Olisi mukava tietää että miten noita työpöytäympäristöjä voi vaihtaa. Monestakin jakelusta muistan lukeneeni tyyliin "oletuksena tulee GNOME- ja KDE-työpöydät ja muitakin tuetaan" tms, mutta kun olen tutustunut sekä Ubuntuun että Fedoraan LiveCD:n avulla, on työpöytänä aina ollut tuo GNOME enkä ole mistään löytänyt semmoista "Vaihda työpöytä tästä" -nappia...?
Työpöytäympäristöt
3
245
Vastaukset
Live-CD:t pystyvät tilanpuutteen ja median hitauden johdosta antamaan vain esimakua ja demon todellisuudesta. Fedora Live KDE on erikseen, samoin Ubuntu Live KDE:llä, joka on nimetty Kubuntuksi.
Kiintolevyasennuksen jälkeen voi koneelle ladata useita työpöytäympäristöjä, tai vaikka ne kaikki. Vaihto tehdään (yleensä) kirjautumalla ulos, klikkaamalla kirjautumisikkunan listasta haluttu ikkunointijärjestelmä ja kirjautumalla takaisin sisään.Debian-pohjaisissa kuten itse Debian sekä Ubuntu tulee oletuksena Gnome joten KDE-työpöydän joutuu lataamaan erikseen mutta se on toki helppoa. Kun toinen työpöytä on ladattu pitää kirjautua ulos ja sisäänkirjautumisruudussa valitaan kummalle työpöydäle kirjaudutaan (tai mihin työpöytään/ikkunamanageriin) ja onko se oletus vai vain yksi kerta.
- Uusi alalla
exergy kirjoitti:
Debian-pohjaisissa kuten itse Debian sekä Ubuntu tulee oletuksena Gnome joten KDE-työpöydän joutuu lataamaan erikseen mutta se on toki helppoa. Kun toinen työpöytä on ladattu pitää kirjautua ulos ja sisäänkirjautumisruudussa valitaan kummalle työpöydäle kirjaudutaan (tai mihin työpöytään/ikkunamanageriin) ja onko se oletus vai vain yksi kerta.
Löytyihän se KDE-paketti sieltä Synapticin listoilta kun aikansa etsi. Ja asentuikin suosiolla. Kiitos molemmille vastanneille.
Siitä on pari kolme vuotta kun minulla viimeksi oli Ubuntu asennettuna. Silloin se sai mennä kun ei tietotaito yksinkertaisesti tuntunut riittävän edes näyttöajureiden asentamiseen, ja apua kysellessäni sain vastauksia, jotka varmaan olivat ihan oikeita eivät kyllä pulassa olevaa aloittelijaa auttaneet pätkääkään. Vaikuttaisi siltä, että käyttäjäystävällisyyttä on tullut lisää. Tässähän se selviää kun aikansa käyttelee. Toivotaan ainakin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770