En enää jaksa

Lidia^^

Mulla on jotenkin sellainen olo että pääni ei kestä enää. Mulla on pian nelivuotias tytär, uhmaiässä ja voimakastahtoinen. Mulla on vaativa työ, lapseni viikonloppuhuoltajuus ja isänsä tuo häntä tänne miten tahtoo - tottahan otan tytön, mutta hänellä tuntuu olevan mentaliteettina että mahdollisimman äkkiä lapsesta eroon jos kerran ei tarhassakaan ole enää iltapäivällä kello viisi. Aina kun lapsi sairastuu, hän soittaa että voisinko ottaa neidin jo kolmea päivää aikaisemmin, koska hänellä on niin paljon muita kiireitä.
Just joo. Hänellä on töitä vain viikonloppuisin, ja minäkö voin työni sysätä noin vain sivuun?

Älkää nyt ottako tätä niin, että lapseni ei olisi tervetullut. Lapseni on aina tervetullut, enemmänkin kuin tervetullut. Ahdistus tuntuu tukehduttavan minut silti, koska lapseni isän kanssa ei voi keskustella. Jos asiat eivät mene hänen suunnitelmiensa mukaan - tuo tyttöä miten sattuu ja luistaa sopimuksista tai unohtaa ne - hän mököttää ja raivoaa viikkotolkulla. Ainoa asia, miksi sopimuksia haluan tehdä, on se, että tyttö oppii miten elämässä toimitaan. Ei noin vain lähdetä sovittua asiaa rikkomaan, jos toiselle tulee joku "tärkeämpi" meno. Mikään ei minullekaan ole tytärtäni tärkeämpää, mutta sanoohan sen järkikin, että jotain on elantonsa eteen tehtävä.
Älkääkä sanoko seuraavia juttuja jos vastaatte:
"Sullahan on jo tytär. Ole kiitollinen!" Niin olenkin.
"Mitä sä valitat, jos äitiys ei aina ole kivaa?" Tiedän helkkarin hyvin ettei ole, eikä äitinä olla silloin kun se itseään kiinnostaa.
"Luovu työstäsi, mikään ei ole lastasi tärkeämpää".
En saa elatusmaksuja lapsen isältä, joten pakko tässä jonkun on käyttää rahaa järkevästi. Hän käyttää rahansa uusiin pelikonsoleihin, velkaantuu joka suunnalle ja hänen tyttöystävänsä tulee heidän kaksostensa kanssa vaatimaan sitä ja tätä. Tämä mies jäi päivätyöstään pois tyttöystävän vaatimusten takia.

Kertokaa, mitä tehdä. En jaksa riidellä, enkä jaksaisi vaatia mitään. Miten liiasta kiltteydestä pääsee pois?

6

1366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raivoaa....

      Totta ihmeessä se miehesi raivoaa ja mököttää, koska hän tietää vallan hyvin, että sinä sallit se. Hänhän toimii viisaasti! Hän saa tahtonsa läpi ja sinut toimimaan, niin kuin hän haluaa! Miksi hän toimisi muuten. Ainut keino sinulle tilanteesta ulos on se, että et suostu hänen tahtoonsa raivosipa hän tai ei.

      Jos et halua kengän kuvia naamallesi, älä makaa kynnysmattona! tai Sitä saa, mitä pyytää! Sinun on muutettava käyttäytymistäsi eikä odottaa mitä muilta!

    • saada lapsesi

      lähihuoltajuus itsellesi. Vähenee epämääräisyys.

    • kunnan lastenvalvojaan,

      ja lähde selvittämään viranomaisten avulla, jos miehen kanssa ei normaali puheyhteys toimi. Laita ylös kalenteriin tai muistikirjaan milloin sopimukset ovat pettäneet ja milloin on ollut riitaa, niin lastenvalvoja pääsee jyvälle, millaista teidän huoltotaistelu on. Voimia!

    • ***

      Vain yhteen asiaan otan kantaa. Tuosta lapsen sairastumisesta...kolme päivää saa palkallista vapaata lapsen sairauden vuoksi...siis totta kai voit sysätä työsi sivuun kun lapsesi sairastuu...hän tarvitsee sinua, työ ei tarvitse sinua...työt eivät koskaan tästä maailmasta lopu mutta rakkaus on ainutkertaista. Kun lapsesi kasvaa tulet olemaan onnellinen, että annoit hänelle ne hetket...ja voin vakuuttaa sinulle yhden asian...kuolinvuoteella et mieti työtäsi vaan lastasi. Rakkaus on elämän ydin.
      Itse elän yhden ja kohta kahden pienen lapsen kanssa ja minulla on myös vaativa täyspäiväinen työ ja minun on elätettävä lapseni ja itseni ilman ulkopuolisen apua...mutta aina minulta riittää aikaa lapselle ja pian lapsille :). Pienemmällä ei tule edes olemaan isää, jonka luokse voisi mennä viikonloppuisin ja isommankin isä on aina kiireinen, mutta en valita...he ovat pikkuisia vain pienen hetken. Nyt ehkä olen väsynyt, mutta ei tämä aika tosiaan ole kuin väliaikaista...lapset kasvavat isoiksi ja kuolemakin siellä jossain häämöttää. Nyt pitää vain rakastaa niitä rakkaimpia niin paljon kuin voi :)...silloin ei kuolinvuoteella kaduta...

    • Lidia....

      Et voi muuttaa miehesi käyttäytymistä vaikka kuinka yrität jos nämä sovitut tapaamiset ja huollot ei käytännössä suju niin sun pitää etsiä toinen keino pitää huolta lapsestas. Etkö ole huomannut jo että hän ei tee niinkun haluat ja on oikein niin anna olla ja etsi toinen ratkaisu. Voi tuntua ehkä että sinä annat periksi ja niin pois päin mutta älä tuhlaa energiaasi tappeluun exän kanssa. Tämä on aika tyypillistä muutenkin ero pareille. Lapsi on muuten ihanassa iässä ja kiukuttelut tulee aika paljon sen takia että äiti tai isä on hermona ja kaikki ei oo hyvin ja lapsi sen imee itseensä. Yritä etsiä kolmas tuki henkilö joka voi hädän tullen huoltaa lastasi. Lapselle tää ei ole hyväksi ollenkaan ja hyvin pian huomaat että hän ei ole enää pieni lapsi ja se siitä. Nämä huolet vaikka ei siltä nyt tunnu ovat kohta ohi.

    • Pussi hukassa

      Lähi saa elatukset, ei etä. Jos olet etä niin miten voit sanoa "En saa elatusmaksuja lapsen isältä, joten pakko tässä jonkun on käyttää rahaa järkevästi.". Sinun niitä elatuksia kuuluisi maksaa? Jos elatukset kuuluisivat sinulle, voisit niitä vaatia. Ja tuohon itse asiaan sanon samaa kuin muutkin. ÄLÄ OLE KYNNYSMATTO.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7839
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4482
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2188
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1915
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1765
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1669
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe