mistä ammentaa uskoa

tyhjä olo

eli keskiviikkona sain keskenmenon (rv.11 4, mutta oli ollut kuolleena ilmeisesti jo viikolta 6), joka hoidettiin lääkkeellisesti ja mahdollisesti joudutaan vielä kaavintaan, sillä vuoto loppu kuin seinään yhdenn päivän jälkeen...seuraan huomiseen. eli eka keskenmenoni eikä ole lapsia ennestään, ikää 34. pelottaa etten saa lapsia ja että noi keskenmenot jotenkin vaurioittaa kohtua. ei jaksais odotella kuukausia.pettymys ja suru kova, kun oli niin ehtinyt latautua ajatukseen...

3

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osanottoni suureen suruusi!

Käsittääkseni itse keskenmeno ei voi vaurioittaa kohtua (korjatkaa, jos olen väärässä!), mutta kaavinnassa on aina omat riskinsä. Keskenmenon jälkeinen tulehdustila (kohtutulehdus) on kuitenkin pahasta, joten on erittäin tarkkaa seurata omia tuntemuksiaan ja oloaan km:n aikana ja sen jälkeen. Mä mittailin kuumetta kerran päivässä, että ehdin reagoimaan ja hakeutumaan hoitoon ajoissa, jos kuume nousee. Km:n aikana on normaalia, että on kuukautiskipujen kaltaisia kipuja (koviakin), mutta jos kivut ovat aivan sietämättömiä ( = särkylääkkeistä ei mitään hyötyä jne.), niin silloin on syytä hakeutua hoitoon.

Toivoa tulevaan on kovin vaikea rakentaa, kun asia on vielä niin pinnalla ja epätietoisuus kaikesta valloillaan. Tunteiden myllertäessä ja itkun tulviessa silmiin ei auta, että sanotaan ajan kulumisen tuovan helpotusta. Niin se kuitenkin on mulla mennyt, että ajan mittaan sitä turtuu ja olo alkaa vähitellen helpottaa. Tai ehkä "helpottaa" on väärä sana...suru muuttaa muotoaan. Siihen sopeutuu vaikkei sitä koskaan ehkä hyväksykään (edes kaiken faktan jälkeen). Se vie toisilla enemmän aikaa kuin toisilla, ja tärkeää on nyt vain muistaa antaa itselleen aikaa! Kaivautuminen peiton alle itkemään moneksi päiväksi, kirjoittaminen tänne ja asiasta kertominen ystäville auttoivat mua kiipeämään hiljalleen kuopasta ylös. Välillä löydän itseni sieltä edelleenkin, mutta nykyään pääsen sieltä ylös jo saman päivän aikana. Peiton alle ei kuitenkaan kannata hautautua viikkokausiksi, mutta sieltä kannattaa kömpiä sitä vauhtia päivänvaloon kuin hyvältä tuntuu.

Mä hankin muutaman kirjan aiheeseen liittyen ja niistä oli mulle hyötyä toipumisen kannalta. Luin ja itkin, mutta sain asiasta faktoja ja huomasin, että km:t ovat kovin yleisiä. Niistä vain harmillisen usein vaietaan, jolloin tulee helposti sellainen olo, että olen maailmassa se ainoa, joka on tämän kokenut. Niin se ei kuitenkaan ole. (Tiedän, ettei tämä vielä tässä vaiheessa ajatuksena helpota, mutta kerron sen, koska koin siitä itse myöhemmässä vaiheessa "helpotusta".)

Pelot uuden raskauden onnistumisesta ovat ajatuksissa joka päivä, mutta yritän itse lohduttautua sillä, että ainakin pystyn tulemaan raskaaksi! Se on hyvä alku. Itse manasin sitä, että kun km sattui tulemaan heti ensimmäisessä raskaudessa, mutta sekään ei ole harvinaista. Se vain kirpasee niin paljon, koska syli on tyhjä ja sen täyttymistä on odotettava entistä pidempi aika.

Kerrothan, miten sun asiat etenee. Jatkuiko vuoto vai joudutko etenemään kaavinnan kautta?

Paljon voimia sinulle!

-Risus

• tyhjä olo

paljon tukemisesta:) se lohduttaa. ilmoittelen tilanteestani heti kun tiedän enemmän..kiitos vielä oikein paljon, kun jaksoit noin paljon kirjoittaa ja tukea tuntematonta kanssasisarta:)

• tyhjä olo

tällä hetkellä se, että jälkivuoto alkaa ilmeisesti loppumaan, ei onneksi tarvinnut kaavintaan mennä. Henkisestikin nyt parempi olla, välillä tosin vieläkin itku yllättää. nyt odottelen kärsimättömänä kuukautisia, et vois alkaa yrittämään uuttaa raskautta...pelottaa tosin et onniostuuko ja pysyykö se sisällä. odottavan aika on todellakin pitkä...tuntuu että aika matelee. ja sekavaa sekin, kun toiset täällä yrittävät odottamatta menkkoja ja toiset ei eli ei tiedä miten pitäisi toimia et onnistumisprosentti olis paras mahdollinen.. tosiaan, meinasin unohtaa sanoa, et neuvolan terkka sano mulle et seuraavan raskauden onnistuminen ja jatkuminen on 99,9% luokkaa...uskoako vai ei? näissä mietteissä siis eli tuntuu et koko elämä melkein pyörii vain tän asian ympärillä kun ei osaa ajtella muuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      167
      12601
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5446
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4710
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3679
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2778
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      120
      1935
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      110
      1696
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      364
      1617
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      107
      1533
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1471
    Aihe