voisi olla hyvääkin. Tää ajatus tuli tosta radion ylenaikaisesta tai oikeastaan radiosuomesta. Oletteko maistaneet jänistä taikka rusakkoa, itse olen kun isäni metsästi niitä joskus 60-70 luvulla täällä espoon metsissä. Hyvää oli :) mitä nyt hauleja piti varoa ettei hampaat menny rikki.
Kanipaisti
22
1070
Vastaukset
- Oltsu.L
ku olin 14jän-toista Suomes lomilla, ni mentiin metälle setäni kans.
Se oli tällä kertaa koirana ja mä kytiksellä, ni sitse jänöpupu juosta siitä melkein vierestä ja mä pamautin, mut eihän se kuti silleen tappavasti osunu.. kituun jäi :(
No mä lasautin uudestaan, ok.
Sit setä saapui siihen koiruudesta ja anto mulle korville :((
No kylmä sit tajusin, ku ei siitä jänösestä olis tullu muuta ku riekale-"patapaistia", eli ois riitäny pieni potku päähän.
Kylne ne jänöpupuset ihka hyviä on ja hyvääkin erinlaislla mausteilla :)ollut itsekkin "ajokoirana" talvella ja faija sai kun saikin rusakon ammuttua, mutta oli se jotenkin noloa olla metikössä ja viheltää tasasin väliajoin kun kiersin kehää. Faija ampui sen jotenkin hassussa asennossa ja se putos polvilleen ja housut rikki. Hyvä ettei mua siitä syyttänyt.
- Napan-der
Joko laittaja ei ollut järin hyvä tai muuten vaan oli jänönen mautonta. Hauleja oli mukana, muutaman syljeksin suustani.
Nyt kun tuli puheeksi, itsekin muistin (kaik inhoo mun muistojani, mut kerron kuitenkin) että kerran elämässäni minut on kutsuttu jänismetsälle. Tuotiin lämpimät vaatteet ym. vermeet ja lähdin mielelläni syystä että kyse ole "kerran elämässä" kokemuksesta.
Jänistä eivät metsästäjät saaneet sillä kertaa kiinni. Oli ovelampi koiraakin, mutta mieleeni jäi ennenkaikkea kokemus sekä kutsujan hyvän tahdon ele.
Nyt kun muisto tuli mieleeni toivon, että jonain päivän saisin sen kertomukseksi kirjoitettua. Ehkä jonain päivänä, ehkä ei.sekin riista kuulemma pitää oikein valmistaa että siitä hyvää saisi. Kuuntelin ohjetta radiosta mutta oli jotenkin monimutkanen että parempi mennä sinne radion sivulle ja sieltä kopsata se resepti. Sopii kuulemma broilerillekkin.
ikipäivänä söisi niitä pikkusia pupusia..:O
sota aikana kuule niitä kasvatettiin surutta talon kun talon takapihalla ja pistetiin pataan. Mielestäni taas lemmikki kanit ovat toki eri juttuja kun nämä villiintyneet jyrsijät.
Nittaminax kirjoitti:
sota aikana kuule niitä kasvatettiin surutta talon kun talon takapihalla ja pistetiin pataan. Mielestäni taas lemmikki kanit ovat toki eri juttuja kun nämä villiintyneet jyrsijät.
noi luonnossa kasvavatkin on söpöjä...:)
- Napan-der
mii-su kirjoitti:
on myös söpö. Parsa ja porkkana ovat seksikkäitä. Kasveillakin on tunteet joten meidän ihmisten on ihan pakko kuolla nälkään.
Napan-der kirjoitti:
on myös söpö. Parsa ja porkkana ovat seksikkäitä. Kasveillakin on tunteet joten meidän ihmisten on ihan pakko kuolla nälkään.
me muka nälkään,jos ei syödä pupuja..:¤
mii-su kirjoitti:
vaiheessa söpöjä jos syövät sun pihan pelkäksi hiekka maaksi ja kaivelevat kolojaan niin että talosi perustukset antavat periksi. :)
mii-su kirjoitti:
me muka nälkään,jos ei syödä pupuja..:¤
lihaahan siinä heitetään roskiin jos ne pitää muutenkin lopettaa ja viskataan kaatopaikalle.
- vain siitä,
että sinulla on varaa valita ruokasi.
vain siitä, kirjoitti:
että sinulla on varaa valita ruokasi.
eikö kuitenkin noita kaneja voisi hyödyntää ruuaksi kuin että ne menee kaatikselle. Ei kait siinä varallisuudella ole mitään merkitystä.
Nittaminax kirjoitti:
lihaahan siinä heitetään roskiin jos ne pitää muutenkin lopettaa ja viskataan kaatopaikalle.
siinä tapauksessa pitää lihakin hyödyntää..:)
Nittaminax kirjoitti:
vaiheessa söpöjä jos syövät sun pihan pelkäksi hiekka maaksi ja kaivelevat kolojaan niin että talosi perustukset antavat periksi. :)
pyörii yksi pupujussi jatkuvasti talon ympärillä..Saa syödä jos haluaa,nii mitä vaan mut talon pitää jättää rauhaan.. :)
mii-su kirjoitti:
pyörii yksi pupujussi jatkuvasti talon ympärillä..Saa syödä jos haluaa,nii mitä vaan mut talon pitää jättää rauhaan.. :)
taikka rusakot eivät kaivele käytäviä, mutta noi kanit tekee. On tääl meidänkin lähellä isoja rusakoita mutta ei ne tuhojaan tee niinku noi kanit helsingissä.
Nittaminax kirjoitti:
taikka rusakot eivät kaivele käytäviä, mutta noi kanit tekee. On tääl meidänkin lähellä isoja rusakoita mutta ei ne tuhojaan tee niinku noi kanit helsingissä.
mutta pupuset taas tuhoaa kaikkea muuta...:)
mii-su kirjoitti:
mutta pupuset taas tuhoaa kaikkea muuta...:)
kovastikkin lunta tullut niin kyllähän ne jänikset syö omenapuunkuoret ynm. Mutta ne puut voi silloin suojata verkoilla. Kanit pirskatti kun kaivautuvat verkkojen ali. Olen jopa kuullut että osaavat jopa pomppia ylikin.
- Chef!
Olen sekä syönyt että valmistanut kaikkia yleisimpiä riistaelukoitamme.
Kania syömme säännöllisesti Espanjassa.
Asuntomme takana olevassa lihakaupassa, kuten muissakin, on patavalmiita kaneja.
Paiskaan raadon uunivuokaan paloiteltuna tai kokonaisena sianlihalisäyksen ja juureksien sekä mausteiden kanssa.
Maku on rusakkoa ja jänistä miedompi.
Outo ei välttämättä edes kaniksi maista.
Riistan maku puuttuu melkein täysin.sen juuri samoin kun se ohje annettiin tuolla radiossa, paitsi siihen lisättiin roseviiniä ja erikseen vielä tehtiin kastike herkkusienistä ja viinirypäleistä tai jotain. Tahtoisin kanssa maistaa tuota ruokaa...
- tretori
Jänistä en ole syönyt, mutta varmasti maistaisin jos tulisi tilaisuus. Meillähän loikkii nurkissa tuo luppakorva, mutta siitä ei paistia tehdä vaikka ajat muuttuisivat kuinka ankeiksi hyvänsä..
teidän lemmikkiä. En minäkään sitä silloin söisi..lemmikit lemmikkinä ja villikanit villeinä. :))
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915906
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754