Raskaana hakeminen

Kannattaako

Pääsykokeissa ehtisin käydä hyvin ennen synnytystä eli kannattaako? Katotaanko pääsykokeissa vähän ihmeissään, jos raskaana sinne menee? Kiinnostas kovasti. Jos sisään pääsis, niin ainahan voi lykkäystä hakea äitiysloman ajaksi. Eikös vaan?

5

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bfdbfddbfdbf

      Eipä noita raskaana olevia siellä pääsykokeissa sen enempää tuijoteta kuin kadullakaan. Itse kävin aikoinaan armeijan kurkkusalaatti (M91) päällä pääsykokeissa ja kyllä ne minua ainakin kohtuu paljon tuijottivat, vaikken ollut edes raskaana.

    • vaan

      kokeeseen. Älä niistä muista välitä. Tsemppiä pääsykokeisiin.

    • mama-to-be

      En oikein ymmärrä, miten tämä on "kannattaako vaiko ei" kysymys. Enkä ymmärrä, miksi ketään katsottaisiin omituisesti. En oikeasti ymmärrä, mistä olet saanut sellaista päähäsi. Onhan yliopistolla perheellisiä opiskelijoita, varsinkin Suomessa kun opiskelut aloitetaan yleensä vähän vanhempina kuin monissa muissa maissa.

      Ja ellei sinulla ole mitään raskauskomplikaatioita, niin helpompihan se on lukea pääsäreihin mahan kanssa, kuin sitten esim. vuotta myöhemmin kun sulla on vauva hoidettavana.

      Normaalisti ei ensimmäisen vuoden yliopisto-opiskelija voi ilmoittautua poissaolevaksi, mutta armeija, raskaus tai sairaus ovat sellaisia perusteita.

    • mama06

      Itse olin useissa pääsykokeissa raskaana olessani. Tosin masu oli vielä niin pieni ettei sitä välttämättä huomattu...Pääsin sisään yliopistoon ja lykkäsin alotusta vuodella eteenpäin. Lykkäystä piti anoa ja lähettää todistus raskaudesta. Kun on alotusta lykännyt vuodella niin mun käsittääkseni sen jälkeen ei pysty enää putkeen olla poissa olevana seuraavaa lukuvuotta. Mutta siis lykkäyksessä ei mitään ongelmia, tottakai kannatta hakea!

    • vaan

      Eiköhän siellä pääsykokeissa ihmisillä ole vähän muutakin tekemistä kuin tuijotella vierustovereita :-) Eli sinne vaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe