eli olen suunittelemassa auton vaihtoa niin tarkotus ois hommata vähän isompi neliovinen. niin on tullut kateltua e39 bemmiä ja todettu se aika hienoksi, mutta ei oikein mitään tietoa koko autosta. elikkäs kuinka paljon kone kestää ajaa (2.0, 2.5, 2.5tds ja 3.0da) ja mitä vikoja kyseiseen laitteeseen tulee yleensä?
ps älkää ruvetko kirjottelemaan, että esim. e60 on parempi tai jotain en ole merkkiuskollinen. ja samoin ne, että opettele kirjottamaan tai yms.
e39 jos sais faktoja
4
531
Vastaukset
- eekolmeysiin
E60:nen ON paljon parempi, opettele kirjoittamaan.
- Sniff
Omalla (muuten myynnissä) ajettu yli 300tkm eikä mitään valittamista. Auto kestää normaalissa käytössä hyvin. Tietysti kuluvia osia(nivelet, jarrut, suodattimet jne) joutuu aika ajoin vaihtamaan. Normaalia kulumista ihan kuten millä muulla merkillä tahansa. Se mikä kannatta huomioida bemarissa on se, että kun muilla merkeillä alkaa vanhemmiten tulemaan "väsymis" oireita(natinat,suhinat yms) niin näillä sitä ei juurikaan ilmene.Noin 20 vuotta jo asiaa harrasteneena.
Joo ja nyt trollit taas liikkeelle. - ....................
vuoden ollu ja 60000 ajanu tolla. Suuria vikoja ei ole ollut vaikka autolla ajettu nyt 285000. Alustan puslia on pitänyt vaihtaa ja kaksi anturia koneeseen.. n.70 ekua kpl. Katsastuksesta meni pari kuukautta sit moitteetta läpi.
Mulla eka tätä koria enkä meinaa ihan heti luopuakkaan. - partasuti
Moro,
Ainakin tuo kolmelitrainen kestää erittäin hyvin. Paljon keskustelua mallista löytyy www.btcf.fi -foorumilta ihan hakukonetta käyttäen.
Yleisesti ottaen kuluvat osat kuluvat ja niihin sitä rahaa sitten menee, mikäli on mennäkseen. Eli kannattaa ostaa hyvin pidetty yksilö ja syynätä auto läpi huolella - olipa niitä kilometrejä sitten satatuhatta tai kolmesataatuhatta. Näillä myös sitten ajetaan aika paljon, on sen verran mukava kehonkuljetin vielä hiukan ikääntyneempänäkin.
Omalla oli ajettu 185tkm minulle tullessa, nyt kaksi ja puoli vuotta myöhemmin 255tkm. Antureita on vaihdettu ja jarruja uusittu, ABS-ohjainyksikkö oli oikeastaan ainoa, johon en ollut etukäteen osannut varautua. Ei halpa. Muuten loistovekotin: 10 vuotta ikää ja noilla kilsoilla - kaikki sähköjakkaroita myöten toimii. Kasettisoitin kaipaisi puhdistusta - ääni on tunkkainen - mutta enpä toisaalta kyllä kaseteilta ole muutamaan vuoteen musiikkia kuunnellutkaan... Automaattivaihteistollinen on tuon naftan kanssa erittäin suositeltava hankinta, mutta laatikkoöljyjen vaihto ei sitten kuulu huolto-ohjelmaan. Omastani vaihdettiin arvatenkin ensimmäistä kertaa öljyt 200tkm paikkeilla. Sen jälkeen (ja itse asiassa sitä ennenkin) toiminta laatikon osalta ollut moitteetonta.
Ajotietokoneen mittarin alaisen näytön pikseleitä noissa kuoleentuu ikäänsä, korjaaminen maksaa jotakin 170€. Faceliftatuissa E39:issä on imupuolella läpät, jotka lämpimästi suosittelen poistamaan moottorivaurion ehkäisemiseksi. Tästäkin seikkaperäisemmin tuolla BTCF:n foorumilla.
Loistovekotin, voi reilusti suositella. Repsikan bägiä ei vain saa poiskytkettyä ja siitäpä johtuen omakin menee vielä tämän vuoden aikana myyntiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2375133Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1194171- 583803
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363609- 513540
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413275Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv72704Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202596- 232426
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo592377