eli olen saanut tulemaan ohutta haituvaa ohimoiden alueelle rogainen ja finan avulla. mutta kokoajan uutta aluetta harvenee samaa tahtia kun saan uutta kasvua jo kaljulle alueelle. luulen että fina ei tee nyt tehtäväänsä eli pysäytä kaljuuntumista vaan ainoa mikä on nyt auttanut on rogaine. pitäskö kokeilla revivogenia tai toista finaa?
ALOPECIA112
7
872
Vastaukset
- alopecia-112
Revivogenia kannattaa kokeilla. Joillain toimii. Toista finaa? En oikein ymmärrä. Tuskimpa sen vaihtaminen toisen nimiseen lääkkeeseen mitään auttaa kun vaikuttava aine on sama.
- Ohimotilanne
Tuota Revivogenia voisi kokeilla, minulla se auttoi selvästi. Hiusten lähtö loppui käytännössä kokonaan. Ihmettelen sitä kun lääketieteen kirjoituksissa sanotaan että noin 50 hiusta pitäisi päivässä irrota normaalisti hiusten kasvaessa, mutta kun minun mielestä ei lähde kuin muutama hius jos oikein yrittää. Söin finaa aikaisemmin, harvensin finan määrää ja otan sitä vain 3 päivänä viikossa ja muuten laitan Revivogenia. Mitä finaa syöt? Voihan ohenemisessa olla muitakin vaikuttimia taustalla kuin perinnöllinen ja DHT, oletko muuten siis hyvässä kunnossa jne? Kyllähän myös esim. biotiini vahvistaa hiuksia vaikka se ei kaljuuntumista estä.
- auta
orion finasterid 5mg. niitä murusia popsin päivittäin. onkos toi revivogen samantapaista käyttää kuin rogaine eli sitä ainetta törkitään niihin kohtiin missä kaljuuntumista on. muuten olen kyllä kohtuullisen hyväkuntoinen eli nuori 22-vuotias mies. varmaan ihan apteekeissa tuota revivogenia myydään?
- kokeiltu
auta kirjoitti:
orion finasterid 5mg. niitä murusia popsin päivittäin. onkos toi revivogen samantapaista käyttää kuin rogaine eli sitä ainetta törkitään niihin kohtiin missä kaljuuntumista on. muuten olen kyllä kohtuullisen hyväkuntoinen eli nuori 22-vuotias mies. varmaan ihan apteekeissa tuota revivogenia myydään?
Joo samanlailla sitä levitellään hiustenlähtöalueelle kuin Rogaineakin. Itse käytin lähes vuoden, en huomannut mitään vaikutusta ja nyt olenkin päättänyt luopua taistelusta kokonaan ja höylään kaikki pois. Finaa en halua kokeilla sillä "miehisyyden" mahdollinen menetys on itselleni paljon suurempi asia kuin hiusten menetys.
Revivogen ei ole lääke, eikä sitä saa apteekista, vaan joistakin parturi-kampaamoista. Katso Revivogenin kotisivulta. - ainetta
auta kirjoitti:
Eri lääketehtaiden Finasterid-merkkinä myytävät ja Gefina ovat vaikuttavalta aineeltaan samaa, joten eroja ei pitäisi olla. Tuo sanamuoto - murusia - pisti silmään. Ainakin näin maalaisjärjellä ajatellen mitä pienemmistä murusista on kyse, niin luulisi siinä päällysteen osuuden jäävän ainakin osassa muruja suhteellisen suureksi. Itse käytän neljännespillereitä, en edes yritä paloitella pienemmiksi. Jos annosta haluaa pienentää, neljänneksen voisi ottaa vaikkapa vain joka toinen päivä. Vaikutusaika pitäisi kattaa noinkin harvan ottovälin.
- apua löytyy tai ei löydy
läheiselle tuli pälvikalju kun hän oli pieni. Kokeilimme kortisoniliuoksia ja puva-hoitoa. pari vuotta se meni pahempaan ja pahempaan suuntaan ja jopa hiusripsiä irtoili. mutta sitten jotenkin hiusnystyrät taas synkkasivat toimintansa ja hiukset kasvoivat takaisin. tuli teininä uudelleen ja nyt näyttää kasvavan takaisin reilun puolen vuoden kuluttua ilman hoitoa. kaikenlaiset stressithän usein sen laukaisevat.
Jos se on isompi ongelma, mene oma lääkärille. ehkä kehoittavat aloittamaan kortisoniliuoksilla. Ja vaadi erikoislääkärille pääsyä sillä ei terveyskeskuslääkäreillä ole hajuakaan sairaudesta ellei sukulainen tai ystävä sitä pode.
En usko että rogainet ja finasteridet auttaa, hiustenlähdön mekansimi on aivan toinen. Taudin luonteeseen kuuluu muutenkin että pälviä tulee ja menee kunnes nystyt taas synkkaantuu.
En siis ole lääkäri, enkä esiinny sellaisena. Siksi kannattaa mennä oikealle spesialistille.
Kuten tiedät niin tautiin ei ole kunnollista hoitoa vielä keksitty, joku toimii jollekin ja joku toinen taas toiselle. ja joillein ei mikään.
Hyvää kevättä!- samainen neuvoja
eli edellinen takaisin. Alopecia sana johti harhaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996003
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262085Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764