Onko kellään kokemuksia masennuksen hoidossa tästä lääkkeestä, minulla tehtiin vaihto Cipralex 40mg vaihti alkuun kuusi vuorokautta 15mg Mirtazapin Cipralex illalla sen jälkeen mitsaa 30mgillalla. Miten teillä on vaikuttanyt ja entä jos ottaa kaljaa??
Mirtazapin
14
8898
Vastaukset
- tiedä...
...mutta mirtazapin itsessään oli tosi hirveä lääke, oli huimausta, heikotusta, tärinää, kaikin puolin pahaa oloa. täysin käyttökelvoton lääke minulle.
Väsynyt olo aamuisin ja päivisin sekä kasvanut ruokahalu (muttei lihota itsessään, tekee vaan enemmän mieli). Ja mulla ei mitkään lääkkeet vaikuta alkoholin kanssa, ei myöskään Mirtazapin.
- Julle 66
Mulla oli viime vuonna Mirtazapin käytössä mutta lopetin sen hyvin äkkiä koska lääke lisäsi itsetuhoisuutta merkittävästi. Lopetuksen jälkeen ei oo mieli tehnyt tehdä itsaria. Nyt käytössä Efexor ja Surmontil sekä paljon muita mutta ne on käytössä unettomuuteen ja verenpaineisiin.
- sopinut
väsytti mielettömästi ja teki koko ajan mieli syödä. Puistattaa vieläkin.
- yxi
Olen jo monen vuoden ollut mirtazapin lääkkeen käyttäjä. Olen selvinnyt masiksesta ja elän uutta ehyttä elämää.Olen yli 50 mies ja ihana elää.
Kun olen selvinnyt, sitten vasta aloin käyttää keskikaljaa. Ei ole ollut haittaa sanottavaksi. Mutta en humalahakuiseen asti juonut.
Korjaa, paranna ensin itsesi terveeksi ILMAN viinoja ja kaljoja.
lue kirjallisuutta, *masenus* sieltä löydät itsesi ja osaat keskustella asioista... voimaa elämiseen - Centipede~
Syön tällä hetkellä Mirtazapinia (aloitin noin kuukausi sitten). Tähän mennessä en ole havainnut oikeastaan mitään parannusta entiseen olotilaani. Oikeastaan tuntuu että tilanne on vain pahentunut. Olen itsetuhoinen ja ajattelen jatkuvasti itsemurhaa. Olen myös lihonut tässä lyhyessä ajassa huomattavasti. Tekee kokoajan vain mieli syödä ja juoda tai nukkua. Kun otan lääkkeen illalla en vain yksinkertaisesti PYSY hereillä tuntia kauempaa. Nukahdan samantien ja nukun kevyesti 12 tuntia. Senkin jälkeen voisin jatkaa nukkumista pitkin päivää. Alkoholin vaikutuksesta Mirtazapiniin minulla ei ole paljoa kokemusta. Kerran olin juonut yhden oluen saunan yhteydessä ja otin normaalisti lääkkeen sinä iltana. "Sammuin" sohvalle samantien ja seuraavana päivänä en meinannut millään jaksaa nousta. Hyvä kun pysyin pystyssä kun yritin pukea housut jalkaan. Tuo(kin) on kyllä varmasti ihan yksilöllistä mutta itselläni tuli vain armoton väsymys alkoholista ja Mirtazapinista yhdessä. Näiden kokemusten pohjalta en suosittelisi Mirtazapinia kellekkään MUTTA lääkkeiden vaikutuksethan ovat yksilöllisiä...
- --kamala-
lääke tuo mirtsa. Mulle aiheutti tokkuraisen olon ja lopulta itsemurha-episodin, jonka jälkeen lopetin käytön.
- onneksi pääsin eroon
Kulkee myös nimellä remeron ja iltaisin väsyttää ja nälättää(pakko syödä,että nälkä lähtee)ja alkoholin kanssa tuplaväsymys,mutta syödä täytyy,että nälkä lähtee.Tainnutus untenmaille.Onneksi on myös lääkkeitä,jotka eivät lisää ruokahalua ja voi olla oman painoisensa.
- yaeryawe
aivan paska lääke. ite lopetin ja samantien n. kuukaudessa lähti yli 10kg pois ni siittä vo miettiä miten terveellistä on käyttää kyseistä lääkettä. ton lääkkeen kans nälkää riittää ja sehän vaan lisää vitutusta ja mitä tuolta netistä luin niin pitkällä ajalla vaikuttaa myös aineenvaihduntaan ja sitten nestettä kertyy ja turvotusta. Eli ei tosiaan kannata kiloista on sitten vaikea päästä eroon toisaalta helpottaa jo viikossa kun ei tarvi syyä ni paljoa kun lopettaa lääkkeen käytön
- kolmas viikko
Sain mirtatsapiinia vakavaan masennukseen jossa yleistynyttä tuskaisuutta. Aluksi 15 mg viikon, sitten 30 mg ja nyt 45 mg.
Tehosi ahdistuneisuuteen hyvin! Ensin väsytti kovasti, nyt ei niinkään, olen oppinut sietämään tätä väsytystä, vaikka pitäisi mennä nukkumaan.
Siitä erittäin hyvä lääke, että SSRI/SRNI -lääkkeille tyypillisiä fyysisiä sivuvaikutuksia (hikoilua, tukalaa oloa, pahoinvointia jne.) ei ole ollut.
Ainoa sivuvaikutus on ollut välillä ilmaantuva hirveä ruokahalu, jolla ei ole järkeviä rajoja. Se ei ole nälkää tai nälän tunnetta, vaan nimenomaan HALUA, lähes himoa syödä. Jotkut ovat sanoneet syötättävyyden tasaantuvan alun jälkeen. Itse voin sanoa sen ilmaantuvan puuskina enemmänkin iltaisin.
Tämä halu on tiedostettava eikä annettava sille periksi. Jos on ihan pakko syödä, kannattaa syödä lihottamatonta tavaraa, esim. hedelmiä, joita on hyvä olla kotona. Herkkuja ei saa edes varastoida kotiin, ellei halua painon nousevan. Mirtatsapiinia jos syöt ja olet turhiin herkkuihin taipuvainen tai muuten ei-kurinalainen ruokavaliosi suhteen, niin varmasti lihot. Jos tyydyt rouskuttelemaan omenoita tai muuta vastaavaa, et välttämättä liho. Itsestä se on kiinni.
Tällä lääkkeellä jatkan, ellen tästä aivan hirveästi paisu. - kokemuksia..
- Anonyymi
Määrättiin 7,5mg tätä unettomuuteen. Teki mitä lupasi eli väsyttää jatkuvasti niin paljon, että voi nukkua 24h antoi masennuksen. Kiitos nam. 2 päivää söin ja voi heittää roskiin. Täyttä kuraa niinku kaikki muutkin lääkkeet.
- Anonyymi
Söin ahdistuneisuushäiriöön ja univajeeseen 7.5mg. Ihanaa, sain vihdoin nukuttua. Aamuisin väsytti kamalsti.
Olo tasaantui pikkuhiljaa. Uskon, että mirzapinilla tullut uni auttoi minut jaloilleni. Eihän se lääke koskaan sivuvaikutukseton ollut.
Uskalsin ottaa lasin viinä, en hikoillut, en ahminut. Ajattelussa toki myös hieman negatiivisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Söin ahdistuneisuushäiriöön ja univajeeseen 7.5mg. Ihanaa, sain vihdoin nukuttua. Aamuisin väsytti kamalsti.
Olo tasaantui pikkuhiljaa. Uskon, että mirzapinilla tullut uni auttoi minut jaloilleni. Eihän se lääke koskaan sivuvaikutukseton ollut.
Uskalsin ottaa lasin viinä, en hikoillut, en ahminut. Ajattelussa toki myös hieman negatiivisuutta.Älkää syökö masennuslääkkeitä.
Tulette hulluksi.
Katsokaa julkkiksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18013558
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585483Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454930Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493709Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402853Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1201791Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3721697Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371525