Kysyin kohta 3v täyttävältä pojalta, mitä hän haluaa synttärilahjaksi. Vastaus oli "kakun". Kun tarkensin kysymystä, että olisiko joku lelu. - Ei mitään.
On tämä nykyajan elämä mallilleen mennyt, kun 3 vuotiaalla on jo kaikkea niin ettei mitään leluja tarvitse enää lisää. Tuon ikäiselle voi onneksi vielä vaatteita ostaa. Jos sopivia on riittävästi, niin ostaa vähän reiluja, niin kohta niille on jo käyttöä.
"on jo kaikkea"
11
1022
Vastaukset
- keskustelulta???
Mun poika sano just tollee vähän aikaa sit yhelle ihmiselle ja olin vieressä kuulemassa.
Kyllä meillä on jo kaikkea et kiitos vaan. Ei tänne mitää mahu ja kolme vuotias ei tiedä mitä hän haluaa. Ei ainakaan mun poika osaa nimetä mitä se tahtoo. No sen kakun kylläki mut ei se käsitä syntymäpäiviä et mitä sillo tapahtuu. Tai pääsiäistä. Joulun nyt muistaa vielä.
Osta kesävaatteita kokoa 85-90cm tai vaikka pikkuauto ja purkkapussi, niin tai dubloja.- 8-o
"Osta kesävaatteita kokoa 85-90cm" Mahtuuko jollekin 3 vuotiaalle 86 cm vaatteet? Ei meillä vaan, paidat on 100 cm ja housut 90 cm.
- ottaa selville
Meillä yksivuotias joka käyttää kokoa 92 ja bodyissa sekin alkaa jo olla liian pieni koko.
- mmmmm00
8-o kirjoitti:
"Osta kesävaatteita kokoa 85-90cm" Mahtuuko jollekin 3 vuotiaalle 86 cm vaatteet? Ei meillä vaan, paidat on 100 cm ja housut 90 cm.
ei kaikkien lapset ole isoja
- sji
8-o kirjoitti:
mahdu. 110 - 116 cm pitää poika alle 3 v. tällä hetkellä. ;)
- sji
Duplot ovat kyllä hyvä idea. Niistä on iloa pidemmäksikin aikaa!
- se toka vastaaja
sji kirjoitti:
Duplot ovat kyllä hyvä idea. Niistä on iloa pidemmäksikin aikaa!
Poika on aika kova rakentelee legoillaki ja niillä biltemanin rakennuspalikoilla. Oikeet dublot on kyl aika kalliita, mutta jos joku tahtoo niitä tuoda ni siin on yks vaihtoehto. Ite meinasin ostaa dubloja lapselleni synttärinä. Mennään yhessä valitsemaan kauppaan.
Tosiaan tohon koko kysymykseen. Mun poika on pienehkö (käyrien alapäässä). Ei hälyttävän pieni mutta laiha luikku kuitenkin. Just jäi noin kokoo 80 kaikki housut pieneks. Pitkähihaset paidat on kokoo 92 just nyt ja mahtuu ainakin kevään päälle. Mummo osti sukkahousuja 100senttisii ni on kauheen isot.
Että kauhistelijoille sanoisin että vähä suvaitsevaisuutta kiitos. Jos vanhemmat on lyhyitä ja pieniä ni ei lapsikaan kauhean iso varmaankaan ole. - Tuo koko
se toka vastaaja kirjoitti:
Poika on aika kova rakentelee legoillaki ja niillä biltemanin rakennuspalikoilla. Oikeet dublot on kyl aika kalliita, mutta jos joku tahtoo niitä tuoda ni siin on yks vaihtoehto. Ite meinasin ostaa dubloja lapselleni synttärinä. Mennään yhessä valitsemaan kauppaan.
Tosiaan tohon koko kysymykseen. Mun poika on pienehkö (käyrien alapäässä). Ei hälyttävän pieni mutta laiha luikku kuitenkin. Just jäi noin kokoo 80 kaikki housut pieneks. Pitkähihaset paidat on kokoo 92 just nyt ja mahtuu ainakin kevään päälle. Mummo osti sukkahousuja 100senttisii ni on kauheen isot.
Että kauhistelijoille sanoisin että vähä suvaitsevaisuutta kiitos. Jos vanhemmat on lyhyitä ja pieniä ni ei lapsikaan kauhean iso varmaankaan ole.Kandee selvittää aina ekana, ennen ku vaatteita ostaa, tai sit ostaa van lahjakortin liikkeeseen =)
Itse kun omille lapsilleni oon ostellu vaatteita, niin oon tietty aina ajatellu, että muidenkin lapset ovat samankokoisia, kunnes tässä just hetki sit VASTA tajusin että ei kaikki oo.
Yhden kaverin lapsi (tosin on vain 6kk nuorempi kuin oma nuorimmaiseni) käyttääkin samankokoisia tai penempiä vaatteita kuin omani.
Ja samalla että voi hitsi kaverin kohta 4v tyttö käyttääkin "vain" 100-110cm vaatteita - .....
Tuo koko kirjoitti:
Kandee selvittää aina ekana, ennen ku vaatteita ostaa, tai sit ostaa van lahjakortin liikkeeseen =)
Itse kun omille lapsilleni oon ostellu vaatteita, niin oon tietty aina ajatellu, että muidenkin lapset ovat samankokoisia, kunnes tässä just hetki sit VASTA tajusin että ei kaikki oo.
Yhden kaverin lapsi (tosin on vain 6kk nuorempi kuin oma nuorimmaiseni) käyttääkin samankokoisia tai penempiä vaatteita kuin omani.
Ja samalla että voi hitsi kaverin kohta 4v tyttö käyttääkin "vain" 100-110cm vaatteita(tosin on vain 6kk nuorempi kuin oma nuorimmaiseni)
Tarkottaa tietty et 6kk vanhempi kuin oma nuorimmaiseni
Ja kyseessä siis vasta alle 2v lapset - 4:n äiti
se toka vastaaja kirjoitti:
Että kauhistelijoille sanoisin että vähä suvaitsevaisuutta kiitos. Jos vanhemmat on lyhyitä ja pieniä ni ei lapsikaan kauhean iso varmaankaan ole.Meidän lapset ovat saaneet lahjaksi sekä liian isoja että liian pieniä vaatteita. Osan liian pienistä on voinut käydä vaihtamassa isompaan kaupassa, mutta on osa jäänyt käyttämättäkin. Esikoisen saamat liian pienet on annettu saman tien nuoremmille, mikä on tietysti harmittanut lahjan saajaa, mutta minkäs teet, kun mummu ostaa lapselle vaatteet serkun mittojen mukaan ja serkku on huomattavasti sirompi kuin meidän tyttö. Liian isona saadut vaatteet on laitettu kaappiin odottamaan ja kun lapsi on vähän kasvanut, on sieltä sitten löydetty uusia ihania vaatteita.
Eli kyllä se vähän liian iso vaate on mieluisampi lahja kuin liian pieni. Liian iso muuttuu ajan kuluessa sopivaksi, mutta liian pieni käy päivä päivältä vain enemmän liian pieneksi. - on kesällä
pieni jopa tyttärellemme joka täyttää ensi kuussa vasta 2. Vaatekoko kannattaa aina tarkastaa juuri ennen ostamista vanhemmilta. Nimim.Aina pieniä vaatteita lapsena omilta kummeilta:(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1447228Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1265025L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa694462TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153523Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242331Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3301894Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241786Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91639- 681517
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581468