onko

vanhassa

kaupungissa rahanvaihto pisteitä?Vai pitääkö vaihtaa pankissa? Kiitos jos joku tietäisi.

15

962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IhmeJaKummaa

      on.

      • Madam

        Vanhassa kaupungissa löytyy molempia.
        Rahanvaihtopisteissä on huonompi kurssi kuin pankeissa ja niitä en kovin suosittele.
        Mene vaikka paikalliseen Nordeaan ja vaihda siellä tai nosta rahaa automaatista,varmaankin automaatti antaa parhaimman kurssin.Sen olen itse huomannut kun nostanut joskus rahaa suomalaiselta tililtä.
        Esim. Nordealla on omia automaatteja.

        www.nordea.lv

        Luotettavissa paikoissa kannattaa maksa kortilla saat parhaimman kurssin.....mutta älä käytä korttia baarissa.

        PS. Täällä myös hullut päivät paikallisella Stockkalla 1.-4.4


    • välttää

      Muista: EI IKINÄ RAHANVAIHTOON MONEXILLE

      • raha vaihtuu

        Joo,kyllä hulluilla päivillä raha vaihtuu,jos jaksat seisoa kassajonossa.Ja matkailu avartaa,kun matkustat Rigaan Stockan hulluille päiville.


      • Madam
        raha vaihtuu kirjoitti:

        Joo,kyllä hulluilla päivillä raha vaihtuu,jos jaksat seisoa kassajonossa.Ja matkailu avartaa,kun matkustat Rigaan Stockan hulluille päiville.

        Kannattaa ostaa Stockkalta,samat tavarat huomattavasti taloudellisemmin kuin suomesta....ja täällä ei kassajonot pitkiä,koska ihmisillä ei rahaa ostaa.
        Ja yksi pikku juttu vaan,se on Stockmann eli Stockka, ei missään nimessä Stocka...kaksi kappaletta k-kirjaimia....näin pikku vinkkinä sinulle.


      • valutas mainas
        Madam kirjoitti:

        Kannattaa ostaa Stockkalta,samat tavarat huomattavasti taloudellisemmin kuin suomesta....ja täällä ei kassajonot pitkiä,koska ihmisillä ei rahaa ostaa.
        Ja yksi pikku juttu vaan,se on Stockmann eli Stockka, ei missään nimessä Stocka...kaksi kappaletta k-kirjaimia....näin pikku vinkkinä sinulle.

        http://www.stockmann.lv/portal/1717
        http://www.rigatours.net/sanastoa.php
        Where is the closest money exchange point?: Kur ir tuvâkais valûtas mainas punkts?
        http://www.pissup.com/riga/guide/money/
        http://riga.europeancityguide.com/getsearchAct-mainSearchAct-z4mqq4imqi.6-10.htm
        http://www.inyourpocket.com/latvia/city/riga.html


      • minulle miksi
        Madam kirjoitti:

        Kannattaa ostaa Stockkalta,samat tavarat huomattavasti taloudellisemmin kuin suomesta....ja täällä ei kassajonot pitkiä,koska ihmisillä ei rahaa ostaa.
        Ja yksi pikku juttu vaan,se on Stockmann eli Stockka, ei missään nimessä Stocka...kaksi kappaletta k-kirjaimia....näin pikku vinkkinä sinulle.

        Kerro minulle looginen selitys,miksi Stockka jos nimi lyhentämättä on Stockman,tuleeko se ylimääräinen k sinne minkä maan kieliopin mukaan.
        Viimeksi kävin vuonna 2008 katsomassa ovelta niitä hulluja päiviä ja tungosta ja jonoja oli todella niin paljon,etten jäänyt jonottelemaan.Aikakin on joskus rahaa.Lienevätkö olleet kaikki suomalaiset siellä jonossa,jos kerran latvialaisilla ei ole rahaa.


      • Madam
        minulle miksi kirjoitti:

        Kerro minulle looginen selitys,miksi Stockka jos nimi lyhentämättä on Stockman,tuleeko se ylimääräinen k sinne minkä maan kieliopin mukaan.
        Viimeksi kävin vuonna 2008 katsomassa ovelta niitä hulluja päiviä ja tungosta ja jonoja oli todella niin paljon,etten jäänyt jonottelemaan.Aikakin on joskus rahaa.Lienevätkö olleet kaikki suomalaiset siellä jonossa,jos kerran latvialaisilla ei ole rahaa.

        Siksi koska liikkeen nimi on STOCKMANN,ja kun siitä tehdään lyhennys niin se on STOCKKA. Tämän voit myös vaikka tarkistaa siellä suomessa,vaikkapa suoraan sieltä STOCKKALTA.
        Suomesta se nimi tulee.
        Vuonna 2008 oli asiat hieman eri tavalla kuin nyt, samoin eri tavalla myös suomessa ellet ole huomannut jo....kannattaisi varmaankin katsoa uutisia eikä vain lukea suomi24 palstaa.


      • etkö huomannut
        Madam kirjoitti:

        Siksi koska liikkeen nimi on STOCKMANN,ja kun siitä tehdään lyhennys niin se on STOCKKA. Tämän voit myös vaikka tarkistaa siellä suomessa,vaikkapa suoraan sieltä STOCKKALTA.
        Suomesta se nimi tulee.
        Vuonna 2008 oli asiat hieman eri tavalla kuin nyt, samoin eri tavalla myös suomessa ellet ole huomannut jo....kannattaisi varmaankin katsoa uutisia eikä vain lukea suomi24 palstaa.

        Piruuttani jätin yhden n-kirjaimen Stockmannista pois,etkö huomannut?Vai onko k jotenkin tärkeämpi kirjain kuin n,kun et siihen puuttunut.

        Taloustilannetta olen yleensä seurannut kukkarostani,enkä ole vielä tarvinnut tarjousten perässä juoksennella.Toistaiseksi rahat ovat riittäneet muutenkin,kun olen suhteuttanut menoni tulojeni mukaan.


      • Madam
        etkö huomannut kirjoitti:

        Piruuttani jätin yhden n-kirjaimen Stockmannista pois,etkö huomannut?Vai onko k jotenkin tärkeämpi kirjain kuin n,kun et siihen puuttunut.

        Taloustilannetta olen yleensä seurannut kukkarostani,enkä ole vielä tarvinnut tarjousten perässä juoksennella.Toistaiseksi rahat ovat riittäneet muutenkin,kun olen suhteuttanut menoni tulojeni mukaan.

        Nyt en enää jaksa sinun jonninjoutavaa spekulointiasi.....mene vaikka välillä ulos kävelylle äläkä istu netissä lukemassa tätä suomi24 palstaa ja käyttämällä siihen energiaasi.


      • onneksi olkoon
        Madam kirjoitti:

        Nyt en enää jaksa sinun jonninjoutavaa spekulointiasi.....mene vaikka välillä ulos kävelylle äläkä istu netissä lukemassa tätä suomi24 palstaa ja käyttämällä siihen energiaasi.

        Olette näköjään tänään herännyt hyvällä tuulella.Onneksi minun ei tarvinnut nousta noin aikaiseen lukemaan suomikaksnelosta.Mutta ulos nyt todella lähdenkin,meillä täällä kun on jo lähes kesä.Puut vihertävät,kevätkukat ovat kukkineet jo pari viikkoa,kirsikkapuut ovat kauneimmillaan...hyvää päivänjatkoa sinne vanhankaupungin kattohuoneistoon uusien verhojen varjoon.Kiitos huolenpidosta,merci Madam!

        ,


    • Madamia

      asiallisista vastauksista, tämä toinen saivartelija jääköön huomiotta! Aloittaja

      • Madam

        Kiitos itsellesi ja toivottavasti neuvoista on apua rahanvaihdossa.
        Myös suomessa Nordea antaa aika hyvän kurssin jos tili heillä ja tekee noston ja ottaa rahat lateina.
        Lentoaseman transit alueella Helsinki-Vantaan Lentoasemalla on Noderdean konttori josta joskus olen nostanut lateja mikäli saavun tänne myöhään,on edes jotain millä pääsee lentoasemalta kaupunkiin ja pääsee alkuun.


      • harasoo
        Madam kirjoitti:

        Kiitos itsellesi ja toivottavasti neuvoista on apua rahanvaihdossa.
        Myös suomessa Nordea antaa aika hyvän kurssin jos tili heillä ja tekee noston ja ottaa rahat lateina.
        Lentoaseman transit alueella Helsinki-Vantaan Lentoasemalla on Noderdean konttori josta joskus olen nostanut lateja mikäli saavun tänne myöhään,on edes jotain millä pääsee lentoasemalta kaupunkiin ja pääsee alkuun.

        olen ottanut aina latit omasta pankista ja joskus jopa viron kruunutkin. kurssi on ihan hyvä ja ei tarvi miettiä. sata euroo per päivä kannattaa varata aina ja vaihtaas sitten lisää paikanpäällä jos tarvii


    • Riganieki

      Viestipuu on jo sen verran pitkä ja hyviä vinkkejä täynnä, että lisätään nyt kuitenkin yksi vielä. Vaihda lähtiessäsi vähän alkutarpeiksi ja nosta täältä sitten automaatista. Selvitä toki ensin pankistasi mitä kuluja on atm nostoista. Se saattaa vaihdella pankeittain. Eikä tarvi pelätä osaako vai ei sitä atm:n käyttöä. Siinä tulee heti aluksi automaateilla kielivalikko eli hoituu helpolla. Jos taas täällä vaihdat, on rahanvaihtopisteitä joka puolella. Oven ulkopuolella on kyltissä merkittynä kurssit. Katso kuitenkin aina HETI rahat saadessasi, että on oikein. Ei mitään piruja seinälle, vaan varmuuden vuoksi. Ja yksi taskuvarkaiden ideaalinen paikka on juuri rahanvaihtopisteiden ulkopuolella, kun ihmiset läträävät vielä rahojensa kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe