Hei!
Olette varmaan jo ihan kyllästyneitä näihin juuri plussanneiden viesteihin mutta haluan kuitenkin pistää viestin ja kysellä ja saada kannustusta! =)
Eli tänään aamulla testi näytti positiivista haalealla, mutta selvästi erotettavalla viivalla. Samoin nyt iltapäivällä. En voi uskoa tätä, mutta varmaankin vain on uskottava? =) Tuskin usea testi valehteleekaan.
Olo on aivan kummallinen, tätä on toivottu ja mietitty paljon, ei kuitenkaan kiireellä. Ja silti nyt en tunne mitään maata mullistavaa riemua. En vain ole vielä käsittänyt asiaa, tupakkaakin olen poltellut päivän kuten tavallisesti. Töissä en edes muistanut koko asiaa. Millaisia tuntemuksia teissä herätti positiivinen (ja elämän ensimmäinen sellainen), tuleeko se tajuaminen muillakin myöhemmin? Jotenkin ajattelen että tämä tunne on jotain alitajuntaista tietoa siitä ettei siellä kohdussa oikeasti ole mitään elämää.
Jos kuitenkin nämä kaksi plussaa kertoo sen, että olen raskaana, mitä minun pitää nyt ensimmäisenä ottaa huomioon elämässäni? =)
Kiitos paljon jo vastauksista etukäteen, on vaikea pitää näin suurta asiaa yksin sisällään.
uus odottelija (?)
5
417
Vastaukset
- tripla09
Minullakin kesti ensimmäistä lasta odottaessa jonkin aikaa ennen kuin"todella"tajusi tilanteen. Taisi olla se ensimmäinen neuvolassa kuultu sydänääni joka vakuutti että siellä ihan oikeasti on vauva, saati ensimmäinen ultra ja ne ikimuistoiset pienet liikkeet.
Myöhemmissä raskauksissa sitä on osannut jo odottaa mitä seuraavaksi tapahtuu ja siten"ollut henkisesti raskaana"samantien vaikkei kehossa vielä pahemmin viitteitä olisikaan. Odottele vain, eiköhän se tunne ilmoittele ajan mittaan itsestään.
Vaikket vielä ihan seitsemännessä taivaassa olisikaan, kannattaa silti muistaa että siellä todellakin on jokin pieni joka on täysin riippuvainen sinusta. Elele vielä ihan normaalisti, mutta lopeta tupakan poltto, tai vähennä ainakin reippaasti, ja muista muutenkin kunnioittaa lapsesi riippuvuutta sinun elämäntapa valinnoistasi. Syö terveellisesti ja monipuolisesti ja lepää suosiolla kun siltä tuntuu: jossain sanottiin, että alkuraskautta voi vedota rankkaan vuorikiipeilyyn.
Onnellista odotusta ja seikkailun alkua sinulle: olet aloittanut yhden elämäsi ikimuistoisimmista matkoista. Ja tällä matkalla, missä tärkeintä onkin määränpää, niin vähintään yhtä tärkeää on itse matkanteko ja siitä nauttiminen:)- uus odottelija (?)
Kiva kuulla että muutkin on ekan kohdalla ollu vähän "pihalla" =)
Milloin sydänäänet sitten neuvolassa kuunnellaan ja kuullaan?
Vähän tässä hirvittää, tupakanpolton päätin lopettaa alkaen tästä aamuherätyksestä, mutta olen juuri aloittanut uuden projektilaatuisen työn enkä tiedä kuinka tulen sitten tulevaisuudessa menettelemään tämän asian kanssa.. Erityisesti kun tämä työ on ensimmäinen kokoaikatyöni. - mie vaan :)
uus odottelija (?) kirjoitti:
Vähän tässä hirvittää, tupakanpolton päätin lopettaa alkaen tästä aamuherätyksestä, mutta olen juuri aloittanut uuden projektilaatuisen työn enkä tiedä kuinka tulen sitten tulevaisuudessa menettelemään tämän asian kanssa.. Erityisesti kun tämä työ on ensimmäinen kokoaikatyöni.Eli onnea paljon minunkin puolesta! Minä plussasin viime marraskuussa eli nyt rv.23 6. Mullakin meni tosi pitkään ennen kun tajusin asian ja poltin myöskin tupakkaa jonhonkin rv.7 asti ja lopetin kun näin varhaisultrassa pikkuisen. Minulla kuunneltiin ensimmäiset sydänäänet ekalla lääkärikäynnillä rv.14
- tripla09
uus odottelija (?) kirjoitti:
Vähän tässä hirvittää, tupakanpolton päätin lopettaa alkaen tästä aamuherätyksestä, mutta olen juuri aloittanut uuden projektilaatuisen työn enkä tiedä kuinka tulen sitten tulevaisuudessa menettelemään tämän asian kanssa.. Erityisesti kun tämä työ on ensimmäinen kokoaikatyöni.Sydänäänet kuunnellaan (muistaakseni) siinä vkolla 10 . Käsittääkseni nykyään ei ensimmäisellä neuvola käynnillä edes yritetä kuunnella koska se eka käynti ajoittuu useimmiten aikaisemmille vkoille (jolloin harvemmin vielä kuullaan mitään). Joko olet käynyt tai varannut ekan neuvolan, ja oletko vielä laskenut arvioitua laskettua aikaa nettikalenterilla? En nyt muista mainitsitko niistä alussa.
Meillä kävi tämän odotuksen kanssa ekassa neuvolassa niin että viikkoja luultiin olevan 8, mutta kohtua tunnustellessa terkka totesi sen olevan niin korkealla että kokeili kuunnella dopperilla, vaikka viikkoihin nähden ei olisi odottanut kuuluvan. Sikiön sydänäänet kuuluivat niin voimakkaana että taitaapi tuo laskettu aika aikaistua hieman. Sen saa määriteltyä sitten tarkemmin ekasta ultrasta, joka ainakin meillä on normaalisti vkon 11-14 kieppeillä.
Minulla on kuulunut kaikilla kolmella kerralla sydänäänet selvästi jo heti ekalla yrittämällä, mutta aika yleistä on sekin ettei sydänääniä saada aina heti ja yhtä varhain kuulumaan. Älä siis suotta hätäile vaikka ekalla yrittämällä ei kuuluisikaan.
Uskallan sanoa että sitten kun ne ekaa kertaa kuulet, siellä syvällä sydämmessäsi läikähtää jotain sellaista mille et ihan heti löydä sanoja ja jota et ihan pian voi lakata ihmettelemästä ;)
- Juuli_79
Onnea sinulle uusi odottelija. Triplan kirjoitus tunteista, jotka sydänäänten kuuleminen tulee nostattamaan, saivat vilunväreet pintaan.. sillä jo pelkkä plussaaminen testissä tuntui olevan tunneryöpyn arvoinen asia. Olen siis aivan samassa lähtökuopassa ja aivan yhtä uusi odottaja. Tupakoinnin lopettamisessa olen askeleen edellä sillä juuri tuli kuukausi täyteen savutonta elämää. Mä en käyttänyt muita konsteja/ korvikkeita kuin pohjatonta itsekuria. Vaikeinta oli päättää päivä, milloin tupakoinnin lopetan. Tosin voi olla, että raskaus on osaltaan helpottanut päätöksessä pysymistä. Tsemppiä ja aurinkoista kevättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928