutta neliöt käytetty tehokkaammin. Ei turhaa käytävätilaa. Syy, miksi tässä talossa vuokra on alhaisempi on se, ku tää ei oo kaukolämmössä. Sähkölaskut yhteenlaskettuna tämäkin maksaa yli 400 kuussa.
Haen 2h s vuokralle keskusta/lähistö.Tarjoa rohkeasti!e-mail [email protected]
- asunto 30m2
on minulla 320e, asunto sijaitsee keskustassa ja on saunallinen. Kesäkuun alusta olen muuttamassa pois, jos et siihen mennessä ole saanut asuntoa voin antaa sinulle yhteystiedot mistä voit kysellä tätä vuokralle; [email protected]
- Muuttomatti
Onko rivi vai kerrostalossa tämä yksiö?
- joou :)
Yksityiset harvoin laittavat ilmoituksia nettiin koska se hidastaa kämpän menemistä. kannattaa siis käydä suoraan esimerkiksi skvllä kysymässä asuntoja. Voi olla että he antavat heti muutamiin avaimet joita saa käydä katsomassa, jos ei niin teet itse paikanpäällä hakemuksen niiden välittäjien kanssa, esim: haluan saunallisen kaksion keskustasta. kun sellainen tulee vuokralle, he soittavat sinulle. Kokemuksella voin kertoa että itse olen ainakin pettynyt kaupungin vuokra-asuntoihin. Ensimmäisenä annetaan kaisaniemeen avaimet ja se on siinä. jos et ota sitä niin sinulle ei tarjota muuta. Petyin suuresti. nykyään asun koskipuhdossa ja olen tykännyt tosi kovasti! lähellä kaupat ja rauhallinen paikka ;P Onnea kaikille kämppien metsästykseen!
- MuuttoaSuunnitteleva
Minkälainen mahtaa olla nykytilanne?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1074662Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293433No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 491514
- 361423
- 381236
- 141142
- 1591036
- 271028
- 6954