Kiukkukohtaus neuvolassa!

Tiitiäinen79

LApsella oli 3v. neuvola ja kävi niin, että lapsi ei antanut tehdä mitään tutkimuksia... ei saatu pituutta, ei painoa, ei mitään... armoton itku ja huuto kun yritti ottaa vaateita pois tai tehdä tutkimuksia. Tällaista ei oo ennen tapahtunu. Nyt joudutaan menemään muutaman viikon päästä uudelleen. Lapselle annettiin edellisellä neuvolareissulla rokotus ja piikin jälkeen lapsi ei laskenut hoitajaa lähellekkään, halusi vain nopeesti kotiin. Oisko voinut jäädä joku pelko tuosta edellisestä kerrasta??? Ennen neuvolaan menoo lapsi kysyi vähän väliä, että pistetäänkö siellä.. ja vannoin ja vakuutin, että ei. Nyt mua hirvittää jo itteenikin se ens kerta. Onko teillä vastaavia kokemuksia??

6

781

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiukkuiitan äiti

on kokemusta ja nyt se jo naurattaa =D .

ihan oikeasti ota itse rennosti. älä missään tapauksessa stressaa ja hermoile! se juuri heijastuu lapseesi, koska hän aistii sen.

sitä paitsi, kyllä maailmaan kiukkuavia lapsia mahtuu. älä turhaan ole huolissasi. menette sitten vielä kolmannen kerran, jos ei toinen uusintakaan suju.

• Nonna-84

Vuosi sitten olin itse esikoisen kans 3-vuotisneuvolassa eikä siitä kyllä mitään tullut. Joitain tehtäviä suostui tekemään, kun neuvolatäti jaksoi tarpeeksi kauan suostutella. Pituutta eikä painoa saatu mitattua.. Yritettiin sitten lääkärineuvolassa uudestaan, mutta ei taaskaan. Lopulta paino mitattiin äidin sylissä ja pituuden mittasin kotona. Saatiin näin ollen sellaset "suurinpiirtein-mitat", että neuvolatäti sai käyrät piirrettyä.
      Siellä kyllä sanottiin, että usein just 3-vuotiaiden kanssa tulee ongelmia neuvolakäynnillä, mutta sitten jo 4-vuotiaana sujuu.. Saa nähä, parin viikon päästä tytön kans 4v-neuvolaan! vähän jännittää!;)

• Tiitiäinen79

Ihanaa ;) saada tietää, että muillakin samoja probleemoja ja että lapsi onkin "normaali" 3v.!!! =0)

• 4:n äiti

Kannattaa puhua lapselle siitä, mitä siellä neuvolassa tehdään, eli mitataan ja punnitaan kuinka isoksi lapsi on jo kasvanut. Ja eikös 3v neuvolassa tehdä jo jotain tehtäviäkin? Piirretään jotain, ja näytetään kuvia, joista pitää tietää, kumpi muumi on isompi ja kumpi pienempi, yms.

• miten sanot

Kaverini lapsi pelkää neuvolaa sen takia, että äiti valehtelee joka kerta, ettei rokotus satu.
      Miksei vaan voi sanoa suoraan, että kyllä se vähän pistää, mutta menee pian ohi, ja sitten saat vaikka illalla jäätelöä?

Ethän sinä syyllisty tähän?

• Tiitiäinen79

Silloin kun on rokotus tiedossa ja jos lapsi on kysynyt siitä, niin sanon että vähän nipistää... jos ei mitään kysy niin en ole koko rokotuksesta maininnut. Nyt ei edes ole rokotuksia tiedossa ja olen sen hänelle sanonutkin, että nyt ei pistetä ja ollaan harjoiteltu kotonakin pituuden ja painon mittausta mutta silti ei neuvolassa oikein sujunut... ja itse mielellään leikkii lääkärileikkejä.. ja varsinkin niin, että häntä pitää tutkia....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe